BB&G: Groot nieuws van Linn, de countdown is gestart....

Started by bmateijsen, September 11, 2013, 12:08:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

Quote from: Hipster on September 22, 2013, 15:07:27Een groot gedeelte van de Linn klanten komt af op een set and forget systeem met een fikse vleug lifestyle DNA.
Exakt!

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

newday

Klimax Exakt DSM en Klimax Exakt Tunebox

Wat zit er op die tunebox Garmt/Bjorn?
Exakt ingang en uitgang en zes maal pre out?

Staaled

Waar ik mij dan wel aan stoor is de nadruk in de animaties op studio master quality.
Maw SMQ is automatisch (muzikale) kwaliteit en vereist dan ook een SMQ playback systeem.

Nou ,ik heb MP3tjes ( die geweldig klinken en) tot tranen toe de boodschap overbrengen en gepolijste SMQ die me koud laat.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

garmtz


Quote from: Hipster on September 22, 2013, 16:53:37
Waar ik mij dan wel aan stoor is de nadruk in de animaties op studio master quality.
Maw SMQ is automatisch (muzikale) kwaliteit en vereist dan ook een SMQ playback systeem.

Nou ,ik heb MP3tjes ( die geweldig klinken en) tot tranen toe de boodschap overbrengen en gepolijste SMQ die me koud laat.

De boodschap is dat je een zo verliesvrij mogelijke keten hebt van studio naar luisteraar. Mijn eigen punt is dat die geweldige muziek op mp3 in minstens CD-kwaliteit nog veel mooier kan zijn. Een topsysteem zal aan de andere kant nog meer uit die mp3 weten te peuteren...

garmtz


Quote from: newday on September 22, 2013, 16:05:24
Klimax Exakt DSM en Klimax Exakt Tunebox

Wat zit er op die tunebox Garmt/Bjorn?
Exakt ingang en uitgang en zes maal pre out?

Klopt...

Staaled

Quote from: garmtz on September 22, 2013, 19:45:35
De boodschap is dat je een zo verliesvrij mogelijke keten hebt van studio naar luisteraar. Mijn eigen punt is dat die geweldige muziek op mp3 in minstens CD-kwaliteit nog veel mooier kan zijn. Een topsysteem zal aan de andere kant nog meer uit die mp3 weten te peuteren...
Dat laatste weet ik alles van want wat een Klimax DS/1 peutert uit MP3 is groots. :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Miesepies

Quote from: garmtz on September 22, 2013, 19:45:35De boodschap is dat je een zo verliesvrij mogelijke keten hebt van studio naar luisteraar.

Had het vanochtend met mijn vriendin hierover. En die had toch een andere kijk op: namelijk, in de studios staan ook gewoon analoge versterkers, speaker kabels, interlinks, monitors etc. Als je dat allemaal over gaat slaan (zoals ze in het filmpje vertellen) is het dus niet zoals de studio opname "bedoeld" is, maar anders dan wat ze in de studio horen. De mensen in de studio horen het "gekleurde" geluid bij het masteren, die kleuring zou nu weg vallen door Exakt.

:)

AbZ

Quote from: Miesepies on September 22, 2013, 22:45:40
Had het vanochtend met mijn vriendin hierover. En die had toch een andere kijk op: namelijk, in de studios staan ook gewoon analoge versterkers, speaker kabels, interlinks, monitors etc. Als je dat allemaal over gaat slaan (zoals ze in het filmpje vertellen) is het dus niet zoals de studio opname "bedoeld" is, maar anders dan wat ze in de studio horen. De mensen in de studio horen het "gekleurde" geluid bij het masteren, die kleuring zou nu weg vallen door Exakt.

:)
Een aantal misvattingen hier.  Analoog hoeft niet minder goed te zijn.  In de studio heeft weergave een ander doel dan bij Linn klanten.  Je moet ook niet al die marketingpraat serieus nemen.

garmtz


Quote from: AbZ on September 22, 2013, 23:21:15
Een aantal misvattingen hier.  Analoog hoeft niet minder goed te zijn.  In de studio heeft weergave een ander doel dan bij Linn klanten.  Je moet ook niet al die marketingpraat serieus nemen.

Basically mee eens... Het gaat erom datgene dat de studio (feitelijk de mastering studio) verlaat, zo verliesvrij mogelijk thuis weer te geven. In Linn-bewoordingen: de muzikale intenties van de artiest zo zuiver mogelijk overbrengen.

Hoe die opname tot stand komt en wat de 'geluidskwaliteit' van die opname is, doet er niet toe: je hebt namelijk geen invloed op wat de artiest/studio produceert, wel hoe je dat vervolgens thuis weergeeft.

garmtz


Quote from: AbZ on September 22, 2013, 14:53:25
Gezien de beperkte ruimte&ventilatie binnen een speakerkast
zal de Exact lijn wellicht met een (vorm van) klasse D versterking werken?
Of mist hier nog iets in de nieuwsvoorziening?

De Exakt 350 speakers werken intern met een up-to-date gebrachte versie van Chakra. Geen klasse D dus, dat behouden ze voor instapproducten als Kiko, Sneaky en Sekrit.

Miesepies

Quote from: AbZ on September 22, 2013, 23:21:15
Een aantal misvattingen hier.  Analoog hoeft niet minder goed te zijn.  In de studio heeft weergave een ander doel dan bij Linn klanten.  Je moet ook niet al die marketingpraat serieus nemen.

Ik heb nooit gezegd dat analoog minder goed is...

Ik schreef alleen dat het geluid wat de geluid technicus (??) hoort in de studio het nodige aan analoge en geluids beinvloedende componenten bevat... dezelfde componenten die Linn nu wil overslaan (volgens het filmpje). Dus het kan nooit gelijk zijn zoals de studio bedoeld had... tenzij de studio dezelfde Axakt techniek gebruikt voor het masteren en afmixen.

AbZ

Ok.  Klopt, wordt nooit hetzelfde.  Vaak wordt in mastering ook rekening gehouden met afspelen in minder goede omstandigheden:  "zoals de studio het bedoeld heeft" betekent dan dat het ook nog klinkt op de keukenradio met mono breedbandertje.

VlisChris

@ ABZ: Ik meen zelfs dat pop cd's afgemixt worden op de gemiddelde auto?

Ooit ergens op het forum voorbij zien komen. Totaal offtopic overigens van mijn kant ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

AbZ

Quote from: Christiaan S on September 24, 2013, 11:02:55
@ ABZ: Ik meen zelfs dat pop cd's afgemixt worden op de gemiddelde auto?

Ooit ergens op het forum voorbij zien komen. Totaal offtopic overigens van mijn kant ;)
Ja zoiets.  Er zijn speciale monitor speakers voor.  Bekendste zijn Auratone (oudje) en Avantone Mixcube (remake).  Yamaha NS10 werd ook veel gebruikt.  Of gewoon een 'average' setje.  Punt is vooral dat er een goede klankbalans moet overblijven in de midrange.

Off topic moet soms kunnen  ;D

garmtz