streamer/voorversterker/dac tot 1000 euro, t mag ook iets meer zijn hoor !!

Started by mijkie, September 22, 2013, 19:34:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

Quote from: Hans47 on September 22, 2013, 20:04:25
Vergeet er nog een, als je de interne DAC gebruikt kun je het volume regelen via de app, en ook dat doet ie erg goed, het is echt een mooi en goed ding aan het worden, uiterlijk wijkt totaal af van wat de gebruikelijke audio apparaten doen, but dont let it fool you

als je em een keer wilt horen schiet ik langs neem ik em mee (ding is licht en compact) kun je em in je eigen opstelling proberen

mooiere kans krijg ik nooit, je bent welkom Hans, koffie is er altijd  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

#51
ben inmiddels ook op zoek naar een DAC/voorversterker of alles in 1 incl. streamer, mag dan wel wat meer kosten dan 600 euro

totaalprijs ongeveer 1500 euro !!

heb nu een mede8er voor mijn films, die moet ook aangesloten worden !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

oja, hoeft niet nieuw bijvoorbeeld !!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Ernst Jan

Quote from: mijkie on October  6, 2013, 14:04:54
oja, hoeft niet nieuw bijvoorbeeld !!!

Oja, als ik binnen 3 minuten iets wil toevoegen kan ik mijn vorige post ook editten.  ;)

BJF

Quote from: Ernst Jan on October  6, 2013, 14:21:51
Oja, als ik binnen 3 minuten iets wil toevoegen kan ik mijn vorige post ook editten.  ;)
Oja, dat kan jaren later ook nog  :tongue2:
NAD M10 V2
Elac FS247

chris-mc

#55
Die D100 zou een mooie vervanger zijn voor mn logitech squeezbox als ik het zo lees
corrigeer me als ik het verkeerd heb,heb jammer genoeg last van dyslectie,maar is het
zo dat de er een versie met dac,die goedkoper is,dan 1 zonder dac?

aangezien een beetje dac best wel wat kan kosten,lijkt me dit een betere optie
ik heb de exposure dac 2010s2 op het oog,die zit rond de 900€

dusja,de vraag is,wat is het kwalitiets verschil tussen een logitech in combi net exposure
en een soundawere audio streamer met dac.

mijkie

t kwaliteit's verschil kan niemand voor jou bepalen, dat is voor iedereen anders.....

op papier is het een mooi apparaat de D100 maar, ik wacht ff tot er wat meer modellen op de markt zijn en ga dan eens testen.....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

chris-mc

@Mijkie Daar heb je een goed punt,in de audio wereld draai het natuurlijk om persoonlijke voorkeur.

de squeezebox word al niet meer verkocht door logitech,vandaar dat ik al aan het rondneuzen ben naar iets anders
en zo'n D100 pro heeft als het goed is een DAC,dus vang je 2 vliegen in 1 klap,ben best benieuwt hoe die klinkt.

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Joske007

Quote from: chris-mc on October  6, 2013, 16:58:46
de squeezebox word al niet meer verkocht door logitech,vandaar dat ik al aan het rondneuzen ben naar iets anders
Een Bluesound Node lijkt me ook wel een mooie vervanger voor onder de 600 euro.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

mijkie

de Node krijg ik eerdaags ff op bezoek.... ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Joske007

Ben ik zeer benieuwd naar, laat maar horen
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

robr

als je een betaalbare all-in-one zoekt, zou je ook naar de NAD D-7050 kunnen kijken.



Mvg,
Rob

mijkie

leuk ding, alleen versterker heb ik al .....en die gaat (voorlopig) niet meer weg !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

#64
heb nog niets gekocht en eigenlijk ook weinig beluisterd, wel een Leema Elements Dac gekocht maar, fatsoenlijk muziek spelen lukt hier nog niet...

wat mij tegenhoudt om een Node te kopen/luisteren is de app. en wil graag een coaxiale uitgang ....

ideeën zijn nog steeds welkom!!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Wookie

Quote from: mijkie on December 25, 2013, 08:17:31
heb nog niets gekocht en eigenlijk ook weinig beluisterd, wel een Leema Elements Dac gekocht maar, fatsoenlijk muziek spelen lukt hier nog niet...

wat mij tegenhoudt om een Node te kopen/luisteren is de app. en wil graag een coaxiale uitgang ....

ideeën zijn nog steeds welkom!!!

wat is er mis met de app?
Coax kan er later alsnog opgezet worden ;)

mijkie

wat er mis is met de app. , waarschijnlijk niets maar, heb liever een AB met knopjes, kan ik dan blindelings vinden!!

en coax er later op zetten ?? , liever gelijk goed, heb mijn budget ook iets verruimd naar 1000 euro maar, hoeft niet op !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Wookie

Al eens naar een Hifidelio gekeken?

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

H&C Hifi

Ik heb nog wel een Audiolab 8200cdq staan... zilver
Alles behalve een streamer aanboord.

Is van mij prive, bij interesse stuur maar een PM  ;)

mijkie

Hifidelio heb ik naar gekeken maar, heb een NAS voor opslag, hoeft eigenlijk alleen te spelen....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Justapoke

Zet gewoon iTunes server op je QNAP en koop een AppleTV. Beeldscherm/televisie heb je niet nodig, bediening via de Remote app op telefoon en muziek streamt gewoon vanaf je nas via de AppleTV.

Al die andere losse streamers zijn gewoon niet fijn om mee te werken. Je wil toch visueel door je muziek en afspeellijsten kunnen lopen, en er is simpelweg geen betere oplossing dan iTunes.

Je muziek library onderhoud je gewoon op de PC / Mac op de momenten wanneer dat nodig is.

Naast de beste oplossing is het ook nog zo'n beetje de goedkoopste.. hou je flink wat geld over voor andere leuke dingen.
--
"This power cord is built using high-tech materials costing a small fortune. It might make your system sound a bit better. Or it might not. If it does, we're not really sure why. Still, might be worth trying it - look at the shiny gold plugs!"

bmateijsen

Een apple TV doet alles op 48 khz.

Justapoke

#73
Quote from: bmateijsen on January 11, 2014, 13:41:32
Een apple TV doet alles op 48 khz.

Nagenoeg niemand hoort het verschil..

Oh ja, en ook meteen nog een fijne afstand bediening op de koop toe.

--
"This power cord is built using high-tech materials costing a small fortune. It might make your system sound a bit better. Or it might not. If it does, we're not really sure why. Still, might be worth trying it - look at the shiny gold plugs!"

bmateijsen

Quote from: Justapoke on January 11, 2014, 13:45:01
Nagenoeg niemand hoort het verschil..


Ok.... ik zou hem niet als muziek streamer willen hebben...