streamer/voorversterker/dac tot 1000 euro, t mag ook iets meer zijn hoor !!

Started by mijkie, September 22, 2013, 19:34:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Quote from: mijkie on June 15, 2018, 17:54:41
In een Linn kun je het versterker-deel toch uitschakelen ?


Heb ik ook gedaan, eindblokken hoeven voorlopig niet weg!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

mijkie

Ik zal eens kijken of ik hier een Linn kan krijgen om te testen !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Brammus

Quote from: mijkie on June 15, 2018, 17:54:41
In een Linn kun je het versterker-deel toch uitschakelen ?

Ik heb namelijk actieve Adam ARTist 6 luidsprekers, versterking dus niet nodig
Klopt. Dit voegde alleen niks toe. Synergie is veel minder dan om 1 of andere reden.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Brammus

De redenen die mensen opgeven waarom actief draaien volgens hun zo goed klinkt,

(weinig ervaring mee, dus geen mening over)

kun je wat mij betreft ook opvoeren voor wat betreft de kwaliteiten van een all-in-one systeem zoals de Linn

Hier is de som der componenten uitvoerig getest en zo ontwikkeld om tot een zo optimaal mogelijk eindresultaat te komen.

Wanneer men een willekeurige verzameling van apparatuur achter elkaar knoopt zal de uitkomst ook willekeurig zijn. Er is een behoorlijke hoeveelheid inzicht, geduld en uiteindelijk investering nodig, om als eenvoudig hobbyist zo'n keten te fine-tunen en om te bepalen wat nou eigenlijk de bottleneck is in het systeem.

En dan hebben we het nog niet eens over de akoestiek gehad die bij iedereen anders is, dus blind varen op het goed bedoelde advies van een ander heeft ook zelden zin.

Laat ik het zo zeggen... Let wel: Dit geldt in mijn ruimte.

De verkoop van mijn oude set-up bekostigd de aanschaf van de Linn ongeveer 1/1. Maar..., had ik er voor de vooruitgang die ik nu in geluidskwaliteit heb bereikt nog enkele duizenden euro's extra neer moeten leggen, dan had ik dat met liefde en plezier gedaan.

Zo goed vind ik het. En aangezien ik een behoorlijk kritisch persoon ben, doe ik eigenlijk nooit snel zo'n uitspraken. Dit komt erg in de buurt van het plaatje waarom ik ooit met deze hobby begonnen ben. Dat moment, dat je voor het eerst kippevel krijgt van een goed installatie. Dat moment heb ik nu eindelijk weten te creëren bij mij thuis.

Heer-lijk.








Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

mijkie

door actief te spelen en een all-in-one ervoor, sluit je een heleboel dingen uit idd en het meubel is een stuk rustiger over het algemeen  ;D

Actieve luidsprekers bevalt mij prima, zeker deze kleine zuiltjes, helemaal mijn ding icm de juiste all-in-one, de CXN speelde hier erg mooi maar, de app vind ik niet handig, nu spel ik met een Oppo 105, ook erg mooi maar, zeker anders en de app wist ik dat hij minder handig zou zijn maar, stond erg hoog op de "ik-wil-gehad-hebben-lijst" vandaar dat ik hem gekocht heb  ;D

Oppo speelt hier iets ronder en minder in your face als de CXN, wel erg mooi maar, net niet mijn ding, wel erg mooie speler !!

Ik snap je opmerking uiteraard, dat het over jouw ruimte, smaak en beleving gaat mbt. de Linn !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Brammus

Er staat ook een Linn sneaky DSM op MP voor €900,-

Wanneer je de amp toch niet gebruikt kan dat ook iets voor je zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

mijkie

Vind een Oppo Sonica ook interessant, iemand al beluisterd ?

De Sneaky had ik gezien idd
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Brammus

Quote from: mijkie on June 15, 2018, 20:44:53
Vind een Oppo Sonica ook interessant, iemand al beluisterd ?

De Sneaky had ik gezien idd
Mij niet bekend

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

mijkie

heb iets gevonden (ruim) buiten budget, soms is het blijkbaar niet anders .....

morgen een Auralic Altair van dichtbij bekijken  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Richi

Quote from: mijkie on June 22, 2018, 17:29:53
heb iets gevonden (ruim) buiten budget, soms is het blijkbaar niet anders .....

morgen een Auralic Altair van dichtbij bekijken  ;D
Leuk! Laat je weten wat je er van vindt?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Quote from: Brammus on June 15, 2018, 20:45:46
Mij niet bekend

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Mij wel vanaf vandaag, voor het geld is deze Oppo Sonica Dac echt een topding!
Usb,coax,optisch en analoog in. Rca en xlr out en streaming functie via de eigen app of via bluetooth.
Tidal en spotify ook aanwezig voor degene die dit gebruikt.
Ook te gebruiken als voorversterker en als dedicated dav met fixed volume.
Ik gebruik hem met de intel nuc met roon en de udp-203 via rca.
Echt onder de indruk van deze dac!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

mijkie

ik zag er 1 op MP staan en heb daar op gereageerd maar, uiteindelijk bleek de verkoper niet te gaan leveren wat was afgesproken !

ik blijf het wel een erg mooi apparaat vinden, die ik nog wel een keer tegenkom  ;D

veel luister plezier Marco !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Marco66

Quote from: mijkie on June 22, 2018, 19:58:29
ik zag er 1 op MP staan en heb daar op gereageerd maar, uiteindelijk bleek de verkoper niet te gaan leveren wat was afgesproken !

ik blijf het wel een erg mooi apparaat vinden, die ik nog wel een keer tegenkom  ;D

veel luister plezier Marco !

Jammer, is echt een hele mooie en is alles wat je zoekt!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Roksan

Quote from: mijkie on June 22, 2018, 19:58:29
ik zag er 1 op MP staan en heb daar op gereageerd maar, uiteindelijk bleek de verkoper niet te gaan leveren wat was afgesproken !

ik blijf het wel een erg mooi apparaat vinden, die ik nog wel een keer tegenkom  ;D

veel luister plezier Marco !

Die uit Den Helder? Wat was er dan? ( had namelijk ook wel interesse)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Marco66

Quote from: Roksan on June 22, 2018, 20:21:33
Die uit Den Helder? Wat was er dan? ( had namelijk ook wel interesse)

Levert nu nieuw voor 200,- onder de normale prijs.
Ik heb deze id daar gekocht en gewoon netjes geleverd binnen dag.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

mijkie

Er was niet heel veel bijzonders maar voor mij genoeg om de aankoop af te zeggen !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

Quote from: Marco66 on June 22, 2018, 20:09:24
Jammer, is echt een hele mooie en is alles wat je zoekt!

Klopt maar, heb denk ik een mooi alternatief gevonden [emoji1]

Een Auralic Altair
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Marco66

Quote from: mijkie on June 22, 2018, 21:08:15
Klopt maar, heb denk ik een mooi alternatief gevonden [emoji1]

Een Auralic Altair

Ook geen straf, ook nog naar gekeken maar beetje boven budget op moment.
Oppo is geen straf kan ik je vertellen.
Ben erg benieuwd hoe je de Auralic vind, vormgeving vind ik ieg geweldig!
Kennis van mij draait met de vega en 2 auralic mono's, erg fraai!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

mijkie

Ik vind hem ook boven het budget wat ik had maar, voor mij t meest complete apparaat met erg goede specs en heb toen maar de knoop door gehakt

Ga morgen op mijn gemak eens luisteren en wat testen en wie weet, staat hij morgen hier [emoji1]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Marco66

Quote from: mijkie on June 22, 2018, 21:34:50
Ik vind hem ook boven het budget wat ik had maar, voor mij t meest complete apparaat met erg goede specs en heb toen maar de knoop door gehakt

Ga morgen op mijn gemak eens luisteren en wat testen en wie weet, staat hij morgen hier [emoji1]

Veel luister plezier dan maar, lees er ieg erg goede verhalen over.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

i2Paq

Quote from: mijkie on June 22, 2018, 21:07:15
Er was niet heel veel bijzonders maar voor mij genoeg om de aankoop af te zeggen !

Ik woon vlak bij Den Helder en zou daar langs kunnen gaan en kijken mocht dat je drempel zijn.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

mijkie

Quote from: i2Paq on June 23, 2018, 12:51:12
Ik woon vlak bij Den Helder en zou daar langs kunnen gaan en kijken mocht dat je drempel zijn.

Bedankt voor het aanbod maar, als ik hem nog zou willen haal ik hem zelf op !

Nu even niet meer nodig, de Altair staat te rebooten en de inpandige ssd vol te hozen met mijn muziek [emoji1]

Straks eens serieuze luistertest maar, met settings van de vorige eigenaar, veel belovend !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Hans47

Veel plezier er van!

Ik heb sinds eergisteren toch de knoop doorgehakt na veel wikken en wegen en weer een Bluesound Node 2, nu als Streamer/DAC voorversterker (mijn TV via optisch in) aan de XTZ Edge eindversterker en icm de Fyne Audio F500s.
Heerlijk dat ik het volume gewoon via mijn TV remote kan bedienen, maar de Bluesound app is tegenwoordig ook gewoon wel goed, evenals de software op de Node2 zelf.
Ze blijven daar aardig doorontwikkelen, prima om dat mee te maken..

Minimalistisch (zal er een foto van maken en mijn draadje mbt de F500s plaatsen) maar o zo blij mee, klinkt echt heerlijk in mijn beleving, spontaan buiten mijn Spotify Fam abbo een Tidal HiFi abbo genomen, ik kan even voort... en houd misschien wel een langere pauze :-) (bijna noodgedwongen door mijn baan bij andere werkgever, die mij lekker bezig houdt en waarbij ik moet reizen).

Xander32

De Node2 heeft voor mij hetzelfde gebruiksgemak als de wijlen SBT. Prijs - kwaliteit is m.i. prima.

Quote from: Hans47 on June 23, 2018, 15:50:31
Veel plezier er van!

Ik heb sinds eergisteren toch de knoop doorgehakt na veel wikken en wegen en weer een Bluesound Node 2, nu als Streamer/DAC voorversterker (mijn TV via optisch in) aan de XTZ Edge eindversterker en icm de Fyne Audio F500s.
Heerlijk dat ik het volume gewoon via mijn TV remote kan bedienen, maar de Bluesound app is tegenwoordig ook gewoon wel goed, evenals de software op de Node2 zelf.
Ze blijven daar aardig doorontwikkelen, prima om dat mee te maken..

Minimalistisch (zal er een foto van maken en mijn draadje mbt de F500s plaatsen) maar o zo blij mee, klinkt echt heerlijk in mijn beleving, spontaan buiten mijn Spotify Fam abbo een Tidal HiFi abbo genomen, ik kan even voort... en houd misschien wel een langere pauze :-) (bijna noodgedwongen door mijn baan bij andere werkgever, die mij lekker bezig houdt en waarbij ik moet reizen).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mijkie

1e indruk is erg goed van de Altair, mooi in balans, erg ruimtelijk en geen uitschieters, app is zoals bekend gewoon snel en goed en de looks zijn ook prima !

1 dingetje wat me opvalt, ik heb een nas en wil al mijn muziek overzetten naar de inpandige ssd en dat is via het netwerk, een goed en stabiel netwerk, tergend langzaam ....
Heb mijn kopie op een externe schijf er maar aan gehangen anders ben ik volgende week pas klaar [emoji37]

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6