streamer/voorversterker/dac tot 1000 euro, t mag ook iets meer zijn hoor !!

Started by mijkie, September 22, 2013, 19:34:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Matthijs1973

ik speel nu een tijdje met een complete Cambridge set, incl. cxn en absoluut geen last van een teveel aan 'hoog'. Hiervoor een Marantz set gehad die wel wat 'saaier' klonk ;-)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

Xander32

Een kennis bezit de ND en die is er erg enthousiast over .

Quote from: Worf on June  2, 2018, 14:26:18
Vind je het hoog van de Cambridge niet teveel van het goede? Dat valt mij nl. altijd weer op met Cambridge producten. Altijd dat accent op het hoog. Vind het vermoeiend. Ik ben benieuwd naar de Marantz ND8006.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mijkie

Ik heb hier geen last van te veel hoog, vind hem erg neutraal zelfs
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

chansig

 :D (voor de laatste 5 a posts)

Tsja en nu ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

mijkie

En nu Hans ?

Luister ik gewoon verder naar mijn gekozen muziek [emoji1]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Marco66

Quote from: Worf on June  2, 2018, 14:26:18
Vind je het hoog van de Cambridge niet teveel van het goede? Dat valt mij nl. altijd weer op met Cambridge producten. Altijd dat accent op het hoog. Vind het vermoeiend. Ik ben benieuwd naar de Marantz ND8006.

Heb heel even gespeeld met een cambridge 851D, vond id het hoog ook erg aanwezig.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Hans47

Die ervaring met nadruk op hoog heb ik niet gehad met de 851, neutraal was mijn ervaring...

Hi Mike mag ik vragen hoe de voorversterker functie bevalt van de CA, is het volume goed te regelen?
Begreep al dat de app nog steeds prima is....

(ik denk namelijk stiekum na over dezelfde aanschaf en dan in combinatie met een XTZ Edge A2-300 als eindversterke op de Fyne Audio F500's).

Ben trouwens heel tevreden met de Fyne's, zal mijn indruk delen op mijn al aangemaakte draadje...

mijkie

Hoi Hans, voorversterker deel vond ik t het erg goed doen maar, de cxn is weer retour vanwege de app, die snel genoeg is maar, verre van logisch en bij overschakelen van usb naar Spotify, gooide hij het netwerk eruit en moest dat weer opnieuw opbouwen ....

Vond t jammer, echt een mooi apparaat maar, wederom een app die snel werkt maar, niet logisch is

Heb nu een Oppo 105 gekocht als voorversterker, speelt hier ook erg mooi
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

.....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Hans47

Oww dank voor je reactie, ik heb hetzelfde als jij hebt, als de app niet logisch of prettig is valt een Streamer voor mij af, aangezien de software een groot deel van de beleving is, ik ga ff verder puzzelen (de XTZ Edge eindversterker houd ik nog wel in mijn hoofd).

Marco66

Quote from: mijkie on June  6, 2018, 09:19:37
Hoi Hans, voorversterker deel vond ik t het erg goed doen maar, de cxn is weer retour vanwege de app, die snel genoeg is maar, verre van logisch en bij overschakelen van usb naar Spotify, gooide hij het netwerk eruit en moest dat weer opnieuw opbouwen ....

Vond t jammer, echt een mooi apparaat maar, wederom een app die snel werkt maar, niet logisch is

Heb nu een Oppo 105 gekocht als voorversterker, speelt hier ook erg mooi

1 vd redenen dat ik over ben gegaan op Roon, werkt feilloos tot nu toe!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Worf

Dan hoef je de Marantz nd8006 ook niet te proberen. Die app is een drama. Geluid prima, app waardeloos.
Vind overigens nog steeds CD fijner klinken dan streamer. Hou het bij cd :sigh:

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Spekkie99

Bluesound met een mooie dac erachter. Heb nu een n100. Klinkt niet slecht maar kan beter.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Worf

Quote from: mijkie on June  7, 2018, 16:31:01
Ik kies voor goed klinkend gemak [emoji1]

Gezien jouw bericht valt dat gemak zwaar tegen.......😉😉😉

mijkie

speel nu met een Oppo 105EU, erg mooi speelgoed  ;D

of dat een blijvertje is, zullen we zien maar, hij stond hoog op de "ikke hebbe" lijst  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Worf


mijkie

Mwoa, weinig interesse in als ik bij voorbaat al weet dat de app niet zo best is .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Worf

Vind dat de bekende hifi merken eigenlijk alle matige apps hebben. Maar de consument koopt het toch wel........ Vraag me overigens wel de zin van een combiapparaat als de Marantz nd8006 af. Wie koopt zoiets? Bedoel wie gebruikt er naast (hoogwaardig) streamen nog een cd speler? Blijkbaar weet Marantz dit ook, want ze schijnen in augustus met de pure streamer nd6006 te komen voor 600,--

Xander32

... die zal dan denk ik de naam NA6006 krijgen  ;).

Quote from: Worf on June 10, 2018, 11:44:16
Vind dat de bekende hifi merken eigenlijk alle matige apps hebben. Maar de consument koopt het toch wel........ Vraag me overigens wel de zin van een combiapparaat als de Marantz nd8006 af. Wie koopt zoiets? Bedoel wie gebruikt er naast (hoogwaardig) streamen nog een cd speler? Blijkbaar weet Marantz dit ook, want ze schijnen in augustus met de pure streamer nd6006 te komen voor 600,--
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT


Hans47

Marantz gebruikt tegenwoordig de Heos module voor zijn streamers en Receivers, maar sorry dat ik het zeg, die app werkt dan wel, maar loopt ook hopeloos achter, Denon en Marantz hebben dit deel gewoon nog steeds niet op orde, jammer want ze maken wel mooie spullen....

rexp

Wordt de NA6006 dan niet gewoon een NA6005 met Heos?
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Worf

Quote from: Hans47 on June 10, 2018, 16:04:52
Marantz gebruikt tegenwoordig de Heos module voor zijn streamers en Receivers, maar sorry dat ik het zeg, die app werkt dan wel, maar loopt ook hopeloos achter, Denon en Marantz hebben dit deel gewoon nog steeds niet op orde, jammer want ze maken wel mooie spullen....

Mee eens. Dat houdt mij ook tegen om een Marant streamer te kopen.

mijkie

Daarom laat ik ze ook links liggen, eerst maar eens aandacht besteden aan een goede app
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6