streamer/voorversterker/dac tot 1000 euro, t mag ook iets meer zijn hoor !!

Started by mijkie, September 22, 2013, 19:34:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

Yup, heb ik mee zitten stoeien icm een Macmini maar, vond t niet goedkoop !

Wel vond ik het prettig werken, er netjes uitzien en de suggesties die Roon heeft van gelijkende artiesten, erg leuk om te ontdekken [emoji1]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DofN

Ik heb een intel NUC gekocht en daar gratis Daphile op gezet (linux) en dat werkt als een tierelier en is audiofiel verantwoord. Totale kosten: nog geen 300 euro en ik durf hem naast de duurste streamers te zetten.

Laatst was ik bij iemand die Roon heeft: dat is wel erg mooie software. Daphile is basic.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Richi

Quote from: mijkie on May 12, 2018, 23:32:10
Yup, heb ik mee zitten stoeien icm een Macmini maar, vond t niet goedkoop !

Ja, daar heb je een punt. En ik sprak vorige week iemand die graag bestanden rechtstreeks wil kunnen benaderen op schijven, zonder dat ze eerst moeten worden geïmporteerd in de Roon bibliotheek. In dat geval is Roon ook niet je ding.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

mijkie

Quote from: Hans47 on May 11, 2018, 11:50:44
COCKTAILAUDIO N15D

Mooi ding Hans maar, weet jij of bluetooth goed werkt, dan zou ik mijn TV ook via Bluetooth kunnen verbinden !!

Speelt hij beter als de CA CXN, daar was je ook erg enthousiast over !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

Quote from: Richi on May 13, 2018, 23:14:49
Ja, daar heb je een punt. En ik sprak vorige week iemand die graag bestanden rechtstreeks wil kunnen benaderen op schijven, zonder dat ze eerst moeten worden geïmporteerd in de Roon bibliotheek. In dat geval is Roon ook niet je ding.

Ik ben inmiddels redelijk gewend aan plaatjes kijken ipv zoeken via de mappen-structuur, dat zou voor mij niet de bottleneck zijn maar, is in mijn geval, de prijs voor de software !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

inmiddels budget iets opgerekt, naar 1000 euro misschien meer mogelijkheden !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Siddartha

Ok ben erg te spreken over mijn Pio N70AE. Geweldige dac aan boord, speelt Hi-res, xlr uitgang, kan worden gebruikt als dac. Heeft alleen geen Bluetooth helaas. Verder wel alles als spotify, deezer, Tidal, chromecast, AirPlay, usb...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

gevonden  ;D

heb een Cambridge Audio CXN besteld, volgende week binnen  :pompom: :pompom:

denk leuke combi met mijn Adam Artist 6 in het wit hoogglans  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Spekkie99

Quote from: mijkie on May 19, 2018, 10:29:33
gevonden  ;D

heb een Cambridge Audio CXN besteld, volgende week binnen  :pompom: :pompom:

denk leuke combi met mijn Adam Artist 6 in het wit hoogglans  ;D
Mooi.  Ben benieuwd.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Hans47

Cambridge Audio krijg je geen spijt van, ik heb de Azur 851N gehad, vond en de software en de app heel goed (terwijl het al weer meer dan 2 jaar geleden was).

Neem aan dat de software ondertussen nog beter is geworden, en dat de CXN net zo goed speelt als de 851N..

Heel veel plezier er van!!!

De Cocktail Audio ken ik helaas zelf niet, ik heb een andere versie gehad, ik vond de Jukebox software niet prettig want niet universeel, boel gedoe om je complete bestand aan muziek in de Jukebox te integreren (duurde bij mij halve dag oid).
Maar nadat het klaar was, wel stabiel en klonk goed, ik had de X40, maar zou toch eerder voor een CA gaan op dit moment.

Ik heb nu weer een Yamaha WXC-50 gekocht, moet toegeven dat de software en de app een paar stappen beter zijn geworden, en het gewoon lekker klinkt. Misschien knoop ik er een leuke klasse D eindversterker aan (XTZ Edge A2-300 of AUDIOPHONICS PA-S125NC Class D Stereo Amplifier NCore) om te combineren met de aankomende speakers van Fyne Audio F500.

mijkie

Ben benieuwd naar de CXN, lang geleden dat ik iets gehad heb van CA

haha, toch weer aan de wxc-50, is ook een fijn ding !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Marco66

Quote from: doorofnight on May 13, 2018, 08:30:24
Ik heb een intel NUC gekocht en daar gratis Daphile op gezet (linux) en dat werkt als een tierelier en is audiofiel verantwoord. Totale kosten: nog geen 300 euro en ik durf hem naast de duurste streamers te zetten.

Laatst was ik bij iemand die Roon heeft: dat is wel erg mooie software. Daphile is basic.

Ik heb ook de nuc icm Roon, erg tevreden over!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

Dat kan ik me voorstellen. Ik vind Roon wat te duur en ik stream voornamelijk van Qobuz. Dan voegt het net te weinig toe, lijkt me. Roon is top voor je eigen muziek op je NAS.

Heb je de geluidskaart in BIOS uitgeschakeld?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Quote from: doorofnight on May 19, 2018, 22:06:28
Dat kan ik me voorstellen. Ik vind Roon wat te duur en ik stream voornamelijk van Qobuz. Dan voegt het net te weinig toe, lijkt me. Roon is top voor je eigen muziek op je NAS.

Heb je de geluidskaart in BIOS uitgeschakeld?

Ja, alles wat er niet nodig is uitgezet id.
Vind de Roon software en met name de bliotheekweergave erg fraai en 1 vd mooiste en fijnste oplossingen tot nu toe.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

mijkie

Vandaag de Cambridge Audio CXN opgehaald, erg mooie streamer !

Erg mooi om te zien maar, tov de Yamaha wxc-50 een echte upgrade !

Speelt met meer rust, ruimtelijker en ook de bediening gaat top !!

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Hans47


mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

mijkie

Quote from: cz79 on May 26, 2018, 22:27:57
Mooi apparaat. Met welke app bedien je deze?

Met de CA connect app, simpel en werkt goed

Gelijk maar xlr stekkers aan mijn bekabeling gesoldeerd en via xlr aangesloten, heerlijke combi met de Adam ARTist 6 [emoji1]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Xander32

CA heeft mooie componenten en nog relatief goed betaalbaar ook.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Worf

Vind je het hoog van de Cambridge niet teveel van het goede? Dat valt mij nl. altijd weer op met Cambridge producten. Altijd dat accent op het hoog. Vind het vermoeiend. Ik ben benieuwd naar de Marantz ND8006.

jeepee

Quote from: Worf on June  2, 2018, 14:26:18
Vind je het hoog van de Cambridge niet teveel van het goede? Dat valt mij nl. altijd weer op met Cambridge producten. Altijd dat accent op het hoog. Vind het vermoeiend. Ik ben benieuwd naar de Marantz ND8006.
Ik heb de vrij oude streamer Cambridge Sonata np 30. Te veel nadruk op het hoog haat ik ook, maar dat is bij dit model in ieder geval niet het geval.