streamer/voorversterker/dac tot 1000 euro, t mag ook iets meer zijn hoor !!

Started by mijkie, September 22, 2013, 19:34:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Michel205

Als zelfbouw je niet afschrikt lijkt Volumio met een raspberry/banana pi me wel een andere mogelijkheid voor jou:

https://volumio.org/raspberry-pi-i2s-dac-sounds-so-good/

Ik had geen idee wat de Pink faun moest kosten... sorry  ;D

mijkie

Quote from: Michel205 on May  1, 2015, 12:37:45
Ik had geen idee wat de Pink faun moest kosten... sorry  ;D

pffff, maak je druk, is niet echt een goedkope streamer idd. mag wel erg goed zijn voor dat geld en als je hem ooit in wilt ruilen, weet ik niet hoe t gaat met de rest waarde .... omdat ik best wel eens wissel van apparatuur ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

MechanicalAnimal

zo....ff het stof eraf  :D

Ik zoek ook voorzichtig naar mijn eerste streamer.

Ik hou van simpel......en wil een losse HD met FLAC's en MP3's op mijn router of streamer aansluiten en zodoende ze afspelen.

Ik heb een Marantz PM11S3 en CD6005 in zwart staan. De NA6005 of NA8005 staan daar natuurlijk enorm fraai bij. De 8005 heeft natuurlijk de betere specs en XLR maar ligt iets buiten budget.

Kanshebbers zijn ook nog de Bluesound Node en eventueel een demo-Streammagic 6 bijvoorbeeld.

Wat zijn de huidige ervaringen met deze spelers hier, eventuele alternatieven hoor ik ook graag en hoe is het gesteld met de huidige Marantz app als je deze wegzet tegen het geroemde gebruiksgemak van de Node-app?





SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

H&C Hifi

De NA8005 koop je voor rond de 700,00 Euro en de app werkt inmiddels best wel goed.
Wil je een fijnere bediening en niet teveel geld spenderen kun je eens kijken naar de Heos link.

MechanicalAnimal

Thanks Marcel, goeie tip.


ik zat met een schuin oog ook eens te kijken naar de UD7007 van Marantz.

Daarmee kun je ook streamen, ik heb een oudere sony-instap bluray en de UD is een flinke upgrade qua beeld meteen.

Bedien je die met dezelfde app als de NA6005/8005? 
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

mijkie

Maar, doet die app van Marantz t inmiddels een beetje fatsoenlijk ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Hans47

ik denk dat dit genoeg duidelijk maakt mbt de app van Marantz: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.dmholdings.MarantzHiFiRemote
iOS zelfde rating, het blijft jammer genoeg... (net zoals Cambridge Audio, Denon behalve HEOS, alleen Pioneer en Yamaha zijn in staat om goede apps te laten ontwikkelen, Onkyo is ook best een aardige, zal denk ik beter worden nu Onkyo iets met Pioneer heeft, of is het Onkyo heeft Pioneer :-)

Denon HEOS app is gewoon erg goed, net zoals die van de Bluesound streamer en Aurelic heeft het ook goed voor elkaar als ik dat zo lees: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.auralic.lightningDS
En natuurlijk komt ie, Sonos en de Jriver apps (die zijn echt super, snel stabiel en met zorg ontwikkeld door mensen die iets van software begrijpen)
Vaak weten de apparaatje fabrikanten de hardware wel aardig in elkaar te ontwikkelen, maar de software blijft nog heeeeel ver achter, en het leuke is dat software eigenlijk bijna belangrijker aan het worden is dan de hardware zeker bij streamen en surround spul....... (denk aan storende HDMI handshakes thats enough to drive you nuts ook al klinkt het nog zo mooi)

Rest my case.....

Sopper

Tja...
Vanmiddag de app even geprobeerd voor bediening NA8005, best wel drama...
Alleen dat is al een reden om bij mijn majik DS te blijven...
Ook kan ik geen applicatie voor mijn laptop vinden, zoals Kinsky dat wel heeft...
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

mijkie

dat heeft Linn erg goed voor elkaar  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Sopper

Oh... Kinsky werkt ook met de Marantz NA8005  :headbanging: SUPER!!
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

gast2018

Als je een android ding hebt, neem dan bubble upnp.

MechanicalAnimal

#236
Quote from: MechanicalAnimal on July 15, 2015, 12:21:06
Ik heb een Marantz PM11S3 en CD6005 in zwart staan. De NA6005 of NA8005 staan daar natuurlijk enorm fraai bij. De 8005 heeft natuurlijk de betere specs en XLR maar ligt iets buiten budget.

huh  :nopompom: nou zit ik naar die 8005 te kijken......ding heeft helemaal geen XLR.

Dat had ik wel een pluspunt gevonden want ik heb geen digitale of optische ingang op mijn PM11S3.

Dan had ik de streamer op XLR gezet zodat ik voldoende ingangen overhoud, er moeten nogal wat bronnen op de amp aangesloten worden. CDspeler, BD-speler, tuner, Ziggo-box.


edit:

buiten het "gemis" aan XLR.......zit er niet eens wifi op dat ding...what the hell?......terwijl het kleine broertje NA6005 wel gewoon wifi heeft, wat een vreemde zaak.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

MechanicalAnimal

Loopt storm hierzo  :D


Ik denk dat ik voor de Denon Heos Link ga als eerste streamer.

Denon heeft een 30% kortingsactie als je al een Denon-product heb. Als je het serienummer hebt kun je de korting verkrijgen.

Dan kan ik mooi zien of het hele streamgebeuren me bevalt en ik er veel gebruik van ga maken.

Later kan ik altijd nog upgraden met een dikke DAC  :pompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

H&C Hifi

Quote from: MechanicalAnimal on August  7, 2015, 10:50:57
Loopt storm hierzo  :D


Ik denk dat ik voor de Denon Heos Link ga als eerste streamer.

Denon heeft een 30% kortingsactie als je al een Denon-product heb. Als je het serienummer hebt kun je de korting verkrijgen.

Dan kan ik mooi zien of het hele streamgebeuren me bevalt en ik er veel gebruik van ga maken.

Later kan ik altijd nog upgraden met een dikke DAC  :pompom:

De Heos werkt idd ook prima  :)

jeepee

Quote from: HcHifi.nl on August  7, 2015, 18:47:55
De Heos werkt idd ook prima  :)

Speelt Heos ook goed af van een usb schijf of is het ook iets meer voor de Nas (die ik niet heb en ook niet wil aanschaffen) Ik vind usb namelijk erg makkelijk. Niets instellen en meteen spelen. En trekt ook minder stroom.

MechanicalAnimal

#240
schijnbaar ook van een portable harddrive:

"Play your favorite music from a range of streaming services as well as your smartphone, tablet, USB drives or other external device".

The versatile HEOS Link features built-in dual band "N" wireless technology for quick and easy connection to your home network. In addition to the built-in wireless function, the HEOS Link is also equipped with an RJ-45 Ethernet port for hard wire connection to your LAN. The USB port lets you connect a portable USB drive, and you can also use the USB connection to charge your portable device.

http://usa.denon.com/us/heos-link
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

MechanicalAnimal

Quote from: MechanicalAnimal on August  7, 2015, 10:50:57
Ik denk dat ik voor de Denon Heos Link ga als eerste streamer.

Denon heeft een 30% kortingsactie als je al een Denon-product heb. Als je het serienummer hebt kun je de korting verkrijgen.

Dan kan ik mooi zien of het hele streamgebeuren me bevalt en ik er veel gebruik van ga maken.


Hoppa  :pompom:  Morgen wordt mijn Link verstuurd. Met de kortingsactie 245 euro. :D

Ben echt heel benieuwd  :popcorn: staat vast fraai met die blauwe LED, in de set met mijn zwarte PM11S3



SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

MechanicalAnimal

Ik snap niet precies wat er dan in deze test en door jou als niet goed wordt bestempeld.
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

chansig

Echter, de mediaspeler voor muziek via DLNA (upnp) is niet optimaal. Het zoeken naar bestanden op een computer of NAS is niet mogelijk, het laden verloopt wat traag en het overzicht hier is ver te zoeken, zeker wanneer je veel bestanden hebt.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MechanicalAnimal

Elke streamert heeft wel wat, dus we gaan het zien. Dingetje gaat vandaag op de post  :D

Nog ff een S/PDIF scoren zodat ook de plasma via de streamer op de PM11S3 kan  :clapping:

Heb ik eindelijk ook met Netflix herrie uit mijn speakers  :pompom:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

jeepee

Quote from: MechanicalAnimal on August 11, 2015, 22:20:33

Hoppa  :pompom:  Morgen wordt mijn Link verstuurd. Met de kortingsactie 245 euro. :D

Ben echt heel benieuwd  :popcorn: staat vast fraai met die blauwe LED, in de set met mijn zwarte PM11S3

waar heb je die besteld?
Of belangrijker hoe gaat het met die kortingscode.
Hoef je alleen type nr van de surround versterker door te geven?
Ongeacht de leeftijd?
gr
JP

MechanicalAnimal

#247
Wifimedia

Serienummer doorgeven en je krijgt gewoon factuur met korting, geen cashback ofzo  :pompom:


Op de site komt een banner voorbij, maar mail ze maar gewoon  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

SV..S

Quote from: MechanicalAnimal on August 11, 2015, 22:20:33

Hoppa  :pompom:  Morgen wordt mijn Link verstuurd. Met de kortingsactie 245 euro. :D

Ben echt heel benieuwd  :popcorn: staat vast fraai met die blauwe LED, in de set met mijn zwarte PM11S3

dat is een mooie prijs, ga/kun je deze ook voor films gebruiken?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

MechanicalAnimal

 Hoe bedoel je?

Mijn bluray speler zit aangesloten op mijn versterker middels RCA/tulp (audio out)

Mijn ziggo box zelfde verhaal

Netflix is een app op mijn smartTV, daar ga ik de s/pdif nu aansluiten op de Link, die werkt dan puur als DAC, de Link sluit ik weer aan op mijn versterker middels RCA/tulp


Dat zijn de drie manieren waarop ik film/series kijk.

Bedoel jij nog wat anders?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis