streamer/voorversterker/dac tot 1000 euro, t mag ook iets meer zijn hoor !!

Started by mijkie, September 22, 2013, 19:34:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

waar ik naar op zoek ben is een zo goed mogelijke netwerk/audio streamer die alles speelt en het liefst met fysieke AB

hoeft geen harde schijf mogelijkheid te hebben, heb ik een Synology voor ....

iemand tips ??

oja, niet onbelangrijk, wil de TV niet aanzetten om muziek te gaan kiezen!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

chansig

Op MP staat een Marantz te koop...

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Pjotr27

Marantz speelt niet gapless, de app is ook niet bepaald geweldig. Ik speel met een project streambox net en ook een qnap. Bevalt geweldig !
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

mijkie

#5
gapless zou ook wel een wens zijn en de app. liefst een fysieke AB waar ik blind de knopjes kan vinden of de App. moet zo makkelijk zijn als die van Sonos

heb ik ook nog aan gedacht, een connect met de bijbehorende upgrades !

draai nu met een Mede8er, voor films top maar, muziek is het absoluut niet !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Hans47

Ik heb momenteel een Bluesound Node te logeren (met DAC en volume regelaar) en ik kan niet anders zeggen dat ie met de nieuwe Firmware en Software echt goed en stabiel is (ik heb wel een beetje ervaring met Audio Streamen :-).

Ding doet €449 echt verrassend goed....

Heb em nu zonder de Q-DAC ertussen rechtstreeks aan de M-PWR hangen, echt een top geluid zonder enig spoor van digitale scherpte en een goede app en in mijn netwerk heeeeeeel stabiel (je kunt er via USB ook een HDD aanhangen dan heb je geen NAS nodig)

Hans47

O ja natuurlijk gapless....
geen TV nodig

een ding:

Je kunt em alleen met een app op een apple of android ding bedienen

Hans47

Flac tot en met 192/24
App lijkt op Sonos, supersnel en stabiel (ik heb de android versie)

Hans47

Vergeet er nog een, als je de interne DAC gebruikt kun je het volume regelen via de app, en ook dat doet ie erg goed, het is echt een mooi en goed ding aan het worden, uiterlijk wijkt totaal af van wat de gebruikelijke audio apparaten doen, but dont let it fool you

als je em een keer wilt horen schiet ik langs neem ik em mee (ding is licht en compact) kun je em in je eigen opstelling proberen

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

mijkie

Quote from: Hans47 on September 22, 2013, 19:58:58
Ik heb momenteel een Bluesound Node te logeren (met DAC en volume regelaar) en ik kan niet anders zeggen dat ie met de nieuwe Firmware en Software echt goed en stabiel is (ik heb wel een beetje ervaring met Audio Streamen :-).

Ding doet €449 echt verrassend goed....

Heb em nu zonder de Q-DAC ertussen rechtstreeks aan de M-PWR hangen, echt een top geluid zonder enig spoor van digitale scherpte en een goede app en in mijn netwerk heeeeeeel stabiel (je kunt er via USB ook een HDD aanhangen dan heb je geen NAS nodig)

dan rest mij niet anders dan eerdaags eens langs te wippen Hans, om de Tempo's te bewonderen en met een schuin oog naar de Bluesound te kijken !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Joske007

Ik ben in volgmodus en ook met een scheef oog naar de Bluesound Node aan het kijken  ;)
Deel vooral je bevindingen hier, wat betreft geluid en vlotte bediening via de app.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

mutiara

volgens mij komt er binnenkort een speler aan van soundaware die alles kan; ik kijk er zelf ook naar uit.
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

Thanatos


mutiara

ja deze maar de d100 valt volgens mij wel binnen budget
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

Thanatos

Als ik het goed heb deze €775,- versie zonder DAC. De A100 is met DAC en zou goedkoper zijn. Prijzen zijn al eens voorbij gekomen meende ik op diverse fora.

mijkie

Daar heb ik ook naar gekeken, mooie speler, nr 3 van het lijstje naast de bluesound en de denon ..
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

twani


Thanatos

Ik heb hem op 1 staan momenteel.

Gooi het Soundaware forum maar eens door google translate. De specs liegen er niet om. En er is veel uit de kast getrokken om de weergave zo puur mogelijk te krijgen.

Xander32

Quote from: Thanatos on September 22, 2013, 21:56:55
Ik heb hem op 1 staan momenteel.

Gooi het Soundaware forum maar eens door google translate. De specs liegen er niet om. En er is veel uit de kast getrokken om de weergave zo puur mogelijk te krijgen.
Erg benieuwd ben ik naar deze streamer! Laat de eerste gebruikers ervaringen maar komen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

YamahaRXV

Quote from: Xander32 on September 22, 2013, 22:27:26
Erg benieuwd ben ik naar deze streamer! Laat de eerste gebruikers ervaringen maar komen!

Is een zeer mooie en goed afgewerkte streamer Xander ;) Heb deze bij Sonority op de x-fi kunnen zien en horen en heeft m.i. een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
Zou zomaar eens een verkoophit kunnen worden...  Zou hem hier wel eens willen testen  :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Xander32

Quote from: YamahaRXV on September 22, 2013, 22:35:17
Is een zeer mooie en goed afgewerkte streamer Xander ;) Heb deze bij Sonority op de x-fi kunnen zien en horen en heeft m.i. een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.
Zou zomaar eens een verkoophit kunnen worden...  Zou hem hier wel eens willen testen  :angel:
... Moet ik t.z.t. maar eens richting Sonority om deze op een setje Adams aan de tand te voelen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

SpeedyAndré

#23
Quote from: Thanatos on September 22, 2013, 21:50:18
Als ik het goed heb deze €775,- versie zonder DAC.

Ik heb nog geen prijs gezien op dit forum, maar €775 zou netjes zijn.
De D100 pro deluxe gaat nog een stap verder met 2 vaste clock inputs.
Helaas weet ik vrij weinig van de I2S interface die mijn Northstar Extremo dac heeft, de D100 pro zou 5V zijn maar ik zie ook 3,3V ...
Dat vertalen van Chinese fora blijft behelpen, de meeste vreemde zinnen komen eruit met Google  :D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Joske007

Mooi is de Soundaware D100 Pro wel, al zal het scherm helaas weer te klein zijn om leesbaar te zijn vanuit de zetel.
Maar, ja een goede app, doet weer veel, he  ;)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link