Actief 3 weg systeem met Hypex (AS2.100 en DS1.2) plate amps en DSP>Open Baffle

Started by yorkie13, September 22, 2013, 10:33:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

yorkie13


rho


yorkie13

Ja, toch wel zonde van de set.

Ga gewoon de kasten laten bouwen.


rho

Het leukste ga je niet zelf doen? ;)
Het ligt er natuurlijk maar aan wat je het leukste vind.

De drivers geven iig de mogelijkheid om tot een zeer goed klinkend resultaat te komen.

yorkie13

Na aanschaf van de Seas w22ex001  kom ik met mijn plannen toch steeds meer in de richting van de
Grimm LS1 luidsprekers.

vooral het ontwerp spreekt me erg aan , en tevens de gebruikte hypex, Seas en Peerless units.

twani

Quote from: RA SUBS on March  8, 2014, 18:32:15
Na aanschaf van de Seas w22ex001  kom ik met mijn plannen toch steeds meer in de richting van de
Grimm LS1 luidsprekers.

vooral het ontwerp spreekt me erg aan , en tevens de gebruikte hypex, Seas en Peerless units.
Hoe kom je aan de bouwtekeningen/voorbeelden?

yorkie13

Het is ook een clone ervan.

De units heb ik nu wel

Seas w22ex001 en DXT tweeter.

voor het laag een 10 inch peerless xls of xxls woofer.

Versterking is ucd180 van Hypex en DSP wordt een Antimode 2.0

yorkie13

De Hypex as2.100D geeft genoeg mogelijkheden om een mooie 2.2 oplossing te maken.

Grote uitdaging is om de DXT tweeter naadloos op 1,2 khz te crossen met de W22ex001

yorkie13

Om goede metingen van e.a. te doen vandag eens achter een Ecm8000 microfoon van Behringer aan.

Als geluidskart gebruik ik een Fast Track van M-audio.

Verder maar eens gan stoeien met Arta.

Ook zijn gisteren de Seas 22wex001 woofers binnen gekomen, dus de Grimm kan gecloned worden  8)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

RubenV.

Mooie plannen  :clapping:



Ga je voor jouw clones ook dezelfde afmetingen gebruiken?

De Seas w22ex001 wordt ook gebruikt in de Orion en Toelsgravesen heeft er ooit een soort sonus faber stradivari clone mee gebouwd (http://www.troelsgravesen.dk/PMS-EXCEL.htm). Mooie driver, de volgmodus is aan  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie


rho

Die had ik ook bekeken toen ie net voorgesteld werd. Da's een interessante speaker.

yorkie13


yorkie13

Ben me voorzichtig aan het verdiepen in een clone van Emerald Acoustics CS3.

Deze gebruikt een Eminence unit type Beta 12CX met hierin een Selenium D220TI tweeter.

Het coaxiale open baffle ontwerp wordt actief aangestuurd en recht getrokken met DSP.

Hierin kan de Hypex as2.100D prima volstaan.



rho

High efficiency drivers. Da's wel een hele andere weg die je nu inslaat. Maar zeker ook wel interessant.

yorkie13

Ben er eens mee aan het rekenen geslagen, zie wel wat het wordt.

Contour

Weer een nieuw project, andere units... pfff, waar haal je de energie vandaan, anderzijds maak je de projecten blijkbaar nooit af, dat scheelt weer energie!  ;D

Groetjes Walter

yorkie13

Tijdgebrek, neuwe fulltime baan en druk met subwoofers zorgen ervoor dat e.a. op de plank blijft liggen.

Heb idd vaak mooie plannen, maar helaas ontbreekt de tijd ervoor vaak.

In dit geval zelfs al alle woofers, Hypex amps en tweeters in huis.  8)