Actief 3 weg systeem met Hypex (AS2.100 en DS1.2) plate amps en DSP>Open Baffle

Started by yorkie13, September 22, 2013, 10:33:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rho

Wat lelijk! :omg: (puur smaak!)  :D
Maar als ik de drivers zie dan denk ik: Dat kan best wel eens héél mooi klinken!  :thumbs-up:

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

rho


yorkie13

Er bestaat een Hypex monitor , welke de DXT tweeters gebruikt van Seas.

Ga dus maar een setje bestellen, en deze met de CA18rnx combineren.

yorkie13

Of een clone van de LS1

met dezelfde DSX tweeter van Seas.


yorkie13

totaal plaatje van de LS1 als bouwpakket

DSP is gisteren in de vorm van een Antimode dualcore 2.0 aangekomen.



yorkie13

ik moet helaas diverse projecten afblazen wegens mogelijke operatie aan de knie.

het bouwen van kasten komt er dan niet van komende tijd.

het setje Hypex as2.100D staat in de markt.

basyamaha

Quote from: RA SUBS on November  2, 2013, 09:47:04
Er bestaat een Hypex monitor , welke de DXT tweeters gebruikt van Seas.

Ga dus maar een setje bestellen, en deze met de CA18rnx combineren.
Hé deze ken ik , prima 2 weg met passiver membraam .
Ik ken betere 2-weg speakers maar deze zijn echt niet verkeerd , deze hebben weer wat wat andere net weer niet hebben .

snapie  :xmas:


basyamaha

Quote from: RA SUBS on December 19, 2013, 19:28:23
nee, vertel
Betere 2-weg speakers waren zonder hypex modules , niet vanwege de hypex daarvan heb ik alleen deze in een 2weg gehoord .
Die speaker heeft een pasieve membraam en deed het best goed in een grote ruimte , maar passieve membraam klinkt langer na je moet er echt van houden .
Je hoort 100hz , 80hz , 60hz en dan flink 40hz ondanks ie linear zal meten , passiev klinkt over het algemeen nog langer na dan bassreflex .

Als je ervan houd kan dat erg lekker zijn maar ik vondt het te vet en en nadrukelijk naklinken in het laag .

DXT en CA18rnx gesloten zal veel beter klinken dan met passiev membraam, je gebruikt toch een subwoofer .

Threshold

De schrijver van het TNT artikel vond de Hypex helemaal niet goed klinken.
Of lees ik iets anders? ???
Op zich wel jammer. Dan staat de Lexicon DD-8 nog steeds bovenaan mijn lijstje. Maar die kun je niet in de speaker inbouwen.

basyamaha

Quote from: Threshold on December 22, 2013, 18:43:47
De schrijver van het TNT artikel vond de Hypex helemaal niet goed klinken.
Of lees ik iets anders? ???


Ik ken het artikel niet maar als het over de as2.00 gaat is mijn mening als volgt , een versterker beoordelen op speakers die je niet kent , en niet kan vergelijken met dezelfde speaker maar dan met een gewoon filter .
Hoe kan je dan de versterker de schuld geven .

Andere hypex gebruikers niet alleen van de as2.100 vinden hypex erg goede versterkers .
Wat ik zelf heb gehoord van hypex echt niets mis mee .

Threshold

Zit wat in. Je kunt niet gewoon een passief filter vervangen door een actieve en als het niet klinkt, de versterker de schuld geven. De schrijver vond in feite het geheel niet klinken.
Waarschijnlijk had de beste man weinig kaas gegeten van individueel faseverloop e.d. van de drivers. Ook een actief systeem moet je ontwerpen als ware het een passief systeem, dus alles van de drivers meenemen in de berekeningen. Mischien kom je dan wel uit op een 'scheef' filter, bijvoorbeeld 4de orde laag-af en 3de orde hoog-op vanwege de positie van de drivers op de baffle.
En bij zo'n simpel 6,5 inch-1inch tweewegje, wat iedereen weleens maakt in het begin (ook ik ben daarmee begonnen), zijn de voordelen van aktief beperkt.

yorkie13

Project weer opgepakt, en gelijk maar een paartje Seas DXT tweeters besteld .

voorlopig even experimenteren met de Seas CA18RNX woofer erbij.

basyamaha


yorkie13

en wellicht wordt toch ook maar de Seas w22ex001 besteld  8)

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

basyamaha

Mooie drivers , en zeer zeker voor het oog .
Gesloten met condensator ik dacht 560uf of 680uf ervoor in 20liter kast -3db45hz , sub erbij voor laag aanvulling .

Ze liggen ook bij mij in de kast maar ik moet eerst eens van mij luie kont komen en eens wat gaan bouwen .

yorkie13

Hele handel gaat de verkoop in, bestaande uit

2 x Seas CA 18rnx woofers, ongebruikt

2 x Seas DXT tweeters, ongebruikt.

2 x Hypex AS2.100D versterker modules.

rho

Toch een mooie basis om een stel fraaie speakers mee te bouwen.

yorkie13

Yep, maar project aan de wilgen, wegens tijdgebrek en andere baan en prioriteiten.

rho

Dat begrijp ik wel.
Ik wil maar zeggen dat degene die wel tijd heeft en dit wil overnemen geen slechte zaak zal doen. :)


Kingpin

Quote from: Threshold on December 24, 2013, 11:19:27
Zit wat in. Je kunt niet gewoon een passief filter vervangen door een actieve en als het niet klinkt, de versterker de schuld geven. De schrijver vond in feite het geheel niet klinken.
Waarschijnlijk had de beste man weinig kaas gegeten van individueel faseverloop e.d. van de drivers. Ook een actief systeem moet je ontwerpen als ware het een passief systeem, dus alles van de drivers meenemen in de berekeningen. Mischien kom je dan wel uit op een 'scheef' filter, bijvoorbeeld 4de orde laag-af en 3de orde hoog-op vanwege de positie van de drivers op de baffle.
En bij zo'n simpel 6,5 inch-1inch tweewegje, wat iedereen weleens maakt in het begin (ook ik ben daarmee begonnen), zijn de voordelen van aktief beperkt.
Faseverloop, idd. Ligt ook een beetje aan hoeveel dB/octaaf je gaat filteren.
Om het het effect van faseverschuiving te compenseren moeten soms de middenmoter of hogetoner omgepoold worden voor een goed resultaat .
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

yorkie13