In ears op de fiets?

Started by Starred, September 20, 2013, 10:11:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

Als je deze nieuwe noice cancelling inears van Bose op de fiets gebruikt, heb je dan ook minder last van windgeruis?
http://www.bose.nl/NL/nl/home-and-personal-audio/headphones-and-headsets/acoustic-noise-cancelling-headphones/quietcomfort-20i-headphones/

Of heb je per definitie een over ears nodig wil je geen last hebben van wind?

jslaman

Ik gebruik een shure SE215 in ear koptelefoon op de fiets. Met de bijgeleverde foam eartips heb je geen last van windruis.

Vixnd

Misschien wat offtopic, maar is dat niet heel gevaarlijk?  :unsure:

VlisChris

#3
Quote from: Vixnd on September 20, 2013, 10:56:19
Misschien wat offtopic, maar is dat niet heel gevaarlijk?  :unsure:

Dat is inderdaad erg gevaarlijk. Zou het persoonlijk never nooit niet doen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Starred

Inderdaad, maar dit Bose model heeft een zogenaamde Aware functie die dit probleem zou moeten adresseren..

VlisChris

Het zal altijd  geluid wegnemen. Als ik sta te praten met iemand die naast me staat, en mijn muziek staat niet aan op dat moment zal ik in principe altijd mijn dopje even uitdoen omdat je de ander gewoon veel beter verstaat.

Maar, dat is slechts mijn mening, en aangezien er (voor zover ik weet) geen regelgeving is die het verbied om ze in het verkeer te dragen is het uiteraard volledig je eigen keus. Wilde alleen mijn eigen ervaringen melden. Ik zou persoonlijk gezondheid boven muziek verkiezen in het verkeer.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Starred

Uiteraard, en wees gerust ik ben geen roekeloos type  :P

Ik heb ze gewoon maar even besteld bij Bose. Je mag ze vrijblijvend 30 dagen proberen. Komt goed uit, want moet ook flink wat keren vliegen komende tijd. Ben benieuwd!

jon81

Ik draag gewoon mijn in-ears op de fiets, goed uit je doppen kijken, dan is er niets aan de hand.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

danielo

voor iphone en android zijn er ook apps die indien 'nodig'. geluid van buiten doorgeven voor de veiligheid. Vind eigenlijk dat apple/google dit standaard zouden moeten supporten :

https://itunes.apple.com/nl/app/awareness!-the-headphone-app/id389245456?mt=8

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Exxar

Quote from: danielo on September 20, 2013, 12:05:40
voor iphone en android zijn er ook apps die indien 'nodig'. geluid van buiten doorgeven voor de veiligheid. Vind eigenlijk dat apple/google dit standaard zouden moeten supporten :

https://itunes.apple.com/nl/app/awareness!-the-headphone-app/id389245456?mt=8

Daniel.

+1
Daarnet nog zo'n kalf met oordopjes in bijna onder een lijnbus zien sukkelen!

gast2018

Net nog een suffe doos gezien die met oordoppen in met heur iphone spelend tegen een gesloten spoorboom rijdr. Jawel ook nog op een gammele omafiefs. U kent ze wel

Exxar

Kort gezegd: gebruik je verstand en gebruik geen oordopjes of hoofdtelefoons als je je in het verkeer begeeft.

Starred

QuoteBose gave new application to the phrase "turn on, tune in, drop out" by announcing the QuietComfort 20—a pair of snug-fitting, noise-canceling earbuds with an ultra-convenient new feature. The earbuds not only allow you to completely disconnect from your surroundings, but through "aware mode," you can now easily tune back in to the world around you whenever necessary with a quick tap of a button.

This is Bose's first-ever set of earbuds to offer a noise-canceling function and one of the first on the market to offer a way to be able to switch from a fully immersive, noise reduction mode to a setting that targets and reduces select low frequencies so you can hear your music and also the sounds around you. Frequent travelers and daily commuters will thoroughly benefit from this—anyone who has dealt with flight or train delays knows how annoying it is to want to listen to music while waiting, but can't for fear of missing important announcements. Gone is the game of constantly removing your earbuds to hear external information. Simply tap the button on the side of the Y-connector on the headphones (which also houses the volume control) and the mode goes from noise-cancelling to a mode in which you can hear both your music and everything else in your proximity.


Etiennevh

Quote from: Exxar on September 20, 2013, 16:47:17
Kort gezegd: gebruik je verstand en gebruik geen oordopjes of hoofdtelefoons als je je in het verkeer begeeft.
Inderdaad. Bouw gewoon een carkit op je fiets zodat je over de luidsprekers kunt bellen... :D

Maar ff serieus, welke droefsnoet heeft nog oordoppies op zijn fiets. In nederland is het twee keer gevaarlijk door de vele wind hier moet je MP3 namelijk 2 keer zo hard staan en bovendien hoor je geen moer meer. Wat mij betreft is dat iets wat ze gewoon mogen verbieden.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

AbZ

Quote from: Starred on September 20, 2013, 18:09:11
The earbuds not only allow you to completely disconnect from your surroundings, but through "aware mode," you can now easily tune back in to the world around you whenever necessary with a quick tap of a button.
Dus je moet gewoon ff op het knopje drukken
als je onverwachte gevaren verwacht.

Starred

Quote from: Starred on September 20, 2013, 11:32:20
Ik heb ze <Bose Qc20i>gewoon maar even besteld bij Bose. Je mag ze vrijblijvend 30 dagen proberen. Komt goed uit, want moet ook flink wat keren vliegen komende tijd. Ben benieuwd!

Nu een paar keer mee gevlogen. Wat een verademing zeg om zonder die herrie te vliegen  :headbanging:
So far so good