[300 euro] Headphones/oordopjes

Started by Ziekdope, September 17, 2013, 16:18:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ziekdope

Hallo,

Ik vraag me af hoe jullie onderweg met oordopjes om gaan. Ik loop telkens tegen het probleem aan dat ze om de 3 maanden stuk gaan. Vrijdag de 13de (ja, ja) zijn mijn a-Jays volledig kapot gegaan en vandaag begaven m'n House of Marley oordopjes het ook. Niet dat het uitmaakt want wat een ongelooflijk k*t geluid kwam daar uit zeg. Hoe dan ook heb ik m'n geld terug gevraagd dus wil ook nieuwe oordopjes kopen. Oké, m'n nieuwe budget ligt rond de 300 euro, het mogen in-ears of portable headphones zijn. De aansturing zal toch van m'n telefoon moeten komen (HTC One ) dus mag hij niet te veel vermogen vragen. Ook wil het oog wat, kan iemand me hierbij helpen?

Ik heb de Bowers & Wilkins P5 gehoord en deze klonk wel erg lekker. Hij ziet d'r ook echt prachtig uit. Ik heb ook zitten luisteren naar diverse Grado's maar deze klonken iets wat 'agressief' en door de open-back zijn ze niet geschikt voor tijdens het reizen met het OV. Ik ga nog luisteren naar de KEF M500, Sennheiser Momentum en als die optijd uitkomt de Focal Spirit Classic.

Alvast bedankt!

thebest106

Misschien dat je de topictitel eens aan moet passen dit zal waarschijnlijk wat meer animo trekken.
Zelf zit ik ook te denk om eens te investeren in een nieuw setjes in-ears. Ik heb nu de Jamo wEAR In30, deze klinken zeker niet slecht en hebben destijds ook 50euro gekost bij een welbekende eendagsaanbieder. Maar wil graag een extra setje, want pak er nu te vaak op mis :nervous:


Exxar

Het probleem is waarschijnlijk de dunne draadjes die te gemakkelijk breken? Oa Beats by Dré/Monster heeft een paar in-ear setjes met dikke platte kabels.

Ziekdope

#3
- weggejorist -

Ziekdope

Aangepaste topic start/titel dus een bumpje.

garmtz

Sennheiser Momentum all the way! Beste 'portable' headphone die ik ken. Wel checken of de pasvorm goed is voor je. Shure SRH840 is ook erg goed. Beide.klinken 'smoorh'.

Starred

Naast de Momentum vind ik de Kef M500 ook erg goed

WillyP

In-ears vind ik bijzonder onplezierig, maar dat is uiteraard persoonlijk.

Zelf heb ik de B&W P3, de P5, de Focal Spirit en de Sennheiser Momentum beluisterd.

Van de Focal ging mijn hart niet sneller kloppen. Er is niets mis mee, maar ik had ook niet het gevoel dat ik die graag wilde kopen.

De P3 zou bijna net zo goed zijn als de P5, maar dat vond ik dus niet. De P5 heb ik een aantal malen beluisterd en vond ik iedere keer weer heel mooi klinken. De P3 klonk naar mijn idee beduidend minder en viel af, dus bleef de P5 voor mij de eerste keus. Het hoog is iets afgerond, een beetje mooier dan mooi, maar er trad ook geen luistermoeheid op.

Toen kwam de Momentum uit en voor hetzelfde geld als de P5 vond ik het moeilijk kiezen. Dat probleem loste zich vanzelf op toen ik de Momentum voor de helft van het geld kon kopen. Hij had iets lichter mogen zijn, maar verder werkt hij perfect samen met mijn iPod (waar alleen muziek opstaat in een verliesvrij formaat).

Als er enige rek in je budget zit, zou je kunnen kijken naar de aangekondigde B&W P7. Volgens de makers nog beter dan de P5, dus dat is veelbelovend.

Groet,

Willy

Starred

Quote from: WillyP on September 27, 2013, 10:00:18
In-ears vind ik bijzonder onplezierig, maar dat is uiteraard persoonlijk.

Had ik ook altijd, tot dat ik de Bose QC20i probeerde. Erg comfortabel  :)

garmtz

Ik vind de B&W's enorm donker klinken ( hoog is afgekapt lijkt het). Ze missen ook ruimtelijkheid.

AbZ

Moet wel erg zijn voordat jij bij koptelefoons over te weinig hoog gaat klagen?

garmtz

Quote from: AbZ on September 27, 2013, 18:54:26
Moet wel erg zijn voordat jij bij koptelefoons over te weinig hoog gaat klagen?

Dat is absoluut waar... Wat mij betreft is het ook best erg bij de B&Ws... Ik vind heel veel hoofdtelefoons wat betreft hoog inderdaad over het randje... Bijna alle Beyers, veel Audio Technica's (hoewel niet scherp, de meesten zijn gewoon dun), Ultrasone vind ik ook scherp... Tja...

AbZ

Quote from: garmtz on September 27, 2013, 20:19:01
Dat is absoluut waar... Wat mij betreft is het ook best erg bij de B&Ws... Ik vind heel veel hoofdtelefoons wat betreft hoog inderdaad over het randje... Bijna alle Beyers, veel Audio Technica's (hoewel niet scherp, de meesten zijn gewoon dun), Ultrasone vind ik ook scherp... Tja...
Ben het overigens wel met je eens over die Ultrasone bij langer luisteren.  Het sterke punt kan dan 'too much of a good thing' worden.  Zag op headfi dat het zelfs bij de Editions een (hoog)frequente klacht is.  Van Beyer vind ik de 990 niet scherp. AT ken ik niet zo goed.

Sonority audio

#13


heerlijke koptelefoon,absoluut niet scherp..
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

AbZ

Quote from: Sonority audio on September 28, 2013, 13:37:42
heerlijke koptelefoon,absoluut niet scherp..
Mad Dog doet toch mods van andere merken?  Op welk model is deze gebaseerd?

Sonority audio

#15
Quote from: AbZ on September 28, 2013, 13:40:40
Mad Dog doet toch mods van andere merken?  Op welk model is deze gebaseerd?
ik heb deze zelf ook,en nog wat merken..
veel lijken enigzins wel op elkaar..

maar de Mr speakers is echt anders.

deze is gebasseerd op een zeer gewaardeerde hoofdtelefoon van Fostex.


(oww trouwens,dit is met afstand de hoofdtelefoon die het fijnst draagcomfort heeft.)
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com

Ziekdope

Quote from: WillyP on September 27, 2013, 10:00:18
De P3 zou bijna net zo goed zijn als de P5, maar dat vond ik dus niet.
Ik heb de Bowers & Wilkins P3, P5 en de Sennheiser Momentum vandaag beluistered. Ten eerste, wat een verschil zit er tussen de P3 en P5. Je zou bijna denken dat het een Chinese knock-off was. Zo verschikkelijk groot was het verschil tussen die 2. De Momentum klonk ook erg lekker. Maar aangezien ik hem niet voor de helft van de prijs kan krijgen. Neig ik naar de P5 puur vanwege het uiterlijk. De P7 op foto's te lomp bovendien is 300 euro toch wel het maximale dat ik wil uitgeven aan head/earphones.

Dinsdag kan ik nog even de KEF M500, Yamaha EPH-100 & een aantal andere headphones beluisteren. De KEF klank spreekt mij in ieder geval wel aan, nu hopen dat de headphones diezelfde klank hebben.

@Sonority audio: Zijn deze wel in Nederland verkrijgbaar?

WillyP

Als je toevallig 8250 rentepunten hebt, kun je de Momentum voor 165 Euro kopen. Daarmee verviel voor mij het argument om voor de P5 te gaan. Heel even is de laatste bij de Media Markt goedkoper geweest, maar toen ik de knoop wilde doorhakken was de prijs weer gestegen naar 300 Euro. Misschien was de P5 per ongeluk verkeerd geprijsd.

Groet,

Willy

Starred

De kef m500 zit het lekkerste van allemaal.
Qua klank ook top imho

Sonority audio

@ziekdope
Jazeker zoetermeer en ik meen in de buurt van Eindhoven
Schiit audio : www.schiit-europe.com
Ludic Audio Cables :new Affordable standards
Mrspeakers: www.mrspeakers-europe.com
Soundaware streamers : www.soundaware-europe.com