Vintage Receiver laten reviseren ... wil je 'alle' onderdelen wel vervangen?

Started by Rock Solid, September 19, 2013, 21:10:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rock Solid

Ik ben nieuw in de vintage wereld en ik vraag me het volgende af.

Als ik een oude Luxman receiver laat reviseren; welke componenten moet je niet laten reviseren om de vintage sound niet te verliezen? Of zou je (in theorie) echt alle componenten kunnen laten vervangen en bepaalt het elektronisch schakelontwerp de vintage klank?

Ik bedoel niet zo zeer met een vintage geluid dat het geluid dof en sloom is, maar meer het 'vloeiende/rustige'.

Hopelijk kan hier iemand wat zinnigs over zeggen ...  ;D

John Wx

Een vintage klank wat is dat  ???

Dat vloeiende rustige is de combi met je speakers
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Rock Solid

Quote from: John Wx on September 20, 2013, 00:17:58
Een vintage klank wat is dat  ???

Dat vloeiende rustige is de combi met je speakers

Dat is een goede ... ik weet eigenlijk ook niet hoe ik precies een vintage klank moet omschrijven; wellicht is een betere omschrijving 'niet technisch, lekker klinkend. draai-de-muziek-en-vergeet-de-apparatuur'.

De combinatie met de luidsprekers is zeker van belang. Maar ik ben nieuw in de wereld van vintage, dus waar het precies zit kan ik niet echt aanduiden. Raar, als redelijk doorgewinterde audiofiel, weet ik niet precies wat er boeit aan vintage. Natuurlijk spelen de looks mee, maar er is toch iets meer ... en in dit geval, vertrouw ik toch mijn oren  ;D

i2Paq

Ik weet precies wat je bedoel met "Vintage sound".