DAB+ de moeite waard?

Started by gast2018, September 19, 2013, 15:58:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gast2018

Al jaren heb ik een Denon 1500r tuner alwaar ik eigenlijk zolang ik hem heb niet echt hier over tevreden ben.

http://www.hifishop.at/hifishop/Hersteller/DENON/produktinfos/tu1500.pdf

Ooit eens wat dab tuners beluisterd maar dat was het voor mij ook niet helaas. Nu er recent de DAB+ standaard is gelanceerd ben ik erg nieuwsgierig geworden naar dit fenomeen.

Ik luister veel radio, althans het ding staat vaak aan als achtergrondvulling. Mijn huidige tuner vind ik wat zompig, te warm klinken. Als ik het vergelijk met internetradio klinkt het op de tuner eigenlijk beter.

Wat ik me dus afvraag is of het binnen de beperking die radio nu eenmaal heeft het loont om een Dab+ tuner aan te schaffen. Zijn er hier leden die al zo'n tuner hebben en wat zijn de ervaringen?

TopGun2010

Ik heb inmiddels dab+ in de auto en woonkamer receiver en ben er eigenlijk erg tevreden over. Ik vind de kwaliteit erg goed ondanks de lage bitrate.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Siddartha

Ik denk dat internetradio en dab+ zich niet veel zullen ontlopen
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

buizesmurf

 :yinyang:Heb beide plus nog FM en AM,alhoewel ik deze laatste 2 zelden gebruik.Maar ik hang gewoon niet graag af van internet alleen.Ik vind dat je ook via ander medium contact met de buitenwereld moet kunnen hebben....

Fox

Quote from: buizesmurf on March 22, 2018, 20:03:20
:yinyang:Heb beide plus nog FM en AM,alhoewel ik deze laatste 2 zelden gebruik.Maar ik hang gewoon niet graag af van internet alleen.Ik vind dat je ook via ander medium contact met de buitenwereld moet kunnen hebben....

Internet - radio - is leuk, maar het beperkt je ook.

Gisteren lag het internet er hier een paar uur uit en dan ben ik nog blijer met FM dan ooit  :D

Siddartha

Ja goed, dat zijn incidenten natuurlijk. Zou eerder zeggen dat fm je beperkt, want het gros van de zenders die ik luister zijn niet te ontvangen via fm....
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

gast2018

Er is een recenter topic  hierover. Dab+ is max 128 kbps.  Gewoon informeel overleden dus.