3D op elk hdmi apparaat

Started by henrykb, September 18, 2013, 07:22:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henrykb

zit beetje rond te kijken op nl bekendste verkoopsite..
en zie ik een apparaat die van elke 2d film 3d maakt, als je tv of projector
maar een hdmi aansluiting heeft.
en dat voor 69 euro en inbegrepen zijn 4 brillen.
Nouja, het zal niet toppie zijn, maar is het wel mogelijk?
En waarom kan mijn epson 5500 geen 3d, is het niet vooral bv de sbs content icm de
bril die zorgt voor 3d?

edit. zie net dat app van konig is en al tijdje op de markt, dus vast al eens besproken.
reviews varieren van werkt voor geen meter tot prachtig, daar heb je wat aan  ;D

RonG

En welk apparaat is dat dan? Zou revolutionair zijn ;).

henrykb

Zit een beetje te hopen dat iemand hier ervaring heeft met dit gevalletje (scheelt me weer een spijt-aankoop  :hmmm: )
Want ook al is het niet optimaal, hoeft ook niet, want vind het helemaal niks.. het is maar een keertje voor de lol even 3D (of wat er enigzins op lijkt).

home@the movies

Quote from: RonG on September 18, 2013, 07:29:28
En welk apparaat is dat dan? Zou revolutionair zijn ;).

Revolutionair is het zeker niet, het bestaat al een hele tijd maar uiteraard kan dit gewoon niet goed werken.
http://www.3d-vip.com
Ik heb destijds toen het net uit was er eentje gekocht uit nieuwsgierigheid, ik bespaar je het verhaal  ;) ;)
Gewoon afblijven is de boodschap

Gr
Werner

tajo

Quote from: RonG on September 18, 2013, 07:29:28
En welk apparaat is dat dan? Zou revolutionair zijn ;).
Welnee, er zijn 3D TVs die automatische conversie van 2D naar 3D hebben ingebouwd.

home@the movies

Quote from: tajo on September 18, 2013, 21:10:38
Welnee, er zijn 3D TVs die automatische conversie van 2D naar 3D hebben ingebouwd.

Daar gaat het hier niet om, dit toestel heeft geen 3D tv nodig maar kan van een "normaal" 2D toestel een 3D weergever maken.
Althans dat is de theorie, de praktijk is een ander verhaal.

henrykb

tsja, ik google me wezenloos naar een antwoord, maar kan het niet vinden.
Volgens mij maakt een tv of een beamer het tot 3d omdat ie een signaal kan verwerken, om
te communiceren met een bril.
En zie ik dus niet in waarom een extern kastje niet die communicatie doet, en de juiste beelden
naar de tv of beamer stuurt.
Dus zowel de weergever als de bril aanstuurt.
Maarja, dan zou dus elke tv, zelfs een oude crt , 3d beelden moeten kunnen weergeven.
Misschien dat iemand hier, liefst in jip en janneke taal  8), me dit eens kan uitleggen, danwel
een link naar een website waar het uitgelegd wordt.

henrykb

oh, gisteren voor een zeeer redelijk bedragje zo'n konig nieuw in de doos gescoord.
Inderdaad, bespaar je de moeite zal ik maar zeggen. Het doet wel wat, daar niet van, en vind het ook
wel knap gemaakt, maar nee.. gelukkig word je er niet van.
Mocht je dan toch eigenwijs zijn en willen overnemen, PM me maar  ;)

RonG

Ik vind zelfs de optie 2D naar 3D op 3D weergevers 10x niks, snap niet dat ze dit erop zetten. Is net als vroeger op oude tv's dat je naar breedbeeld kon switchen, onzin m.i.