Nieuwe totale thuis bioscoop inrichten, beamer, receiver en scherm aanschaffen

Started by Tjaah, January 5, 2013, 17:31:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

Quote from: Tjaah on January 11, 2013, 10:40:01
Inderdaad gezien, en hierboven al ergens gemeld. Mooie receiveren pas ook wel aardig in mijn budget. Alleen al gereserveerd, maar heb hem ff ge pm't dus wie weet.
Geluid is super persoonlijk. Marantz heb ik gekozen omdat het een warme klank heeft. weet niet wat de integra doet? mocht ik dit niet net zo mooi vinden als me 5023, dan zou hij alleen voor surround werken. dan vind ik 850 een beetje veel geld... Zal vast een super receiver zijn maar het gaat om de klank.


:withstupid: what's up with that?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Tjaah

Quote from: W.Otter on January 11, 2013, 11:17:24
:withstupid: what's up with that?

Muziek klank is erg persoonlijk, ik kan een dure denon receiver kopen maar ik vind het geluid wat een denon receiver produceerd te direct en niet "rond" genoeg. Ik kan dan wel zomaar een integra receiver kopen met de verwachting... "omdat hij duur is moet hij wel goed zijn" maar goed wil nog niet zeggen dat de klank me bevalt.

Het verhaal zal snel beter zijn als de SR5023 maar het gaat om de klank... daarom koop ik misschien liever blind niet zomaar een dergelijk apparaat.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

1Gamer

Hdmi kabel van 15meter doet het bi mij goed. Had een van 90 euro liggen, die geknakt is. Darna een goedkopere van 20,- en zie geen verschil.  Heb me ook georienteerd op utp. Zag er interessant uit alleen uuteindelijk gewoon duurder in vergelijking met en kabel van 20,-...

Tjaah

Inmiddels bij ITC een 5910 + 10 HDMI kabel besteld dus dit ga ik even afwachten. Ook ga ik een scherm van een MDF paneel maken met speciale projectie verf+zwarte randen.

Receiver ben ik nog een beetje aan het dubben. Er schijnt EVT. nog een marantz sr6003 vrij te komen. Maar die integra DTR-9.9 is wel weer echt een upgrade voor mn set. Kan iemand me vertellen wat voor geluid dergelijke versterkers maken? Marantz is vrij warm. Denon direct/anders in hoog.
Speakers bepalen echter voor het grootste deel de geluidsweergave.

RonG

Quote from: Tjaah on January 15, 2013, 00:09:58
Inmiddels bij ITC een 5910 + 10 HDMI kabel besteld dus dit ga ik even afwachten. Ook ga ik een scherm van een MDF paneel maken met speciale projectie verf+zwarte randen.

:clapping:

kooba

Ik heb ook een hele tijd zitten kijken voor een beamer. Nog nooit gehad en dus geen ervaring met dlp of lcd. Tevens wat moet je, HD Ready, FullHD, 3D etc etc.

Zelf ben ik tot de conclusie gekomen dat de BenQ W1070 een hele leuke beamer is voor niet al te veel geld als je net je intrede maakt in projectie.

Geen idee overigens of dat een correcte aanname is, maar na vele uren reviews lezen etc lijkt me dat een mooie optie, FullHD en 3D. Of je het nou gebruikt of niet, het zit er wel op alvast :)

De prijs ligt geloof ik rond de 800 euro.

Maargoed, ik heb eerst een sub gekocht, dus nu weer even sparen en dan verder kijken welke beamer het hier gaat worden. Die BenQ maakt in elk geval een goeie kans hier :)

road rebel

Grootste probleem van de BenQ is toch wel de afstand projector-scherm.


modde239


Tjaah

Beste allen,

Het is een tijdje terug, maar ik heb het allemaal aardig gerealiseerd. Er zijn uiteraard nog heel wat dingen die beter kunnen maar al-met-al ben ik super te vrede.

Beeld:
Momenteel bestaat de projectie uit een Epson 5910 beamer en een zelf gemaakt scherm van MDF.
Het scherm was nog een klein projectje. Uiteindelijk heb ik het dus gemaakt van MDF en stof. 2m breed en 122 hoog(16:9) 18mm dik. Rondom het projectie gedeelte nog een rand van 5cm van zwarte stof. De stof heb ik aangebracht door rondom een hardhouten lat in het MDF te vrezen. op de achterkant van de lat vast te nieten, de lat vast schroeven in de gevreesde gleuf, de stof strak om de rand van de plaat heen te trekken en daar weer vast te nieten. de stof is dus een beetje rekbaar en door de lat precies in de gleuf te laten passen wordt dit een strakke lijn. Het resultaat is super strak, al zeg ik het zelf ;D.

De verf voor het scherm heb ik gewoon laten aanmengen bij een doe het zelf winkel. Zijdeglans ral7046.

Geluid:
Geluid bestaat uit 2x front B&W 684 center KEF T301C en rear 2X Klipsch Quintet II.(bij elkaar geraapt maar voldoet prima)
De aansturing van het audio en video gebeurt met een DENON AVR 3313.

Hier wat foto's

Al met al met dit kleine budget aardig geslaagd. Het scherm beetje trots op, er zijn meerdere mensen die vragen waar je er 1 kan kopen;p