Dune D1 -> NAS + aangesloten USB drives

Started by henrykb, September 11, 2013, 15:47:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henrykb

Probleem is dit:
Op zich werkt het wel, lijstje van films op diverse externe harddisks, en wat ik wil spelen plug ik in de Dune via USB.
Maar ik heb ook een NAS, en die is ook te benaderen via de Dune, IP adres + foldernaam, en kan ik ook daar films vanaf streamen.

Maar mooier zou zijn dat ik usb drives op de nas inplug, evt met een usb hub, en alles via de nas benader.
Scheelt me in en uitpluggen, lekker alles bij elkaar. Maar ik krijg het niet voor elkaar.
Kan ook niet de root van de NAS zien vanaf de Dune, je moet een folder ingeven waar de content zich bevindt (\\ oid werkt ook niet)
Iemand die dat toevallig al eens gedaan heeft, en een idee kan geven hoe dit te doen (en of het wel kan..) ??

alvast bedankt :-)

RPO

In de NAS zal je de map "USB"(oid) moeten "sharen". Je weet dan ook gelijk onder welke naam je de Dune kunt laten zoeken.
Het kan mss ook helpen om de NAS via Windows verkenner te benaderen om zo achter het pad te komen wat je in de Dune in moet geven.
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

henrykb

#2
Nouja, het moet dus 1 folder zijn waar alle usb driver vanaf te benaderen zijn.
Want pad vanaf de dune is duidelijk en werkt ook prima. Maar je zit dus alleen de films in die folder.
Maar eigenlijk wil ik dus in die folder die je vanaf de dune ziet, iets van..
1. local drive
2. USB Drive 1
3. USB Drive 2

enz enz..
En dat je vanaf de Dune verder de gekozen drive ingaat.

En dacht dus, oh.. dan maak ik wel een snelkoppeling naar de USB Drive, maar helaas, dat pikt de Dune dus niet.

19william85

Ik heb een soort gelijke situatie zoals jij beschrijft. Ik ben in het bezit van 2 externe schijven en een NAS. De externe schijven aan de NAS koppelen en dan streamen was bij mij 1 groot drama. Kan te maken hebben de NAS (ds211j) of externe schijven (usb2.0) maar ik vond het niks.

Mijn externe schijven hangen altijd aan de Dune. Via FTP wil ik weleens bestanden verplaatsen van mijn NAS naar de externe schijven. yaDIS gebruik ik om alle films/series in overzicht te benaderen. Ook de NAS functie van de Dune werkt perfect. Op mijn slaapkamer ook een MediaPlayer staan welke probleemloos streamt van zowel de Dune als de NAS.

Wel heb ik op de Dune een x aantal folders staan (voornamelijk NFS via de NAS) echter yaDIS zorgt ervoor dat alles in 1 overzicht beschikbaar is.
Onkyo TX-NR809 - Boston A25 & A225C - JBL - Dune Smart D1 - LG42LH3300

henrykb

Dank je, ben eruit.
Kan op de dune gewoon netwerkschijven aanmaken.
Het is alleen monikkenwerk om elke share te benoemen, een kopieerfunctie
was mooi geweest.

RPO

Aanmaken van de netywerkschijven is zeker een lesje in geduld, QWERTY toetsenbord zou een hoop geholpen hebben.
Fijn om te horen dat het gefixed is.
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

thepioneer

Je kan toch via de dune door het netwerk scrollen en als je de juiste map hebt gevonden hem favoriet maken. ?
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

henrykb

mmmm, dat zou een boel schelen.
Weet alleen niet of ik vanaf de root van de nas kan gaan scrollen.
En helaas, ik had ze allemaal benoemd, nu bestaat er helaas nog maar 1 die ik ook daadwerkelijk kan benaderen.
Zitten dus op een usb hub, en alleen degene met een eigen voeding kan ik nog op vanaf de dune.
Trouwens ook vanaf een laptop naar de nas zie ik alleen nog een usbshare1 (die met voeding), de andere usb's foetsie. Dus pffttttttt.
Trekt misschien teveel stroom, het is wel een 4-poorts usb 2 hub (heeft eigen voeding) met 2 x een 3.0 usb disk erin.