BB&G: Groot nieuws van Linn, de countdown is gestart....

Started by bmateijsen, September 11, 2013, 12:08:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Miesepies

Ik las ergens dat er ook een losse module komt ipv van inbouw voor linn speakers, dus zou je deze ook voor andere speakers kunnen gebruiken...

thepioneer

Ze hebben de kerstbonus van het bedrijf uitgegeven aan een paar meridian luidsprekers.  Na het afkijken hebben ze ook een eigen naam verzonnen voor de cat5 verbinding en klaar.

Niet zo heel spannend allemaal dus. Nu nog een betere app voor de streamer en dan zijn ze weer helemaal bij.  :clapping:
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

BJF

Wat een zure reacties hier ??? Ik heb altijd begrepen van de kenners dat je eerst moet luisteren vooraleer te oordelen. Dat is in dit geval kennelijk niet nodig.
NAD M10 V2
Elac FS247

bmateijsen

Quote from: BJF on September 22, 2013, 08:37:33
Wat een zure reacties hier ??? Ik heb altijd begrepen van de kenners dat je eerst moet luisteren vooraleer te oordelen. Dat is in dit geval kennelijk niet nodig.

Lijkt mij ook!

Rudi64

Quote from: thepioneer on September 22, 2013, 00:43:08
Ze hebben de kerstbonus van het bedrijf uitgegeven aan een paar meridian luidsprekers.  Na het afkijken hebben ze ook een eigen naam verzonnen voor de cat5 verbinding en klaar.

Niet zo heel spannend allemaal dus. Nu nog een betere app voor de streamer en dan zijn ze weer helemaal bij.  :clapping:

Niet zo orgineel,mogelijk,maar misschien hebben ze het kunnen perfectioneren,waar anderen dan niet in geslaagd zijn.. :sigh:
Alleen met uit te proberen kan men een oordeel vellen...zodra het mogelijk is ga ik het zeker doen.... 
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

twani

Quote from: BJF on September 22, 2013, 08:37:33
Wat een zure reacties hier ??? Ik heb altijd begrepen van de kenners dat je eerst moet luisteren vooraleer te oordelen. Dat is in dit geval kennelijk niet nodig.
Wél mee eens, echter als je iets op een dergelijke manier aankondigt verwacht je iets wat niet eerder is vertoont.

Iets te hautain ingezet zeg maar....





bmateijsen

Quote from: twani on September 22, 2013, 10:00:22
Wél mee eens, echter als je iets op een dergelijke manier aankondigt verwacht je iets wat niet eerder is vertoont.

Iets te hautain ingezet zeg maar....

Ben ik niet met je eens... ;). Garmt heeft het Exakt systeem naast de huidige 350 gehoord en voor Linn is dit een enorme ontwikkeling. Het Exakt systeem laat de oude top systeem verbleken....

garmtz

Helaas veel commentaren die weinig blijk geven van inzicht en kennis in/over (de filosofie van) Linn.

Wat velen denken, is dag ze een 'simplistische' kameraanpassing doen omdat ze bijv. niet de kennis hebben het goed te doen. Echter, Linn heeft een volkomen andere benadering op muziekweergave (ontwikkeling op basis van tune dem) en vinden dat teveel aanpassing de tunefulness van een systeem teveel aantast.

Verder is het uniek dat Linn afwijkingen van de drivers corrigeert in de Exakt engine.

Harry HT

Hi,

Ik zat met m'n "voorspelling" helemaal naast  :)

Wat is nu de link tussen DS en Exakt?

Ben wel  benieuwd hoe het systeem klinkt, een mooie door ontwikkeling zo. "Vroeger" was toch de regel dat Linn met Linn speakers teveel Linn is?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

AbZ

Quote from: garmtz on September 22, 2013, 10:21:291 Helaas veel commentaren die weinig blijk geven van inzicht en kennis in/over (de filosofie van) Linn.

2 Wat velen denken, is dag ze een 'simplistische' kameraanpassing doen omdat ze bijv. niet de kennis hebben het goed te doen. Echter, Linn heeft een volkomen andere benadering op muziekweergave (ontwikkeling op basis van tune dem) en vinden dat teveel aanpassing de tunefulness van een systeem teveel aantast.

3 Verder is het uniek dat Linn afwijkingen van de drivers corrigeert in de Exakt engine.
1 Was toch geen examen in Linnosofie?  Product mag gewoon toegelicht worden hoor.
2 Ja, "teveel" is teveel.  Sorry maar dit is totaal niet informatief.
3 Nee, dit gebeurt al tig jaar, ook in analoge filters.

eddy135

Quote from: garmtz link=topic=136602.msg2500390#msg2500390 date=

...Verder is het uniek dat Linn afwijkingen van de drivers corrigeert in de Exakt engine.
/quote]

Dat zou wel eens een heel fijn puntje op de i kunnen zijn... :thumbs-up:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

donron


Quote from: AbZ on September 22, 2013, 10:42:14
3 Nee, dit gebeurt al tig jaar, ook in analoge filters.

Garmt bedoelt waarschijnlijk dat omdat ze de karakteristieken van de speakers kennen, ze actief kunnen filteren in het digitale domein. Dit is heel wat anders ( en complexer) dan wat spoelen en weerstanden in een ouderwets analoog filter.

AbZ

Quote from: donron on September 22, 2013, 10:48:09
Garmt bedoelt waarschijnlijk dat omdat ze de karakteristieken van de speakers kennen, ze actief kunnen filteren in het digitale domein. Dit is heel wat anders ( en complexer) dan wat spoelen en weerstanden in een ouderwets analoog filter.
Ja ik denk ook dat hij dat bedoelt.  Het is juist eenvoudiger.  Gebeurt ook al jaren, bv. in de subwoofers van Velodyne die BB&G verkoopt.  Kan je zelf trouwens ook doen met Hypex spullen.

Als er echt wat nieuws gebeurt dan is imho totaal niet duidelijk wat.  Ben benieuwd...

Deleted Member 2

#188
Dit is al zo oud als de weg naar Kralingen ;)

twani

Quote from: bmateijsen on September 22, 2013, 10:12:00
Ben ik niet met je eens... ;). Garmt heeft het Exakt systeem naast de huidige 350 gehoord en voor Linn is dit een enorme ontwikkeling. Het Exakt systeem laat de oude top systeem verbleken....
Ik snap je, ben een "linn Fan" zoals je weet. En néé, ik heb inderdaad geen technische kennis inzake deze nieuwe? Linn filosofie...

Blijft het feit dat je moet oppassen met een introductie middels het "Countdown" principe. Ieder mens heeft zo z'n eigen verwachtingspatroon, en je weet als fabrikant dus zeker dat er ook een groep zal zijn die er meer van had verwacht, compleet met de naar azijn smakende commentaren...... ;D

AbZ

Je kunt het ook juist als compliment zien dat men wat meer van Linn had verwacht.
"nieuw, verbeterd, doet verbleken" lijkt dan iets teveel op een wasmiddelreclame.

blueray

Het gaat lijkt me  toch uiteindelijk om de vraag hoe de implementatie van bepaalde technieken door Linn klinkt, niet of anderen al iets vergelijkbaars hebben bedacht. Op zich vind ik het focussen van dsp  op luisterruimteafmeting wel interessant: dat is de enige akoestiek parameter die je zonder breken of verhuizen niet zelf kan beïnvloeden.  Wel zijn de prijzen ver buiten mijn bereik, dus ik hoop dat er ook majik-versies komen  op termijn.  De exact dsm-player lijkt me sowieso erg  duur: die hoeft als ik het goed begrijp alleen nog het digitale audiosignaal via netwerkprotocol te routen naar de speakers, die de rest van het werk doen.  Dat moet toch ook goedkoper kunnen?
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

Kjelt

Quote from: bmateijsen on September 11, 2013, 12:08:23
Linn heeft binnenkort groot nieuws, de countdown is gestart

Kijk dit klinkt in mijn oren als een aankondiging als toen Apple met de allereerste iPad kwam. Dus iets echt nieuws.
Maar dit is gewoon een geripte versie van een reeds lang bestaand systeem waar ze hun eigen Linn sausje aan hebben toegevoegd en van welke de patenten nu verlopen zijn, anders hadden ze het niet eens mogen verkopen zonder licentie  ;) .
Het mag dan perfect klinken maar groot nieuws is het objectief gezien toch echt niet en bereikbaar voor de meesten kennelijk ook niet.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

garmtz

Als we het gaan hebben over nieuwe producten die andere imiteren, kan ik er ook nog wel 10 dozijn opnoemen... Het gaat erom wat een merk ermee kan bereiken. Voor Linn is dit wel degelijk groot nieuws en een mooie stap naar betere systemen op alle niveaus, dus het ontgaat me waarom dit niets nieuws zou zijn. Zet overigens graag voor ieder die het wil horen een Meridian DSP systeem naast een Linn Exakt. Laat je oren het oordeel vellen, niet een of ander vooroordeel.

evilniek

Ach ja, dit soort systemen zijn vooralsnog onbetaalbaar voor de gemiddelde liefhebber, revolutie/evolutie ten spijt. Maargoed, dat is weer een hele andere discussie. Overigens vind ik het wel reuze interessant allemaal.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Staaled

Quote from: Kjelt on September 22, 2013, 13:25:02
Kijk dit klinkt in mijn oren als een aankondiging als toen Apple met de allereerste iPad kwam. Dus iets echt nieuws.
Maar dit is gewoon een geripte versie van een reeds lang bestaand systeem waar ze hun eigen Linn sausje aan hebben toegevoegd en van welke de patenten nu verlopen zijn, anders hadden ze het niet eens mogen verkopen zonder licentie  ;) .
Het mag dan perfect klinken maar groot nieuws is het objectief gezien toch echt niet en bereikbaar voor de meesten kennelijk ook niet.
"Ons soort mensen" doet het weinig  ;), binnen Linn/Linnies is het groot nieuws en voor de buitenwereld maakt het een goed systeem  (financiele aspect daargelaten, bovendien er komt toch zeker een Majik level ) juist beter bereikbaar.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

Quote from: Hipster on September 22, 2013, 14:47:54
"Ons soort mensen" doet het weinig  ;), binnen Linn/Linnies is het groot nieuws en voor de buitenwereld maakt het een goed systeem  (financiele aspect daargelaten, bovendien er komt toch zeker een Majik level ) juist beter bereikbaar.
Actief gefilterde Genelecs met digitale inputs waren allang 'bereikbaar' (afh. van budget). 
Kwaliteit daarvan is ook top.  Wat je mooi vindt klinken is weer een heel andere vraag...

AbZ

Gezien de beperkte ruimte&ventilatie binnen een speakerkast
zal de Exact lijn wellicht met een (vorm van) klasse D versterking werken?
Of mist hier nog iets in de nieuwsvoorziening?

Staaled

Quote from: AbZ on September 22, 2013, 14:52:12
Actief gefilterde Genelecs met digitale inputs waren allang 'bereikbaar' (afh. van budget). 
Kwaliteit daarvan is ook top.  Wat je mooi vindt klinken is weer een heel andere vraag...
Ik vat je punt , maar jij weet de weg. ( Ik soms ook ;) )
Een groot gedeelte van de Linn klanten komt af op een set and forget systeem met een fikse vleug lifestyle DNA.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)