BB&G: Groot nieuws van Linn, de countdown is gestart....

Started by bmateijsen, September 11, 2013, 12:08:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: Hipster on September 21, 2013, 13:34:00
Vertél dan wat meer...... :D

Bij de volgende piep, moet je nog wachten voor 2 uur en 26 minuten....

piep.... ;D

Staaled

Quote from: bmateijsen on September 21, 2013, 13:34:44
Bij de volgende piep, moet je nog wachten voor 2 uur en 26 minuten....

piep.... ;D

Nah , vooruit. :coffee:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

Ik zie nu actieve speakers met digitale interlinks?  (als de DS niet in de kast zit)
Toch een beetje a la Meridian...  of een eigen versie van AES/EBU?

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

newday

Klimax Exakt DSM has analogue,  ethernet snd digital inputs. Four Exakt outputs that use cat5e cables to the speakers. The speakers contain DACs and amps. Software driven room correction included.

http://audiophilemusings.blogspot.co.uk

newday

Lijkt er met een Exakt input en Exakt output op elke speaker op dat ze d.m.v. een soort ingebouwde switch gewoon doorgelust en gesynched (soort Songcast) kunnen worden (door het hele huis ?)

garmtz

We zitten nu heel dicht bij de launch, dus Exakt is op dit moment een upgrade van de Klimax 350A en een nieuwe Klimax Exalt DSM. Exakt zal het signaal digitaal houden tot in de speaker. Signaal gaat via cat5 kabels naar de speakers. Er zitten 4 stuks uitgangen op de Klimax Exact DSM, dus ook voor 8 speakers (surround in de toekomst?!).

Met Exakt heb je 3 voordelen:
- eliminatie van fase- en amplitudevervorming door analoge crossovers
- correctie van de afwijkingen van iedere
individuele 3K array
- aanpassing aan de kamer (NIET door meten, maar door berekening van staande golven door invoer van plaats van de speakers en de grootte van de kamer).

In nov. zal er ook een external Exakt oplossing komen voor Keltik, 350P en Komri. Op termijn zal deze technologie ook beschikbaar komen voor  Akurate en Majik en zelfs voor alle denkbare legacy Linn speakers of speakers van andere fabrikanten!

AbZ

Quote from: advr on September 21, 2013, 14:38:56
ga ik gelijk krijgen.... :withstupid:
en ik ook inzake room correction  :unsure:  maar vraag me af hoe effectief dat kan zijn zonder meting  :-\

Quote from: garmtz on September 21, 2013, 15:44:48- aanpassing aan de kamer (NIET door meten, maar door berekening van staande golven door invoer van plaats van de speakers en de grootte van de kamer).

Staaled

Quote from: AbZ on September 21, 2013, 16:00:31
en ik ook inzake room correction  :unsure:  maar vraag me af hoe effectief dat kan zijn zonder meting  :-\
Er kan een hoop misgaan idd, maar eerst eens afwachten totdat er meer ervaring mee is opgedaan.
De software/firmware kan het maken of breken.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Een fraaie en veelbelovende ontwikkeling al ben ik zeer benieuwd naar de praktijk.
Gek zijn ze daar iig zeker niet.....de keten van/tussen Linn producten zal nog sterker zijn. :sigh:

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

advr

Vooralsnog, helaas, weer totaal onbereikbaar voor de normale man.  :-[
Commercieel gezien natuurlijk voor Linn perfect.... :shaun:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

BJF

Quote from: BJF on September 12, 2013, 17:41:16
Een goede EQ? Ik redeneer vanuit mijn eigen situatie c.q. wens, ik weet het...  :bigsmile:
Quote from: AbZ on September 21, 2013, 16:00:31
en ik ook inzake room correction  :unsure:  maar vraag me af hoe effectief dat kan zijn zonder meting  :-\

.... en ik was het eerst  :tongue2:
NAD M10 V2
Elac FS247

Jumping Jack

Dream on BJF:

Quote from: Jumping Jack on September 11, 2013, 12:16:42
Kon het niet laten  ;). Het linn-forum staat al vol met speculaties, van realistisch tot compleet absurd. Ik hou het op DSP mogelijkheden.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247

garmtz


Nosferatu

Dus eigenlijk waren die jongens in Eindhoven zo gek nog niet bezig met hun digitale speakers in de jaren '90. (DSC-950+DSS-930). Mooie ontwikkeling maar vooralsnog behoorlijk prijzig. Ach, druppelt vanzelf door naar vriendelijker geprijsde systemen.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

jaco

Aktieve luidspreker met een rj-45 kabel, dat lijkt wel een goed idee geleend van een ander merk :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jvanhambelgium

Quote from: garmtz on September 21, 2013, 15:44:48
- aanpassing aan de kamer (NIET door meten, maar door berekening van staande golven door invoer van plaats van de speakers en de grootte van de kamer).

Euh ... 1 woord ... onrealistisch
Staande golven is maar een klein aspect van ruimte-problematiek, dat is voor klassieke ruimte-vormen nog enigzins te berekenen, voor complexe, hedendaagse ruimte gewoon no-no.

Mischien dat de Schotten beter wat licenties op vb Audyssey algoritmes zouden nemen en deze goed implementeren. Je moet het wiel niet terug uitvinden...
De jaren ervaring en R&D die erin gegaan is ga je niet zelf "effe" inhalen...

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

AbZ

Quote from: BJF on September 21, 2013, 16:14:08
.... en ik was het eerst  :tongue2:
Fair enough  ;D  behalve dat deze EQ/RC niet zo effectief lijkt. 
Je zou toch tenminste je eigen house curves moeten kunnen invoeren. 
Of wat jvanham al zegt.

Martin!!!

Quote from: garmtz on September 21, 2013, 16:28:07
Meer nieuws... Nieuwe LP12 subchassis!

http://linnlp12.blogspot.com/

En nog wel twee versies ook inclusief de poor mans Keel 'Kore' zoiets kon eigenlijk ook niet uitblijven gezien de 40e verjaardag van de LP12  :clapping:
mainly British stuff

Miesepies

#170
Quote40 years on and we’ve revolutionised music systems once again!

Wat is hier nou revolutionair aan dan ? Tis Meridian met een Linn logo ? :P Ok, iets te kort door de bocht misschien, maar daar lijkt het wel op. Een aktiv speaker module met dac...?

allineedisbass

Moet toegeven dat ik het een Anti-Klimax vond. Sorry, I had to go there. Kon het niet weerstaan. Op zich lijkt Exact geen slecht idee, al is het niet geheel origineel, maar wat is nog "revolutionair" tegenwordig. Ben vooral benieuwd naar de latere versies Akurate, etc... Het positieve is dat je het geld wat je spaart op je dure LS kabel terug in de Exact kunt steken.

Dat preset EQ verhaal heb ik me twijfels over. Zeker zonder meet info, lijkt het op een preset functie welke op elke budget receiver te krijgen is. En ja, de vergelijking is kort door de bocht, maar omdat je het geluid aanpast door filters verkleur je het eigenlijk weer. Omdat het geluid dan hoorbaar verandert, zul je altijd mensen hebben die het als positief ervaren en anderen als negatief, maw of het geluid verbeterd is de vraag.
Stereo: McIntosh MA7900 / B&W 803D / Lumin D2 / roon / Kenwood KX7030 / Kenwood DP8020 / Project 6.9
HT: Sony 83AJ90 / Marantz SR7010 / Pioneer LX5080 / B&W / Velodyne / Dune / APTV4K / Shield Pro

twani

Dat was het? :pompom: :nopompom:

jvanhambelgium

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Kjelt

Inderdaad flinke anti climax wat mij betreft, veel geblaat erg weinig nieuwe wol. Meer van het oude en de reden waarom veel van dit soort aktieve systemen de boot missen is dat de technologische ontwikkelingen sneller gaan dan mensen hun speakers willen wisselen. Daarnaast maakt het een upgrade pad bijna onmogelijk.