Algemeen NETFLIX ervaringen etc.

Started by Etiennevh, September 11, 2013, 08:43:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Sychon

Ik heb mij gister ook aangemeld en de app op de PS3, telefoon en tablet geïnstalleerd. Op de PC is inderdaad geen surround geluid omdat de webbrowser dat natuurlijk niet ondersteunt. Via de PS3 daarentegen vind ik dat er echt wel veel in HD is, wordt aangegeven als HD (720p) of Super HD (1080p) en ik vind dat er toch erg veel films en series zijn in Super HD. Daarbij hebben veel van die films ook een 5.1 DD stream die niet verkeerd klinkt. Beeld van een Super HD film vind ik echt niet verkeerd op mijn Panasonic VT50.

Tuurlijk zijn het geen BD's, maar dat is logisch. Ik vind het persoonlijk erg leuk voor die 7,99 per maand, zeker als de database flink aangevuld wordt.

LittleNinja

Ik vind het behoorlijk speculatief die conclusie over Oppo...
Waarom zou dat extra geld moeten kosten voor Oppo? Ze hebben de rechten toch al afgekaard? Dat beperkt zich naar mijn mening niet tot een specifieke versie. Waarom dan wel? Geen idee, maar de conclusie die hier volgt lijkt mij alleen maar speculatie.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Raphie

klopt verwacht eerder dat OPPO geld ONTVANGT voor het beschikbaar maken van deze dienst.
JBL PRX Power!

StefaanD

Quote from: Raphie on September 12, 2013, 15:48:07
klopt verwacht eerder dat OPPO geld ONTVANGT voor het beschikbaar maken van deze dienst.

:D  :D Tja en ook dat is natuurlijk pure speculatie. Reeds even héél kort gezocht of 'k hier iets over kon terugvinden maar helaas niet meteen iets om een uitspraak aan vast te knopen, noch de ene richting uit 'Oppo moet Netflix' of de andere richting 'Oppo krijgt betaald van Netflix'

StefaanD

Uit het BD-93 draadje op avsforum.com

"It is not likely that the BDP-9x platform will be upgraded to support Netflix 3.0 which is required to support multi-channel audio and 1080p video. The main reason for this is that he decoder manufacturer, MediaTek, is not too interested in working on integrating the new API into the player as the hardware is already two years old, while Netflix is not too interested in helping us integrate their API as we do not bring in large number of new or repeating customers.

Due to the limited resources we are receiving from these two partners, we do not believe that the new interface can be added to the player through a future firmware release.

Best Regards,

Customer Service
OPPO Digital, Inc."

Nosoforos

Eindelijk na jaren wachten! Ik heb me meteen aangemeld in de ochtend, nadat het 's nachts live ging in Nederland. Het stond ook meteen al op mijn AppleTV (die ik nu eindelijk vaker zal gebruiken). Het aanbod laat zeker nog te wensen over, maar ik draag graag mijn steentje bij aan het slagen van deze formule door meteen lid te worden. Gisteren een eerste film gekeken, videokwaliteit was uitstekend, geluid in DD5.1. Vandaag maar eens begonnen met House of Cards (serie van Netflix zelf), ziet er erg leuk uit dus dit ga ik denk ik wel verder kijken.

alexander2

Nosoforos is het 1080i?
Ac3 of DTS?
Hoe is het beeld in het algemeen?
Kan je het vergelijken met Ziggo Hd of is het een stap vooruit?

Etiennevh

Ik heb een antwoord ontvangen van Oppo die dezelfde strekking aangeeft..jammer maar helaas.

Alexander, ik vind de beeldkwaliteit ook best wel goed, bij mij gelijk aan de beeldkwaliteit op interactieve tv. Het zal geen 1080P zijn maar meer dan voldoende. Ondertitels zijn haarscherp. Ik vind het een prima dienst als toevoeging voor films die ik niet op BR hoef te hebben.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Nosoforos

#58
Quote from: alexander2 on September 12, 2013, 21:45:48
Nosoforos is het 1080i?
Ac3 of DTS?
Hoe is het beeld in het algemeen?
Kan je het vergelijken met Ziggo Hd of is het een stap vooruit?

Het beeld is dacht ik 1080p (maar ja, met veel extra compressie natuurlijk, dus dat zegt niet zoveel. Mijn tv is overigens 720p). Hangt dit niet ook van je verbinding af? In het algemeen vind ik het beeld van de dingen die ik gezien heb heel acceptabel. Het is natuurlijk geen blu-ray, maar het is een goede balans tussen kwaliteit en gemak. Ik doe al jaren niet meer aan schijfjes, dus of blu-ray beter is maakt persoonlijk voor mij weinig uit, ik wil gewoon een goede streamingdienst hebben. Ik kan het niet vergelijken met Ziggo, aangezien ik daar geen ervaring mee heb. Ik heb jaren geleden wel een blu-ray speler gehad, dus ik kon o.a. Planet Earth en de film Oorlogswinter wel vergelijken. De blu-rays daarvan zijn wel een beetje indrukwekkender, maar het beeld op Netflix is zeker niet slecht. Je ziet verschil vooral bij veel beweging en beeldovergangen, dan kun je wat ruis zien (denk aan overgangen in kleur), dit zie je bij BD nooit, en dit ligt natuurlijk aan de zware compressie van Netflix.

P.S.Ik kan het even niet terugvinden, maar op AVSForum was er altijd iemand die uitgebreide reviews schreef waarin hij de kwaliteit van iTunes, Netflix, Blu-ray en nog een dienst met elkaar vergeleek.

Shorty

#59
Ok ok ok. De zoekfunctie leverde nul resultaten op, vandaar....  :blink: Lijkt me trouwens geen topic dat thuis hoort in "Media spelers", maar dat ligt er maar net aan hoe je het interpreteert.  ;)
Ik sluit dit topic.

[edit:] Ik sluit nix, want dat kan kennelijk niet (meer).

CineSmurf

Net aangemeld en ik ben eigenlijk wel onder de indruk. Niet zozeer van de beeldkwaliteit, maar wel van de manier waarop er suggesties worden gedaan. Niet echt voor de HT experience, maar prima om een serie of (slappe) film op de gewone tv te kijken.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

alexander2

Hoe werkt dit eigenlijk?
Je meldt je aan gratis maar je moet wel je bankgegevens invullen, die vat ik even niet?

Vervolgens wat dan?
Moet ik iets installeren op mijn mac en maakt die verbinding met mijn smart tv?
Of krijgt de Smart tv een app van netflix?

_ MarcelloW _

Quote from: alexander2 on September 13, 2013, 14:34:35
Hoe werkt dit eigenlijk?
Je meldt je aan gratis maar je moet wel je bankgegevens invullen, die vat ik even niet?

Vervolgens wat dan?
Moet ik iets installeren op mijn mac en maakt die verbinding met mijn smart tv?
Of krijgt de Smart tv een app van netflix?

https://signup.netflix.com/Watch?lnkce=nrd-o&lnkctr=nmf_nfrd&trkid=1256502

Als je smart tv een Netflix app kan draaien, dan is het gewoon te kijken op je smart tv.
anders in je browser (mac)
of op je mediaplayer
of op je I-device
of op je android device
of op je PS3
of op je...




https://signup.netflix.com/Watch?lnkce=nrd-o&lnkctr=nmf_nfrd&trkid=1256502

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

alexander2

#63
Quote from: _ MarcelloW _ on September 13, 2013, 14:45:16
https://signup.netflix.com/Watch?lnkce=nrd-o&lnkctr=nmf_nfrd&trkid=1256502

Als je smart tv een Netflix app kan draaien, dan is het gewoon te kijken op je smart tv.
anders in je browser (mac)
of op je mediaplayer
of op je I-device
of op je android device
of op je PS3
of op je...




https://signup.netflix.com/Watch?lnkce=nrd-o&lnkctr=nmf_nfrd&trkid=1256502

thanks nu is het echt duidelijk.

Rielplayer

#64
Quote from: alexander2 on September 13, 2013, 14:34:35
Hoe werkt dit eigenlijk?
Je meldt je aan gratis maar je moet wel je bankgegevens invullen, die vat ik even niet?

Vervolgens wat dan?
Moet ik iets installeren op mijn mac en maakt die verbinding met mijn smart tv?
Of krijgt de Smart tv een app van netflix?

De eerste maand is gratis, daarna 8 euro tot je zelf opzegt.

Verder staat er op de apple tv in mijn geval standaard een netflix app. Hiermee benader je de bibliotheek van Netflix en je kunt alles kijken wat er beschikbaar is.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Raphie

Net ook maar ff bekeken, maar kwaliteit is echt van 300mb episodes zoals je ze vindt op piratebay e.d.
Op een 32" budget LCD'tje waarschijnlijk prima, maar op een 65" plasma zacht uitgedrukt geen hoogstandje, alles streamed ook probleemloos via wifi, dat zegt op zich ook al genoeg over de bitrate...
JBL PRX Power!

Etiennevh

Ik vind het op mijn 46 inch meer op net iets beter dan DVD lijken. Dat is voor de films die ik met Netflix kijk prima.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Raphie

Merk dat het heel erg per titel verschilt. M'n dochter is erg blij met de troetelbeertjes episodes, die er wel weer goed uitzien :D
JBL PRX Power!

Etiennevh

Quote from: Raphie on September 13, 2013, 19:36:34
Merk dat het heel erg per titel verschilt. M'n dochter is erg blij met de troetelbeertjes episodes, die er wel weer goed uitzien :D
Haha gisteren had ik Komt een Vrouw bij de dokter op staan, best wel heel erg scherp. Er zijn idd ook titels die er een stuk minder uit zien. Series van Netflix zelf zijn overigens ook een stuk scherper dan andere series.

Maarre misschien moet je voortaan dan maar wat meer met je dochter mee kijken ;):D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Erik

Hangt ook van je tv af. Mijn tv maakt zelfs van slechte YT filmpjes nog een mooi beeld (55inch), zit een speciale chip voor in. Op tv's zonder zo'n chip ziet het er niet uit met lage res/bitrate.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

Quote from: Erik on September 13, 2013, 22:54:57
Hangt ook van je tv af. Mijn tv maakt zelfs van slechte YT filmpjes nog een mooi beeld (55inch), zit een speciale chip voor in. Op tv's zonder zo'n chip ziet het er niet uit met lage res/bitrate.
denk dat jij gewoon sneller tevreden bent, kan ook natuurlijk
JBL PRX Power!

aMUSEd

Heb gezocht maar kan niets vinden: weet iemand toevallig waar ik een lijst van het aanbod van netflix kan vinden.

Raphie

Wat wel gaaf is, is dat ik nu met m'n netflix app op ipad een film voor m'n pana kan selecteren via dnla als een touchscreen remote als het ware
JBL PRX Power!

CineSmurf

Die apple tv app werkt prima inderdaad!
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Nosoforos

De standard definition- dingen zou ik niet snel kijken, ik kijk al jaren alleen HD dus dat zou een rare stap terug zijn. Maar de HD titels zien er ongeveer uit als '720p downloads zoals die elders te krijgen zijn.'