Zijn andere Denon AVR-4520 bezitters ook zo teleurgesteld?

Started by GreenGras, September 7, 2013, 18:31:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GreenGras

Ik heb jarenlang naar volle tevredenheid gespeeld met een Denon AVC-A1se en ben ook al heel lang Denon fan. Helaas had het oude beestje geen HDMI en miste het de decoderende features van deze tijd en dus moest deze worden vervangen. Opnieuw een amp uit de AVC lijn was me iets te duur dus besloot ik voor het (toen nog niet verkrijgbare) nieuwste vlaggenschip uit de AVR serie te gaan: De AVR-4520. Omdat ik eigenlijk blind vertrouwde op de kwaliteit van Denon (het was tenslotte het nieuwe topmodel uit de AVR lijn!) heb ik deze versterker in pre-order aangekocht en hem dus al 2 weken voordat deze officieel in NL kon worden geleverd besteld. 

Na het aansluiten thuis viel me vrijwel meteen op dat het geluid erg "dun" klonk en dat ik het volume behoorlijk ver moest opendraaien. Ook vrienden die langs kwamen merkten hetzelfde op: Het laag bleef achter en ook het hoog was niet zo helder en "fluid" als we gewend waren. Ik heb mezelf toen voorgehouden dat het misschien nieuwigheid was, dat de versterker nog moest "inspelen" of iets dergelijks en dat het geluid misschien wel zou wennen maar helaas was dit niet het geval: Na 2 weken stelde het nog steeds vreselijk teleur. Uiteindelijk heb ik besloten mijn 2 uitgeleende Sphinx project 12 monoblokken bij een vriend op te gaan halen en nadat ik deze op de pre-out van de Denon aan had gesloten klonk het weer zoals het hoort, mooi in balans en in controle over het hele frequentiebereik. In die opstelling heb ik het tot eergisteren laten staan en uiteindelijk dus toch naar tevredenheid van het apparaat kunnen genieten, echter moesten de Sphinxjes tijdelijk weer even weg en nu speel ik dus alweer 2 dagen met mijn fronts op de Denon aangesloten.

Vrijwel meteen vroeg mijn vriendin wat er met het geluid aan de hand was omdat ze een van haar favoriete nummers op had gezet en ineens veel minder laag hoorde. Ook moest ze het volume veel harder zetten dan voorheen en was het hoog minder mooi. Dit is precies wat ik in de 2 weken na aanschaf ook ervaarde en inderdaad: Het klinkt merkbaar minder goed. Om de proef op de som te nemen, ben ik vanmiddag dezelfde versterker gaan beluisteren bij een Audiozaak hier in de buurt en daar viel me exact hetzelfde op. Ik kan dit echter totaal niet rijmen met de reviews die ik heb gelezen en vraag me af of ik te kritisch ben? Maar dan nog is het vreemd dat zelfs mijn niet-audiofiele vriendin onmiddelijk hoorde hoe minder goed het klonk  :confused:

Misschien komt het door mijn Nautilus 802's die wellichtn meer vermogen nodig hebben? Vanmiddag heb ik ze gehoord op B&W CM8 speakers en ook daarbij viel het op. Ik kan het niet goed thuisbrengen in ieder geval en ben om eerlijk te zijn vreselijk teleurgesteld in dit apparaat, zeker als je ziet watvoor bedrag ik ervoor heb betaald.

Ook had ik dit kwaliteitsniveau nooit van Denon verwacht en baal er een beetje van dat ik dit dus in negatieve vorm moet posten op dit forum maar ik kan dit niet voor me houden; wie weet zijn er momenteel mensen hard aan het sparen voor dezelfde versterker en die wil ik toch behoeden voor hetzelfde rotgevoel als ik er aan heb overgehouden.

Zijn er andere bezitters van deze amp met dezelfde ervaringen en heeft er toevallig iemand ook actie op ondernomen? Als ik op het internet zoek, vind ik ook een aantal teleurgestelde kopers maar helaas vooral new-buyers die logischerwijs voornamelijk enthousiast zijn over hun aankoop. Helaas vrijwel geen echte "audiofielen" die kwaliteit van het geluid belangrijker vinden dan de talloze features (waar ik overigens weer wél over te spreken ben). Of kan het misschien ergens anders aan liggen? Zie ik iets over het hoofd misschien?
B&W Nautilus 802 | B&W Matrix 803 | B&W Matrix I | B&W CC6 | B&W DS6 | 2x Bryston 7B SST | Accuphase DP-65 | Denon AVR-4520 | PT-AE4000 | Siltech cables | HTPC | PS3 | B&W ASW608 sub | DIY sub |
My DVD collection[/url

Huub-13

Vreemd dat die nieuwe Denon zo achterblijft.
Ik zou (in jouw plaats) eens de Accuphase DP-65 rechtstreeks op de fronts-eindversterkeringang aansluiten (eerst uitgangslevel DP-65 omlaag!).
Je passeert zo in elk geval alle mogelijk verkeerde instellingen.
Als het geluid dan nog "dun" is, zou je misschien voor elke B&W 802 2 kanalen kunnen configureren, bi-ampen dus.
Als het dan nog niet goed klinkt . . .  ?!?
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Miesepies

QuoteIk kan dit echter totaal niet rijmen met de reviews die ik heb gelezen

Ben hier ook al een aantal maal tegenaan gelopen. Reviews zeer lovend, maar thuis bleek het allemaal behoorlijk tegen te vallen. Er is ook meermaals geopperd dat mogelijke commerciele belangen de geloofwaardigheid van review aantasten.

Ik heb zelf geen ervaring met Denon, maar heb wel het idee dat Denon niet meer de kwaliteit van vroeger heeft als ik zo de ervaringen hier en daar lees. Ik vermoed dat de keuze is gemaakt om Denon wat meer mainstream te maken.

garmtz

De Denon is denk ik niet in staat de N802 (een zeer lastige load) fatsoenlijk aan te sturen. De A1SE die je had, is een van de allermooiste modellen die ze ooit hebben uitgebracht. Ga je dan terug naar de commerciele middelmatigheid van het huidige Denon, kan ik me de teleurstelling voorstellen. Wellicht is de nieuwe Arcam AVR750 iets voor je? Als je tenminste niet met aparte eindversterkers aan de gang wilt gaan.

vik

Jammer dat je zo een slechte ervaring hebt met de AVR-4520.

Ik weet enkel dat er meer als genoeg tevreden klanten zijn met deze AVR. Het pre-amp gedeelte is zo goed als gelijk aan de Marantz AV 8801.

De A1SE heeft wel behoorlijk meer controle in huis t.o.v. de AVR-4520.

Heb je de A1SE nog? Misschien eens proberen om deze als eindversterker aan te sluiten op de AVR-4520 als dat mogelijk is?

En anders kijken voor een gebruikte AVC-A1HDA ? Deze heb ik gehad en naar mijn mening nog steeds 1 van de beste HT versterkers op de markt.

Voor film vind ik de AVC-A1HDA persoonlijk mooier als Arcam. (AVR 600)




Quote from: GreenGras on September  7, 2013, 18:31:41
Ik heb jarenlang naar volle tevredenheid gespeeld met een Denon AVC-A1se en ben ook al heel lang Denon fan. Helaas had het oude beestje geen HDMI en miste het de decoderende features van deze tijd en dus moest deze worden vervangen. Opnieuw een amp uit de AVC lijn was me iets te duur dus besloot ik voor het (toen nog niet verkrijgbare) nieuwste vlaggenschip uit de AVR serie te gaan: De AVR-4520. Omdat ik eigenlijk blind vertrouwde op de kwaliteit van Denon (het was tenslotte het nieuwe topmodel uit de AVR lijn!) heb ik deze versterker in pre-order aangekocht en hem dus al 2 weken voordat deze officieel in NL kon worden geleverd besteld. 

Na het aansluiten thuis viel me vrijwel meteen op dat het geluid erg "dun" klonk en dat ik het volume behoorlijk ver moest opendraaien. Ook vrienden die langs kwamen merkten hetzelfde op: Het laag bleef achter en ook het hoog was niet zo helder en "fluid" als we gewend waren. Ik heb mezelf toen voorgehouden dat het misschien nieuwigheid was, dat de versterker nog moest "inspelen" of iets dergelijks en dat het geluid misschien wel zou wennen maar helaas was dit niet het geval: Na 2 weken stelde het nog steeds vreselijk teleur. Uiteindelijk heb ik besloten mijn 2 uitgeleende Sphinx project 12 monoblokken bij een vriend op te gaan halen en nadat ik deze op de pre-out van de Denon aan had gesloten klonk het weer zoals het hoort, mooi in balans en in controle over het hele frequentiebereik. In die opstelling heb ik het tot eergisteren laten staan en uiteindelijk dus toch naar tevredenheid van het apparaat kunnen genieten, echter moesten de Sphinxjes tijdelijk weer even weg en nu speel ik dus alweer 2 dagen met mijn fronts op de Denon aangesloten.

Vrijwel meteen vroeg mijn vriendin wat er met het geluid aan de hand was omdat ze een van haar favoriete nummers op had gezet en ineens veel minder laag hoorde. Ook moest ze het volume veel harder zetten dan voorheen en was het hoog minder mooi. Dit is precies wat ik in de 2 weken na aanschaf ook ervaarde en inderdaad: Het klinkt merkbaar minder goed. Om de proef op de som te nemen, ben ik vanmiddag dezelfde versterker gaan beluisteren bij een Audiozaak hier in de buurt en daar viel me exact hetzelfde op. Ik kan dit echter totaal niet rijmen met de reviews die ik heb gelezen en vraag me af of ik te kritisch ben? Maar dan nog is het vreemd dat zelfs mijn niet-audiofiele vriendin onmiddelijk hoorde hoe minder goed het klonk  :confused:

Misschien komt het door mijn Nautilus 802's die wellichtn meer vermogen nodig hebben? Vanmiddag heb ik ze gehoord op B&W CM8 speakers en ook daarbij viel het op. Ik kan het niet goed thuisbrengen in ieder geval en ben om eerlijk te zijn vreselijk teleurgesteld in dit apparaat, zeker als je ziet watvoor bedrag ik ervoor heb betaald.

Ook had ik dit kwaliteitsniveau nooit van Denon verwacht en baal er een beetje van dat ik dit dus in negatieve vorm moet posten op dit forum maar ik kan dit niet voor me houden; wie weet zijn er momenteel mensen hard aan het sparen voor dezelfde versterker en die wil ik toch behoeden voor hetzelfde rotgevoel als ik er aan heb overgehouden.

Zijn er andere bezitters van deze amp met dezelfde ervaringen en heeft er toevallig iemand ook actie op ondernomen? Als ik op het internet zoek, vind ik ook een aantal teleurgestelde kopers maar helaas vooral new-buyers die logischerwijs voornamelijk enthousiast zijn over hun aankoop. Helaas vrijwel geen echte "audiofielen" die kwaliteit van het geluid belangrijker vinden dan de talloze features (waar ik overigens weer wél over te spreken ben). Of kan het misschien ergens anders aan liggen? Zie ik iets over het hoofd misschien?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Magura

Quote from: garmtz on September  7, 2013, 23:59:22
Wellicht is de nieuwe Arcam AVR750 iets voor je? Als je tenminste niet met aparte eindversterkers aan de gang wilt gaan.

Garmt, is avr750 stabiel genoeg om de N802 goed aan te kunnen sturen?
De avr600 heeft op papier meer vermogen. Al zegt dat weer niets over de klank eigenschappen...
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

GreenGras

Huub-13: Ik heb de Denon vanzelfsprekend ook op "pure direct" gehad, dat zou de mogelijk verkeerde instellingen sowieso al moeten uitsluiten maar het geluid blijft helaas van hetzelfde niveau :-\

Ik vrees dat Garmtz zijn statement inderdaad klopt wat de lastige aansturing betreft, echter zou de CM8 dan toch wat beter moeten klinken en ook daarbij viel de versterker door de mand. Ik kan ook niet goed thuisbrengen waarom de amp het zo moeilijk lijkt te hebben met de aansturing, er wordt tenslotte 170w per kanaal geclaimed maar daar klinkt het helaas totaal niet naar.

Grote dank voor de aanbeveling van de Arcams maar gelukkig komen mijn Sphinxjes over 2 weken weer terug en kan de Denon dus weer dienst doen als prijzige processor (alhoewel deze natuurlijk de center en rears vooralsnog wel gewoon blijft aansturen). Ik ben er wel over aan het denken om de Sphinxen in de toekomst voor de rears te gaan gebruiken en dan de fronts op een mooie Mark Levinson aan te sluiten maar daarvoor zal ik eerst een paar jaar moeten sparen vrees ik.
B&W Nautilus 802 | B&W Matrix 803 | B&W Matrix I | B&W CC6 | B&W DS6 | 2x Bryston 7B SST | Accuphase DP-65 | Denon AVR-4520 | PT-AE4000 | Siltech cables | HTPC | PS3 | B&W ASW608 sub | DIY sub |
My DVD collection[/url

Dennis75

Ik heb de 4520 nu ongeveer 3 maanden en ben er zeer tevreden over.

Ben je ook ontevreden over het surround of is het alleen stereo?
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Hans47

Stelling hierboven in het draadje: "Ik weet enkel dat er meer als genoeg tevreden klanten zijn met deze AVR. Het pre-amp gedeelte is zo goed als gelijk aan de Marantz AV 8801"

Sorry maar hier reageer ik op omdat er niets van klopt, er is nl een heel groot verschil tussen de opbouw van Denon en Marantz.

Marantz past in alle betere receivers en de AVs HDAMs als discrete opamps, Denon absoluut niet.
De genoemde vergelijking kan dan ook absoluut niet gemaakt worden en de constatering dat Denon mainstream is geworden is een juiste.
Marantz past nog wel zorg in de constructies toe, nu nog de Software en Firmware, die is van slechte kwaliteit bij Marantz helaas....

vik

Het video en audio gedeelte hebben zeer veel overeenkomsten. (Bron: bedrijf wat deze units modificeert)


Niet 100 % gelijk daar heb je gelijk in en verder hoor ik toch best veel positieve reakties over de AVR-4520. Zelf heb ik hem nog nooit gehoord. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen er tevreden over is, dat is dus ook het geval met de TS.


In dit filmpje worden ook wat metingen verricht en de AVR-4520 komt prima naar voren.


http://www.youtube.com/watch?v=NB7hiRRo7po


De TS zou eens kunnen proberen wat er gebeurt als je het eindversterker gedeelte uitzet van de AVR-4520 en dan aan te sluiten op zijn AVC als eindbak. In het filmpje geeft het geen verbetering in het signaal maar misschien dat het toch te horen is.

Verder heeft de AVR-4520 ook wel wat features:

DDSC
Denon Link (4th gen)
AL32




Quote from: Hans47 on September 13, 2013, 00:39:03
Stelling hierboven in het draadje: "Ik weet enkel dat er meer als genoeg tevreden klanten zijn met deze AVR. Het pre-amp gedeelte is zo goed als gelijk aan de Marantz AV 8801"

Sorry maar hier reageer ik op omdat er niets van klopt, er is nl een heel groot verschil tussen de opbouw van Denon en Marantz.

Marantz past in alle betere receivers en de AVs HDAMs als discrete opamps, Denon absoluut niet.
De genoemde vergelijking kan dan ook absoluut niet gemaakt worden en de constatering dat Denon mainstream is geworden is een juiste.
Marantz past nog wel zorg in de constructies toe, nu nog de Software en Firmware, die is van slechte kwaliteit bij Marantz helaas....
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ritchard

Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

WilcoL

Erg vreemd zeg! Ondanks dat de 4520 absolute overkill zou zijn in mijn bescheiden HT-setup, vond ik dit toch wel één van de meest begerenswaardige AVR's...

Overigens kunnen we afhankelijk van je woonplaats natuurlijk ook best eens m'n 4308 aansluiten, misschien levert die wel een bevredigend resultaat op?
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

GPO

hmm vreemd.

Ik ben zelf begin dit jaar overgestapt van een Marantz SR9600 naar een Denon AVR4311 en ik heb eigenlijk geen noemenswaardig verschil in geluid tussen deze 2 kunnen opmerken. Ik speel met Infinity Kappa 6.2i. De voeding vd SR9600 was wellicht van een wat hoger niveau, maar in verschillende testen was ook de 4311 uitstekend in staat om wat lager ohmige speakers aan te sturen.

De vraag is dus of er misschien beknibbeld is op de versterker-gedeelte van de AVR4520 tov AVR4311. Ik zal eens kijken of er wat metingen gedaan zijn.

De N802 is natuurlijk ook wel een flinke speaker. Heb je die AVR4520 nog in de 4 Ohm stand moeten zetten ... ? mss maakt dat ook nog wat uit.

groeten,

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

garmtz

Quote from: Magura on September  8, 2013, 14:33:40
Garmt, is avr750 stabiel genoeg om de N802 goed aan te kunnen sturen?
De avr600 heeft op papier meer vermogen. Al zegt dat weer niets over de klank eigenschappen...

Nog geen ervaring met de AVR750... De AVR600 zou het misschien net wel aankunnen, maar ik zou dan nog eerder gaan voor een aparte 5-kanaals eindversterker.

GPO

Volgens mij genoeg vermogen zo te lezen:

" ... In Zahlen gefasst liefert der AVR-4520 an 8O/ 4O in Stereo 174 bzw. 258 Watt Sinusleistung, Musikleistung liegt bei 193/297 Watt. Mit fünf Kanälen sind es stattliche 156/202 Watt pro Kanal. ..." (bron: audio.de)

http://www.audio.de/testbericht/denon-avr-4520-dbt-3313-ud-im-test-1441940.html

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Jurgen79

Die oude Nautilus serie is gewoon lastig aan te sturen. Ik heb de N804's en die klonken met een Marantz SR14 en SR9600 ook verre van optimaal, terwijl die ook prima eindtrappen hebben (bi-amp op de Sr9600 hielp wel veel overigens!). Ik denk dat bijna alle receivers dan al snel tekort schieten bij een N802, misschien toch maar een aparte eindversterker er bij achter hangen?
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Magura

Klopt, de oude N800 serie heeft lastige dipjes.. daarom heb ik een parasound eindtrap erachter hangen. Kan wel goed merken dat de voortrap van mijn avr300 een beperkende factor is..  :(  toch maar een 600 aanschaffen  :-\
Laatst een onkyo tx-nr5000 van een maatje getest...oeff dat is wel even schrikken met name het laag.. :o

Misschien toch naar een andere receiver kijken.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

xbeam

Ik heb de AVRX 4000 en een paar CM9
Maar ik herken inderdaad wat jij omschrijft.

Het lijkt wel of ze gewoon niet op gang komen bij laag volume.
Pure direct klinkt pas pure als het ik volume ver open draai dan in eens lijkt het als of het geluid open breekt en komt er detail naar Vooren. Lees pas boven de 60db op de volume weergave van de versterker.

Op laag volume moet ik het detail altijd op krikken met de EQ.

eddy135

Je geeft zelf al aan dat het met aparte eindversterking op de fronts wel in orde is, waarom dan niet die weg inslaan?
Er zijn zat mooie eindversterkers te koop die je ervoor kan inzetten... :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Benga

Sinds dit weekend ben ik eigenaar van de Denon 4520, voorlopige indruk: uitstekende geluidkwaliteit, mooie GUI, stabiele airplay, ... Enkele aandachtspuntjes:

-Ontwaken uit standby door Airplay te activeren vanuit mijn Synology-app loopt fout.
-Toestel wordt relatief warm (fans draaien niet)
-Afstandbediening is vrij dik / log

Verder uitstekende afhandeling via Marcel van H&C gehad.
Denon AVR 4520 - Denon DBT-3313 - B&W 684's - B&W685's - BK XLS200 -  Arcam FMJ17 - Arcam A18 - Synology 213+

Joske007

Staat netwerk bij de Denon op standby?

Staan zone 1 2 en 3 uit?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

TopGun2010

Je moet ook wel de bi-amp gebruiken! Volume moet inderdaad hoger dan in voorgaande modellen, maar dit kan ook aan de ingestelde schaal liggen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Benga

Quote from: Joske007 on February 10, 2014, 13:26:47
Staat netwerk bij de Denon op standby?

Staan zone 1 2 en 3 uit?

Netwerk staat zeker in Standby, de switch werkt dus perfect als het apparaat is uitgeschakeld. Ik zal de zones vanavond even nakijken, je kan gelijk hebben want airplay start weldegelijk en de receiver wordt wakker ... maar er is 0,0 geluid ongeacht wat ik met de volumeknop doe. Bedankt om mee te denken!

*EDIT: probleem is opgelost, ik vermoed dat het zone gerelateerd was!  :shaun:
Is het mogelijk om in pure direct toch een crossover te hebben die de fronts van alles onder de 80hz ontdoet? Voorlopig krijg ik enkel 2.0 in P Direct. Tevens vond ik het wel vreemd dat er standaard een soort Audio Restore setting aan staat, een beetje zoals de Mdax bij Marantz. Zoiets wil toch niemand enabled hebben volgens mij, deze setting stond op een soort boost ingesteld van middentonen ... misschien dat zoiets de tegenvallende SQ van de topicstarter ook verklaart?
Denon AVR 4520 - Denon DBT-3313 - B&W 684's - B&W685's - BK XLS200 -  Arcam FMJ17 - Arcam A18 - Synology 213+

ldegouw

Als je bij de cross-over settings van de sub kijkt, dan kan je daar main+sub selecteren.
De sub zal dan meespelen in direct modes.
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

Benga

Quote from: ldegouw on February 10, 2014, 22:43:13
Als je bij de cross-over settings van de sub kijkt, dan kan je daar main+sub selecteren.
De sub zal dan meespelen in direct modes.

Leuk, enkel het crossover punt blijft dan actief waarschijnlijk? Want ik dacht altijd dat je dan uit je fronts een full range signaal krijgt ... aangevuld met je sub. straks meteen proberen!
Denon AVR 4520 - Denon DBT-3313 - B&W 684's - B&W685's - BK XLS200 -  Arcam FMJ17 - Arcam A18 - Synology 213+