Mijn Dreambox DM7020 is met pensioen, mijn HTPC wensen.

Started by Nooitgedacht, September 7, 2013, 16:15:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nooitgedacht

Hallo Allemaal

Nu mijn Dreambox DM7020 na 7 jaar met pensioen is, heb ik voor mijn HTPC de volgende wensen.

Ik heb nog een complete Intel D945GNT moederbord liggen, met een dual core 3 GHz CPU en 16 gb geheugen,
die wil ik in een Lian-Li PC37A of de B versie plaatsen (Ik had liever zijn grotere broer gehad, echter door de ruimte van onze kast, kan het niet.
Ook wil ik een Bluray erin hebben (hoofdzakelijk alleen om af te spelen, branden doe ik wel op mijn normale PC).

Graag wil ik ook een DVB-S2 met CI erin hebben (het moet wel een low profile kaart zijn), weet iemand een goede kaart,
die zowel onder Windows als Linux goed werkt (omdat ik nog niet besloten heb, met welke OS en software ik wil gaan gebruiken)?

Nu hebben we nog een TV boven staan (met coax, vga, hdmi aansluiting), die werd door de DM7020 via de coax uitgang verbonden, en tja, die werkt niet meer. Het moederbord heeft standaard alleen een VGA aansluiting, die ook op mijn TV beneden zit, en ik wil eigenlijk beide TV's van beeld voorzien, zal ik hiervoor een aparte videokaart (met 2X HDMI) nodig hebben, om beide via HDMI aan te sturen (evt, door middel van een HDMI(Zender)-Dual Ethernet-HDMI(ontvanger) verbinding, naar boven) (Het hoeft geen super snelle videokaart te zijn (moet snel genoeg zijn voor films), want ik speel geen games, daar hou ik niet van), Zo ja, welke?

Hoe zit het dan met het lawaai over HDMI naar boven? Zo ja, welke videokaart (denk eraan, low profile)?
Voor beneden, wil ik een aparte speakerset/versterker hebben, voor de 5.1 of 7.1 lawaai. Wie heeft een goede ervaring met welke set?

Ik wil ook het systeem als NAS en voor muziek en video's gaan gebruiken, het moederbord ondersteund raid-5,
met 2 volumes van maximaal 2 tb per volume, dat moet wel ruim voldoende zijn, voor voorlopig.

Bedankt alvast.