Moderne, niet te grote koptelefoon?

Started by Starred, September 6, 2013, 16:58:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred

De in ears die ik tot nu toe heb gehad waren prima als ze eenmaal in het oor zaten, maar vond ik toch onpraktisch als je ze vaken in en uit moest doen.
Daarom ben ik nu op zoek naar een beetje 'modern/hip/cool'  :hehe: ogende, koptelefoon. Maar moet niet al te massief/groot zijn, en ben ook niet zo'n fan van 'over' ears. Bij wijze van spreke een klein beetje dr. dreetje look (of beter), maar dan van een ander merk. Wil namelijk geen beats, want vind de looks wel aardig, maar de sound way too bassy  :D

Wie tips?

garmtz

#1
Sennheiser Momentum on ears... ;D
Sennheiser Amperior
Beyerdynamic DT1350
Bose OE2(i)


hifi | Roderick

#3
Quote from: Starred on September  6, 2013, 16:58:03
De in ears die ik tot nu toe heb gehad waren prima als ze eenmaal in het oor zaten, maar vond ik toch onpraktisch als je ze vaken in en uit moest doen.
Daarom ben ik nu op zoek naar een beetje 'modern/hip/cool'  :hehe: ogende, koptelefoon. Maar moet niet al te massief/groot zijn, en ben ook niet zo'n fan van 'over' ears. Bij wijze van spreke een klein beetje dr. dreetje look (of beter), maar dan van een ander merk. Wil namelijk geen beats, want vind de looks wel aardig, maar de sound way too bassy  :D

Wie tips?

Ik ben wel fan van de Focal Spirit One

Gave looks, erg fijn geluid en de prijs is erg netjes voor wat je krijgt. Daarnaast vind ik ze erg comfortabel zitten, ook voor langere tijd.




Starred

Die Focals lijken me een beetje groot. De P3 ziet er wel aardig uit

Starred

Quote from: garmtz on September  6, 2013, 17:17:58
Sennheiser Momentum on ears... ;D
Sennheiser Amperior
Beyerdynamic DT1350
Bose OE2(i)

Thnx, ga ik even bekijken

Starred

Quote from: garmtz on September  6, 2013, 17:17:58
Sennheiser Momentum on ears...   ;D


Grrr, haha!

Maar zonder dollen, wie weet. Ik was niet zo gek op de kleurcombinaties die de on ear versies tot nu toe hadden, maar sinds een paar dagen zijn er nieuwe kleuren


Tube-freak

Ik heb een B&W P5.  Goede kwaliteit geluid en zit comfortable.  Draadjes zijn alleen een beetje dun en fragiel maar zijn simpel tzelf e vervangen maar het verdient geen schoonheids prijs als je 300 euro betaald voor een koptelefoon.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

mradem


Exxar

+1 voor de B&W P5. Ik draag een bril en heb niet bepaald veel haar op mijn hoofd, maar de P5 zit enorm comfortabel en kan ik uren gebruiken zonder enige vorm van last.
De Sennheiser Momentum deed na een paar minuten pijn aan mijn oren en hoofd (weinig voering in de hoofdband)
Ik heb ook nog een AKG K450, en deze heeft ook een heel goed gevoerde hoofdband, maar de oorkussens zijn minder comfortabel.

Starred

Quote from: Exxar on September  7, 2013, 10:57:22
De Sennheiser Momentum deed na een paar minuten pijn aan mijn oren en hoofd (weinig voering in de hoofdband)

De Momentum over-ear versie zat bij mij helaas ook niet top. De BW zit dus beter?
Ook bij de oren, want mn daar zat de Momentum minder bij mij?

garmtz

Quote from: Starred on September  7, 2013, 09:24:29

Grrr, haha!

Maar zonder dollen, wie weet. Ik was niet zo gek op de kleurcombinaties die de on ear versies tot nu toe hadden, maar sinds een paar dagen zijn er nieuwe kleuren


Quote from: Starred on September  7, 2013, 12:09:17
De Momentum over-ear versie zat bij mij helaas ook niet top. De BW zit dus beter?
Ook bij de oren, want mn daar zat de Momentum minder bij mij?

Je moet niet te grote oren hebben met een Momentum, maar de ON ears zouden hierin minder kritisch moeten zijn. Neem je een mooie roze uitvoering... :)

Perfectionist

Heb de k451 van AKG voor onderweg. Bevallen prima.
Een beter forum begint bij jezelf.

W.Otter

B&W P3 is net te klein.. zat niet comfortabel, P5 daarintegen wel. KEF heeft ook 1 op de markt gebracht waar de reacties lovend over waren! modern alu/leder.

http://www.fwdmagazine.be/fwd/149391/review-kef-m500/


B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


Exxar

#15
Quote from: Starred on September  7, 2013, 12:09:17
De Momentum over-ear versie zat bij mij helaas ook niet top. De BW zit dus beter?
Ook bij de oren, want mn daar zat de Momentum minder bij mij?

Jeps, zeker bij de oren. Ik draag een bril, en heb normaal direct pijn als een hoofdtelefoon niet echt goed zit, de P5 kan ik uren dragen zonder enige pijn of ongemakkelijk gevoel.

De momentum heb ik heel even op mijn hoofd gehad, en ik had al last van een paar drukpunten op mijn hoofd. Zag er anders wel goed uit, maar draagcomfort was voor mij dus ondermaats.

Mijn AKG K450 is ook aangenaam om te dragen: zachte oorschelpen en een dik gevoerde brug.

Starred

Vandaag in een paar zaken aardig wat koptelefoons gepast, waaronder de BWs. De bws zaten redelijk maar niet top. Veel zaten echt geheel niet lekker. De nieuwe KEf zat het beste en zag er erg slick uit, maar ook (tot mijn verrassing) zat een overear model van Bose erg lekker. Toen nog even de noise cancelling variant van Bose geprobeerd en dat was eigenlijk een best wel interessant model voor traveling ...

garmtz

Zowel de OE2 als AE2 zijn best goed klinkende hoofdtelefoons...

BJF

Ik heb een qua klank fantastische AKG gehad, een over ears model. Ik kreeg alleen na een minuut of 10 ontzettende 'zweetoren' van dat ding  :whatsthat:.
Moraal: probeer een hoofdtelefoon wat langer uit voordat je er eentje koopt -en niet alleen wat de klank betreft.
NAD M10 V2
Elac FS247

TopGun2010

B&W P5, echt een prettige hoofdtelefoon met super geluid.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Starred

Quote from: BJF on September  8, 2013, 07:06:37
Ik heb een qua klank fantastische AKG gehad, een over ears model. Ik kreeg alleen na een minuut of 10 ontzettende 'zweetoren' van dat ding  :whatsthat:.
Moraal: probeer een hoofdtelefoon wat langer uit voordat je er eentje koopt -en niet alleen wat de klank betreft.

Klopt, maar de meesten zitten al direct niet lekker. Dus als je er dan eentje opzet die wel lekker zit is dat een verademing  :)

Exxar

#21
Quote from: Starred on September  8, 2013, 08:01:34
Klopt, maar de meesten zitten al direct niet lekker. Dus als je er dan eentje opzet die wel lekker zit is dat een verademing  :)

+1

Ik ging naar de hifiwinkel hier in't stad om te vragen of hij de nieuwe Momentum al binnen had. Die zou maar een weekje laten arriveren, en ik ging dus binnen een weekje nog eens langs gaan. Na mijn uitleg over hoe een bril dragen en weinig dempingsmateriaal/zonnewering op mijn hoofd vele hoofdtelefoons bijna onbruikbaar maakt, raadde hij aan dat ik eens een P3 en P5 moest proberen. Na de P5 eerst even in mijn handen gehad te hebben (stevig gebouwd, zacht leer, prachtig design) toch eens getest met lossless muziek op mijn iPhone (Amy Macdonald, Norah Jones en Anathema) was ik helemaal verkocht qua draagcomfort en geluid.
Meteen gekocht dus. Zo'n lekker zittende hoofdtelefoon was ik nog nooit tegengekomen, en dan mag je niet twijfelen (vind ik). (oh en dat hoog dat kan "geprovoceerd" worden volgens whathifi ben ik toch nog steeds niet tegengekomen)

Een paar weken later was ik terug in de winkel, en dan hing er ook een Momentum ter demo. Bouwkwaliteit vond ik minder, het comfort een stuk minder (dunne hoofdbandbekleding), geluid was ook wel goed.

Ik heb dan ook even de HD700 kunnen beluisteren. Zat heel goed en klonk enorm gedetailleerd en open (jaja, open back design, dus iedereen luistert dan ook mee), maar wel met een scherp randje in het hoog.

TopGun2010

Iemand al ervaring met de nieuwe B&W P7?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Ziekdope

#23
Ik weet niet of je al voorzien bent maar ik ben zelf ook opzoek naar een mooie portable headphone, dat de Yamaha EPH-100 mij niet goed zaten. Dit zijn enkele bevindening.

Yamaha PRO-500, vrijwel dezelfde look, echter duurder maar ook stukken beter. Heeft wel een gehyped laag maar dan juist gedaan. Het laag valt het midden nooit lastig. Klinkt een tikkeltje warm.

B&W P3/5 niet zo gedetailleerd als de Yamaha. Klinkt iets meer donker maar erg aangenaam om naar te luisteren. Luistervermoeidheid zal hier niet opspelen.

Philips Fidelio M1, deze klinkt (gezien z'n prijs) verassend goed. Minder goed als de PRO-500 maar heeft hetzelfde karakter. Let wel de PRO-500 is 2x zo duur. Deze is ook iets compacter en naar mijn mening mooier.

KEF M500, klinkt een beetje iel, gaat (op mijn telefoon zonder versterker) ook heel zacht.

Misschien valt de Beyerdynamic T51p in jou prijsklasse, hier heb ik nog niet naar kunnen beluisteren want ze zijn nog niet op voorraad in veel winkels. De T50p heb ik ook niet beluisterd maar schijnt de portable audio graal te zijn.

En als we over een esthetisch protuct praten dan is er de AĆ«dle VK-1  :wub: