Joske HT verhuisd.

Started by Joske007, September 2, 2013, 20:00:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joske007

Dag iedereen,

Met al dat moois dat hier op het forum is te zien, werd het de hoogste tijd om mezelf en mijn ruimte hier ook maar eventjes voor te stellen.

Woonachtig in de omgeving van Antwerpen (België).
Mijn hobby's zijn vanzelfsprekend Film (HT), maar ook muziek, fotografie, fietsen en computer.
De interesse in HT begon wel geteld iets meer dan 14 jaar geleden met een 5.1 opstelling bestaande uit. Mijn eerste Magnat vloerstaanders, Acoustic Research Sub, Sony receiver en een zeer stevige Philips beeldbuis.

Door de loop der jaren zijn we verhuisd en is er steeds wel een reden geweest om iets te willen upgraden, genaamd het HT-virus.

Historiek van mijn apparatuur in de huiskamer is als volgt geweest.
Speakers: Magnat Vector --> Focal 826v --> Kef R-Reeks --> T+A Criterion Reeks --> Gato Pm-2.
Sub: Aucoustic Research Sub30 --> SVS SB13-Ultra.
Tv: Philips buis --> Panasonic TH42-PV70E --> Panasonic TH-46PZ85EA --> Panasonic TH-P55VT60.
Dvd-CD speler: Pioneer DVD400 --> Pioneer LX55 -->
Bluray speler: Bluray Panasonic DMP-BD30 --> Sony BDPS 480
Mediaspeler: Htcp --> WD TV Live --> Dune HD TV-303D --> Mede8er MED600X3D
Nas: Synology DS411+II --> DS412+ --> DS212+.
Afstandsbediening: Logitech Harmony 785 --> Harmony One + Asus Android Tablet.
Receiver: Sony Receiver --> Onkyo TX-SR875 --> Onkyo TX-NR5007 --> Pioneer SC-LX85 --> Marantz SR7008 --> Denon AVR-4520. --> Onkyo A9755 --> Sonos Connect Amp


Toen we in 2005 voor het eerst de bouwplannen van ons huis op tafel legden wilden we voor gans het gezin op de gelijkvloers, dus in onze huiskamer een eenvoudige HT integreren.
De zolderruimte zou door een dubbele hobby van mij een fotostudio en 2de luisterplaats in huis worden. Vandaar dat we steevast hebben gekozen om de HT in de leefruimte te integreren met de nodige beperkingen, al vind ik dat we naar mijn mening hier aardig in zijn gelukt om de combi HT en leefruimte te laten slagen.

Hieronder enkel zeer eenvoudige basisaanpassingen van de akoestiek in de leefruimte:
Als eerste verschillende metingen uitgevoerd met Rew. En veel met de oortjes geluisterd om alles in kaart te brengen.
Een eenvoudig vloerkleed gelegd op de stenen tegelvloer op de luisterplaats om reflecties te voorkomen.
Een gestoffeerde zithoek geplaatst.
Voor al de glaspartijen gordijnen geplaatst.
Een Tv-wand geplaatst met een dimbare inbouwschakelaar voor de indirecte TL-5 verlichting.
Achter elke frontspeaker een zelf gemaakt akoestisch paneel geplaatst.
Achter de zitplaats een zelf gemaakt akoestisch paneel geplaatst (foto-druk op doek volgt later nog).
Boven de dressoir een zelf gemaakt akoestisch paneel geplaatst (foto-druk op doek volgt later nog).
Achter de zitbank een lange tafel geplaatst om verder van de achtermuur te zitten. Hierdoor een betere plaatsing van de achterste speakers en wordt een staande golf vermeden.
Subwoofer op een ontkoppelingsplaat geplaatst.
Schuiven van de speakers en sub om de optimale plaats in de ruimte te bekomen.

Setup in de living op 28/12/2013:      
Audio-videomeubel: Zelf ontworpen/gemaakt.
Tv-audio muur: Bestaat uit balkjes, mdf en dimbare TL-verlichting voor de sfeer.
TV: Plasma Panasonic TH-P55VT60E
PVR: Telenet HD Digicorder
Receiver: Denon AVR-4520
Mediaspeler: Mede8er 600XD3
Nas: Synology DS413+
Klik Aan/Uit stopcontacten: om apparaten en lichten aan en uit te schakelen.
LightManager: Zet infrarood om in RF, zodat ik met de Logitech Harmony de Klik Aan/Uit kan bedienen.
Universele afstandsbediening: Logitech Harmony One.
Afstandsbediening:  Android Tablet Asus en Smartphone.
Frontspeakers: T+A TCD410.
Centerspeaker: T+A TCD510.
Surroundspeakers: T+A TCD410.
Staanders voor surroundspeakers: T+A 410 - 510
Granieten stenen.
Subwoofer: SVS SB13Ultra
Speakerkabels: Oehlbach Pro 2x4.00mm

Huidige setup in de living:
Begin 2014, betekend het einde van de HT in huiskamer, maar de gehele en bestaande setup krijgt een nieuw en 2de leven en verhuist dus naar de zolder (HT).

Versterker/streamer: Sonos Connect Amp
Speakers: Gato PM-2


Foto's van de oude beginsituatie (Speakers Focal 826V + CC800V:


Speakers Kef R700 + R600 + R300 en zoektocht naar nieuwe speakers!


Situatie 25/08/2013 (Speakers T+A TCD310 + TCD410 + TCD510:


T+A TCD310S: De frontspeakers.



Het zelfgemaakte AV-meubel:


T+A TCD510: De centerspeaker.


T+A TCD410S: De Rear-speakers met bijbehorende staanders.


SVS SB13Ultra: Een bijpassende Subwoofer met metalen grill in een eigen brulhoekje.


Situatie op xx/12/2013:Grote speakers verhuisd naar de "Relaxed Room" en gewisseld met de boekenplankspeakers.
Heb helemaal niet het gevoel dat ik in de HT nu iets mis, het ziet er nu wel anders en luchtiger uit, maar de beleving in surround is er zeker niet minder op geworden.



Granieten stenen voor onder de speakers "de oude en nieuwe situatie:



Nieuwe speakers dec. 2014: Gato PM-2
   


De bijbehorende staander.


   

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Rha007

Wow, stijlvol zeg. Het integreren in de living is goed geslaagd. Geweldig hoe je de speakerkabels in de muur hebt weg gewerkt.
T+A ken ik niet, maar gezien je de focals hiervoor hebt weg gedaan zal het wel top klinken.

Foto's zijn volgens mij een beetje te groot, maar ligt misschien aan mijn tablet  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Joske007

Bedankt,
Kabels waren bij de start van het bouwproces reeds in de muren voorzien, alleen de tv-wand is later gekomen om de extra kabels weg te werken.
Iemand die de foto's op een pc ook te groot vindt, anders misschien een grotere Tablet kopen  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

morca

Hey Jos

Je ruimte kende ik al een beetje,maar erg mooi in beeld gebracht zo. :thumbs-up:
Staat er goed bij allemaal,je hebt tijd nog moeite gespaard om in de akoestiek en het meten de duiken.

Mooie Foto,s naast je tv trouwens,dat is mijn style wel.
Ik heb zelf een golden gate bridge by night hangen.

Joske007

Hey Morca, dank je  ;)
Ook nog om me destijds samen met anderen in de akoestiek en rew-metingen van mijn ruimte bij te staan. Het klinkt allemaal echt veel beter, zouden echt meer mensen eens een rew-meting moeten doen.

Die foto's heb ik vanuit mijn hobby zelf genomen, links in Kroatië genomen en rechts in Frankrijk.
Achter de luisterplaats ben ik nog bezig met enkele foto's in de zelfde lijn als die van naast de Tv te kiezen.
Heb je ergens een foto/link van je Golden gate bridge by night?
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

morca

Geen dank nodig, ik doe het voor jouw eindresultaat,en je geeft nu zelf ook goed tips links en recht,s  ;)
Jij dank voor je vertrouwen erin  ;)

Idd iedereen die een mooie set heeft ,zou een REW set moeten aanschaffen en zichzelf de basic,s aanleren.

Die brug,even in me topic spieken of ik met de foto,s hem al gekocht had.

morca

Mooie foto,s trouwens Jos   :thumbs-up:

Ik heb er geen foto van maar nieuwe foto,s moeten gamaakt worden,boven en beneden.
Dan hoor je het  ;)

Flat Iron building is ook zo cool,die wil ik mega als demppaneel,maar dat kost weer centje,s hahaha

larzie

Nette set hoor! Ineens overgestapt van Onkyo naar Pioneer zie ik? Bevalt dat beter dan Onkyo? Ik vind Onkyo wel goed met surround sound. Mijn ouders hadden altijd een oudere Pioneer en daar was het surround geluid nog niet zo geweldig van. Ik weet niet hou dat is met de huidige receivers?

Die T+A passen ook erg mooi bij de SVS sub zie ik. Zelfde soort frontje.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Joske007

Thx  ;)

De SVS sub heeft inderdaad een mooi en zelfde bijpassende front, dat goed past bij de T+A  :wub:
Ik had met mijn oude Onkyo's steeds warmteproblemen, waardoor de videochips droog gebakken werden, met de nodige artifacts, garantiegevallen, enz..
Vandaar dat ik destijds na de Onkyo's, bewust voor een klasse-D Receiver van Pioneer heb gekozen.
Hoe het nu met nieuwe generatie Onkyo's zit weet ik niet, de tijd staat niet stil, hé.

Intussen weer het upgradevirus te pakken en op zoek naar een receiver, http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136406.0
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

larzie

Ik kan je in ieder geval mijn receiver aanbevelen. Ik heb een Anthem MRX700 met het geprezen ARC systeem. Naast dat de Anthem met een meetmicrofoon alles netjes instelt zorgt hij ook voor een zo perfect mogelijke room correctie, zodat het geluid in de ruimte zo goed mogelijk wordt weergegeven. Ook zijn deze receivers nog redelijk betaalbaar. Forumsponsor BB&G is leverancier van deze receivers.

Een tweedehands Arcam AVR600 is ook een mooie optie overigens, maar deze zou ik wel beluisteren. Er zijn soms issues mee (plops en knallen door de speakers) als je van bron switched. Maar als je eenmaal film kijkt of muziek luistert heb je er verder geen last van.

Ik zie dat je wel weer overweegt een Onkyo van een hoger niveau aan te schaffen. Dus ik mag hieruit concluderen dat het geluid van Onkyo je wel beter beviel dan de Pioneer? Er stond ooit een 5010 voor 225 euro ofzo op bol.com. Helaas heb ik toen niet de gok genomen om gewoon 1 te bestellen. Forumgenoot hier heeft het na mijn bericht op het forum wel gedaan en heeft de receiver gewoon ontvangen en verkocht. Hij heeft van het geld mooi zijn ogen laten laseren. Helaas voor je is de prijs weer gecorrigeerd naar een normaal bedrag.  :D
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Joske007

Zoals je kan lezen in dit "topic" http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=136406.0 ben ik er nog niet helemaal, uit welke weg ik zal gaan met de upgrade.
Het geluid heb ik destijds tussen Onkyo vs Pioneer in mijn ruimte nooit direct vergeleken, heb vooral toen zeer bewust voor een Klasse D-receiver gekozen, vanwege de eerder gemelde Onkyo problemen.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

cardas49

Mooi gematchde inrichting en set. Past je T&A center niet in het audiomeubel zoals bij de Focal? Die laatste pastte er erg mooi in, alsog hij ervoor gemaakt was.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Joske007

Bedankt  ;)
Ik heb destijds het audiomeubel op maat gemaakt en had en rekening mee gehouden dat de centerspeaker van Focal er zou inpassen. Met een upgrade van nieuwe speakers is dit nu niet meer het geval, maar is er wel ruimte vrij gekomen voor een ander apparaat  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Loondijke

Wow. Ziet er echt superstrak uit. Mooi beeld en ben ervan overtuigd dat het geluid subliem zal zijn!  :clapping:

Kabels inderdaad erg strak weggewerkt, mooie tv-wand en de rest is gewoon top gedaan afgewerkt. Echt super.
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

TopGun2010

Ziet er leuk uit Jos, ga ik zeker volgen! Heb je al een nieuwe versterker? Ik ben benieuwd waar jouw SVS op staat. Graag meer info!!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Joske007

Waar mijn SVS op staat kan je zien op de laatste foto.

Receiver, zal waarschijnlijk een Denon AVR-4520 of Marantz SR7008 worden...
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

TopGun2010

Ik zie de foto maar wat is het precies? De 4520 kan ik je aanraden.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Joske007

Een zelf gemaakte Subdude  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

TopGun2010

Kun je voor de liefhebbers nog even aangeven hoe je dit gemaakt hebt en met welke materialen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Valkyrie

Ziet er strak uit, erg mooi!! :thumbs-up:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Joske007

Zoals jullie hier al wisten, was ik al enige tijd op zoek naar een mooie vervanger voor de Pioneer SC-LX85.
Het is uiteindelijk de Marantz SR7008 geworden, welke begin volgende week wordt geleverd in de kleur zwart :wub:





Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Xander32

Mooie aankoop, nu moet je ook wel lid worden van het (1 na ¿) leukste forum op `t www; Marantzforum.nl  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

djaxx

Ook hier nog eens proficiat Rik!

Joske007

#23
Quote from: Xander32 on October 10, 2013, 20:18:09
Mooie aankoop, nu moet je ook wel lid worden van het (1 na ¿) leukste forum op `t www; Marantzforum.nl  8).
Bedankt.
Net gekeken, is overigens wel een groot Nederlandstalig Marantz forum  :headbanging:
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Joske007

Enige tijd geleden nog een upgrade van mijn oude 46" plasma gedaan, voor een maatje meer 55"  :inlove:
Mijn oude plasma 46" PZ85 van de living is verhuisd naar de zolder.

Panasonic TX-P55VT60  



Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link