Ziggo pakketten TV + Internet

Started by Oud lid, August 31, 2013, 09:27:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oud lid

Hallo,

Wie heeft er ervaring met de internetpakketten van Ziggo? Is er veel verschil in snelheid tussen het pakket met 20 mb en het pakket met 60 mb internet? Kun je met 20 mb bv ook nog on line spellen doen via de X box (voor mijn zoon)?

Groeten,

Erwin B

W.Otter

lijkt me geen probleem, ik heb ook 20mb en daarmee haal ik zo'n 3mb/s (niet heel snel ik weet t) ook met (destijds) 10mb was online gamen geen enkel probleem!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

dennism

Gamen kan vaak al met de traagste pakketen (kabel/ADSL, uiteraard niet met een inbel modem ;)). Voor gaming is vooral latency belangrijk, en niet de bandbreedte. Data verkeer tijdens gaming is vaak minimaal. Wat wel verstorend kan werken voor gaming is als bijv iemand op een PC vol aan het downloaden is, en iemand anders wil gamen. Dan kan je erg veel latency krijgen. Bandbreedte wordt bij de nieuwe consoles mogelijk wel iets belangrijker omdat deze naar verwachting een veel groter component krijgen aan digitale distributie, waarbij je de content (game) download op de console ipv deze op disc koopt. Dan duurt het bij een tragere verbinding iets langer voordat je daadwerkelijk kan spelen na je aankoop.

alexander2

Quote from: dennism on August 31, 2013, 11:10:37
Gamen kan vaak al met de traagste pakketen (kabel/ADSL, uiteraard niet met een inbel modem ;)). Voor gaming is vooral latency belangrijk, en niet de bandbreedte. Data verkeer tijdens gaming is vaak minimaal. Wat wel verstorend kan werken voor gaming is als bijv iemand op een PC vol aan het downloaden is, en iemand anders wil gamen. Dan kan je erg veel latency krijgen. Bandbreedte wordt bij de nieuwe consoles mogelijk wel iets belangrijker omdat deze naar verwachting een veel groter component krijgen aan digitale distributie, waarbij je de content (game) download op de console ipv deze op disc koopt. Dan duurt het bij een tragere verbinding iets langer voordat je daadwerkelijk kan spelen na je aankoop.

Dat is jammer genoeg het probleem met de steeds snellere verbindingen als je actief gaat downloaden.
Dat vreet bandbreedte waardoor ander data verkeer stroperig wordt.
Maar voor alles is een oplossing.

Thunder

Voor gamen is je bandbreedte niet een beperkende factor. Zoals gezegd is latency wel een issue en het is dan ook van belang in huis de spelcomputer BEDRAAD aan te sluiten. Wi-fi zorgt voor een standaard verhoging van de latency, waardoor het online gamen kan worden beïnvloed.

Verder is het van belang in een huis met meerdere machines (PC's/Smartphones/tablets/spelcomputers) ervoor te zorgen dat bepaald verkeer voorrang geniet binnen je netwerk. Hierdoor voorkom je dat persoon A zwaar aan het downloaden is, waardoor persoon B niet meer kan gamen. De meeste routers kunnen worden geprogrammeerd om bepaald verkeer of een bepaalde client voorrang te geven op je netwerk. Zorg er dan voor dat de console voorrang krijgt. Hierdoor zal de downloadsnelheid bij de downloader ietsjes afnemen, maar zorgt er wel voor dan de gamer gewoon door kan gamen.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

rayman007

#5
Quote from: Thunder on September 13, 2013, 12:25:45
Voor gamen is je bandbreedte niet een beperkende factor. Zoals gezegd is latency wel een issue en het is dan ook van belang in huis de spelcomputer BEDRAAD aan te sluiten. Wi-fi zorgt voor een standaard verhoging van de latency, waardoor het online gamen kan worden beïnvloed.

Verder is het van belang in een huis met meerdere machines (PC's/Smartphones/tablets/spelcomputers) ervoor te zorgen dat bepaald verkeer voorrang geniet binnen je netwerk. Hierdoor voorkom je dat persoon A zwaar aan het downloaden is, waardoor persoon B niet meer kan gamen. De meeste routers kunnen worden geprogrammeerd om bepaald verkeer of een bepaalde client voorrang te geven op je netwerk. Zorg er dan voor dat de console voorrang krijgt. Hierdoor zal de downloadsnelheid bij de downloader ietsjes afnemen, maar zorgt er wel voor dan de gamer gewoon door kan gamen.

Persoon B is mijn vriendin en die weet dat ze niet mag downloaden als ik zit te gamen ;-)

Maar even on topic. 20 en 60 zijn ruim voldoende voor online gamen.
Als je wat fanatieker bent zoals ik zou je ook glasvezel kunnen nemen ivm lagere latency
Ook is het zoals al gezegd belangrijk om via draad te gamen

Thunder

Quote from: rayman007 on September 13, 2013, 13:51:06
Persoon B is mijn vriendin en die weet dat ze niet mag downloaden als ik zit te gamen ;-)

Maar even on topic. 20 en 60 zijn ruim voldoende voor online gamen.
Als je wat fanatieker bent zoals ik zou je ook glasvezel kunnen nemen ivm lagere latency
Ook is het zoals al gezegd belangrijk om via draad te gamen

Latencyverschillen tussen Kabel-ADSL-Glas ga je niet meer merken tegenwoordig. Meeste games hebben al een lag-compensation (lees toevoeging van standaard lag) of gebruiken client-side hitdetection. Hierdoor is de persoon met de hoogste latency in het voordeel. Erg irritant en is voor mij een reden geweest om bijna geen shooters meer te spelen.

Wat ook een zwaar beperkende factor is, zijn torrentconnections. De meeste huis-tuin en keukenrouters kunnen een bepaald aantal connections simultaan aan. Vooral met torrentverkeer hebben veel routers moeite als het aantal connections boven de 200-400 uitkomen. Dan hoeft er niet eens een hoge download te zijn om toch veel vertraging te hebben tijdens het gamen. Ook iets om op te letten. (Torrentclient dus uitzetten en PC desnoods rebooten)
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

dennism

Quote from: Thunder on September 17, 2013, 10:14:57
Latencyverschillen tussen Kabel-ADSL-Glas ga je niet meer merken tegenwoordig. Meeste games hebben al een lag-compensation (lees toevoeging van standaard lag) of gebruiken client-side hitdetection. Hierdoor is de persoon met de hoogste latency in het voordeel. Erg irritant en is voor mij een reden geweest om bijna geen shooters meer te spelen.

Ik merk het nog dagelijks in bijvoorbeeld MMO's (world of warcraft), ik zit thuis op Glas met zo'n 15MS ingame latency voorheen had ik kabel van Ziggo waar de latency zo'n 30-70MS was destijds(dit was inderdaad niet heel erg merkbaar), andere dagen zit ik wel eens wat verder in het buiten gebied waar alleen brakke ADSL is en dan zit ik op slechte dagen wel eens op een latency van 200 tot 500MS heb, en reken maar dat je dat goed merkt. Misschien dat het bij Shooters tegenwoordig lastiger te merken is, deze speel ik namelijk amper meer, op een potje UT99 na op zijn tijd maar bij MMO's is het nog zeker eeen factor om rekening mee te houden.

Thunder

Bij Ziggo heb ik altijd tussen de 15-30ms gezeten, voor zover het destijds zichtbaar was. Een brakke verbinding geeft altijd ontzettend hoge latency, dat is dus geen graadmeter. Als de ADSL verbinding gewoon naar behoren werkt, mag de latency ook niet veel hoger dan 15-50ms zijn.

Tegenwoordig speel ik nog zelden op mijn PC en op de PS3 kan je nergens zien hoe hoog/laag je ping is. Icm clientside hitdetection en lagcompensation heeft het ook niet zo heel veel nut meer, hoewel ik het persoonlijk belachelijk vind dat je tegenwoordig wordt "gestraft" als je een snelle (lees lage ping) verbinding hebt. Nu heeft de persoon met de hoogste ping de meeste voordelen en dat is de omgekeerde wereld.

1 van de redenen voor mij om geen BF3 meer te spelen, omdat je soms iemand helemaal verrot schoot en die gast niet dood ging, maar ik wel met 1 schot..... :X
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

dennism

ligt eraan wat je definitie van brak is, voor mij is dit gewoon een 8/1 ADSL verbinding, de verbinding is opzich gewoon stabiel, bijna geen storing/downtime, de hardware is goed, alleen door de afstand tot de wijk centrale is gewoon de latency niet te harden :)

Raymond187

20Mb is snel zat vooronline gaming. Latency merk je pas wat als het te druk op de lijn is of je ook aan het downloaden bent als je gaat gamen.

robr

Ik heb de PS3 van mijn zoon met een zgn homeplug aan het netwerk hangen.
Dit werkt prima, ook bij bv CoD.

Mvg, Rob

Mistermo

Hier een 60Mb lijn van Ziggo, PS3 via homeplug in het netwerk. Gaming gaat prima.
Voor de zekerheid in de router QoS ingesteld voor in het geval van hevig download verkeer.
Marantz SR7007 - Humax 5200C - Popcorn Hour C-200 - KEF Q900 - KEF IQ10 - SVS PC12Plus - Audio Agile powercord - W&M powercord