Cinedream/Home@The Movies home Cinema Event

Started by home@the movies, August 30, 2013, 16:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kjelt

Quote from: skank1 on November  7, 2013, 08:59:41
behalve de waas en iets onscherper vind ik de onderste wel mooier van huidskleur
De bovenste, daar is hij gewoon te bruin... Kijk naar zn gezicht
Beetje onnatuurlijk vind ik
Daar kun je dus helemaal niets over zeggen:
1) kan aan de gebruikte camera liggen
2) ik zie regelmatig mensen die in spanje op vakantie komen met een onnatuurlijke diaree kleurig gezicht

oftewel gebruik gestandaardiseerde testbeelden en zelf kijken en meten en je kunt er iets van zeggen, met zo'n fotootje in de resolutie van 600 pixels kun je helemaal niets.

donaldk

De afwijkingen van de camera zijn gelijk, beide beelden zijn immers in een afbeelding gevangen. De propellor is in het bovenste beeld is scherper gestoken.

home@the movies

Een dagje standen bouwen voor het grote moment dit weekend  :crazy: :crazy: :crazy:

home@the movies

#54
En nog eentje

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

home@the movies

Quote from: skank1 on November  7, 2013, 19:42:01
Nice! Enorm benieuwd

Wij ook eigenlijk  ;D ;D ;D

Toch weer heel veel werk en voorbereiding, maar wel leuk om het te zien groeien van een lege naakte ruimte naar een hopelijk gezellige sfeervolle beurs.

denoontje


skank1

Quote from: denoontje on November  7, 2013, 20:04:39
Nog een meet en greet op zondag?

Ik ben er zondag ! Op belgisch forum stand !
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

MVG

Quote from: denoontje on November  7, 2013, 20:04:39
Nog een meet en greet op zondag?

Jij bent er ook? Ik ook! Dus m&g zie ik wel zitten, was op de x-fi ook geslaagd iig!

riwi

Quote from: denoontje on November  7, 2013, 20:04:39
Nog een meet en greet op zondag?

Ik kom met searcher tegen 14:00 op zondag. Kermit en williams gaan iets vroeger weg van huis. Vorig jaar waren er best veel nederlanders van het forum :) Het is niet zo groot volgens mij dus je ziet elkaar vanzelf.

eelco74

Ik ben vorig jaar ook geweest omdat ik " in de markt" was voor een opvolger van mijn ThemeScene HD-80.

Ik heb toen mooi de Sony, JVC en Epson naast elkaar kunnen zien en wat forum genoten kunnen ontmoeten. Het echt leuke georganiseerd en zo te zien dit jaar groter en beter. Goed om te zien dat er in deze markt toch nog echt ondernomen wordt !
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

vik

Waarschijnlijk wip ik zondag ook even langs. Vanaf Breda is het niet zo gek ver.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

home@the movies

Even een kleine maar belangrijke update, Optoma heeft zonet de HD91 teruggeroepen, zij gaat dus NIET aanwezig zijn op de beurs.

Levering is uitgesteld tot eind November, tot onze spijt is dit iets waar wij totaal machteloos tegen staan, voor diegenen die enkel kwamen voor dit toestel wees dus gewaarschuwd.

Groeten
Werner

home@the movies

Wel nog even een positieve noot  ;) Klipsch staat met een zeer leuke ruimte met een 11.2 setup inbouw speakers klinkt formidabel goed.


Joske007

Ik ben er morgen voor de sfeer en enkele spulletjes, alvast ter plaatsen  :)
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

MVG

Quote from: vik on November  8, 2013, 15:00:39
Waarschijnlijk wip ik zondag ook even langs. Vanaf Breda is het niet zo gek ver.

Klopt idd. Uit die regio moet ik ook vandaan komen. Wellicht tot zondag, al weet ik niet hoe ik mensen moet herkennen  ;D

Joske007

Quote from: MVG on November  8, 2013, 19:55:14
Klopt idd. Uit die regio moet ik ook vandaan komen. Wellicht tot zondag, al weet ik niet hoe ik mensen moet herkennen  ;D
Hebben allemaal een HT logo op de rug kleven  ;D
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

MVG


vik

Quote from: MVG on November  8, 2013, 19:55:14
Klopt idd. Uit die regio moet ik ook vandaan komen. Wellicht tot zondag, al weet ik niet hoe ik mensen moet herkennen  ;D

Ik weet nog niet precies hoe laat ik er ben,  dat hangt af van iemand die mee gaat.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

clicquot

Wel, met alle respect, ik kom een beetje van een kale reis terug. Mijn interesse ging vooral uit om het projectormateriaal eens te bewonderen, omdat ik een upgrade wil. Een vergelijk tussen de Epson TW-7200 en TW-9200 leek voor mij onmogelijk. De 7200 projecteerde in een verduistere zaal met Klipsch surround installatie, daar werd enkel concertmateriaal geprojecteerd, op de stand van de 9200 speelde een film, maar was er te veel lichtinval van de overliggende standspots. Bij de Panasonic AT-6000 was de lichtinval nog erger, dus van een impressie van het beeld was al helemaal geen sprake. Doodjammer dus.
Dan een JVC toestel dat ik wél kon pruimen, ik weet niet goed welke model er speelde, ik zag wel de prijzen van modellen die er niet stonden, het toestel had ook last van de spot aan de overkant, in iets mindere mate dan de anderen. Het Sony prototype vd 55ES stond dan precies wel goed in het duister, daar speelde dan fotomateriaal of Avatar. De 4K, ja, very cool stuff natuurlijk maar niet voor mijn persoonlijk budget, aan de overkant was het Lyndorf syteem eerder opgezet als 'how hard can it go'.

Waarom is het niet mogelijk om er voor te zorgen dat die schermen geen last hebben van lichtinval? Dat is toch een dooddoener bij projectie (demo's). Waarom speelt men op alle projectors niet eenzelfde film/demo reeks? Hoe kan je nu die zaken gaan vergelijken? Ik heb ongeveer iets meer dan 2u rondgedoold, 3D was nergens te bespeuren. Je kan uiteraard zeggen 'vraag dan gewoon wat je wil zien/weten', maar that's not me. Op een 'beurs' ga ik gewoon mee op in the flow, luister ik naar wat vertegenwoordigers te zeggen hebben (vooral tegen anderen). Ik ging er van uit dat ik na afloop een goed idee zou gehad hebben voor welke upgrade ik zou kunnen gaan, wat de opties waren. Technische feedback, daar heb ik niets aan. Ik wil het gewoon zien en aan de hand daarvan een keuze maken. Wel, ik heb totaal geen idee... Ik zal dus vooralsnog een demo moeten gaan versieren/bijwonen in de zaak, voor de maand om is, want er zijn idd leuke prijsjes te scoren.  ;)



Joske007

#71
Een beurs moet voor het grote publiek en naar mijn mening zeker niet pikdonker zijn.
Hoe moeten de mensen dan in alle veiligheid en drukte, de de weg zoeken naar de in en uitgang, zitplaatsen en de projector op zich bekijken, enz...
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

home@the movies

#72
Quote from: clicquot on November  9, 2013, 20:39:39
Wel, met alle respect, ik kom een beetje van een kale reis terug. Mijn interesse ging vooral uit om het projectormateriaal eens te bewonderen, omdat ik een upgrade wil. Een vergelijk tussen de Epson TW-7200 en TW-9200 leek voor mij onmogelijk. De 7200 projecteerde in een verduistere zaal met Klipsch surround installatie, daar werd enkel concertmateriaal geprojecteerd, op de stand van de 9200 speelde een film, maar was er te veel lichtinval van de overliggende standspots. Bij de Panasonic AT-6000 was de lichtinval nog erger, dus van een impressie van het beeld was al helemaal geen sprake. Doodjammer dus.
Dan een JVC toestel dat ik wél kon pruimen, ik weet niet goed welke model er speelde, ik zag wel de prijzen van modellen die er niet stonden, het toestel had ook last van de spot aan de overkant, in iets mindere mate dan de anderen. Het Sony prototype vd 55ES stond dan precies wel goed in het duister, daar speelde dan fotomateriaal of Avatar. De 4K, ja, very cool stuff natuurlijk maar niet voor mijn persoonlijk budget, aan de overkant was het Lyndorf syteem eerder opgezet als 'how hard can it go'.

Waarom is het niet mogelijk om er voor te zorgen dat die schermen geen last hebben van lichtinval? Dat is toch een dooddoener bij projectie (demo's). Waarom speelt men op alle projectors niet eenzelfde film/demo reeks? Hoe kan je nu die zaken gaan vergelijken? Ik heb ongeveer iets meer dan 2u rondgedoold, 3D was nergens te bespeuren. Je kan uiteraard zeggen 'vraag dan gewoon wat je wil zien/weten', maar that's not me. Op een 'beurs' ga ik gewoon mee op in the flow, luister ik naar wat vertegenwoordigers te zeggen hebben (vooral tegen anderen). Ik ging er van uit dat ik na afloop een goed idee zou gehad hebben voor welke upgrade ik zou kunnen gaan, wat de opties waren. Technische feedback, daar heb ik niets aan. Ik wil het gewoon zien en aan de hand daarvan een keuze maken. Wel, ik heb totaal geen idee... Ik zal dus vooralsnog een demo moeten gaan versieren/bijwonen in de zaak, voor de maand om is, want er zijn idd leuke prijsjes te scoren.  ;)

Met evenveel respect voor je reactie maar ik wil graag toch op een paar dingen reageren.
Ik zeg het ieder jaar weer, een beurs is NIET de plaats om projectoren speakers enz te beoordelen en concreet met elkaar te vergelijken, een beurs is er om info te vergaren, vragen te stellen en kennis te maken met de verschillende merken en producten.
De demo ruimtes bij ons in de zaak dienen om kwalitatieve en persoonlijke demo's te geven met het materiaal dat je wil 2D, 3D, films, series you name it.
De projectoren staan in onze ruimtes in volledig verduisterde omgeving, je kan ze 1 op 1 met elkaar vergelijken met alle materiaal wat je hartje begeerd
We kunnen moeilijk aan 250 bezoekers per dag vragen wat ze op welk moment op welke projector willen zien, dat begrijp je toch hoop ik?

We hebben op het de eerste editie van ons event de eerste twee uren op alle projectoren hetzelfde materiaal getoond, tot grote ontevredenheid van de meeste bezoekers.
Als je zoals je zelf aanhaalt niet wil vragen wat je wil weten of zien, tja we kunnen geen gedachten lezen hé  ;) hoe kunnen de verschillende standhouders of wij inschatten wie wat wil zien op welk toestel ?
Maak gewoon een afspraak dan krijg je  minstens twee uur een persoonlijke demo naar jouw wensen, met de toestellen die jij wil wat wil je nog meer.

JVC heeft de pro reeks en de consumer reeks dit zijn exact dezelfde toestellen, het toestel dat je zag stond wel degelijk op de prijslijst met de twee type nummers ernaast, zowel de consumer versie als de pro versie, het wast trouwens de X55 die speelde  op de JVC stand.

Groeten
Werner

katwax

Ben vandaag ook even komen kijken.
Dat het niet allemaal donker is en sommige projectors niet optimaal presteren is vrij normaal lijkt mij.
Als je naar een audio beurs gaat is het trouwens niet beter meeste ruimtes zijn daar ook triestig qua akoestiek en er wordt ook vaak te luid gespeeld.

Persoonlijk vond ik het beter dan vorig jaar en dit is vooral te danken aan het feit dat er meer ruimte is, hierdoor heb je ook minder last van de buren.
Eindelijk heb ik ook eens de d-box kunnen ervaren, leuk speelgoed :) De tv die er stond had wel wat last van artifacts  :o

Mijn vrouw heeft ook een idee op gedaan  :crazy:

Ik wil Werner en de rest van het team bedanken voor dit gratis event en hoop dat ik het nog vele jaren mag bezoeken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

donaldk

#74
Met alle respect, onnodig spots op het beeld zetten, tja... Verwachting van beter en de mogelijkheid de machines en hun capaciteiten te kunnen bekijken en vergelijken werd wel gewekt:

Quote from: home@the movies on August 30, 2013, 20:26:35
Aangezien we in een tv studio zitten hebben we dit nu veel beter onder controle, we hebben meer ruimte om de standen waar wel licht moet zijn te scheiden van de HT projectie ruimtes.

Verder is de studio een zwarte doos waar we zelf licht kunnen hangen waar we willen, alles is via DMX op dimmers regelbaar dus dat komt helemaal goed  ;) ;)

Quote from: home@the movies on November  4, 2013, 22:37:22
Ik denk dat dit voor velen een wenslijst is, je kan ze allemaal naast elkaar bekijken en betasten op onze beurs  dit weekend ;) ;)

Gr
Werner

Quote from: home@the movies on November  4, 2013, 21:48:35
Los van een vergelijking met ander nieuwe projectoren is de TW9200 toch wel weer net een stap verder dan zijn voorganger, zoals Frank ook reeds in zijn review aanhaalde is de motion opmerkelijk beter dan de TW9100.
In 3D viel het mij ook op dat de flikkering die wel merkbaar was in lichte beelden (door de 120Hz) nu bij een eerste snelle indruk niet meer zichtbaar is.
Al bij al toch weer een zeer leuke verbetering, zien ;D ;D is geloven dus tot in het weekend

Gr
Werner