Cinedream/Home@The Movies home Cinema Event

Started by home@the movies, August 30, 2013, 16:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Quote from: squeek on October 31, 2013, 20:44:33
Als je zo weinig uren doet dan lijkt het me weg gegooid geld imo

I know.. Maar dat is ook een beetje situatie afhankelijk geweest.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

home@the movies

#26
Hi iedereen,

Vandaag kregen we een zeer leuk artikel in de Vlaamse krant Het Nieuwsblad over Home Cinema en ons komende event in Mechelen

Gr
Werner



MVG

Leuk! Is dat ook online te lezen? Ik zal eens kijken..

Gaan er nog forum members volgende week zondag naar Mechelen?

home@the movies

Quote from: MVG on November  2, 2013, 13:15:19
Leuk! Is dat ook online te lezen? Ik zal eens kijken..

Gaan er nog forum members volgende week zondag naar Mechelen?

Online weet ik niet, het zit in de weekend bijlage van de krant, ik heb zelf nog niet gezocht online.

MVG

#29
Gezocht maar nog niet gevonden, zou het graag even willen lezen.

edit: zie net in het andere topic dat het ingescand gaat worden, leuk!

home@the movies

Quote from: MVG on November  2, 2013, 13:20:57
Gezocht maar nog niet gevonden, zou het graag even willen lezen.

edit: zie net in het andere topic dat het ingescand gaat worden, leuk!

Ik tracht de scan zo snel mogelijk te posten.

Gr
Werner

squeek

Ik ga zeker langskomen, ik wacht al van voor de zomer om de nieuwe epson te zien.

Werner, heb je de tw-9200 al gecalibreerd en bekeken? Ik vroeg me af wat jou bevindingen zijn tov de vorige generatie maar ook tov de sony hw-50/hw-55 bijvoorbeeld.

Greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

skank1

Quote from: squeek on November  2, 2013, 20:19:07
Ik ga zeker langskomen, ik wacht al van voor de zomer om de nieuwe epson te zien.

Werner, heb je de tw-9200 al gecalibreerd en bekeken? Ik vroeg me af wat jou bevindingen zijn tov de vorige generatie maar ook tov de sony hw-50/hw-55 bijvoorbeeld.

Greetz

Zaterdag/zondag? Passeer ook es aan ons forumstand he!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

riwi

Quote from: skank1 on November  2, 2013, 20:55:56
Zaterdag/zondag? Passeer ook es aan ons forumstand he!
Heb jij er een stand dan? Van het belgische forum?

home@the movies

Quote from: riwi on November  3, 2013, 13:46:31
Heb jij er een stand dan? Van het belgische forum?

We hebben inderdaad het Belgische (Vlaamse) forum op ons event staan.

Gr
Werner

home@the movies

Net het goede nieuws gekregen dat de eerste Optoma Led projector de HD91 onderweg is naar ons, wil je hem als eerste kunnen bekijken kom dan zeker langs op onze beurs op 9 en 10 November.
http://www.cinedream.be/nieuws/cinedream-homecinema-happening-2013-9-10-november-2013

Ook kunnen we jullie de adviesprijs van dit toestel reeds meedelen, kijk even op de website voor meer info
http://www.cinedream.be

Zelden zo uitgekeken naar een nieuw toestel   

Gr
Werner
Home@The Movies/Cinedream

squeek

Quote from: squeek on November  2, 2013, 20:19:07
Ik ga zeker langskomen, ik wacht al van voor de zomer om de nieuwe epson te zien.

Werner, heb je de tw-9200 al gecalibreerd en bekeken? Ik vroeg me af wat jou bevindingen zijn tov de vorige generatie maar ook tov de sony hw-50/hw-55 bijvoorbeeld.

Greetz

Heb je al een mening hierover Werner of laat je me watertanden tot zaterdag  :blush:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

home@the movies

Quote from: squeek on November  4, 2013, 21:39:29
Heb je al een mening hierover Werner of laat je me watertanden tot zaterdag  :blush:

Neen hoor ik wil gerust mijn mening geven maar ik had graag alle toestellen eerst even de revue willen laten passeren, ik heb de HW55 wel gezien maar nog niet bij ons in de demo room.
veel
Los van een vergelijking met ander nieuwe projectoren is de TW9200 toch wel weer net een stap verder dan zijn voorganger, zoals Frank ook reeds in zijn review aanhaalde is de motion opmerkelijk beter dan de TW9100.
In 3D viel het mij ook op dat de flikkering die wel merkbaar was in lichte beelden (door de 120Hz) nu bij een eerste snelle indruk niet meer zichtbaar is.
Al bij al toch weer een zeer leuke verbetering, zien ;D ;D is geloven dus tot in het weekend

Gr
Werner

squeek

Quote from: home@the movies on November  4, 2013, 21:48:35
Neen hoor ik wil gerust mijn mening geven maar ik had graag alle toestellen eerst even de revue willen laten passeren, ik heb de HW55 wel gezien maar nog niet bij ons in de demo room.
veel
Los van een vergelijking met ander nieuwe projectoren is de TW9200 toch wel weer net een stap verder dan zijn voorganger, zoals Frank ook reeds in zijn review aanhaalde is de motion opmerkelijk beter dan de TW9100.
In 3D viel het mij ook op dat de flikkering die wel merkbaar was in lichte beelden (door de 120Hz) nu bij een eerste snelle indruk niet meer zichtbaar is.
Al bij al toch weer een zeer leuke verbetering, zien ;D ;D is geloven dus tot in het weekend

Gr
Werner

Je bedoelt de flikkering waar ik zo'n probleem mee had tijdens men bezoek aan je showroom die ik zag op de tw8100? Heeft de frame interpolatie in 3d daar wat mee te maken?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

home@the movies

Quote from: squeek on November  4, 2013, 22:05:33
Je bedoelt de flikkering waar ik zo'n probleem mee had tijdens men bezoek aan je showroom die ik zag op de tw8100? Heeft de frame interpolatie in 3d daar wat mee te maken?

Het gaat inderdaad over die flikkering, en neen niet de frame interpollatie heef dit opgelost want die stond uit bij de test, er is duidelijk gesleuteld aan de snelheid van de panelen en de beeldverwerking in het algemeen.
Ik moet nog even de tijd nemen om het eens rustig te bekijken, al is dat met de komende beurs niet echt een optie dat rustig gegeven bedoel ik dan  ;D ;D

Komende dagen een hoop projectoren calibreren en de beurs opbouwen, ach ja een mens moet iets doen met zijn tijd he  ;) ;)

squeek

Quote from: home@the movies on November  4, 2013, 22:23:29
Het gaat inderdaad over die flikkering, en neen niet de frame interpollatie heef dit opgelost want die stond uit bij de test, er is duidelijk gesleuteld aan de snelheid van de panelen en de beeldverwerking in het algemeen.
Ik moet nog even de tijd nemen om het eens rustig te bekijken, al is dat met de komende beurs niet echt een optie dat rustig gegeven bedoel ik dan  ;D ;D

Komende dagen een hoop projectoren calibreren en de beurs opbouwen, ach ja een mens moet iets doen met zijn tijd he  ;) ;)

Ah zo, dat is interessant dat dit zonder FI al zo ver is geraakt. Ik vermoed dat met FI op dit nog meer de goeie richting uitgaat?

Vergeef mijn nieuwsgierigheid  :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

home@the movies

Quote from: squeek on November  4, 2013, 22:27:58
Ah zo, dat is interessant dat dit zonder FI al zo ver is geraakt. Ik vermoed dat met FI op dit nog meer de goeie richting uitgaat?

Vergeef mijn nieuwsgierigheid  :D

Nieuwsgierig is goed, niks mis mee  ;) ;)

home@the movies

calibrating my ass off  ;D ;D ;D

home@the movies

Twee keer 4K, een echte en een "valse" ra ra welk is de echte  ;) ;) ;)

donaldk

Zeer duidelijk kleurverschil in die laatste afbeelding.

home@the movies

Ze zijn dan ook nog niet gekalibreerd hé  ;D ;D

donaldk

Dat maakt het verschil eens duidelijk voor ons on genormeerd afgestelde display kijkers;-).

De onderste heeft een lichte lichtwaas over het gehele beeld. Bovenste lijkt dus het contrastvoordeel te hebben.

riwi

Quote from: donaldk on November  6, 2013, 19:50:52
De onderste heeft een lichte lichtwaas over het gehele beeld. Bovenste lijkt dus het contrastvoordeel te hebben.

Projector beeld kwaliteit inschatten aan de hand van een kiekje is zoooooo noooob  :turn:  >:D  :nowink: :coffee:

Ik wil langskomen. Ben nog niet zeker zaterdag of zondag, maar ik ben benieuwd, zeker naar de LED projector.
Ik heb de vw500 op de xfie gezien en die was best mooi vond ik, al las ik dat 'men' hem daar slecht afgesteld vond staan.

Vorig jaar vond ik de vw1000 ook indrukwekkend bij jullie in Mechelen.

Ben nog steeds niet in de markt voor een nieuwe maar even kijken en vergelijken vind ik altijd leuk en gezellig.

denoontje

mogelijk ga ik ook even langswippen al moet ik wel 1.40 rijden.....
kijken wie er mee wil van de boyz

skank1

behalve de waas en iets onscherper vind ik de onderste wel mooier van huidskleur
De bovenste, daar is hij gewoon te bruin... Kijk naar zn gezicht
Beetje onnatuurlijk vind ik
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii