Cinedream/Home@The Movies home Cinema Event

Started by home@the movies, August 30, 2013, 16:11:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Hi iedereen,

Na al het High end Hifi geweld van de X-Fi en New Music beurzen is het weer tijd voor het enige echte Home Cinema event
Op 9 en 10 November is het weer zover, reeds voor de derde keer op rij organiseren we deze unieke happening.
Ook nu zal alles wat nieuw is en naam en faam heeft in de Home Cinema wereld hier aanwezig zijn, uiteraard zullen alle nieuwe projectoren hier al één van de eerste te bekijken zijn.

Daar waar we twee jaar op rij als locatie utopolis bioscoop in Mechelen hadden hebben we nu vanwege het grote succes moeten uitkijken naar een andere locatie.
Maar wat voor één, plaats van het gebeuren RV Productions TV studio's, in belgie wereldberoemd vanwege tal van tv successen die hier worden opgenomen. ;D
Plaats is nog steeds Mechelen en de lokatie ligt vlak langsheen de E19, gratis ruime parking en uiteraard ook gratis toegang.

We hebben dit jaar een zeer leuk item nl, ons Home Cinema museum, een overzicht van heel wat unieke formaten uit de geschiedenis van de beeldindustrie.
8mm, Super 8mm, 16mm, een zeer speciale; de CED vinyl beeldplaat, je leest het goed film op een vinyl plaat die wordt afgelezen door een naald, net als een muziek lp.
Dit unieke toestel hebben we werkend staan met een paar zeer unieke films op dit formaat, verder hebben we een volledig ingerichte nostalgie bioscoop waar de goede oude laserdisc als bron zal worden gebruikt.
Uiteraard is ook de VHS, Video8, betamax, dvd, Blu ray en als top of the bill een Red 5K camera aanwezig.

Verder delen we een unieke prijs uit aan het meest innovatieve Home cinema product, zowel uit het verleden als heden, stemmen kan je hiervoor op onze facebook pagina.
https://www.facebook.com/Cinedream?fref=ts

We hebben ook leuke prijzen om weg te geven, iSF calibraties, Blu Ray paketten enz, maar natuurlijk kom je vooral langs om al het nieuws dat home cinema te beiden heeft te bekijken en te Beluisteren.

Klik even op onderstaande link en lees het volledige overzicht van deelnemers en acties, graag tot 9 of 10 November in Mechelen
http://www.cinedream.be/cinedream-home-cinema-happening-2013


Veel plezier in het komende nieuwe Home Cinema seizoen

Gr
Werner
Home@the movies/cinedream
Home cinema stores
www.cinedream.be
[email protected]

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

squeek

Super!! Ik ga zeker van de partij zijn dan! Kijk er erg naar uit. Tot dan!

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Kjelt

Kan helaas niet, die data staat al gereserveerd :( Was verleden jaar erg leuk en interessant  :thumbs-up: , aanrader. Ik hoop wel dat jullie iets aan de lichtinval doen dit keer, dan kun je de projectoren beter vergelijken.

home@the movies

Quote from: Kjelt on August 30, 2013, 18:58:03
Kan helaas niet, die data staat al gereserveerd :( Was verleden jaar erg leuk en interessant  :thumbs-up: , aanrader. Ik hoop wel dat jullie iets aan de lichtinval doen dit keer, dan kun je de projectoren beter vergelijken.

Aangezien we in een tv studio zitten hebben we dit nu veel beter onder controle, we hebben meer ruimte om de standen waar wel licht moet zijn te scheiden van de HT projectie ruimtes.

Verder is de studio een zwarte doos waar we zelf licht kunnen hangen waar we willen, alles is via DMX op dimmers regelbaar dus dat komt helemaal goed  ;) ;)

home@the movies

Hi iedereen,

Het is bijna zover, het Home Cinema event van het jaar, lees even de updates en aanpassingen die ik in de eerste post heb gemaakt door.

Een must voor iedere Home Cinema liefhebber om hier aanwezig te zijn.
http://www.cinedream.be/cinedream-home-cinema-happening-2013

Gr
Werner


LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

MVG

Ziet er goed uit! En zo te zien hoef ik dit weekend niet te werken. Ik denk dat ik op de zondag eens kom kijken. Een event voor home cinema lijkt me erg leuk, weer eens wat anders dan de stereo gerichte beurzen! :popcorn:

home@the movies

Quote from: MVG on October 17, 2013, 17:15:39
Ziet er goed uit! En zo te zien hoef ik dit weekend niet te werken. Ik denk dat ik op de zondag eens kom kijken. Een event voor home cinema lijkt me erg leuk, weer eens wat anders dan de stereo gerichte beurzen! :popcorn:

Ik zou het niet beter kunnen zeggen  ;D

MVG

Tja ik blijf altijd hopen op meer op homecinema gerichte ruimtes tijdens de verschillende beurzen, en dat valt altijd wat tegen. Je vervult wat dat betreft wel een grote behoefte denk ik, want er zijn veel meer denk ik die dit erg leuk zullen vinden  ;D

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

home@the movies

Vergeet niet te stemmen voor de award Best Home Cinema Product of the past/future op onze facebookpagina.

Klik op de foto van het product waarvoor je wil stemmen, en like de foto.

Deze is bvb de link voor de Sony VW500 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=680814551930931&set=a.680814415264278.1073741829.181062715239453&type=1&theater

Tot 9 en 10 November

Gr
Werner


home@the movies

We zijn nu snel aan het aftellen voor het Home Cinema event van het jaar  :pompom: nog een tweetal weken en het is zover.

Het lijstje met deelnemende merken staat hier onlinehttp://www.cinedream.be/nieuws/cinedream-homecinema-happening-2013-9-10-november-2013

Nog even meegeven dat inkom en parking volledig gratis zijn, een event dat geen enkele home cinema liefhebber mag missen.
Ons unieke museum met projectoren en bronnen door de jaren heen, 8MM, Super 8, projectoren en camera's, het bijna onbekende CED systeem( video op een vinyl plaat) http://en.wikipedia.org/wiki/Capacitance_Electronic_Disc, laser disc enz enz.
We hebben een nostalgie bioscoopruimte waar de laser disc levend en wel staat te spelen, voor iedere liefhebber weer smullen geblazen.
Uiteraard zijn alle nieuwe projectoren aanwezig, de nieuwe Epsons, Sonys, JVC's en onder voorbehoud ook de nieuwe Optoma LED projector.

Ik zie jullie graag vershcijnen op 9 en 10 November in Mechelen

Gr
Werner


home@the movies

Quote from: StefaanD on October 27, 2013, 12:20:26
Werner, zal de nieuwe Focal Aria er ook te bewonderen zijn ?

Dat is absoluut de bedoeling ja.


donaldk

17 jaar vertraagd, tja too little too late, want er was toen al tien jaar consumenten tape video opname/afspeelapparatuur en ook al LASER aftasting met optische informatiedragers. Baird was 35 jaar eerder met Phonovision.

home@the movies

De Sint is vandaag langs geweest en heeft de eerste pakjes gebracht voor onze beurs :pompom: :pompom:

De Epson TW7200 en Epson TW9200 staan klaar om getest te worden, morgen krijgen jullie hopelijk een eerste korte impressie.

Gr
Werner


LuPo

Quote from: StefaanD on October 30, 2013, 15:18:07
De sint had ze wel mooi recht mogen zetten zeg  :D

Dit is juist artistiek voor de foto gedaan. :D

papaleo

En om geen discussie opgang te brengen heeft Hij 'n 'witte' en 'n 'zwarte' neergezet...  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

 
Quote from: papaleo on October 30, 2013, 17:41:54
En om geen discussie opgang te brengen heeft Hij 'n 'witte' en 'n 'zwarte' neergezet...  ::)
:clapping: :clapping: :clapping:

LittleNinja

Hmmm.. Begint toch al weer te kriebelen... Iemand belangstelling in een TW9100W met krap 100 uur?? :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

home@the movies

Heel deze namiddag in de weer geweest met de TW7200 en TW9200, ziet er zeker niet slecht uit  ;) ;) ;)

squeek

Quote from: LittleNinja on October 31, 2013, 11:53:03
Hmmm.. Begint toch al weer te kriebelen... Iemand belangstelling in een TW9100W met krap 100 uur?? :D

Als je zo weinig uren doet dan lijkt het me weg gegooid geld imo
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |