5 kanaals dd receiver, 3 kanalen uitschakelen/ontkoppelen?

Started by jeepee, August 30, 2013, 05:34:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeepee

Je ziet tegenwoordig veel 5 kanaals dd versterkers, zoals de Denon avc 10se voor hele leuke prijzen langskomen. In stereo echt goede bakken. Nu vroeg ik mij af of het simpel is om het versterkersdeel voor center en de surrounds te ontkoppelen? Zodat de voeding alleen stroom levers aan versterker front links en rechts.
Misschien dat de frontversterking dan nog stabieler wordt? En zou het een stroom besparing opleveren?

Pjotr

Je kunt in de setup van de receiver aangeven dat er alleen speakers aan de frontkanalen hangen. De rest van de kanalen wordt dan niet aangestuurd.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

jeepee

Quote from: Pjotr on August 30, 2013, 14:32:45
Je kunt in de setup van de receiver aangeven dat er alleen speakers aan de frontkanalen hangen. De rest van de kanalen wordt dan niet aangestuurd.

Zo simpel maar nooit aan gedacht. Dank je.

BuSpu

Maar worden de eindtrappen dan wel uitgeschakeld? Wat je zou kunnen doen is kijken of ze apart afgezekerd zijn. Zo ja dan zou je de zekeringen kunnen verwijderen.

KILLorBE

Dat maakt weinig uit, als de eindtrappen niet aangestuurd worden zullen ze maar een paar watt gebruiken, kan wel kijken of je bij een AVC-A10SE makkelijk de voedingskabel los kan trekken trekken, volgens mij hebben ze geen aparte zekeringen (Niet op gelet), zal morgen even kijken.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain