The Big Focal Thread

Started by Rha007, August 29, 2013, 17:58:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jahtari

#125
Focal heeft een nieuwe serie, de Kanta:

https://www.focal.com/sites/www.focal.fr/files/shared/presse/release/kanta_pressrelease.pdf

https://www.hifi.nl/artikel/25998/Focal-Kanta-nieuw-3-wegmodel-tussen-Aria-en-Sopra.html

https://www.whathifi.com/news/focal-introduces-kanta-no2-floorstanders-and-clear-headphones





Nieuw kastmateriaal, berylium en flax units. Behoorlijk aan de prijs, lees 7.400 euro op een Duitse site voor het enige model dat er nu is, de No 2.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

MMdG

Ik vind ze maar lelijk. Die uitstekende baffle ziet eruit alsof het een stuk plastic is dat er achteraf nog tegenaan geplakt is omdat iemand die vergeten was.

En wie dacht dat dit een goede kleurcombinatie was...  :wacko:
Denon PMA-2020 || Denon DCD-2020 || Denon AVR-4311 || Denon DBP-2012 || Pioneer S-1ex || Pioneer S-7ex (3x) || Jamo c80 sub || Tellurium Q Black ls + rca

Former member 78

Wat ben ik dan blij met het design van mijn 1028 :D

disinfector

Ben wel benieuwd naar de center speaker die volgens het persbericht nog gaat komen uit deze serie. Wellicht een mooie upgrade.
Focal Chorus 816V, Aria cc900, Dôme Flax 2x SVS SB1000, Marantz MM7055 en AV7703
Beyerdynamic T1, Shiit Lyr, Beresford TC-7510, squeezebox classic

jahtari

Quote from: MMdG on October  7, 2017, 09:57:52
Ik vind ze maar lelijk. Die uitstekende baffle ziet eruit alsof het een stuk plastic is dat er achteraf nog tegenaan geplakt is omdat iemand die vergeten was.

En wie dacht dat dit een goede kleurcombinatie was...  :wacko:

Eens, die zijkant kleur in lelijk hout is een misser.  In één kleur zoals de sopra was veel mooier geweest.

Benieuwd hoe deze klinken.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Iver

Ik heb de Kanta's gekocht. Ze worden binnenkort geleverd en gaan aangesloten worden op een combinatie van Naim versterker en Streamer. Ik heb een heleboel luidsprekers beluisterd en uiteindelijk de Kanta's gekozen boven Sonus Faber Olympica II's en Kef Reference. Erg benieuwd hoe ze thuis gaan klinken
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

bert50

#131
Ik denk erg goed met Naïm ik speel zelf met de Focal sopra 2 met Accuphase E600 een prachtige combinatie wel een koperkabel als ls gebruiken [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

solitaire

Dat lijkt me een hele mooie combi :thumbs-up: En de rest van de set mag er ook zijn lees ik :coffee:



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

bert50

We zijn er erg blij mee vooral ik [emoji12][emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

bert50

#134
Ik vindt het ook mooie luidsprekers ik heb ze gehoord in Tilburg is altijd lastig in te schatten maar ik vond ze meer als goed klinken . ik zou ze wel eens op een Naïm set willen horen [emoji12][emoji21][emoji848][emoji848]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

eddy135

Die Canta's (!) zien er niet uit idd...  :-\

Zeker in vergelijk met de Sopra.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Iver

Quote from: bert50 on January 15, 2018, 17:22:50
Ik vindt het ook mooie luidsprekers ik heb ze gehoord in Tilburg is altijd lastig in te schatten maar ik vond ze meer als goed klinken . ik zou ze wel eens op een Naïm set willen horen [emoji12][emoji21][emoji848][emoji848]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wat een prachtige set ... Accuphase is fantastisch. Ik krijg de Kanta's over 2-3 weken thuis. U bent altijd welkom om ons te komen luisteren

Groet
Iver
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

bert50

Dat lijkt mij erg leuk ik Pm wel Prive.
Gr Bert


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

WillyP

In je onderschrift staat nog een Sopra 1, Bert. Dus of je bent erin geslaagd om die op te kweken tot een 2 of je hebt hem ingeruild  ;D. Toch weer behoefte aan een vloerstaander?

Groet,

Willy

bert50

haha ze zijn niet gegroeid maar de Sopra 2 gekocht ik ga gelijk mijn onderschrift aanpassen. :clapping: :clapping:
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Xander32

Een heel mooie set is dit, tot grootse dingen in staat 🎶.

Quote from: solitaire on January 15, 2018, 13:31:36
Dat lijkt me een hele mooie combi :thumbs-up: En de rest van de set mag er ook zijn lees ik :coffee:



soli
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Dank je Robert [emoji6][emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

chansig

Quote from: MMdG on October  7, 2017, 09:57:52
En wie dacht dat dit een goede kleurcombinatie was...  :wacko:


Beetje late reactie...maar ws een dronken Fransman met het kleureninzicht van een kleuter.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

In welke kleur zijn de kanta's besteld?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Iver

Quote from: jahtari on January 18, 2018, 16:03:20
In welke kleur zijn de kanta's besteld?

Ik heb Taupe gekozen
Naim NAC 552 - NAP 300Dr - SuperCapDr - ND555 - 555dr - Sonus Faber Nova 3 - SuperLumina - Naim Fraim - Roon Rock/SBooster - Silent Angel Bonn8/Forester - AudioQuest Vodka - Naim Powerlines - dedicated electricity circuit - Furutech TP60e powerblock

Drjeckyll

Weet iemand toevallig of er verschil zit in klank tussen de cc700v en de nieuwe cc700?
Of is het dezelfde speaker in een ander jasje.

Ik heb de 726v staan met nog mijn oude center, wil de set een beetje compleet gaan maken vandaar :)

PatrickP

Mijn nieuwe speelgoed...



Focal Kanta 2 (donkergrijs). Natuurlijk zonder kapjes over de speakers, want dan is het geheel echt fraaier! Aangestuurd door een ook nieuwe Hegel H360 en als voornaamste bron een Bluesound Node 2i streamer. Wat oude apparaten staan er nog boven en worden op termijn wel vervangen (niet de Ziggo box). Ander meubel komt ook nog. Subwoofer gaat waarschijnlijk naar zolder (staat nu niet eens aangesloten)...

In een gezinssituatie ontkom je tegenwoordig nauwelijks aan de games van de kids, dus het oogt nu nog wat rommelig. Ook daar gaan we rekening mee houden met een ander meubel.

Speakers beginnen onderhand behoorlijk ingespeeld te raken. Af en toe schuif ik nog wat met de speakers. Meer de kamer in kan praktisch gezien niet. Ik heb het gevoel dat het stereobeeld nog beter kan. Maar het is al erg lekker!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

palmspar

Mooie speakers idd heb ze ook wel eens gehoord in audiozaak.
In het echt zien ze er ook mooier uit dan op een foto, maar ze klinken super.

FeaR1986

#148
Zo, even een topic van driekwart jaar oud kicken maar deze vraag/case is hier wel op zijn plek  :angel:

Zoals wellicht bekend heeft Focal een tijd meer dan tien jaar geleden de Chorus W-serie uitgebracht. Die heb ik toentertijd gekocht, dus hier volgt een foto van mijn Chorus 826W. Waarom die foto? Daar komen we zo op  :P


De foto laat duidelijk de W-woofers en W-middentoner zien hoe we deze kennen: glanzend en grof gespikkeld. Tot zover niets spannends. Maar... ik had een 816W-eigenaar in de mail (en op een ander forum) die twijfelt over zijn W-serie.
Volgens de sticker op de achterkant gaat het inderdaad om een 816W:


Dat er "Chorus V" bovenaan staat klopt, dat hebben mijn W-series allemaal. Echter twijfelt de eigenaar of de aanwezige units wel W zijn en ik kan hem geen ongelijk geven:


Ik vind ze behoorlijk egaal voor een W-woofer. Ze glimmen daarentegen wel en (volgens de eigenaar) zijn de units ook glad. Glad en shiny, iets wat een V-woofer naar mijn weten niet heeft/doet. Ik kan de woofers van mijn CC800V niet meer helemaal voor de geest halen maar ik dacht dat die niet glad waren. De unit is ook een slag lichter dan de Chorus V-woofers die Google laat zien. Ik vind het oprecht lastig hier een conclusie aan te verbinden. Zou toch wat zijn als iemand een V- en W-paar besteld, de units over zet en de W (dan met V-units) dan retour stuurt? Enige manier hoe je volgens mij kan wisselen. Dat is het werk toch niet waard?

Iemand hier die een mening durft te vormen? Aparte batch W-units of toch stiekem een V?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Ralf67

#149
Hier foto van een V conus uit de chorus 716 V

Conus voelt ietwat ruw aan .

De W conus is idd glad en glimt erg