Mac Mini

Started by nicholas, August 27, 2013, 22:21:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicholas

Hallo,
Ik wil starten met Apple. En Window achter me laten. De eerste keus is eigenlijk een Imac 21,5.
Maar ik heb een scherm van Samsung 26 inch type 2693 HM gekocht in 2009. Linksonder staat op de rand: HDM.
En dit scherm is gewoon perfect, nog steeds.
Nu vroeg ik me af of dit scherm geschikt zou zijn voor de aankoop van Mini Mac.
Kan iemand uit het forum me zeggen of dit scherm geschikt zou zijn voor de Mac Mini?
Ik heb veel nagekeken op internet maar ik kom er niet uit.

Hoop op een advies.

met vriendelijke groet
Nicholas

HAL

Tuurlijk kan dat. Als je maar het juiste verloopkabeltje gebruikt.

nicholas

Bedankt, dat antwoord is al veel waard. En heeft de Mac Mini alleen maar de mogelijkheden van een "kale"computer of een laptop?  Maw. heeft een Imac 21,5  niet meer mogelijkheden?
Want ik zou die afweging nog willen maken: of de MacMini of de Imac 21,5.

met vriendelijke groet
Nicholas

HAL

Behalve de draadjes om alles aan te sluiten, is er weinig verschil. Wel is de HD van een mini veel makkelijker te verwisselen. Vergelijk gewoon even de specs. Dan weet je alles.

nicholas

Bedankt voor het antwoord.

Ik ga alles nog eens naast elkaar zetten.


Nosoforos

#5
In mijn ervaring krijg je met een iMac altijd wat meer 'bang for the buck' (snel+ mooi groot scherm+mooi design+alles in één). De mini is (al ken ik de nieuwste specs niet) wat minder snel en je moet er nog een toetsenbord en muis bij kopen natuurlijk. Dat levert een iets minder 'clean' bureau op (tenzij je alles keurig weg kunt werken). Ik heb zelf momenteel een Mac mini (model 2010, de nieuwste zijn veel sneller) en daarnaast een MacBook Air (maar voor de mini had ik een 21,5 inch iMac- dit was voor mij persoonlijk een van de fijnste computers die ik gehad heb).

jantje112

Je kunt de mac mini ook monteren achter je scherm. Dan wireless alles aansluiten. Heb je mooie clean desktop.