Dit is cool (voor HT-PC met sat aansluiting)

Started by J.A.F._Doorhof, May 18, 2002, 13:24:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Ben er eindelijk eens aan toegekomen om mijn HT-PC voor digitale videorecording weer eens helemaal opnieuw in te stellen, en voila wat vinden we bij de nieuwe drivers (nou ja, voor mij nieuw  ;D).

Een timer recorder  8).
Pak dus nu je Canal + krantje, en je kunt voor de gehele maand aankruizen wat je wilt opnemen.
Binnen een paar minuten is het ingevoerd in de kalender, en alles wordt automatisch opgenomen en als MPEG2 op je HD gezet (zorg voor een grote HD  ;D).

Het leuke is dat de tijden en de zender netjes vermeld worden (nu nog de naam van het programma).

Afspelen kan met WinDVD, PowerDVD of whatever.

Het leuke is dat als je een schotel met dubbele LNB gebruikt je gewoon een ander kanaal kan kijken op je satbox terwijl de PC opneemt (2 satboxen als het ware).

Wel even een extra kaartje van Canal + bestellen dus.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

De_Sint

#1
Correctie:

Om volledig onafhankelijk 2 satboxen te kunnen kijken heb je een quatro LNB nodig voor H-V en H-L freq.

Maar dat doet geen afbreuk op de rest van het verhaal.

Vraag: Neemt hij ook het 5.1 geluid op, die o.a. bij het premier world pakket en Pro seben worden uitgezonden?

J.A.F._Doorhof

#2
;D
Mijn exusses, offcourse.

5.1 wordt volgens mij gewoon opgenomen omdat de gehele stream wordt opgenomen.

Het enige probleem is volgens mij dat de huidige software geen 5.1 ondersteund en dat ook nooit zal kunnen doen, daar het geluid via een analoge output naar de input van je soundkaart wordt geroute.

Jammer dus,
Maar er komt vast OOIT wel een kaart die het wel ondersteund.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ed.S

Hi There,

Voor degene die in het gelukkige bezit zijn van een NokiaMediaMaster 9500(ook wel DBox1 genoemd)
is het mogelijk om via scsi en de laatste release van DVB-Recorder direkt op te nemen op de PC en tevens voorzien van een timer functie.

Ook neemt deze de AC3 stream op alleen dan wel helaas de stereo-downmix.Daarbij wordt er nog niet echt veel in DD uitgezonden,naar mijn weten alleen het duitse Premiere en Pro-7,(Via de Astra)en dan ook nog nagesynchronyseerd. :( De streams zijn verder prima af te spelen via windvd,Powerdvd, enz, enz.

Meer info op: http://r2-d2.gmxhome.de/

Groeten,
Ed
Keep it Simple.

J.A.F._Doorhof

#4
De downmix neemt de DVB kaart ook op, dat is geen probleem.

De flexabiliteit van de software is echter fantastisch en veel groter dan bij de D-box, hoewel dat ook al te gek is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ed.S

Hoi Frank,

Met de DVB-Universal 2.0.1.0 U Soft
(http://www.noaccess.de/en/en_software_multifunctional.html)
is er ook heel veel mogelijk in combi met de Nokia.Heb zelf geen ervaring met een DVB kaart, dus kan daar niet over meepraten. Heb zelf al een aantal jaren een Nokia staan,waardoor een DVB kaart niet echt in de picture is.

Maar mocht je ooit aan een Nokia kunnen komen dan zou ik dit zeker niet nalaten om te doen, zeker met een gemodificeerde CAM erin(Amon-Allsas 4.4)is dit echt een toppertje !!

Greetzz

PS:wat kaartjes betreft heb ik nog wel een fun&goldcard liggen ;)
Keep it Simple.

pietnoeck

#6
Beste Frank,


Gebruik je een externe cam?
Als je softwarematige decodering doet met de multidec (MD) software kan je medunkt ook de AC3 stroom met opnemen.
Meel me even als je de URL wil,want is i***********

J.A.F._Doorhof

#7
Ik gebruik een Astoncrypt module en een originele Canal+ kaart, ben nog in onderhandeling voor een 2e kaart voor mijn DVB kaart, tot die tijd gebruik ik een goldcard voor de DVB, lijkt me niet illegaal daar ik betaal voor het origineel, en zolang Canal + geen 2e kaart wil verstrekken is dit DE oplossing.

Het opnemen van de AC-3 stream lijkt me inderdaad geen probleem, het probleem is de uitvoer. Vanaf de DVB kaart loopt namelijk alleen een analoge kabel naar de soundkaart, TENZIJ de DVB het geluid via de PCI bus zou kunnen doorsturen, dan zou het kunnen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ed.S

#8
@Frank.

Het schijnt dat met deze software AC3-output via een geschikte geluidskaart wel mogelijk is.

http://www.odsoft.org/wdvblinfo_d.htm

Greetzzz,
Ed
Keep it Simple.

J.A.F._Doorhof

#9
Klopt, heb een keer een test versie van DVBlive gehad, maar die was ZEER buggy, zal de nieuwe eens downloaden, kijken wat het is.

Bedankt voor de tip, was helemaal weg gezakt. ;)

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#10
Erg interessant...

Want op het platteland mag ik vast wel een schoteltje van de vrouw...

Lekkel progressief op de PJ Formule 1 etc. kijken met een hacked goldcard en PC DVB kaart...

Jammie...  :D

Ed.S

#11
@Frank.

Enige vorderingen omtrent DVB-Live?

Greetzzz
Keep it Simple.

J.A.F._Doorhof

#12
Nee,

En dat duurt ook nog wel even.
Ik hoop er volgende week wat meer tijd voor te hebben.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"