Beste versterker voor monitor audio bronze serie?

Started by acidmusic, August 24, 2013, 15:35:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

acidmusic

 Hallo iedereen,

Ik heb al een aantal jaren een onkyo tx-sr606 reciever. Ik heb nu twee monitor audio bronze bx2's en een bronze bx centre speaker. Voor surrounds gebruik ik tijdelijk een paar oude speakers die ik van mn vader gekregen heb. Verder heb ik een bk xls200 subwoofer.

Ik zit erover te denken om een paar vloerstaanders te kopen en dan de bronze bx2's naar surround l/r te verplaatsen. Ik zat zelf te denken aan de bronze bx6 of iets vergelijkbaars.

Nu vroeg ik me af of het nodig is om een betere (krachtigere) receiver te kopen om die vloerstaanders goed aan te sturen.
Bij de correct in rotterdam is er momenteel een onkyo tx-nr808 in de aanbieding voor 400 euro.

Mijn vragen aan jullie:
Heb ik een betere versterker nodig om deze (bronze bx6) of vergelijkbare vloerstaanders goed aan te sturen?
Is de onkyo tx-nr808 geschikt voor die speakers?

alvast bedankt

frank2

Ga gewoon luisteren en bevalt het je is het toch goed?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren