Censuur op de Immersive site.

Started by pietnoeck, January 11, 2004, 23:48:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pietnoeck

Amerika, het land van de vrijheid is dus defintief deze titel kwijt !
Gisteren stond er een thread op het H3D forum van een ontgoochelde gebruiker die zijn expemlaar vergeleek met de sweetspot kaart, en de pro's en con's van beide producten vergeleek op een objectieve manier.
Wat merk ik deze morgen op ?
De thread is verwijderd !
Ze laten wel niets meer van zich horen op hun eigen forum, maar ojee als je eens durft iets objectief negatiefs te zetten dan gooien ze het er meteen af !!!!
Big brother is watching !
Foute boel daar aan het worden vrees ik !

J.A.F._Doorhof

Vrees van niet.
Het IMMERSIVE forum is het IMMERSIVE forum en dat betekend dat een review van een andere kaart daar TOTAAL niet hoort te staan.

Dat wij op dit forum zoveel vrijheid geven is onze eigen keuze, maar bepaalde dingen zal ik bv ook niet toestaan, en zo heeft Immersive dit.

Ik heb nog steeds het vertrouwen in ze, ik mail regelmatig met zowel Chriss als Tom en beide werken zich op dit moment helemaal dood om de Fli2300 te temmen.

Na de CES verwachten ze weer wat ademtijd te krijgen voor het samenstellen van de nieuwe drivers en software.

Tot die tijd werkt alles goed op de chromadelay na (die me in de film zelf amper opvalt) dus waarom al die ophef ? de passthrough is eigenlijk het enige waar ik me van kan indenken dat mensen wat moe worden, maar daar zijn alternatieven voor.

Waar ik wel een beetje ziek van wordt is de review van deze persoon, heel eerlijk gezegt wat gebeurt er.
De H3DII is een ZEER uitgebreide kaart met laat zeggen 100 mogelijkheden, daarvan werken er 95 vlekkeloos, 3 met bugs en 2 werken er nog niet.
Dit gaan ze dan vergelijken met een kaart met 10 mogelijkheden, en die werkt wel....... tja......
Ik heb liever een DCDi chipset dan een Dscaler oplossing.
Ik heb liever een superschone input dan de wat meer ruizige van de Sweetspot kaart.
Ik heb liever de HD scaling van de HDaux dan GEEN HD input mogelijkheden.
Ik heb liever de schone uitgang van de RGBHV module dan de output van een Radeon.

Dat is wat Tom ook frusteerde, het vergelijk gaat gewoon helemaal mank.
Als je PUUR naar de basis kijkt dan werkt de H3DII vlekkeloos (chromadelay is op de Radeon output namelijk NIET aanwezig), de oplossing lijkt mij dus voor deze persoon om de H3DII te gebruiken met een Radeon en hij heeft een oplossing die beter werkt dan de sweetspot.

Maar door de frustaties die hij heeft omdat iets niet werkt met de H3DII gooit hij de hele kaart er maar uit en gaat terug naar iets anders.

Dat is hetzelfde als een CRT eigenaar die net in één hoek de convergentie niet goed krijgt en dus de hele projector maar omruilt voor een wat betere LCD/DLP projector.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Frank,
Enige nuance is hier toch wel nodig (zoals gewoonlijk).
Ik weet niet of je de 'review' gelezen hebt maar ik kon er mij goed in terug vinden.
Als je eens zou terug gaan naar de radeon output met de huidige drivers en naar een PALbron zou kijken dan zou je de ontgoocheling van deze man (en er zijn er nog veel meer , getuige de nieuwe thread ivm de ffdshow, lees maar eens de eerste posting, het waarom van de thread) zeker te begrijpen zijn.
Ik durf dit niet meer aan bezoekers te tonen, zelfs een leek ziet dat er serieuze problemen zijn. De chroma-delay is vreselijk.
En dan spreken we nog niet van de lipsync.
Ik heb de H3D II dan ook al een maand niet gebruikt.
Het ganse tijd opstaan uit de zetel om van input te veranderen met RGBHV module was niet meer te harden.
Het beeld door de radeon is echter ook al om van te huilen.
Ik zit dan ook met de idee een port 3 kabel te maken of een videoswitcher aan te schaffen. Maar wat als dan de dag nadien de passthru plots werkt, dan zijn dat weer kosten voor niets.
Als ik je echter begrijp zijn ze zelfs nog niet begonnen aan de nieuwe drivers of soft : "Na de CES verwachten ze weer wat ademtijd te krijgen voor het samenstellen van de nieuwe drivers en software".
Dus dat wordt dan nog eens een maand (of 2 wachten). Wie weet wordt het een verjaardagsgeschenk.
En eerlijk, tussen ons hier op het forum, is Mark vertrokken ???

Maar goed, we blijven in blindelings vertrouwen wachten.


J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik snap de commotie echt niet.
Ik kijk met enorm veel plezier naar de H3DII, er is op PAL inderdaad een chroma delay maar dit stoort me totaal niet in het film kijken..... als ik er goed naar kijk zie ik het inderdaad maar om daar nu gefrusteerd van te worden als ik weet dat het opgelost wordt nee.

Het wisselen van inputs is iets waar ik nu al genoeg oplossing voor heb aangedragen, je zou tijdelijk een TFT neer kunnen zetten of een CRT monitor, of sluit je TV out van de radeon aan op een TV die je vast wel hebt staan.

Ik ben ook best wel gefrustreerd over de hele gang van zaken maar ik ben ook van mening dat ik tot nu toe GEEN ENKELE scaler onder de € 6000,00 heb gezien die een beter resultaat geeft dan de H3DII zelfs met de bugs.

Als ik kijk naar de Cinemateq bv daar mis ik gewoon alles boven de 5.5Mhz en daar is niets aan te doen, sterker ik krijg geen reactie op mijn review van Cinemateq alleen maar gelezen en dank u wel, HALLO ik zie duidelijke problemen, wit clipped, geen detail boven 5.5Mhz, en wederom dank u voor uw review we zijn ook blij met ons product.

:D

Voor zover ik weet werkt Mark nog gewoon voor Immersive en is hij de nieuwe drivers aan het verfijnen aan de hand van de gekochte scaler welke ze aan het ontleden zijn.

Ik persoonlijk heb de passthrough opgegeven.
Ik wil dat ze chroma delay oplossen en de HD scaling voor NTSC mag beter (met PAL ben IK tevreden). Doen ze dat niet dan nog heb je een waanzinnig product voor het geld dat het kost, vindt maar een scaler die het beter doet.....

The rock is ook verre van perfect.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

De Rock is inderdaad perfect ten opzichte van de Holo in gebruikersgemak en Bug free.

Rob

J.A.F._Doorhof

#6
Mag ik aub vragen wat dit voor toegevoegde waarde is aan mijn antwoord, GEEN ENKEL PRODUCT IS BUGFREE.
Het bedieningsgemak van de H3DII in de oplossing zoals wij hem nu kunnen leveren met de touchpanels is zeer gebruikers vriendelijk, het kost wat maar dan heb je wat.

Tja, dan vraag je er dus om dat ik wat info over the Rock naar buiten breng dat er al een tijdje ligt :

"A person I know here has a Barco Cine9 and he found the Rock (+) ? to
deliver a sharper picture."

Actually this is incorrect as I own both a Rock with SDI as well as
the HTPC. The Rock has a lot of "ringing/overshoot" due to the poorly
designed input board (from Key Digital) as well as the graphics card
that is utilized. It is definitely a false appearance of sharpness.
The other negative aspect of the Rock is that there is "setup" on the
SDI input so when you input 0 Mv you measure 50 Mv on the output (7.5
ire). It also cannot pass blacker than black again due to the input
card. Key Digital made the same mistake on their new HD Leeza
processor as well as many other mistakes!!! ;) BTW, the processing is
not their own as they claim. They buy the chip-set from Miranda
Technologies. ;)

Intersting information on the Rock and Key Digital.. Is this
confidential info ?

No not confidential. Key Digital has piss poor engineering, and even
Miranda Tech acknowledges this! I had the president of KD (Mike T)
over to my home so I could show him all the issues with the input card
they made for TAW. It took us all day just to get somewhat acceptable
video from this device, however it could not solve the issues I spoke
of earlier. Then KD had the audacity to tell everyone that they made
the Rock processor for us when in fact they oem'd the digital Leeza
from TAW. Typical Russian behavior to steal and claim theirs of which
is not. Just like they claim "ClearMatrix II" is their algorithm when
in fact the chipset belongs to Miranda!

Perfect Rob, of heb je gewoon alleen kritisch naar de H3DII gekeken ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

In het kort.
De HoloII heeft problemen met software die als het goed is worden opgelost en Rock heeft serieuze hardware problemen die NIET opgelost worden.

Daarnaast zit er een ENORM prijsverschil tussen de 2 apparaten, waarvan je eigenlijk meer mag verwachten.

Nadeel van de H3DII is dat er een openbaar forum is waar alle problemen worden gepost, en waar mensen dus kunnen lezen, van de Rock worden alle posts verwijderd op het AVS en andere forums je komt dus niets te weten van de echte bugs.
Daarbij komt dat de H3DII een PC kaart is wat al vragen om moeilijkheden is, 90% van de problemen die er zijn met de H3DII en H3DI liggen vaak aan het systeem of user fouten, ik heb er de afgelopen paar maanden al teveel opgelost om dat links te laten liggen.
Mensen die een volledig systeem van ons hebben hoor je bijna niet over problemen, behalve de chroma delay dan.

Ik weet wel wat ik kies..... op dit moment.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Jongens, gaan we weer een welles/nietes discussie in? Deze is al een keer gevoerd... De Rock is niet zo perfect en ook de H3DII niet en ze hebben beiden voor- en nadelen, zoals ALLE produkten. Die zijn ook bij deze al in deze thread ter sprake gekomen. Klagen over een produkt doe je niet op een openbaar forum, daar mail je over.

J.A.F._Doorhof

Problemen mogen best gepost worden, en daar zullen we dan een oplossing voor vinden, opmerkingen die een product schaden zonder reden zie ik echter totaal geen nut van.
Vandaar mijn reactie, maar ik zal het verder laten rusten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Hi,

geen welles-nietes spelletje hoor.
En Tom heeft een prachtige en eerlijke reply gepost die voor mij alles oplost.
Ben terug een 'tevreden' en geduldige klant.

Rob_Dingen

Hoi

Het gaat gewoon om jou opmerkingen Piet zegt iets over sencuur en jij geeft weer je reklame verhaaltje over de Holo en zet het product positief af ten opzichte van een Rock+ of whatever.
Dan stuur je iemand een mail en zegt dat die persoon vind dat de Rock+ scherper is als de Holo en als die persoon toevalig ik ben heb ik dat nooit gezegt net zo min als dat het een perfecte scaler is maar ik ben degene die hier een aantal maanden de 2 apparaten langs elkaar gezien heeft en ze hebben beide voor en tegens maar ik kan er tenminste iets zinnigs over zeggen wat ik overigens tot nu toe nooit heb gedaan.
En waar in dit topic schaad ik het product ik zeg alleen dat de Rock bug free is en dat hij makelijker te bedienen is.
Ook hoef jij niet voor een ander te bepalen hoe erg het is om naar het Chroma Delay te moeten kijken daar zijn we zelf groot genoeg voor en kan je vertellen dat het zeer storend is bij Pal.
Als je hier open communicatie wilt op het forum hoort het om bij de Positive punten van een product ook de negatieve punten van een product te melden en vervolgens de lezer of eindgebruiker de conclusie te laten trekken of dat ernstig is of niet.
Ook is naar mijn bescheiden mening de opmerkingen van een eindgebruiker veel waardevoller die heeft hem namelijk al gekocht als van de gene die hem verkoopt.
De Holo is een mooi product maar het is niet allemaal goud wat er blinkt.
Hopelijk word alles opgelost en daar geloof ik ook wel in maar vanaf de zomer worden al dingen beloofd en het is nog niet opgelost dus dat nu een half jaar.
En ik vind zolang het niet opgelost is mag je spreken van een probleem.

Rob

J.A.F._Doorhof

#12
Hi,

Het mailtje is niet van mij, ik heb dit ongeveer al een maand in mijn bezit, ik zal maar niet zeggen van wie het wel is, ik heb het gepost om aan te tonen dat ook de Rock niet bugfree is.

Het verhaal van Piet en mij is zeer simpel, en heeft NIETS met de H3DII zelf te maken, maar met iets wat op het Immersive forum is verwijderd van een ander persoon. Ik geef alleen maar aan dat GEEN ENKEL product perfect is ook the rock niet, dit omdat Piet de Rock zelf al eens aanhaalde.
Ik snap dus niet waar je post op slaat, dat sloeg nergens op in de thread.
Piet is zover ik weet een zeer tevreden gebruiker die een probleem heeft die best wel opgelost zal worden.

Natuurlijk verdedig ik mijn product, maar zoals al eerder aangegeven het is niet MIJN product wij zijn alleen maar dealer, als morgen de H3DII stopt, jammer dan dan zoeken we een alternatief.

We zijn nu bv ook aan het kijken naar een one-box scaler oplossing zoals bv de CS-2HD of de Lumagen of de DVDo. Ik ben alleen buiten dealer/importeur zelf ook helemaal gek van de H3DII.
Mijn posts zijn dus dubbelzijdig als importeur en als "fan" en geloof me als het product echt slecht zou zijn zouden wij het NIET voeren, zelfs met deze fouten zou ik zeggen dat de H3DII voor het geld een waanzinnige oplossing is, ik en met mij vele genieten er elke dag weer van.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Hoe je met kritiek kunt omgaan op een niet polemizerende manier en daarbij de klagende klant in zijn waarde te laten kun je hierna lezen in de reply van Tom Strade de baas van Immersive op mijn opmerking ivm de "censuur" op zijn forum en mijn vraag naar meer openheid.

"Again, I thought your review was quite balanced - I just didn't think it should have been posted here. But I understand your position on it better so I'm glad you explained things to me. Thanks.

As far as posting updates on the forum...not too sure it was as intentional as some might think. We've been overstretched for some time and the holidays and CES didn't help any. That said, my email address is [email protected]. If someone thinks I need to post something in the future please just drop me a note. I've been traveling my ass off the last few months but an email would get read and I would be reminded to check in. That sounds bad...I don't mean to say I don't care enough about the forum, but rather, I'm admitting I get very very busy and lose track of it at times.

As far as the board, heck yea its been a long time. Here is my take on the whole thing though for whatever its worth. Back when we decided to do this card we were getting lots of request to do HD into the card. I was inclined at that time to just get out of the PCI card biz, but was lured into thinking the Fli2300 would be as easy to implement as the Fli2200. Of course, we now know the Fli2300 is a pain in the ass - but back then we had no idea.

So we decided to roll the dice and give it a try. Most of you were all given a chance to be early adopters and did so willingly. In exchange for you taking a risk we substantially reduced the price of the card. Now, this is the part where I should ask you all honestly - don't you wonder why nobody else has ever made a card that is even remotely close to H3D or H3D-II? I'll tell you - because its a low volume product. There is no way that this card could ever be sold in Circuit City for Hauppauge-like prices.

That said, we thought we'd hit a home run on this thing and now I look back and its just been a loser for us financially. I wish I never made it at all - not because its a bad card, but moreso that it is very very difficult to work with at an engineering level and thus has cost us much more to truly productionize it than we'd ever imagined. But that is the risk I took and since you all took it with us I am absolutely obligated to fix the remaining issues so that at the very least - albeit after a very long time - I'll sleep well knowing I did the right thing and made most of you happy in the end.

Yes, the road has been long and painful at times and we really really appreciate your patience. But to be frank, this company needs other streams of revenue to continue to operate if we are to ever reach the end of this long journey with H3D-II. And other revenue streams requires us to spend our resources in other areas at times. Translation: we cannot afford to be up here 24x7 and releasing daily software releases.

In any event, we are going to dig into the DVP-1000 this week and start to fix the remaining issues. Once Marky gets new drivers he will get working on a software release and hopefully we'll be able to put most of this behind us.

Take care.

Tom "

Toch wel klasse om toe te geven dat er problemen zijn, wat de oorzaak ervan is en de gevolgen voor zijn bedrijf !
Hiermee is mijn vertrouwen in het bedrijf herstelt en wacht ik met geduld op de volgende release.

Frank je hoeft niet altijd alles te weerleggen, eens toegeven dat wat een klant subjectief ervaart zal al veel ongemakken en ellenlange threads vermijden. Als psychiater kan ik ook makkelijk alles weerleggen wat mijn patienten zeggen (ik ben niets waard, ik ben dom, ik ben iedereen tot last, ..... ga zomaar verder, zo'n 10 u per dag) maar dan zou ik na een paar weken de ganse dag kunnen TV kijken want dan zou er niemand meer komen.
Ptn zouden zich niet begrepen voelen en afhaken. Nee ik luister eerst goed naar wat ze te zeggen hebben, laat ze hun verhaal doen en probeer dan in een dialoog tot een meer genuanceerd (met goede en slechte elementen) beeld van het eigen ik te komen.
Dit is wat Tom ook doet in zijn post, hij geeft de reviewer gelijk, maar nuanceert tegelijk en geeft aan wat de problemen en de oplossingen zouden kunnen zijn.

Doe er je voordeel bij, het voorkomt maagzweren.

groeten
de huispsychiater  LOL LOL



J.A.F._Doorhof

:D
Het probleem is niet zozeer dat ik dingen ontken of aangeef dat ze er niet zijn.
Ik geef alleen aan dat voor het geld de holo een perfect product is, en dat de problemen die er zijn zeker opgelost gaan worden (ga ik tenminste van uit).

Ik ben vaak één van de eerste die met problemen op dit forum naar buiten komt lijkt me, maar ook zijn wij vaak de eerste die over de oplossingen kunnen praten en dat komt inderdaad door de tot nu toe fantastische service en support van Immersive.

Ik heb het hele gezeur en gezever met de PSM-1 meegemaakt en ik wil dit product dat zien te voorkomen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Ik heb trouwens vandaag een SKY+ box binnengekregen en die via s-video aangesloten en ik moet zeggen de PQ valt mee ! Nu nog een switcher of port 3 kabel en ik kan terug naar de RGBHV output.

J.A.F._Doorhof

Intressant.
Ik had begrepen dat Sky behoorlijk comprimeerde.
Mischien eindelijk baat bij de upsampling bad MPEG filtering van de Fli2300 :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Kunnen jullie misschien een hoofdschuddend icoon toevoegen. Na het lezen van bovenstaande postings moet ik het heel ongepast met een  ::) doen.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

:D
Ik hoop niet dat je dat negatief naar ons toe bedoelt ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview