Wat is de status van de HT Club ?

Started by cinepaulis, November 7, 2001, 05:21:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cinepaulis

Bij deze vraag ik me af wat nu de status is van de HT club.
Enige tijd heb ik niets meer vernomen, en ik zou het jammer vinden als het doodbloedt.  :'(

Dit is min of meer een oproep aan Raf omdat deze de laatste publieke uitspraken heeft gedaan omtrent de oprichting. Maar uiteraard sta ik open voor reacties van iedereen.

Eventueel wil ik ook best per e-mail communiceren als dat de voorkeur verdient. Mijn e-mail = [email protected]

P.S. Ik heb wel enkele gedachten, maar wil deze nu niet meteen opdringen.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

#1
Tja,

Ik ben ook wel nieuwsgierig, ik wil me er niet meer mee bemoeien (heb wel even genoeg aan mijn hoofd  ;)). En zou het aan de ene kant ook jammer vinden als mijn idee niet tot "volwassenheid" komt.

Aan de andere kant, als er verder haast geen animo is om van de club een succes te maken, denk ik dat dit en andere forums mischien een betere methode zijn.

MvrGr.
Frank

Mijn HT staat in ieder geval altijd open voor demo's
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raf1

#2
"Like A Genie out off a bottle", ;D

De status van "een club", is nog steeds ongewijzigd.
Niks dus.
De afgelopen tijd heb ik menig uurtje zitten denken, praten, schrijven, om een start te maken.
Maar het blijft op een belangrijk punt hangen.
Informatie.
Dit is het "key-word".
Zonder informatie verstrekking zal een club minder aantrekkelijk zijn om lid van te worden.
Maar "met" wordt het zeer belangrijk dat de "club" weet wat ze doet!
En daar zit de kneep.
Ieder van ons kent de weg die naar (meer) kennis leid, en voor sommigen was hij lang en hard.
Anderen hebben en doen hun voordeel van deze verkregen kennis, en hebben een "easy-ride", voorzover je er zo van kunt spreken.
En zonder het internet, zouden velen van ons nog zoekende zijn.
Dat er mensen zijn die via het internet bereid zijn om hun verkregen kennis te delen, is een kostbaar goed.
Maar om dit in een club te doen wordt een geheel andere zaak.
Een bestuur van zo'n club, moet bereid zijn zeer veel van zijn tijd in de club te steken, op veelerlij manieren.
Daar waar internet noch eenigzins afstandelijk is, bij een club wordt het face to face.
En een club kan al gauw (ongewild) een "voorkeur" krijgen.
Zo wordt er al gezegd over de 2 forums waar menig een van ons zit; "dat zijn die CRT jongens die alles in het donker doen".
Niet dat ik daar wakker van lig, maar voor wie is zo'n club?
IK zelf vind dat ik voor een ieder wel wat zinnig te melden heb.
Mijn enquette, heeft duidelik laten zien dat op dit moment men vooral geintereseerd is in een club die kennis van zaken heeft, instaat is die uit te dragen, en voor elke vorm van "home Theater".
En er zijn genoeg mensen enthoutsiast genoeg om lid te willen worden.
Het ontbreekt alleen aan mensen die deze club kunnen en willen leiden.

Groetjes,

raf.




  

J.A.F._Doorhof

#3
Nou ok,

Ik wil me nog EENMAAL opwerpen om die taak te gaan vervullen, maar dan verwacht ik ook wel dat ik niet weer in mijn eentje sta als er iemand begint te zeuren over mijn zgn commerciele doeleindes.

Wie het hiermee eens is, hieronder inschrijven.
We zien wel waar het schip strand.

Website is al klaar, staat nog steeds op mijn PC.
Alleen de webnamen moeten nog weg bij HWI (zijn ze nog steeds  >:().

MvrGr.
Frank

Your votes please.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

#4
Raf, Frank,

Dank voor de reacties. De antwoorden waren min of meer al wat ik had verwacht, maar daarom slinger ik de vraag juist weer aan. Met het doel om de bal weer aan het rollen te krijgen.


Aan iedereen,

Als ik mag inhaken op de beschreven punten dan zie ik het volgende:
(vraag = Q en antwoord = A)

Q1. Wat zou de club moeten doen ?
De club dient ten eerste als een vraagbaak te fungeren. Dus in eerste instantie feitelijke informatie ter beschikking stellen aan de leden die daarom vragen.

A1. Hoe dan ?
Een website waarop artikelen staan met daarin de feiten. De club zou moeten inventariseren waar behoefte aan is.
Behalve artikelen kan een site ook worden aangevuld met 'bevindingen', 'experimenten' of 'overdenkingen'. Met de laatste groep bedoel ik dus bijv. een artikel over de aanschaf van een 2e hands projector.
Daarnaast is een forum een uitstekende 'speeltuin' voor leden. De veteranen (de "Yoda's") onder ons monitoren het forum en geven advies en tips. Bij terugkerende vragen kan worden besloten om er een artikel van te maken voor op de website. Hierdoor blijft de kennis altijd behouden en verdwijnt niet bij het eventueel verdwijnen van een forum.
Verder kan er een soort Technische Advies Commissie (TAC) worden samengesteld. Hierin zitten mensen met veel kennis en ervaring van bepaalde materie. Dit hoeft niets meer te zijn dan een lijstje van e-mail adressen van mensen, gerangschikt naar de expertise. Bijv.: voor Lexicon Logic 7 kennis en ervaring zou je bij Garmt aan kunnen kloppen.
Vervolgens kan in onderling overleg wel worden besloten of er een demo plaatsvindt, of gewoon antwoorden via e-mail of wat dan ook.

Q2. Het ontbreekt aan initiatiefnemers ?
A2. Ik denk niet dat er echt een gebrek is aan mensen die actief in de club willen meedoen. Er was veel opschudding tijdens de ons aller bekende affaire (het lijkt me verstandig dat NIEMAND hier NU op reageert, want dan zou de aandacht weer worden afgeleid van de vorming van de club).
Omdat deze affaire nog redelijk vers in het geheugen van veel aspirant clubleden zit, lijkt het me verstandig om het hele punt te omzeilen door een voorzitter te benoemen/kiezen die geen bedrijf leidt. Hierdoor kan er nooit of te nimmer meer worden geklaagd of gesuggereerd dat er zogenaamde commerciele belangen zouden zitten aan de uitingen van de HT club.


Persoonlijke noot:
Frank, ik heb er respect voor dat je erg veel gedaan hebt voor de aanzet tot een HT club en dat je het ziet als jouw kindje. Echter, ik denk dat er verschillen bestaat tussen jouw visie m.b.t. de club en de visie van 90% van de aspirant leden. Als ik het goed begrijp wil je het ook als speerpunt gebruiken tegen fabrikanten om tegengas te kunnen bieden aan de HT industrie om zodoende de kwaliteit op een hoger plan te krijgen.
Persoonlijk lijkt me dit best een goed iets, maar ik denk dat dit absoluut geen eerste behoefte is van de club (Raf, correct me if I'm wrong). De eerste behoefte is een vraagbaak.

Zelf ben ik bereid om de kennis die ik heb te delen in de vorm van artikelen, het geven van demo's en (in overleg) het helpen met afstellen van HT apparatuur. Ik wil me ook best inzetten voor clubzaken.

Gaarne jullie reacties op het bovenstaande.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

Vraagbaak ?
www.htforum.nl

Demo's ?
www.htforum.nl

daar heb je geen club voor nodig.
Uitstapjes etc. zijn ook via dit forum te regelen.
Een club moet een doel hebben, en dat is de hobby bevorderen, maar waarschijnlijk heb je gelijk.
Nederlanders zijn meer mopperaars die geen aktie ondernemen  ;D.

MvrGr.
Frank

PS.
Mijn bedoeling was om een club op te starten die buiten de leuke dingen ook met een selecte kerngroep leveranciers zou benaderen om demomateriaal te krijgen, en prototypes te mogen bekijken om daar eventueel dingen aan te verbeteren voor ONZE markt. En bij eventuele problemen, zoals verkeerd gedrukte DVD's etc of met tips en vragen naar DVD fabrikanten te stappen.
Praatgroepjes zijn er al te veel. Een combinatie is er nog niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

#6
Frank,

www.htforum.nl is inderdaad een vraagbaak, alleen nog niet aangewezen als CLUB vraagbaak. Maar je hebt gelijk: het materiaal is er !

www.htforum.nl voor demo's werkt op dit moment niet. Ik krijg regelmatig e-mail van mensen die eens willen komen kijken, maar dat gebeurt nagenoeg nooit via htforum. Maar door het forum ook 'officieel' als CLUB forum aan te wijzen en kenbaar te maken zal dit hopelijk beter worden.

Als je met "de hobby bevorderen" leden HELPEN bedoelt, ben ik het met je eens: dit is een doel.
Uitstapjes naar fabrikanten zijn natuurlijk geweldig!

Een vuist maken tegen leveranciers vereist - denk ik - een bepaald aantal leden om serieus genomen te worden. Of dit er 50 of 100 of 1000 moeten zijn weet ik niet, maar met een clubje van 10 man zal het weinig impact hebben. Ofwel: als de club aanklopt bij een fabrikant dan zal de mate van impact gerelateerd zijn aan het aantal leden.
Dat dit een goed streven is, heb ik reeds eerder gezegd, maar dit lijkt me pas werkelijk veel nut hebben als de club groeit tot een serieus aantal leden. Deze leden moeten namelijk achter de acties staan die namens de club worden genomen tegen een fabrikant.


Hoe nu verder ?
Ik kan me een stappenplan voorstellen:

1. Ik stel me voor dat er een beperkt aantal kerndoelen worden opgesteld (Raf, kun je hierbij helpen ?). Dus ik korte, simpele kreten. Wellicht dat sommige doelen dus niet DIRECT te realiseren zijn (vuist maken tegen fabrikanten), maar het geeft wel aan hoe een club er tegenover staat.

2. Wijs een tijdelijke voorzitter (hooguit 1 jaar of zo) aan voor de club. Om 'gezanik' m.b.t. al dan niet commerciele belangen uit de weg te gaan, vindt ik dat dit een prive-persoon zou moeten zijn die losstaat van welk bedrijf dan ook.

3. Wijs een website aan als zijnde "DE website van de HT Club" en wijs een forum aan als zijnde "het primaire forum waarop onze 'experts' te vinden zijn is..."

4. Mensen kunnen zich aanmelden om lid te worden (e-mail of invul formulier op de site of zoiets) als ze achter de doelstellingen staan.

5. Als er een bruikbaar aantal leden is (>20 ?) en de club bestaat een tijdje dan kan er democratisch een voorzitter worden gekozen. Voorop staat dat de doelen van de club ongewijzigd blijven. Dus een voorzitter mag niet zijn eigen persoonlijke doelen of visie nastreven, maar wel de van de CLUB.

6. Maak een Technische Advies Commissie met mensen die hieraan willen meewerken en kennis hebben van de materie. Maak deze commissie kenbaar op de club site.


Wederom: reacties zijn welkom.

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

Tja,

Dat is precies wat ik de laatste vergadering naar boven heb gebracht, maar daarna heb ik me terug getrokken en alles overgelaten aan de leden.

Het probleem is, dat iedereen wel roept, maar dat er niets gedaan wordt. Kijk Paul alles goed en wel, maar toen we een website moesten gaan maken wilde iedereen mee helpen, het eind van het liedje was dat ik in mijn eentje de site heb gemaakt, want iedereen had het te druk.

Toen de namen werden weggekaapt was het wederom ik die alles moest doen, en geen hulp kreeg. Dit is niet om nu de vermoorde onschuld uit te hangen, maar er zal wel een aktie moeten komen, en als de leden dat nu nog niet zelf hebben gedaan, en ook nog steeds niet op deze topic hebben gereageerd dan is er mischien wel helemaal geen animo voor de club.

Voordat je er tijd instopt. Laat eerst de mensen maar eens reageren. En niet alleen de kerngroep van Ik, Garmt, Raf, jij, Jaco, FrankL en nog wat andere.

Laat de mensen maar eens posten.

DUS..................
Aan jullie de taak, buiten de bovengenoemde om eens te laten weten of er behoefte is aan een club. En wat jullie ideeën zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

anton

#8
Even een totaal andere invalshoek, ik zie deze site als HT liefhebber niet als site maar als verzamelplaats van geinteresseerde mensen met dezelfde hobby.
Of je het nu de status van club moet gaan geven is gewoon de vraag. Een club is in mijn beleving ook een groep mensen met dezelfde hobby die tevens geregeld met elkaar dingen ondernemen. Zoals in elke club (ik spreek nu uit ervaring) zijn het altijd dezelfde mensen die het voortouw nemen, de nek uitsteken en veel uren maken om het voor zichzelf en de grote groep volgelingen leuk/aantrekkelijk te houden.
Ook zijn dit mensen die altijd wel van iemand kritiek naar het hoofd geslingerd krijgen (je doet het toch altijd wel voor iemand niet goed)
Kortom: verander de naam van dit forum in bv. thuisbiosbezitters. Voorzitters e.d. zijn niet nodig omdat we met z,n allen weten dat op dit forum (nadruk op dit) er maar enkele zijn die het voortouw/moeite/inzet/kennis/connecties enz.enz. hebben om er een blijvend succes van te maken. Ik heb het dus nu vooral over Frank Doorhof. En aan alle mensen die menen te moeten blijven zaniken over commerciele toestanden het volgende advies: VERTREK VAN DIT FORUM EN GA IEMAND ANDERS LASTIG VALLEN. Iedereen die dit forum (club) bezoekt weet dat Frank mooie spullen verkoopt (van weggeven blijft de kachel niet branden) maar ook dat hij kennis van zaken heeft.
Dus,laten we ons gewoon de club van thuisbioseigenaren noemen en via deze site fijn met elkaar bomen over onze hobby.Bijeenkomsten bij elkaar kunnen ook via deze site geregeld worden evenals bezoeken aan beuren e.d.
Is maar een idee.......

FrankL

#9
Mag ik me bij Anton aansluiten?
Ik zie zelf nog niet direct het voordeel van verder formaliseren. Ik heb er verder ook geen bezwaar tegen, maar in de huidige vorm voldoen het aan mijn wensen.
Af en toe wat uitjes lijkt me verder wel een goed idee. Maar dat kan ook onder het vaandel van het forum lijkt me, daar hebben we geen geregistreerde club voor nodig.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

#10
Dat is dus ook mijn mening.
Als het alleen gaat om het verwisselen van informatie, rides etc. dan is dit meer dan genoeg (en leuk  ;D), en onder het kopje van HT-Club kunnen we bv hernoemen in "Vrienden van HT" of zo (ik roep maar wat), die onder dit kopje met elkaar rides kunnen organiseren (goes local).
En eventuele uitstapjes kunnen gaan plannen, zoals horrornacht, bezoek leveranciers etc......

Een club heeft volgens mij alleen maar zin, als je bovenstaande (in mijn eerste postings) wil en kan verwezelijken. En zoals ik al aangaf denk ik dat daarvoor te weinig animo is (NOG). Terwijl het bovenstaande (in deze post, ingewikkeld allemaal :D) wel al gebeurd, en daar gaan we natuurlijk mee door.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

#11
Voor mij hoeft een club ook niet zo. Het leek wel leuk, maar alle commotie die er achter weg kwam was niet echt leuk meer.
Ik ben iemand die niet altijd tijd zal hebben voor dingen, en me dus ook niet in clubverband wil presenteren als iemand die dingen moet/wil trekken etc. Daar zou dan weinig van terecht komen als ik weer eens tijden s'avond door moet werken etc.
Zoals het nu gaat op dit forum vindt ik het echter niet onaardig. De discussies zijn zinvol en we zien ook niet elke keer dezelfde vragen etc omdat ze redelijk beantwoord worden, en er wordt opterug gewezen.


Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

HJ

#12
ik ben het ook eens met anton en frank alleen:

wat mij ook een nadeel lijkt is het feit dat als er daadwerkelijk een club is en er word iets georganiseerd er een (groot)aantal mensen zal zitten met reistijd ed.
als er bv eens in de 2 weken of eens in de maand oid iets word georganiseerd zal niet iedereen de gelegenheid hebben om ernaartoe te gaan(lijkt mij).dan krijg je misschien dat er weer weing mensen komen opdagen en dat er na een aantal keer niemand meer komt en dat zou erg jammer zijn.

ik denk zelf dat hoe het nu loopt het best goed gaat en dan uitjes organiseren via dit forum lijkt mij dan ook het beste.


Raf1

#13
Mijne Heren,

Het zal lastig blijven om een keuze te maken voor een manier om meer "gezicht" aan een club te geven.
Ik van mijn kant zal bezig blijven om mensen zoveel als mogelijk te informeren, deels via het net, deels via Ride's bij mij thuis.
Dat neemt niet weg, dat aan de informatie die thans reeds te verkrijgen is, nog wat (meer) eer te behalen valt.
Uit de verscheidene Ride's die ik gegeven heb, is gebleken dat zien/horen meer duidelijk maakt, dan duizend(en woorden op papier.
Maar ook al geven alle thans bekende HTer's iedere week 1 Ride, is dat niet genoeg om de behoefte en diepte aan informatie te voorzien.
Dit is het probleem, en hiervoor lijkt een "club" het meest geschikte voertuig.
Om nu aan deze "cirkel" te ontsnappen, lijkt het mij dus zeker zinnig om zoiets als een "Tac" op te zetten.
Maar dan met een nadruk op het weergeven van de informatie op een zo adequaat als mogelijke manier.
Naarmate dit succesvoller gebeurd, zal het begrip en inzicht over wat er bij HT komt kijken groter zijn, en is dit weer te gebruiken bij de Ride's.

Groetjes,

Raf.

J.A.F._Doorhof

Tac ?
bedoel je niet FAQ ?
Die is er namelijk al, samen met HEEL veel andere informatie op het HT-WEB.

Voor een overzicht van alle documenten over HT die door ons geschreven zijn : http://www.itccomp.nl/htwebf/Documenten/eigeninfo.htm

Er is meer te vinden op het HT-WEB maar dit is even een overzicht  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raf1

#15
Frank,

Nee ik bedoel "Tac".
Technice advies commisie.
Zoals Cinepaulis in een van zijn replys die noemde.

Groetjes,

Raf.

cinepaulis

#16
Wederom dank voor de reacties.

Het is me weer een tikkeltje duidelijker geworden.
Als ik de status tot nu toe mag samenvatten:

1. Ride's zijn verhelderend, maar om deze te organiseren is het vormen van een club niet echt noodzakelijk.
2. Een officiele club hoeft voor veel mensen niet. Dus een voorzitter, penningmeester etc. die vergaderen over ledenbijdragen en dat soort zaken heeft weinig animo. Kan ik me voorstellen.
3. Tijd is kostbaar bij veel mensen en weinigen willen/kunnen beloven zich op regelmatige tijden in te zetten voor de club. Ook dit kan ik me heel goed voorstellen.
4. Artikelen en een TAC zijn nuttig.

Om het balletje rollend te houden stel ik me bij deze beschikbaar voor de Technische Advies Commissie('s). Mijn vrijblijvende voorstel is dat er TAC's komen voor:
- Projectie (evt. opsplitsen in CRT en digitale PJ's)
- HT-PC
- Cinematrix PSM-1
- Audio
- Improvements (speaker plaatsing, Avia, ISF etc.)
- Constructie (bijv. ophangen van projectoren)
Misschien kunnen er alvast mensen reageren die het zien zitten om zich op te geven in een van de TAC's ?

Omdat het nu eenmaal handig is om een site te hebben om mededelingen en namen/e-mail adressen en handige links op te zetten lijkt het me goed om te zorgen dat de beruchte domain namen (ik dacht o.a. www.htclub.nl ?) in ieder geval terug worden gegeven aan de club. Hiervoor moet er worden aangeklopt bij HWI group die de URL's op dit moment (rechtmatig of onrechtmatig laat ik heel even buiten beschouwing) in bezit heeft. Er is namelijk 'beloofd' dat de URL's aan de club zouden worden overhandigd als er een club zou zijn.
Het lijkt me hoffelijk als bijv. Eric van Ballegooie even zou reageren en de URL's vrij zou geven zodat we als club aan de slag kunnen.

Verder vraag ik bij deze aan Frank, Garmt en Jaco of zij bereid zijn om hun artikelen ter beschikking te stellen voor de website van de HT club.

Gaarne jullie reacties !

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

#17
Mijn documenten zijn beschikbaar voor de club, dat is geen enkel probleem. Het HT-WEB was 3 jaar geleden al opgezet als een soort verzamelpunt van kennis van HT.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

#18
Al mijn artikelen zijn uiteraard publiek bezit! Als ze maar niet verdraaid worden of door iemand anders gebruikt als zijn artikel.

Ik denk dat dit forum al een "Tac" op zich is. Ieder reageert op datgene waar hij of zij het meeste van weet (in mijn geval [high-end] Audio, improvements, maar ook PSM-1).

Een club heb ik al een tijdje geleden in de meest stricte vorm niet meer zien zitten, maar brainstormen hoe we awareness voor "onze groep" kunnen kweken is nooit weg. Ik denk bijvoorbeeld dat er nog veel mensen zijn met kennis op DVDForum, die hier nooit komen. Een tijdje geleden is door Frank geopperd om op htforum.nl de hardware kant van DVD te doen ("de apparatuur") en op dvdforum.nl de software kant ("de DVDs"). Dat soort zaken zie ik als de eerste stappen, om hier meer mensen heen te krijgen. Is dit echter een feit, dan zullen we wellicht de "Tac" moeten presenteren d.m.v. een status voor die mensen op het forum. Op die manier weten mensen dan dat ze antwoord krijgen van "een team". Dir is een belangrijk gegeven om mensen het gevoel te geven vragen te stellen aan een "instantie" die weet waar zij over praat.

Het zijn maar wat gebrainstormde ideeen...

cinepaulis

#19
Frank, Garmt,
OK, in ieder geval erg fijn om te horen dat jullie de artikelen ter beschikking stellen.


Forum populariteit en imago:
Ik ben het eens met Garmt dat er waarschijnlijk veel mensen op DVDforum rondlopen die niet op dit forum zitten. In sommige gevallen zal er een reden voor zijn en in andere gevallen weet men simpelweg het bestaan van dit forum niet.

Wat ik links en rechts opvang is dat sommige mensen niet zo vaak op dit forum komen omdat er slechts een kleine kern is van actieve posters. Het zijn alleen Frank, FrankL, Garmt, Jaco, Jeroen, AH productions, Rob en Guzz.
Natuurlijk is dit een beetje een kip-ei verhaal, want als er niemand anders komt, dan post er ook niemand anders.

Maar ik ben van mening dat dit forum best verschillend mag zijn van dvdforum. Zo vindt ik dat dit een betere plaats is om wat dieper in te gaan op bijvoorbeeld CRT materie.
Hoe dan ook, ik denk dat als we aankondigen dat de 'kerngroep' voortaan primair te vinden zal zijn op dit forum, dat er een hoop mensen zullen overstappen wat betreft de wat 'geavanceerdere' topics.

-- Hoe denken jullie hierover ?


Forum TAC:
Een TAC kan zich uiteraard ook op een forum begeven. Sterker nog: dit is denk ik de primaire vorm om mensen te helpen. In onderling overleg kan altijd worden overgegaan tot bezoekjes en demo's en whatever.
Dat een aantal mensen herkenbaar zijn als zijnde 'TAC lid' draagt voor mijn gevoel ook bij aan de behoefte van mensen om een meer gerichte vraag te stellen aan een 'team'.

-- Mijn vraag aan Frank: is het mogelijk om bij de forunmnaam een status te zetten ? Dus i.p.v. 'Administrator' bijv. 'CRT TAC' of 'Audio TAC' of zoiets ?

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

#20
Ik kan mensen geen aparte namen geven (sorry).
Voor sommige mensen zou dat ook wel een mond vol worden  ;D wat zou je bv bij mensen als ik en Garmt neerzetten  ;D (zonder andere tekort te doen).

Ik ben zelf inderdaad wel eens te vinden op DVDforum.nl maar post daar niet zo bar veel meer omdat ik mijn tijd liever hier en in het HT-WEB stop.

Ook baal ik een beetje dat als je een antwoord geeft dat er meteen 100 vragen over andere zaken komen, en dat de administrators niet ingrijpen om te verwijzen naar andere punten op het forum. Maar dat is een persoonlijke keuze.

Als de kerngroep maar blijft posten dan volgt de rest wel.
Als je je nog goed herrinert ben ik een tijdje geleden nog uitgemaakt voor een zielig persoon omdat ik in mijn eentje aan het posten was (gewoon doorgaan), en kijk daar kwamen de andere al aan.

We hebben 80 inschrijvingen nu (78 unieke), deze mensen schrijven niet in als ze ALLEEN maar willen kijken. Ze volgen vanzelf wel.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen

#21
Een fusie in wat voor vorm dan ook met dvdforum zie ik absoluut niet zitten, hoe dan ook zal de kwaliteit van het forum naar beneden gaan.  Ik post daar al lang niet meer, voornamelijk omdat al je berichten toch ten onder gaan in een poel van middelmatigheid.  Niet dat mijn bijdrages allemaal zo briljant zijn, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Dit forum zoals het nu is zal alleen maar groeien.  Zal nooit zo druk worden als dvdforum.nl maar dat is logisch en zal de s/n ratio alleen maar positief beinvloeden.

J.A.F._Doorhof

#22
Persoonlijk zie ik ook niets meer in de samenwerking met DVDforum.nl dit was in het begin een idee om meer traffic te genereren.

Ik heb echter daarna nooit meer wat vernomen, en op mailtjes werd niet meer gereageerd, ik ben zelf nu van mening dat we het zelf ook wel alleen kunnen.

De s/n wil ik ook zo laag mogelijk houden, door mensen meteen te verwijzen naar de documenten van het HT-WEB, en als die er nog niet zijn, antwoord te geven en dit later weer in een document vorm te gieten, waarna we weer kunnen verwijzen.

Ik heb één ding wel geleerd en dat is, als je het in EIGEN hand houdt dan wordt het een succes, zodra andere mensen zich ermee gaan bemoeien dan wordt het allemaal VEEL moeilijker.

Laten we dit forum dus gewoon doorbouwen op de manier zoals we nu bezig zijn. We zullen wel zien hoe groot het wordt. Als we op deze manier doorwerken zal het HEEL groot worden, maar zonder al te veel s/n.

Tevens denk ik dat de s/n hier laag ligt omdat mensen die een vraag krijgen een proffesioneel antwoord krijgen, zonder dat het aan alle kanten rammelt, kijk op AVS dit is een schoolvoorbeeld van een goed forum. Home Theater forum (US) is duidelijk wat minder en daar zie je ook ellelange discussies over een bepaald onderwerp die gewoon de plank misslaan.

Maar ja......AVS heeft:
William Phelps, Guy Kuo, Marc Reyhon en vele andere....

Wij moeten doen met ons clubje  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HJ

#23
dan heb ik toch wel  een opmerking over dat kleine aantal leden.
het ledental staat nu op 80 en om de paar dagen komt er wel een of twee bij,dus het aantal groeit wel degelijk.
ik denk dat men eerst een tijdje passief meeleest op een forum voordat men daadwerkelijk zelf actief word.
ik denk dus ook dat het aantal actieve leden best zal toenemen.

wat misschien ook mensen afschrikt is het feit dat de gemiddelde ht-set op dit forum ver boven een gemiddelde ht-set van de gemiddelde film enthausiast? uitsteekt.
ik bedoel dus dat niet iedereen een beamer heeft en een 7.1 systeem met losse voor/eind versterkers.
hier is opzich natuurlijk niets mis mee alleen kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die denken 'nou da's nix voor mij,veel te ingewikkeld en te duur'.
die mensen zijn al blij met een BB tv en een mini setje.
in die categorie voel ik me ook regelmatig thuis ;D.

aan de andere kant;ht is nu echt in opmars.
ik denk dus ook dat het komende jaar veel mensen zullen overstappen naar dvd met 5.1.

J.A.F._Doorhof

#24
Ik zou zelf inderdaad ook wel eens willen dat we mensen hier kregen met vragen als:

Hoe sluit ik mijn DVD speler aan, S-Video of Composite.
Maar ik denk ook omdat het HT-WEB aan deze site hangt dat die vragen al beantwoord zijn.

Het HT-WEB is niet aangesloten bij search engines, en levert toch een dikke 30-50 bezoekers per dag op (unieke IP's). Ik denk dat je daarom mischien alleen maar de gevorderde vragen hier krijgt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"