Eddye v2.0 - door met Akoestiek

Started by Eddye, August 17, 2013, 10:59:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eddye

Ik ben gewoon om te kopen, hoor :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

remco95

Quote from: Eddye on October  7, 2014, 21:30:13
Ik ben gewoon om te kopen, hoor :D

ik wil niet nu al een slechte naam krijgen op het forum.

Eddye

Mijn 5000ste post doe ik even in mijn eigen topic :D

Laatst gordijnen besteld en deze hangen sinds vandaag. Dit heeft een behoorlijke impact op de akoestiek van mijn woonkamer. Vooral de nagalm lijkt een stuk minder. Ik zal eens kijken of van het weekend weer een meting kan doen om te vergelijken.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Gefeliciteerd en gefeliciteerd! ;)

Uit nieuwsgierigheid, wat is het voor materiaal en hoe dik is het?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

CZ79

En waar heb je ze vandaan? Ben ook nog wel in voor een paar dikkere gordijnen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Eddye

Stoffen verduisterende gordijnen, niet van die hele dikke, maar stevig spul.

Quote from: Bas Akkerman on October 24, 2014, 22:23:00
Gefeliciteerd en gefeliciteerd! ;)

Uit nieuwsgierigheid, wat is het voor materiaal en hoe dik is het?

Bij de praxis. 20% korting was mooi meegenomen ;), en de kwaliteit doet volgens mij niet veel onder voor een 'echte' gordijnen winkel. Maar ja, ik heb dan ook geen verstand van gordijnen.

Quote from: cz79 on October 24, 2014, 22:24:58
En waar heb je ze vandaan? Ben ook nog wel in voor een paar dikkere gordijnen
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Mooie "tweak"  :thumbs-up:.

Overigens, tip, heeft Kwantum ook mooi zware velours gordijnen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

ALs mijn gordijnen gewassen worden,klinkt het ook knap beroerd.
En dan heb ik jammer genoeg nog niet eens van doe dikke gordijnen.

Dus je zal het wel goed horen  :)

Eddye

Zojuist een mail gehad van mijn Synology Nas. 1 van de harde schijf groepen is gecrashed. :(
Volgens mij is de schade beperkt, de groep is maar 1 disk en daar staat toch alleen tijdelijk spul op.

Ik denk dat ik de vervangende schijf gewoon bij de RAID set wordt geplaatst. Scheelt ook weer iets aan ruimte.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Hopen dat het goed afloopt dus. Ik duim voor je, welke kant op was ook alweer 't geluksduimen?


Quote from: Eddye on December 12, 2014, 12:11:50
Zojuist een mail gehad van mijn Synology Nas. 1 van de harde schijf groepen is gecrashed. :(
Volgens mij is de schade beperkt, de groep is maar 1 disk en daar staat toch alleen tijdelijk spul op.

Ik denk dat ik de vervangende schijf gewoon bij de RAID set wordt geplaatst. Scheelt ook weer iets aan ruimte.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

quattronl

Balen.
1 van mijn schijven heeft ook SMART errors. Ik wacht tot de 4Tb's wat goedkoper worden en haal er dan gelijk 2 (there's no such thing as too much space ;) ).

Succes ermee.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Eddye

Quote from: Xander32 on December 12, 2014, 14:17:38
Hopen dat het goed afloopt dus. Ik duim voor je, welke kant op was ook alweer 't geluksduimen?

Quote from: quattronl on December 12, 2014, 14:29:21
Balen.
1 van mijn schijven heeft ook SMART errors. Ik wacht tot de 4Tb's wat goedkoper worden en haal er dan gelijk 2 (there's no such thing as too much space ;) ).

Succes ermee.

Bedankt, jongens. Komt goed. Zoals ik al dacht is het losse 1TB volume/schijf gecrasht. Hiervan kreeg ik al meerdere berichten dat het zou gebeuren (onleesbare clusters die opliepen). De nieuwe HD van 2TB is al gekocht en geplaatst. Deze ga ik toevoegen aan het bestaande volume, dan heb ik dus 4 schijven in RAID5 ipv 3 van 2TB en 1 losse van 1TB.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

De HD wordt nu bijgevoegd aan het volume. Ik denk dat dat wel even gaat duren, voordat die klaar is. Het gaat niet echt hard..  :yawnee:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Zoooooo, duurde echt even. Rond 9:30 was de disk eindelijk toegevoegd aan het volume. Nu de backup terugzetten...  :yawnee: :yawnee:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005