Eddye v2.0 - door met Akoestiek

Started by Eddye, August 17, 2013, 10:59:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eddye

Quote from: Xander32 on July 25, 2014, 14:37:51
Oeps, schijnbaar is er aan deze zijde een blinde vlek ontstaan 8).


Maar jij hebt er vooral componenten bij gekocht als ik het zo terug lees. De (HT) set verder uitgebreid. En vervolgens een switch gemaakt van HT naar stereo.
Klopt. Wat betreft streaming heb ik wel 'veel' gewisseld, maar dat heeft meer te maken met bediening en mogelijkheden dan met geluidskwaliteit.
In de loop der jaren is muziek voor mij steeds belangrijker gaan worden. Vandaar ook de overstap naar stereo. HT vind ik geen gemis, mede omdat de set die ik nu heb een behoorlijk 3d geluid voortbrengt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Quote from: Eddye on July 25, 2014, 14:49:54
Klopt. Wat betreft streaming heb ik wel 'veel' gewisseld, maar dat heeft meer te maken met bediening en mogelijkheden dan met geluidskwaliteit.
In de loop der jaren is muziek voor mij steeds belangrijker gaan worden. Vandaar ook de overstap naar stereo. HT vind ik geen gemis, mede omdat de set die ik nu heb een behoorlijk 3d geluid voortbrengt.
Ook voor mij een goede keuze geweest de stap naar het stereo.

De laatste film die ik in het geheel heb gezien, zal ergens in 2013 of mogelijks zelfs in 2012 geweest zijn. Ik heb er niets meer mee. Het zijn vooral nog series (op dvd/bd) welke wij kijken in de herfst- en wintermaanden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

skyfox

Quote from: Eddye on July 25, 2014, 13:27:36
Nou....
CM9/2808 -> CM9/SR7005->CM9/SR7005+Rotel eindversterker -> CM9/SR7005+Rotel eindversterker+UD5005 -> CM9+CMC2/SR7005+Rotel eindversterker+UD5005 -> CM9+CMC2/SR7005+Rotel eindversterker+UD5005+Sonos -> CM9+CMC2/SR7005+Rotel eindversterker+UD5005+SBT -> CM9+CMC2/SR7005+Rotel eindversterker+UD5005+SBT+Metrum NOS -> CM9+CMC2/SR7005+Rotel eindversterker+UD5005+Mac Mini+Metrum NOS -> CM9/Rotel voorversterker+Rotel eindversterker+UD5005+Mac Mini+Metrum NOS -> 805D/Rotel voorversterker+Rotel eindversterker+UD5005+Mac Mini+Metrum NOS -> 805D/Devialet+Mac Mini+UD5005->805D/Devialet+Mac Mini+UD5005+Concept

Dat is sinds ik hier op het forum zit half 2011. :o
Die 2808 staat nog steeds naar volle tevredenheid bij mij te spelen ;)
Wel ben ik terug van 3.0 naar 2.0 en begin ik me af te vragen wat voor vooruitgang ik kan boeken met een dedicated stereo versterker... Maar goed, ik ben veel te verknocht aan m'n HDMI functionaliteit e.d.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Eddye

Quote from: skyfox on July 25, 2014, 22:56:23
Die 2808 staat nog steeds naar volle tevredenheid bij mij te spelen ;)
Wel ben ik terug van 3.0 naar 2.0 en begin ik me af te vragen wat voor vooruitgang ik kan boeken met een dedicated stereo versterker... Maar goed, ik ben veel te verknocht aan m'n HDMI functionaliteit e.d.
Erg leuk dat deze top receiver nog steeds met veel plezier wordt gebruikt.  :headbanging: :pompom:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Maar eens wat nieuwe plaatjes geschoten:

B&W 805D


Apparatuur


Clear Audio Concept




Devialet


Audioquest Rocket 44


Overzicht


Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Quote from: Bas Akkerman on July 27, 2014, 14:47:20
Ik hoor de muziek gewoon! :music:
Ik ook, The Astounding Eyes of Rita, op dit moment  :music:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Alco

Wow, mooie foto's van een prachtige set, Eddye!  :happy:

Alleen jammer dat alle kabels zo duidelijk zichtbaar zijn.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Xander32

Prachtig Eddy, een met zorg samengestelde keten. Toch ook nog een "kritische" opmerking; kabelmanagement ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Quote from: Alco on July 27, 2014, 14:58:11
Wow, mooie foto's van een prachtige set, Eddye!  :happy:

Alleen jammer dat alle kabels zo duidelijk zichtbaar zijn.
Quote from: Xander32 on July 27, 2014, 14:59:41
Prachtig Eddy, een met zorg samengestelde keten. Toch ook nog een "kritische" opmerking; kabelmanagement ...
Dank beide. Kabels blijven een noodzakelijk kwaad. Na de zomer ga ik kijken naar een oplossing.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

frank2

Ben blij dat hij het schrijft. Ik zag het en dacht daar wel aan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

#387
... ik heb het geluk dat ik e.e.a. weg kan moffelen achter de kast  :-X.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Quote from: Xander32 on July 27, 2014, 15:04:40
... ik heb het geluk dat ik e.e.a. weg kan moffellen achter de kast  :-X.
Precies, een dichte kast kan je veel achter verstoppen. Met dit meubel heb ik dat ook geprobeert  :crazy:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

remco95

Beste Eddye,

zal me even voorstellen, ik ben Remco,

ik ben pas nieuw op dit forum en heb met veel plezier al aardig wat showcases zitten doorkijken en die van jou viel me toch erg op.

je hebt een uiterst indrukwekkende set, mijn complimenten hiervoor en ik hoop dat je er erg veel plezier van hebt.

nu wil ik hopelijk eind oktober/begin november mijn installatie gaan bestellen. Nu had ik zelf wat twijfels over de versterker.
de speakers dat worden 802D van B&W :pompom:

nu zag ik dat jij een Devialet hebt in combinatie met 805D en vroeg me af of jij em ook heb gehoord in combinatie met de grotere speakers in de serie of een plek(winkel) weet waar dat mogelijk is???

mvg Remco

Eddye

Quote from: remco95 on October  5, 2014, 23:09:14
Beste Eddye,

zal me even voorstellen, ik ben Remco,

ik ben pas nieuw op dit forum en heb met veel plezier al aardig wat showcases zitten doorkijken en die van jou viel me toch erg op.

je hebt een uiterst indrukwekkende set, mijn complimenten hiervoor en ik hoop dat je er erg veel plezier van hebt.

nu wil ik hopelijk eind oktober/begin november mijn installatie gaan bestellen. Nu had ik zelf wat twijfels over de versterker.
de speakers dat worden 802D van B&W :pompom:

nu zag ik dat jij een Devialet hebt in combinatie met 805D en vroeg me af of jij em ook heb gehoord in combinatie met de grotere speakers in de serie of een plek(winkel) weet waar dat mogelijk is???

mvg Remco
Hallo Remco,

ik heb de Devialet met een heel aantal speakers gehoord, maar helaas nooit met 802D's. Ik weet ook zo geen dealers die die combinatie hebben, helaas. Op het Devialetchat forum zit iemand die een D200/802D combinatie heeft. Misschien heb je daar wat aan.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

CZ79

Volgens mij moet dat wel lukken bij Rhapsody in Hilversum
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Eddye

Quote from: cz79 on October  6, 2014, 07:16:28
Volgens mij moet dat wel lukken bij Rhapsody in Hilversum
Nee, die verkopen geen B&W meer.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

CZ79

Dat klopt maar ze hebben nog wel wat staan, vorige week in ieder geval. Een belletje en je weet het
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Eddye

Quote from: cz79 on October  6, 2014, 07:20:54
Dat klopt maar ze hebben nog wel wat staan, vorige week in ieder geval. Een belletje en je weet het
Dat zou kunnen, ik ben een paar maanden geleden voor het laatst daar geweest. Anders hebben ze genoeg andere mooie luidsprekers die ze kunnen demonstreren. Wie weet is er een andere combinatie wat je helemaal te gek vindt.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

remco95

bedankt Eddye en CZ79,

zal ze idd eens even contacteren.



Eddye

Quote from: remco95 on October  6, 2014, 10:57:31
bedankt Eddye en CZ79,

zal ze idd eens even contacteren.
Succes met je zoektocht en luisterze!
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

CZ79

En hou ons hier op de hoogte uiteraard :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

remco95

Quote from: cz79 on October  7, 2014, 07:33:44
En hou ons hier op de hoogte uiteraard :D


top, zal ik doen...

als dat mag van Eddye natuurlijk. het is hier nog altijd zijn showcase :wow:

CZ79

Goed punt :D beter in je eigen topic doen dan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika