Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Experiment afgebroken enkel en alleen omdat het hoog onvoldoende kwaliteit heeft. De hele configuratie is weer opgeborgen. De actieve Buchards met waveguide en controlled directivity in het laag laat ik ook even voor wat het is. Met de hub kan ik mijn subs niet inregelen. En zonder hub moet ik op zoek naar andere voorversterking. Daar heb ik allemaal geen zin in.

Open Baffles.. Ik ben daar ook benieuwd naar. Eigenlijk zou ik open baffles willen horen zonder grote baffle.. Met grote baffle gaat de pinpoint verloren, zonder heb je veel rendementsverlies waardoor je veel moet EQ-en.

Een heel goede kwaliteit on wall heeft ook mijn interesse vanwege de infinite baffle. Maar volgens DALI zelf gaan hun beste on walls het niet redden tegenover wat ik nu heb staan. Het is zoals iemand eens schreef: de perfecte LS bestaat niet (of ze passen niet in mijn luisterruimte).. En ik vind het verschil tussen D&D's / Kii's en wat ik nu heb staan geen 10K waard. Misschien pik ik toch gewoon eens een tweedehands Dali Epicon 6 op. Of een tweedehands Kii/D&D.

Ik vond het 'ontbreken' van vervorming in de Epicons heel prettig, en dat hoor ik direct in het middengebied. Ik vond stemmen weergaloos mooi klinken op de Epicons. En de hoogunits zijn gewoon van uitmuntende kwaliteit. De kleuring neem ik dan voor lief. En qua afstraling doen ze ongeveer hetzelfde als mijn huidige LS. Niets mis mee. Kan iets beter, maar veel LS doen dat minder.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Leuk om te lezen van je experimenten. Ben zelf ook benieuwd naar no baffle luidsprekers. Grootste voordeel is dat ik met open baffle nog weg ben gekomen en ik vraag me af of dat met no baffle weg zou komen in de huiskamer :blink:.

Hier voorbeelden waarvan ik de derde qua ontwerp het meest geslaagd vind.



Ben wel benieuwd hoe ze klinken! Waarom vind je pin point precision[/ii] zo belangrijk? Ik heb ergens het idee dat het erg mooi maar ergens ook minder natuurlijk is. Het komt bij mij wel telkens uit de juiste richting.

Wel erg jammer van het Covid-19 crisis. Had graag je vorige setup beluisterd. Nu had het ook niet verwacht, duurt nog minstens tot 1 juni en zo lang had ik niet verwacht dat je setup zo zo blijven :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Gave voorbeelden, ik had ze ook gezien. Maar niet binnen handbereik.

Natuurlijkheid is voor mij niet alleen een kwestie van tonale balans maar ook van verhoudingen in de plaatsing in het geluidsbeeld. Pinpoint is daarin een belangrijk element. Ik weet van akoestisch goed aangepaste ruimtes hoe precies de plaatsing van stemmen en instrumenten kan zijn in een opname. Als luidsprekers in combinatie met de ruimte daar een "gordijn" van geluid van maken, dan weet ik dat het verschil tussen wat er op de opname staat en wat ik hoor groot is, en dat wil ik niet. Ik heb een keer bij iemand geluisterd waar het klonk alsof ik echt in een kerk zat. Dat is fantastisch bij muziek die opgenomen is in een kerk of kapel, maar slaat nergens op als ik naar een studio-opname van Dire Straits luister.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Ha, die Kyron Gaia zeker niet, die prijs is :nopompom:

Die andere twee modellen zien er qua DIY nog betaalbaar uit, maar je bent al bezig dus eerst dat pad bewandelen lijkt me. Ik doe dat ook met de Quintets, eens kijken waar dat me brengt :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

chansig

Quote from: doorofnight on March 29, 2020, 12:08:40
Experiment afgebroken enkel en alleen omdat het hoog onvoldoende kwaliteit heeft. De hele configuratie is weer opgeborgen. De actieve Buchards met waveguide en controlled directivity in het laag laat ik ook even voor wat het is. Met de hub kan ik mijn subs niet inregelen. En zonder hub moet ik op zoek naar andere voorversterking. Daar heb ik allemaal geen zin in.

Open Baffles.. Ik ben daar ook benieuwd naar. Eigenlijk zou ik open baffles willen horen zonder grote baffle.. Met grote baffle gaat de pinpoint verloren, zonder heb je veel rendementsverlies waardoor je veel moet EQ-en.

Een heel goede kwaliteit on wall heeft ook mijn interesse vanwege de infinite baffle. Maar volgens DALI zelf gaan hun beste on walls het niet redden tegenover wat ik nu heb staan. Het is zoals iemand eens schreef: de perfecte LS bestaat niet (of ze passen niet in mijn luisterruimte).. En ik vind het verschil tussen D&D's / Kii's en wat ik nu heb staan geen 10K waard. Misschien pik ik toch gewoon eens een tweedehands Dali Epicon 6 op. Of een tweedehands Kii/D&D.

Ik vond het 'ontbreken' van vervorming in de Epicons heel prettig, en dat hoor ik direct in het middengebied. Ik vond stemmen weergaloos mooi klinken op de Epicons. En de hoogunits zijn gewoon van uitmuntende kwaliteit. De kleuring neem ik dan voor lief. En qua afstraling doen ze ongeveer hetzelfde als mijn huidige LS. Niets mis mee. Kan iets beter, maar veel LS doen dat minder.

Jammer...maar niet geschoten is altijd mis.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Zo is dat Hans, en ik heb toch wat tijd om handen.

@Tabcam: dwalen is leuk en wie weet komen we ooit uit bij de heilige graal. Al betwijfel ik dat.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

dre73

Met jouw eisen zou ik richt een dipool AMT gaan denken.......
Mundorf of een Beyma TPL met een hoorn,die kunnen heel laag ingezet worden.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

DofN

#1084
Daar heb ik ook een paar keer naar gekeken, maar nog niet naar geluisterd. Goede tip. Luisterruimte in Rijswijk, dat is goed te doen.

En dit is ook netjes:

"Uw systeem wordt geleverd binnen de product range, zoals we aanbieden in de uiterlijke afwerking die u wenst. Zelfs filtertechnisch maatwerk is mogelijk tegen een relatief kleine meerprijs, denk aan actieve filtering in plaats van passieve filtering of digitaal in plaats van analoog of juist andersom."

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#1085
Quote from: dre73 on March 29, 2020, 22:45:16
Met jouw eisen zou ik richt een dipool AMT gaan denken.......
Mundorf of een Beyma TPL met een hoorn,die kunnen heel laag ingezet worden.

Heb gisteren naar daudio M1 en M2 geluisterd, heel fijne monitor. De AMT doet het zeker erg goed. Het ontbreken van kleuring in het midden vind ik ook erg prettig. De M2 vond ik ook erg goed, maar in het hoog niet goed genoeg t.o.v. van de hoogunits van de Dali's, die een bandtweetertje hebben.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Quote from: doorofnight on March 31, 2020, 09:51:52
Heb gisteren naar daudio M1 en M2 geluisterd, heel fijne monitor. De AMT doet het zeker erg goed. Het ontbreken van kleuring in het midden vind ik ook erg prettig. De M2 vond ik ook erg goed, maar in het hoog niet goed genoeg t.o.v. van de hoogunits van de Dali's, die een bandtweetertje hebben.
En hoe was het laag? Of heb je zonder subwoofer geluisterd?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

DofN

Met subs. Ik weet dat het laag beter kan klinken, heb er verder niet zo op gelet. Vooral naar het midden geluisterd en het hoog, de afbeelding, maar de kamer is zo anders dan de mijne en ook is mijn luisterdriehoek kleiner.. ik verwacht dat dat bij mij ook beter/anders zou klinken.

Waar het op neer komt is dat ik mijn huidige lyngdorf versterking zou moeten inruilen tegen de tdai3400, om zodoende de fronts actief te kunnen equalizen. En alhoewel ik ze heel goed vind, hik ik nog wel een beetje aan tegen 4400 euro voor twee dipool satellieten, al zijn ze erg goed. En ik weet al jaren niet meer of ik echt gebruik wil maken blijven van Lyngdorf DSP. Veel om over na te denken, maar dat controlled directivity the way to go is, dat is wel duidelijk.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

holco

Is een FusionAmp dan geen optie voor jou?
Kost iig een heel stuk minder en klinken echt heel goed.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

DofN

#1089
Sorry Holco, ik had je berichtje van de Fusion Amp niet gezien. Dat is de moeite om uit te zoeken.


Ik wacht nog steeds (rustig) tot ik verder kan experimenteren met cardioide-waveguide monitoren die een vriend van me aan het in elkaar zetten is, en heb ondertussen even getwijfeld op ik D-Audio C1's thuis zou proberen. Die stonden van het weekend op marktplaats. Maar ik was niet hebberig genoeg. Ik heb inmiddels zoveel LS beluisterd en vind mijn Dali's nog steeds tot de betere behoren.

En omdat ik toch mijn versterkers uit de kast moest trekken voor een vergelijk bij TabCam, heb ik een oud project van stal gehaald: bi-ampen met subwoofers met mijn huidige Lyngdorf configuratie. Officieel is dat niet mogelijk omdat de SDA geen >5kHz frequenties moet ontvangen die het niet uitstuurt, je hebt dus een throughpass filter nodig en dat kan niet worden ingesteld. Ik heb de versterkers toch, ik heb minidsp's waarmee ik tussen de TDAI2170 en de 2400 een crossover kan bouwen dus waarom niet? Het is alleen veel werk om alles weer in te bouwen met honderd meter kabels enzo.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Na jaren heel erg tevreden te zijn geweest met mijn Dali Euphonia's, heb ik gekozen voor de 8C.. Super luidsprekers. En ik ben aan het inkrimpen met subwoofers, processors en versterkers. Dat is ook wel lekker, gewoon clean en eenvoudig.

Helaas heb ik geen ruimte in huis om de Dali's te bewaren en af en toe terug te zetten, dus helaas staan die te koop. :( Daar ga ik zeker spijt van krijgen want qua klank hebben ze iets heel fijns.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour


DofN

Voor de puristen onder ons die net als ik meteen over de akoestiek beginnen.. De eerste reflectiewand is akoestisch 'bewerkt', net als het plafond en de rechterwand (absorptie). Links schuif ik vaak een gordijn dicht al is dat minder kritisch met deze LS. Als ik echt ga zitten luisteren zet ik een absorptiepaneel tegen de TV. Die trek ik achter de gordijnen in de hoeken vandaan, waar zich nog een hoop meer absorptie bevindt.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Jumping Jack

Mooi, al vond ik de Dali's (zonder gehoord te hebben) er nog mooier staan  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

clockwork

Strak hoor. Erg mooi. Als ik in de markt zou zijn voor nieuwe speakers zouden deze zeker op mijn lijstje staan.

Veel plezier ermee.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

i2Paq

Veel luisterplezier gewenst!

Ziet er iig. qua opstelling strak uit.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Janozj

Mooi clean zo inderdaad. Ik heb de Dali's destijds bij jou gehoord (Rubble van het AF forum) icm 2 subs en dat was echt héél erg goed! Dus dan moet dit nog een stapje verder gaan. Mooie nieuwe set, en een boel om te verkopen nu.  ;D   

5061

#1099
Proficiat met je mooie aankoop hier zul je ongetwijfeld veel plezier aan beleven.

Gr Leo
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master