Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Quote from: chansig on February 23, 2020, 12:51:26
Geen idee waar dit over gaat. Maar een boek lezen van iemand die weet waar die het over heeft schat ik altijd nog hoger in dan bv iemand die meent iets te ervaren.

Gr. Hans
Dat mag Hans.
Ik meen dat jij meeste van mijn ervaringen niet kan behappen  ;D
Ik schat hem ook hoger in.
Wat jij schrijft over wat je leest in zijn boek schat ik niet zo hoog in.
Je zei al eerder,ik post quotes hier op het forum,vraag me geen uitleg want dat kan ik niet.
Dus wat heb je opgestoken uit zijn boek dan?

Maar ik weet ook dat er uit de waterfall data te lezen is.






Quote from: doorofnight on February 23, 2020, 13:24:35
Kan iemand verklaren waar dit opeens vandaan komt? Heeft een moderator gemeend iets in mijn topic te moeten pleuren?
Ja mijn excuus abel ik hab dit gemist.

Quote from: doorofnight on February 23, 2020, 13:25:50
Ik draai nooit zo hard, maar gisteren met Martijn Koen Eelco, Hans de boel even flink open gehad, en dan zijn vier subs toch wel gaaf. Mijn project staat een beetje stil maar ik heb wel wat ideeën voor een vlotte voortgang. Als er nieuws is, laat ik het weten.


Gaaf ik zal beter bijhouden en niet na een jaar reageren  :clapping:
Ben wel benieuwd hoe dat klinkt  als je open draait  ;D

morca

Quote from: Ralf67 on February 23, 2020, 12:58:35
Heb het ook 2 keer gelezen, en toen maar opgegeven.

Misschien kan Bert hier meer over zeggen 😎


Edit, Bert is in de ban van.
PM Bert ff,en Hans..En iedereen die je eerder pm stuurde bij een discussie om te stoken  :thumbs-up: :thumbs-up:

chansig

Quote from: morca on February 23, 2020, 13:37:18
Dat mag Hans.

Bedankt...

Quote from: morca on February 23, 2020, 13:37:18

Ik meen dat jij meeste van mijn ervaringen niet kan behappen  ;D


Daarin ben je geen uitzondering...helaas.

Quote from: morca on February 23, 2020, 13:37:18
Ik schat hem ook hoger in.

Daar ben je dan ook jij voor.

Quote from: morca on February 23, 2020, 13:37:18
Wat jij schrijft over wat je leest in zijn boek schat ik niet zo hoog in.

Ook een niet zo handige keuze is natuurlijk ook maar gewoon een keuze.

Quote from: morca on February 23, 2020, 13:37:18
Maar ik weet ook dat er uit de waterfall data te lezen is.
.

Is ook niet geschreven dat dit niet het geval is. Maar daarvoor moet je of het boek lezen of aannemen wat bv Tim daarover schrijft.

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: morca on February 23, 2020, 13:39:19
PM Bert ff,en Hans..En iedereen die je eerder pm stuurde bij een discussie om te stoken  :thumbs-up: :thumbs-up:

Zit je iets dwars of zo ? Oud zeer, onverwerkte ergernissen ?  Zeg het dan gewoon. Anders gaat het zo etteren.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Quote from: chansig on February 23, 2020, 13:46:43
Zit je iets dwars of zo ? Oud zeer, onverwerkte ergernissen ?  Zeg het dan gewoon. Anders gaat het zo etteren.

Gr. Hans
Nee er zit niks dwars  ;D
Lijkt meer of hem iets dwars zit sinds een jaar of 10 ... :D
Ontopic,
Als jouw iets dwars zit PM of mijn topic,niet Abel zijn topic aub  :thumbs-up:

Quote from: doorofnight on February 23, 2020, 13:48:14
No problemo!

:thumbs-up:



chansig

Quote from: morca on February 23, 2020, 13:51:07
Nee er zit niks dwars  ;D
Lijkt meer of hem iets dwars zit sinds een jaar of 10 ... :D
Ontopic,
Als jouw iets dwars zit PM of mijn topic,niet Abel zijn topic aub  :thumbs-up:
:thumbs-up:

Ow gaat over Ralf....mij zit niets dwars behalve ik mezelf op momenten.

On topic dan maar ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

DofN

#1035
Cardioide luidsprekers van Martijn, met 4 JL E112 subs en twee "fluisteraars" voor iets meer ruimtelijkheid boven de 120Hz.

De afbeelding die deze cardioide Olympussen neerzetten is indrukwekkend. De integratie met de subs is flawless. Later, wanneer ik eraan toe kom, zet ik ze (op de kop) op de dipoolsubwoofers die ik ook nog heb. Op de kop omdat de tweeters zich dan op oorhoogte bevinden. Dat is plan B.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


chansig

Quote from: doorofnight on March 11, 2020, 12:05:33
Op de kop omdat de tweeters zich dan op oorhoogte bevinden.

:D :D :D

Leuk project weer Abel. Ben erg benieuwd naar je ervaringen op de langere termijn.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Quote from: doorofnight on March 11, 2020, 12:05:33
Cardioide luidsprekers van Martijn, met 4 JL E112 subs en twee "fluisteraars" voor iets meer ruimtelijkheid boven de 120Hz.

De afbeelding die deze cardioide Olympussen neerzetten is indrukwekkend. De integratie met de subs is flawless. Later, wanneer ik eraan toe kom, zet ik ze (op de kop) op de dipoolsubwoofers die ik ook nog heb. Op de kop omdat de tweeters zich dan op oorhoogte bevinden. Dat is plan B.
Makkelijk stofzuigen zo. Like it ! :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Teleflubbie

Quote from: doorofnight on March 11, 2020, 12:05:33
Cardioide luidsprekers van Martijn, met 4 JL E112 subs en twee "fluisteraars" voor iets meer ruimtelijkheid boven de 120Hz.
De afbeelding die deze cardioide Olympussen neerzetten is indrukwekkend. De integratie met de subs is flawless. Later, wanneer ik eraan toe kom, zet ik ze (op de kop) op de dipoolsubwoofers die ik ook nog heb. Op de kop omdat de tweeters zich dan op oorhoogte bevinden. Dat is plan B.

Je bent er behoorlijk ondersteboven van!  ;D
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DofN

Thx :) Ik heb dat nog nooit voor elkaar gekregen om een foto die zichzelf kantelt, blijvend terug te zetten :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Tabcam

Quote from: doorofnight on March 11, 2020, 12:05:33
Cardioide luidsprekers van Martijn, met 4 JL E112 subs en twee "fluisteraars" voor iets meer ruimtelijkheid boven de 120Hz.

De afbeelding die deze cardioide Olympussen neerzetten is indrukwekkend. De integratie met de subs is flawless. Later, wanneer ik eraan toe kom, zet ik ze (op de kop) op de dipoolsubwoofers die ik ook nog heb. Op de kop omdat de tweeters zich dan op oorhoogte bevinden. Dat is plan B.
Je zegt Martijn, de Martijn van D&D? Ze lijken in de verte ook op de KEF C55, mijn eerste luidspreker. De bovenste heeft een concentrische tweeter of is dat een kleine tweeter met waveguide of nog iets anders?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mijkie

Quote from: doorofnight on March 11, 2020, 17:21:37
Thx :) Ik heb dat nog nooit voor elkaar gekregen om een foto die zichzelf kantelt, blijvend terug te zetten :)

ik werk met Apple, foto bekijken in voorvertoning, roteren zodat hij goed staat, ook al staat hij goed en dan gaat t altijd goed met posten  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: TabCam on March 11, 2020, 17:43:58
Je zegt Martijn, de Martijn van D&D? Ze lijken in de verte ook op de KEF C55, mijn eerste luidspreker. De bovenste heeft een concentrische tweeter of is dat een kleine tweeter met waveguide of nog iets anders?
Dé Martijn van D&D. En samen met dé Koen, ex-D&D. Ik ben dan wel in goed gezelschap hoor, die mannen weten tenminste echt waar ze het over hebben.

Ik heb deze cardioide luidsprekers - met waveguide - een jaar of 8 geleden bij Martijn gehoord en vond dat toen de beste set die ik ooit had gehoord. Met ik geloof 5 subwoofers (allegaartje) en twee 'fluisteraars' zoals ik ze nu ook heb. En nu staan ze afgestoft bij mij.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: chansig on March 11, 2020, 13:06:50
:D :D :D

Leuk project weer Abel. Ben erg benieuwd naar je ervaringen op de langere termijn.

Gr. Hans

Ik ben ook benieuwd waar dit naar toe gaat :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

DofN

De fluisteraars zijn de LS die je links en rechts van de bank ziet staan. Deze hebben een high pass op 120Hz en zijn vertraagd (omdat ze dichtbij staan) en ook wat in dB verlaagd ten opzichte van de fronts en lopen L op L en R op R mee met het gewone stereo signaal. Ik ben momenteel nog niet helemaal tevreden over hoe dat gaat: het stereobeeld is met de fluisteraars minder pinpoint, de ruimtelijkheid is wel groter. Ik moet nog even op zoek naar de juiste instelling. Misschien wat hoger afcrossen, of misschien een steiler filter. Met twee versterkers en een minidsp en de subs met hun eigen versterker is het inregelen van de juiste delays nog wel even werk. Ik denk dat het daaraan ligt. Zolang ik het nog niet goed heb staan de fluisteraars uit.

En eerst even wennen aan de Olympussen.. Ik merk (opnieuw) dat zelfs naast deze erg goede luidsprekers, mijn DALI's helemaal nog niet zo slecht zijn en ik erg gehecht ben geraakt aan het rustige karakter ervan.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software