Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

De logica hieromtrent is niet erg consequent.

:)

@Holco. Ja het is een beetje een waanzinnig (volledig actief) ontwerp aan het worden, maar ik verheug me erg op het eindresultaat.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

holco

Leuke en zeer interessante route, wish I had the space!!

Quote from: doorofnight on August 24, 2019, 11:23:37
@Holco. Ja het is een beetje een waanzinnig (volledig actief) ontwerp aan het worden, maar ik verheug me erg op het eindresultaat.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

op eigen verzoek verwijderd.


holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Dirk

Quote from: TabCam on August 24, 2019, 11:19:40
Ergens logisch. Van het laag het mid, van het laag het hoog. Zelfde voor mid; van het mid het laag en van het mid het hoog. Alleen bij sublaag klopt het niet :tongue2:
je maakt het zo wel erg verwarrend imo
meest gebruikte benamingen van laag naar hoog;

infrasoon
sub(laag)
laag
laag-mid
hoog-mid
hoog
ultrasoon

waar het ene gebied en het ander stopt is echter nog veel minder eenduidig dan de benamingen an sich, maar da's ook allemaal niet belangrijk, eerder interessant ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

DofN

#1005
Demo baffles voor de laagmid units zijn klaar. Zelfbouwproject gaat gestaag.. Ik had ze gelijmd maar dat moet opnieuw.

Ondertussen de dipool 'subs' weer vervangen door gestackte subwoofers. Helaas werken mijn oren vandaag niet mee. In het rechteroor een vervelende resonans in sublaag en links een dof middengebied. Hopelijk een verkoudheid. Het meet als een tiet.



Let op de schaalverdeling en geen smoothing. Minimale piekjes. Een lichte aanzet in het laag tot plusminus 80Hz. Dan nemen de fronts het over. Die meten minder fraai.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#1006
15" dipolen in grotere kasten. Übertof.

Voor de audiofielen: Twee typen luidsprekerkabels, en jullie willen niet weten welke dropveters er tussen de Marantz en de MiniDSP hangen :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ha....jij geniet ook niet van de muziek begrijp ik.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Nee. Waarom ook? Ik luister ook niet naar tingeltangelhifihiresjazz dus het maakt geen donder uit.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Zo even wat leven in de topicerij schoppen. Vandaag richting Doorf. Erg nieuwsgierig naar zijn bouwsels. Die nieuwsgierigheid is dan binnen 5 minuten bevredigd en kan het ouwehoeren gaan beginnen. Ik begrijp dat er serieus is nagedacht over het avondeten dus ik verwacht er heel wat van.

Tot laterzzzzz...

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Ja. Dipoolsubs aansluiten kost een uurtje oid.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Tsja....wat kan ik zeggen. Nou het was gezellig en een mooie set (qua zien en weergave). Beide overigens niet verrassend. Bedankt voor het verdragen Abel... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

morca

Quote from: chansig on March 21, 2019, 07:30:03
Ik heb niet het idee dat Toole zomaar wat roept toch ? Of geloof jij van wel ?

Gr. Hans
nee dat idee heb ik niet.
Maar het is een feit dat je geluidsbeeld versmeerd raakt door reflecties.
Jouw automatische dsp zal ook beinvloed worden door reflecties als je je knopje indrukt om in te meten ;)
En de uitkomst ook.

Dus om nou te zeggen dat het nutteloos of leuk is om te posten is onzin imo.

Het geeft een beeld op je reflecties,die dippen in je spl meting geven.
dusss het is zeker gerelateerd aan elkaar.

maar het lijkt erop dat men een boek leest,en dan naroept wat er in dat boek staat.
Met alle respect voor toole die zeker wel weet waar het om gaat.
Alleen op dit punt ben ik het niet eens met zijn stelling.

Gr Marco

morca

Quote from: Timvg on March 21, 2019, 08:40:03
Dat wordt nergens gesteld, Marco. Hij stelt dat voor het laag, de meest bruikbare informatie uit de SPL meting(en) komt. In een watervaldiagram valt niets nuttig te vinden dat we niet kunnen vinden in de SPL meting, aangezien het de resonanties zijn die we horen, en niet de versmering in het tijdsdomein gezien de enorme lengte van de golven. En aangezien de resolutie uit de SPL hoger ligt, is dat dan ook de betere referentie.
De spl meting brengt geen reflecties in beeld Tim.
Dus daar gaat je stelling scheef imo.

Want die reflecties beinvloeden je spl meting en je geluidsbeeld

morca

Quote from: doorofnight on August 24, 2019, 11:07:00
Ik zet er vanmiddag weer twee subs bij om het frequentiegebied 20-40Hz op te vangen. Ik denk dat het eindresultaat een vijfwegsysteem wordt:

1 subs
2 dipoolkasten voor laag
3 laagmid
4 laaghoog hoogmid
5 tweeters

Je bent flink bezig Abel :thumbs-up:
Ik heb je expiriment beetje gemist.
Wat heb je nu aangesloten staan?
En hoe en waar heb je crossovers toegepast.

Je was open baffle aan het bouwen toen,of speel je nog met de Dali speakers?
Nog steeds alle 4 JL,s zie ik  ;D

chansig

Quote from: morca on February 23, 2020, 11:52:52
nee dat idee heb ik niet.
Maar het is een feit dat je geluidsbeeld versmeerd raakt door reflecties.
Jouw automatische dsp zal ook beinvloed worden door reflecties als je je knopje indrukt om in te meten ;)
En de uitkomst ook.

Dus om nou te zeggen dat het nutteloos of leuk is om te posten is onzin imo.

Het geeft een beeld op je reflecties,die dippen in je spl meting geven.
dusss het is zeker gerelateerd aan elkaar.

maar het lijkt erop dat men een boek leest,en dan naroept wat er in dat boek staat.
Met alle respect voor toole die zeker wel weet waar het om gaat.
Alleen op dit punt ben ik het niet eens met zijn stelling.

Gr Marco

Geen idee waar dit over gaat. Maar een boek lezen van iemand die weet waar die het over heeft schat ik altijd nog hoger in dan bv iemand die meent iets te ervaren.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

#1020
Heb het ook 2 keer gelezen, en toen maar opgegeven.

Misschien kan Bert hier meer over zeggen 😎


Edit, Bert is in de ban van.

DofN

Quote from: chansig on February 22, 2020, 22:57:59
Tsja....wat kan ik zeggen. Nou het was gezellig en een mooie set (qua zien en weergave). Beide overigens niet verrassend. Bedankt voor het verdragen Abel... :D

Gr. Hans

Graag gedaan! Ik vond het leuk hoor :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: morca on February 23, 2020, 11:52:52
nee dat idee heb ik niet.
Maar het is een feit dat je geluidsbeeld versmeerd raakt door reflecties.
Jouw automatische dsp zal ook beinvloed worden door reflecties als je je knopje indrukt om in te meten ;)
En de uitkomst ook.

Dus om nou te zeggen dat het nutteloos of leuk is om te posten is onzin imo.

Het geeft een beeld op je reflecties,die dippen in je spl meting geven.
dusss het is zeker gerelateerd aan elkaar.

maar het lijkt erop dat men een boek leest,en dan naroept wat er in dat boek staat.
Met alle respect voor toole die zeker wel weet waar het om gaat.
Alleen op dit punt ben ik het niet eens met zijn stelling.

Gr Marco

Kan iemand verklaren waar dit opeens vandaan komt? Heeft een moderator gemeend iets in mijn topic te moeten pleuren?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: morca on February 23, 2020, 11:57:39
Je bent flink bezig Abel :thumbs-up:
Ik heb je expiriment beetje gemist.
Wat heb je nu aangesloten staan?
En hoe en waar heb je crossovers toegepast.

Je was open baffle aan het bouwen toen,of speel je nog met de Dali speakers?
Nog steeds alle 4 JL,s zie ik  ;D

Ik draai nooit zo hard, maar gisteren met Martijn Koen Eelco, Hans de boel even flink open gehad, en dan zijn vier subs toch wel gaaf. Mijn project staat een beetje stil maar ik heb wel wat ideeën voor een vlotte voortgang. Als er nieuws is, laat ik het weten.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Quote from: doorofnight on February 23, 2020, 13:24:35
Kan iemand verklaren waar dit opeens vandaan komt? Heeft een moderator gemeend iets in mijn topic te moeten pleuren?

Morca reageert op iets van een jaar terug... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.