Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

Moet zeggen dat ze in jouw interieur ieg erg fraai uitkomen!
Mooie speaker om te zien, erg benieuwd naar dit merk kwa klank.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

op eigen verzoek verwijderd.

Lekker hoor, twee doosjes er in en zes er uit!

O0

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

holco

Ziet er goed uit en zal ook wel best klinken  :clapping:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

DofN

#954
Het is nog te  vroeg om te weten of ik de laagweergave van 4 JL-Audio subs wil missen.. Het is allemaal nog niet zo eenvoudig. Maar als de subs blijven staan en ik verkoop de Lyngdorfen en de DALI's dan kom ik al een heel eind.  Daar komt bij dat de DALI's een klankkleurtje hebben wat ik heel erg waardeer. Ook iets in het middengebied wat ik heerlijk vind. Zal wel vervorming zijn :)

Maar dat is praktisch denken. Ik kies er nu voor om zonder na te denken over de consequenties te genieten van deze luidsprekers.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Ziet er prachtig uit! Werkelijk perfecte match speakers en meubel.

Xander32



Prachtig 👍🏻.

Kan je (al) iets meer aangeven hoe het presteren van deze speakers zich verhouden tot jouw voorgaande?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Quote from: Marco66 on October 20, 2018, 22:48:43
Moet zeggen dat ze in jouw interieur ieg erg fraai uitkomen!
Mooie speaker om te zien, erg benieuwd naar dit merk kwa klank.

Dank je. Qua klank ga je niets geks horen. Verwacht geen signatuur. Verwacht openheid. Dichterbij de opname ga je niet komen. Denk ik.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: Xander32 on October 21, 2018, 09:02:05


Prachtig 👍🏻.

Kan je (al) iets meer aangeven hoe het presteren van deze speakers zich verhouden tot jouw voorgaande?


Dank je :)

Wat je ziet zijn vooral akoestische maatregelen. Zo is het plafond met een akoestische spuc afgewerkt, idem voor de achterwand. Achter het kleed in het midden, dat speciaal gemaakt is om lucht door te laten, bevindt zich heel licht professioneel absorptiemateriaal. Achter de gordijnen melanineplaten, en rechts een enorme absorber vanaf 450 Hz.

Dit gezegd hebbende, ga ik even iets knippen en plakken van een ander forum:

Qua diep laag spelen ze de DALI's volledig weg. Dat mag ook wel met de dubbele woofers aan de achterzijde, die feitelijk subwoofers zijn (en tegelijkertijd slim sound-cancellen).

Daarom ondersteun ik de DALI's ook met vier subwoofers. Maar als ik de DALI-Euphonia+subs vergelijk met de twee D&D's, dan is het vooral het midden dat het verschil maakt door de openheid en zuiverheid. De afbeelding is een tikkie scherper. De hoogweergave van de DALI's is anders, wsch door de bandtweetertjes en de soft dome. Maar DALI ontwerpt slimme wide-dispersion luidsprekers, waarbij de softdome tweeter tamelijk diep doorloopt waardoor hij nog tamelijk lang "beamt" en hiermee de zijwanden weinig aanspreekt. Dit draagt bij aan een natuurlijk en ongekleurd geluid. De Euphonia's zijn goede en slim ontworpen luidsprekers die de meer conventionele luidsprekers wegspelen. (vind ik dan). Dergelijke ontwerpkeuzes stellen hoge eisen aan de drivers en worden hierdoor duurder. Daar komt bij dat de kast van hoogwaardige kwaliteit is. Ook het afstraalgedrag over de verschillende hoeken van de DALI's is heel netjes. Dat de D&D's op dit soort punten de DALI's overtreffen, moge duidelijk zijn. Het is een technisch hoogwaardiger systeem en maakt gebruik van de nieuwste inzichten. Alleen al het feit dat ze actief zijn met digitale filters. Super.

Ik zie en hoor dus wel wat overlappende gevolgen van de ontwerpkeuzes (zoals controlled dispersion) en had ik conventionele luidsprekers gehad, dan was het verschil in het voordeel van de D&D's veel groter geweest.
Maar op dit niveau gaat het niet niet meer om grote verschillen. Het gaat om de puntjes op de i. Het middengebied van de D&D's is evenwel ongeëvenaard en toch vind ik de Euphonia's een heel fijne klank hebben.

Ik heb al iets teveel verklapt nu.. Maar is ook wel goed om deze indrukken alvast te noteren.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Misschien komen ze hier ook nog een keer terecht. Kans dat ze hier blijven is erg klein. De m was al een rib uit mijn lijf. Nog een paar ribben missen zal medisch gezien best wel kunnen....maar heeft niet mijn voorkeur.

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

blue-eyes

Even los van het hifi deel, complimenten voor de inrichting. Erg strak en mooi!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marco66

Quote from: doorofnight on October 21, 2018, 09:07:44
Dank je. Qua klank ga je niets geks horen. Verwacht geen signatuur. Verwacht openheid. Dichterbij de opname ga je niet komen. Denk ik.

Dat is alleen maar prettig denk.
Als ik weer wa verder kan rijden met mijn rug kom ik graag een keer luisteren.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

DofN

#963
De Euphonia's staan weer op hun plek. Of nouja, niet helemaal.

Ze staan verder uit elkaar, ik heb de luisterdriehoek iets vergroot en de 4 subs staan nu gestacked tussen de luidsprekers in. Deze opstelling had ik voor het laatst geprobeerd met de Helicon 800MK2's. Toen beviel het me niet, maar tot mijn grote verbazing is het geluidsbeeld breder (dat is niet zo gek) en zijn focus en dimensionaliteit gelijk of mss zelfs wat beter. Sinds ik het plafond akoestisch heb aangepakt klinkt alles sowieso veel beter.  Ik gebruik geen RP van Lyngdorf meer, alleen een MINDSP HD voor de subs. RP staat volgens mij al een klein jaartje uit.

Crossover op 100Hz en een LR4 filter hoog en laag. Dit betekent dat de fronts zonder DSP spelen. Tot mijn verbazing meten de Dali's ook beter als ze dichter op de achterwand staan. Ik laat REW alles berekenen en importeer de instellingen in de miniDSP. Dat werkt als een tierelier. Klein uurtje stoeien met crossovers, filters, plaatsing, wel of niet dichtstoppen van de poortjes, en huppa.. alle muziek klinkt weer als een klok. Ik miste al een tijdje de "magie". Die is gelukkig weer terug. Hier een metinkje. Inmiddels het laag 5 dB teruggeschroefd (niet op meting). Ik hou niet van basszware systemen.




Morgen bij daglicht schiet ik weer eens een fotootje van de opstelling. Nu een biertje.. Of een whiskey. En David Gray - White Ladder uitluisteren.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

B-art

Of wat electro, zal vast goed klinken met jou speakers en subs. Ben er in ieder geval aan verslaafd.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

morca

Zeer nette meting Abel.
En dat zonder smoothing.
Dat heb ik zelden zo gezien  :thumbs-up:

Heb je ook nog een waterfall van dezelfde meting?

chansig

Netjes hoor...we zijn goed bezig. :clapping:

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: B-art on March 16, 2019, 23:42:10
Of wat electro, zal vast goed klinken met jou speakers en subs. Ben er in ieder geval aan verslaafd.

Probeer dan ook:

The Chromatics - Night Drive




Potjandorie, heb ik dat album al 12 jaar? Tijd vliegt. Kan het me nauwelijks voorstellen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Idd een mooie respons.

Het verbaast mij niet dat je RP nu bypassed.
De fysieke maatregelen icm DSP op het laag blijken meer dan afdoende te zijn. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#970
Quote from: morca on March 17, 2019, 01:31:25
Zeer nette meting Abel.
En dat zonder smoothing.
Dat heb ik zelden zo gezien  :thumbs-up:

Heb je ook nog een waterfall van dezelfde meting?


Veel naijlende energie in het laag. Toch meer aborberend spul zoals Hans? Of een paar goed uitgerekende bass-traps?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Quote from: doorofnight on March 17, 2019, 15:38:42


Vind je vorige opstelling optisch mooier. Maar als dit beter klinkt dan is de keus snel gemaakt.

Die subs zijn waanzinnig....
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ow....en natuurlijk Gr. Hans

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#973
Groetjes terug :)

De subs vallen zo wel op. Ik laat het even rustig bezinken. Met nummertjes als deze is het wel genieten:

jasmine (demo)
Jai Paul
jasmine (demo)

https://www.youtube.com/watch?v=RWQMg56ZVZY

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

#974
Quote from: doorofnight on March 17, 2019, 15:47:12

Veel naijlende energie in het laag. Toch meer aborberend spul zoals Hans? Of een paar goed uitgerekende bass-traps?


Kleinere kamer doet veel. Zonder akoestishe aanpassing
Dit zijn alleen de fronts denk ik ,ben metingen kwijt door hd crash: