Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

chansig

Ik had er 1 drie meter schuinachter de linker speaker staan, de 2e naast de rechter speaker, de 3e schuin linksachter de luisterplek, de 4 schuin rechtsachter de luisterplek. Klonk erg goed.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Het wordt stacken of de opstelling zoals links bovenin. Twee voor me, twee achter me. Ik kan de subs niet links en rechts van me kwijt. Kan wel, maar wil ik om optische redenen niet.

Bij Hans klonk het indertijd in die multisub opstelling erg goed. :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


Marco66

Vanmiddag het druilige weer gebruikt als excuus om eens gezellig bij Abel thuis zijn set te gaan bekijken en beluisteren.

Eerste indrukken bij binnenkomst is dat het een prettige en mooie opstelling betreft om eens goed voor te gaan zitten en te genieten van muziek.
Abel heeft mooie oplossingen bedacht voor wat acoustische aanpassingen en de apparatuur en met name de Dali's vind ik echt heel mooi om alleen al naar te kijken.

Na een lekker bakkie koffie maar eens in de centraal geplaatste stoel gaan zitten en wat muziek de revue laten passeren.
Al snel is duidelijk dat deze set op een hoog niveau muziek maakt en erg prettig is om naar te luisteren.
Stereobeeld is ruim en komt erg mooi los vd speakers, zelfs ruim voorbij de luisterplek waarbij de stemmen mooi centraal geplaats blijven.
Veel detail zijn te horen in het hoog en 1 vd pluspunten voor mij is het erg fraai diep doorlopend laag dat strak is en de 2 subs ontzettend goed afgestemd zijn op de Dali's.
Hierbij hoor je duidelijk dat een dsp zijn werk goed kan doen in deze set.
Nadeel vd dsp op de Lyngdorf vind ik dat het midden wat afgevlakt klinkt en wat minder warm en aanwezig is dan in mijn set.
Dit is hoe Abel het prettig vind om naar te luisteren en is dus wederom een persoonlijke voorkeur voor een bepaald geluid.
Is het vervelend om naar te luisteren, integendeel! Al geheel is de set goed op elkaar afgestemd en de dali's vind ik echt prachtige speakers!
Dit gecombineerd met de goed ingeregelde subs en goede acoustic geeft gewoon een mooi klinkend geheel waar aangenaam naar geluisterd kan worden.

Abel, bedankt voor je gastvrijheid en graag tot een volgende keer!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch


Marco66

Quote from: morca on December 13, 2017, 17:08:43
Leuke ervaring opgedaan zo te lezen.
:thumbs-up:

Yup, altijd leuk om andere sets en mensen te zien en horen in het eggie.
Dat maakt de hobby des te leuker, het delen vd passie en genieten van andere setups.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch


DofN

#812
Quote from: Marco66 on December 13, 2017, 16:06:15
Vanmiddag het druilige weer gebruikt als excuus om eens gezellig bij Abel thuis zijn set te gaan bekijken en beluisteren.

Eerste indrukken bij binnenkomst is dat het een prettige en mooie opstelling betreft om eens goed voor te gaan zitten en te genieten van muziek.
Abel heeft mooie oplossingen bedacht voor wat acoustische aanpassingen en de apparatuur en met name de Dali’s vind ik echt heel mooi om alleen al naar te kijken.

Na een lekker bakkie koffie maar eens in de centraal geplaatste stoel gaan zitten en wat muziek de revue laten passeren.
Al snel is duidelijk dat deze set op een hoog niveau muziek maakt en erg prettig is om naar te luisteren.
Stereobeeld is ruim en komt erg mooi los vd speakers, zelfs ruim voorbij de luisterplek waarbij de stemmen mooi centraal geplaats blijven.
Veel detail zijn te horen in het hoog en 1 vd pluspunten voor mij is het erg fraai diep doorlopend laag dat strak is en de 2 subs ontzettend goed afgestemd zijn op de Dali’s.
Hierbij hoor je duidelijk dat een dsp zijn werk goed kan doen in deze set.
Nadeel vd dsp op de Lyngdorf vind ik dat het midden wat afgevlakt klinkt en wat minder warm en aanwezig is dan in mijn set.
Dit is hoe Abel het prettig vind om naar te luisteren en is dus wederom een persoonlijke voorkeur voor een bepaald geluid.
Is het vervelend om naar te luisteren, integendeel! Al geheel is de set goed op elkaar afgestemd en de dali’s vind ik echt prachtige speakers!
Dit gecombineerd met de goed ingeregelde subs en goede acoustic geeft gewoon een mooi klinkend geheel waar aangenaam naar geluisterd kan worden.

Abel, bedankt voor je gastvrijheid en graag tot een volgende keer!

Marco

Leuk dat je er was, leuk berichtje dat je schreef.

Ik heb tamelijk veel direct geluid en resonanties probeer ik zoveel mogelijk te vermijden. Waar de meeste kamers hun stempel(ook) behoorlijk op het middengebied drukken, blijft dat bij mij grotendeels achterwege. Resteert een neutraal, niet door de kamer aangedikt geluid (dat valt meestal het snelst op bij stemmen). De meeste mensen zijn behoorlijk wat kleuring gewend en vinden dat dan ook het lekkerst klinken.

Het is een beetje alsof je voor het eerst koffie zonder suiker drinkt.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


DofN



Dit is wat drie subs doen (no smoothing). Nauwelijks de moeite genomen om ze goed in te stellen, dat komt nog. De hinderlijke bult van 45-48Hz van +7dB is een constante in mijn kamer. Ook met andere subs en luidsprekers. En de Lyngdorf poetst die nooit weg. Superirritant, en ik ga Lyngdorf daar ook eens op aanschrijven. Prutsers :)
Als de vierde sub binnenkort weer aan de praat is, en het blijft zo, dan koop ik een minidsp 4HD.

De redelijk breedbandige dip rond de 75 Hz kan ik oplossen door de cross-over (nu op 80Hz) te veranderen, een ander filter te kiezen (nu BW2) of misschien door de subs wat meer naar binnen te plaatsen, en de fronts wat meer naar achteren. De Euphonia's lopen meer lineair als ik ze dichterbij de achterwand plaats, wat weer ten koste gaat van de ruimtelijke afbeelding.

Tenslotte, de bult van een paar dB bij de 20Hz vind ik niet storend. Ik luister veel electro en dat wil de 20Hz weleens aanstippen, en dat is niet erg bij de lage volumes waarop ik meestens luister.
Wie goed kijkt ziet twee metingen. Eén is met gesloten basreflexpoortjes, één is met open.

Maar.. twee subs is al geweldig mooi, met drie subs klinkt het nog beter. Ruimtelijker, makkelijker, gedetailleerder. En niet alleen op hoge volumes.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Waarom niet de Lyngdorf eruit en een 4x10 aanschaffen ? Kan je ook je front ermee corrigeren. En inderdaad dat die bult niet corrigeert.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Was ook mijn grief bij Lyngdorf.
Rond de 55 Hz liet RP telkens liggen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Quote from: chansig on December 19, 2017, 13:58:47
Hmmm...waarom ?

Gr. Hans

Omdat ik nu met Lyngdorf een heel goede voorversterker en eindversterker heb, en de miniDSP 2x4HD is geen van beide. Die laatste kan ik mooi gebruiken om de 4 subs afzonderlijk te fine-tunen na RP van Lyngdorf. Of ik zet RP helemaal uit en ik gebruik alleen de miniDSP.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Klopt was die EV even vergeten.  :D 

Ik was op zicht wel content met de 4x10 en dan icm met een EV (de Kenwood) voor de main speakers en2 crowns voor de 4 passieve subs.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Wat gebruikte je dan als voorversterker? een DAC/streamer ineen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)