Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: doorofnight on October  6, 2017, 15:06:41
Ik was bij Groovy van een buurforum om naar zijn nieuwe fraai ogende en zeer goed afstralende luidsprekers (Elipson) te luisteren en mocht een schakelkastje lenen.



Nadat ik hem aangesloten had ging ik er lekker voor zitten, maar iedere keer als ik de schakelaar gebruikte zogen de woofers een centimeter naar binnen en hoorde ik een niet te harde maar wel goed hoorbare plop. Eerst dacht ik nog dat dit de beveiliging was maar ook na oefenen met de juiste standen van de knoppen bij laag volume, bleef dit gebeuren zodat ik tenslotte maar kort het verschil wilde testen tussen de SDA2400 en de TDAI2170 (een versterkervergelijk). Hierbij viel het me op dat de SDA2400 niet alleen een andere klank had (iets koeler) maar potjandorie, daar gaan we: rust had in het middengebied, strakker en schoner klonk en beter focuste. Ik blijf liever weg bij zulke subjectieve termen.

Helaas durf ik de schakelkast niet aan te sluiten voor een uitgebreid en blind vergelijk en daarom wil ik hier geen conclusies aan verbinden. Daarvoor moet ik nog een keer testen.

Peter, bedankt voor het lenen van het schakelkastje! En het in bewaring nemen van mijn jas :)

Naschrift: de versterkers stonden qua volume exact gelijk. Lyngdorf heeft een handleiding geschreven voor bi-amping met daarin het volumeverschil (3dB) tussen de twee versterkers. Ik had RP en de subwoofers uit en luisterde naar de full-range Dali's.

Nog immer één van de mooiste "geluidshokken" van heel het HTforum :inlove:

twani

Quote from: doorofnight on May  1, 2017, 22:59:06
Mijn streamer werkt tegenwoordig via mijn iPhone, dat is toch wel heel leuk. Kan een raspberry en hifiberry met goede voeding van harte aanbevelen.

En ben nog steeds zo tevreden met het geluid dat ik even niet zou weten wat ik zou willen verbeteren. Resteert de hobby van het muziek luisteren, gelukkig is er een hoop leuke muziek!

Nu maar eens Desiderii Marginis, Songs over Ruins.

Hier ook opgezet.   De 1e minuten ff lekker naar de koeienbellen luisteren :D

op eigen verzoek verwijderd.

Tjeumig Abel...

Het blijft je achtervolgen hè, deze verschillen tussen deze twee versterkers...

Is het virus vorig weekend wellicht toch nog naar je overgeslagen. Wat nu..?


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Het is ernstig inderdaad.
Nog een keer vergelijken en dan met een niet ploppend schakelkastje? Dan zal ik in vrede rusten.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

op eigen verzoek verwijderd.


DofN

Vandaag was ik in de gelegenheid om twee streamers te vergelijken in een prettige luisterruimte in Vlaardingen (prima winkel, prima service), namelijk de Bluesound node 2 met de Electrocompaniet.

Helaas beide geen USB. Coaxiaal aangesloten. Piega luidsprekers. Digitale versterker, ben het merk kwijt. Ik kende het merk niet.

De Electrocompaniet vond ik wel wat fraaier klinken, losser en ruimtelijker met een iets andere kleur.. Maar ik hoor wel hoe ik thuis verwend ben met een veel beter geluid.. En dat die twee streamers de SQBT en Raspberry niet overduidelijk wegspelen. Ik zou er qua gebruiksgemak wsch wel op vooruitgaan omdat ik steeds netwerkproblemen heb met de picore player/SQBT LMS en de netgear. Met een SMB server werkt het mss beter.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Quote from: doorofnight on November 23, 2017, 17:22:09
Vandaag was ik in de gelegenheid om twee streamers te vergelijken in een prettige luisterruimte in Vlaardingen (prima winkel, prima service), namelijk de Bluesound node 2 met de Electrocompaniet.

Helaas beide geen USB. Coaxiaal aangesloten. Piega luidsprekers. Digitale versterker, ben het merk kwijt. Ik kende het merk niet.

De Electrocompaniet vond ik wel wat fraaier klinken, losser en ruimtelijker met een iets andere kleur.. Maar ik hoor wel hoe ik thuis verwend ben met een veel beter geluid.. En dat die twee streamers de SQBT en Raspberry niet overduidelijk wegspelen. Ik zou er qua gebruiksgemak wsch wel op vooruitgaan omdat ik steeds netwerkproblemen heb met de picore player/SQBT LMS en de netgear. Met een SMB server werkt het mss beter.

O leuk, ben je bij Ruud geweest van Omera?
Goeie gast en mooie spulletjes staan en id topservice!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

Ik vond het ook een prettige winkel.

Als ik de Electrocompaniet wel zou kopen, doe ik dat bij Omera en Ruud. Maar ik ben er nog niet uit.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Quote from: doorofnight on November 23, 2017, 22:08:09
Ik vond het ook een prettige winkel.

Als ik de Electrocompaniet wel zou kopen, doe ik dat bij Omera en Ruud. Maar ik ben er nog niet uit.

Leuk, mocht je weer in Vlaardingen zijn, altijd welkom voor een bakkie bij mij.
Woon er niet ver vandaan.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

Dank je voor de uitnodiging! Ik woon in Rotterdam dus het is sowieso niet ver :) Lijkt me leuk.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

#788
Quote from: doorofnight on November 23, 2017, 23:39:57
Dank je voor de uitnodiging! Ik woon in Rotterdam dus het is sowieso niet ver :) Lijkt me leuk.

Leuk, spreken we keer luistersessie af bij beide 👍🏻
Zit noodgedwongen thuis door rug dus kan ook op de dag, kan het volume iets hoger 😄
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch


Marco66

Quote from: morca on November 24, 2017, 09:26:34
Marco ook al rugklachten beterschap.
En veel plezier heren :music:

Yep. Al 3 jaar en over paar maanden weer onder het mes.
1 voordeel, kan enorm gnieten van mijn nieuwe set en herontdek veek muziek.
Ook meer tijd om wat luistersessies te doen met mede forummers, leuk om steeds meer mede hobbyisten te ontmoeten!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

naish123

Vandaag ook nog bij Ruud van Omera geweest. Zeker een aardige vent. En mooie spullen. Een paar speakers beluisterd De luisterruimte kan mijns inziens wel wat beter evenals het netwerk (viel steeds uit).

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


Marco66

Leuk dat je vandaag even bent komen kijken en luisteren naar mijn set Abel.
Altijd mooi om een keer de persoon achter de forumnaam te leren kennen.
Bedankt voor je input en leuke nieuwe muziek leren kennen.

Ieg duidelijk dat ik een mooie set heb voor het geld en er nog stappen gemaakt kunnen worden met streamen maar wellicht kun je zelf hier nog wat over melden.

Bedankt en graag een keer bij jou op bezoek voor een luistersessie 👍🏻

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

#793
Dank je wel voor je gastvrijheid. Het was een leuke middag. Ik krijg graag een lijstje van de nummers die je draaide.

Wanneer ga je je eigen topic openen dan kunnen we daar een beetje bijhouden wat de bevindingen zijn? :)



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Quote from: doorofnight on November 28, 2017, 17:05:13
Dank je wel voor je gastvrijheid. Het was een leuke middag. Ik krijg graag een lijstje van de nummers die je draaide.

Wanneer ga je je eigen topic openen dan kunnen we daar een beetje bijhouden wat de bevindingen zijn? :)

Wel leuk idee id, komt goed.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

DofN

#795
Ik vond het in een leuke kennismaking :)

De Raspberry met DAC vond ik fijner klinken dan de Yamaha-streamer met ingebouwde DAC, maar de mooie vintage Sony ES CD-speler speelde toch het mooist; hiermee klonk alles toch even natuurlijker en meer gedefinieerd. Bij de streamers, vooral bij Spotify, was het toch alsof met name de galm in opnames wat plotseling ophield. Ik zou er mijn hand niet voor in het vuur durven steken, en het is maar een indruk.

We hebben wat geschoven met de Kharma luidsprekers tot ze een mooi breed beeld lieten horen en toch goed bleven focussen.

NB: Marco, van harte welkom voor een tegenbezoek.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Niets aan toe te voegen, zo heb ik het ook ervaren en prettig dat jij dit ook opmerkte.
Nu alleen nog kijken wat  doen met de streamer.
Optie voor de raspberry is nog een betere voeding en wellicht een kali reclocker er tussen, geen schokkende uitgave en wellicht weer een verbetering.
Wel was duidelijk dat een nummer via spotify minder klonk dan het zelfde nummer van de nas in flac dus.
Maar eens zien wat het kan brengen.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch


DofN

Ik was vergeten te vertellen dat de Yamaha in mijn oren ook wel iets liet liggen bij FLAC van de NAS ten opzichte van de Sony ES CD speler en de Raspberry.

Marco heeft overigens een heel mooie vintage Sony dual mono eindbak, VV en CD-speler staan, een ES serie met houten panelen. Heel fraai. Hij zal in zijn draadje wel wat foto's plaatsen :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Marco66

Quote from: doorofnight on November 29, 2017, 08:39:14
Ik was vergeten te vertellen dat de Yamaha in mijn oren ook wel iets liet liggen bij FLAC van de NAS ten opzichte van de Sony ES CD speler en de Raspberry.

Marco heeft overigens een heel mooie vintage Sony dual mono eindbak, VV en CD-speler staan, een ES serie met houten panelen. Heel fraai. Hij zal in zijn draadje wel wat foto's plaatsen :)

Klopt, ook met flac was de raspberry toch fractie lekkerder om naar te luisteren.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch