Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

holco

Klinkt een beetje alsof het mid/laag je niet overtuigd heeft.


Quote from: doorofnight on August  2, 2016, 23:45:48
Heb heel veel geluisterd (en tussendoor gewerkt, gesport en geslapen). De laatste 2 dagen staan ze naast elkaar. Beide sets zijn ingeregeld met DSP en beide zonder subs.

Ik kan switchen van de ene set naar de ander. Ik kan er heel veel over tikken, maar ik hou het kort. Ik heb in de afgelopen heel wat luidsprekers beluisterd in allerlei prijsklassen die ik allemaal niet thuis hoef omdat ik ze niet goed genoeg vind.

De Dutch en Dutch zijn daarop een uitzondering. Ze klinken heel fraai en goede luidsprekers zijn een zeldzaamheid :). Ze hebben een fenomenaal hoog. Het is een genoegen ze thuis te hebben, en ik ga ze missen als ze na morgen weer weg zijn.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Te strak/clean ws.

Maar Abel verstop je gewoon onder de vensterbank....dan ziet ie je niet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Jawel in het midden en laag zijn de D&Ds heel serieuze en goede luidsprekers, maar geen eerlijke concurrentie met mijn vloerstaande Dali's, die niet alleen meer cm2 conusoppervlak hebben maar ook een grotere kastinhoud. Ik wil ze daarom ook niet vergelijken met de Dali's simpelweg omdat dit appels met peren vergelijken is.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Zat zo wat te tellen hoelang ik al heel erg tevreden ben met de muziekweergave: de huidige subwoofers heb ik volgende week een jaar geleden aangesloten, de fronts iets meer dan 1,5 jaar. Ik was daarvoor ook al heel tevreden maar dit klinkt toch een stukje mooier dan met de Helicons.

De D&D cardioide monitoren vind ik nog steeds heel erg interessant als alternatief voor de ietwat te uitgebreide en complexe set die ik nu heb staan, en is tot nu toe de enige serieuze audiofiele verleiding, maar vooralsnog staat het goed zo :)

Het testen van netwerkspelers staat wel op het programma voor 2017.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

R

Quote from: doorofnight on December 19, 2016, 20:29:03
Zat zo wat te tellen hoelang ik al heel erg tevreden ben met de muziekweergave: de huidige subwoofers heb ik volgende week een jaar geleden aangesloten, de fronts iets meer dan 1,5 jaar. Ik was daarvoor ook al heel tevreden maar dit klinkt toch een stukje mooier dan met de Helicons.

De D&D cardioide monitoren vind ik nog steeds heel erg interessant als alternatief voor de ietwat te uitgebreide en complexe set die ik nu heb staan, en is tot nu toe de enige serieuze audiofiele verleiding, maar vooralsnog staat het goed zo :)

Het testen van netwerkspelers staat wel op het programma voor 2017.

Kan ik me helemaal voorstellen. Je hebt dan ook een prachtige set en ruimte. De D&D lijken me wel echt mooie speakers! (wel flinke jongens voor monitoren ;))

Thanatos

Vandaag bij Abel wezen luisteren.

Allereerst was het gezellig en en complimenten voor de mooie luisterstek. Heerlijk om zo de ruimte te hebben met een mooi uitzicht als toetje.

De akoestieke maatregelen zijn goed uitgevoerd. Ik hoorde op zitplek bij de tv wel iets van galm/reflectie tijdens het praten maar de luisterhoek is netjes behandeld. Dat hoor je terug in de rust in de weergave.

Het laag vind ik erg goed. Mooi strak en sluit goed aan daar complimenten over.

Ik vond het middengebied / stemmen tov de rest van het geheel wat terughoudend. Met uitschakelen van de DSP ingreep werd het beter maar zou in zijn geheel toch beter kunnen. Of het de Lyngdorf is, de speaker of juist teveel demping die in het middengebied zijn werk doet is lastig te beoordelen.

Maar overall een mooie set waar veel aandacht aan geschonken is, maar waar zeker ook nog wel wat te winnen valt.

Bedankt voor de gastvrijheid Abel  :thumbs-up:

DofN

#757
Ik vond het erg leuk dat je bent komen luisteren. Top dat je de raspberry pi hebt meegenomen voor een direct vergelijk met de SQBT.

Het uitsterven van galm/de allerhoogste tonen duurt net even langer dan bij de SQBT. En wil je dat? Ja dat wil je. Geen idee waarom, maar dat klinkt fijner. Ik heb meer luisterdagen nodig om te kunnen bevestigen dat het geheel ook wat vloeiender klonk op de raspberry.
Dus nu op zoek naar een betere streamer. Ik zie het niet gebeuren dat ik zelf zoiets in elkaar zet zoals jij hebt gedaan, helaas :(



En misschien ooit eens een mooie KEF monitor uit de oude Reference serie of een D&D luidspreker. Het is dat ik even helemaal geen zin heb om te veranderen van luidspreker, het bevalt ook goed zo. Ik kom binnenkort bij jou langs. Ben heel benieuwd.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

#758
Over een paar daagjes heb ik mijn Euphonia's alweer twee jaar en heb nog maar één luidspreker (thuis en elders) gehoord die ik beter vond klinken: de D&D 8C, al zou ik met subwoofer ondersteuning ook de 8M wel willen. De KEF Reference 203/2 staat op een gedeelde 2e plaats naast de Euphonia's.

Maar omdat ik zo tevreden ben, hou ik de Dali's nog even :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

 :D :D

Altijd mooi om te lezen als mensen tevreden zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bama

Quote from: doorofnight on March 25, 2017, 16:44:02
Over een paar daagjes heb ik mijn Euphonia's alweer twee jaar en heb nog maar één luidspreker (thuis en elders) gehoord die ik beter vond klinken: de D&D 8C, al zou ik met subwoofer ondersteuning ook de 8M wel willen.


Je hebt de 8C ook thuis beluisterd? Ik heb daar niets van gelezen, wat is voor jouw het verschil met de 8M?

DofN

De 8C heb ik op een demo gehoord. Hij bleek toen niet heel goed afgesteld te zijn maar op de luisterplek waar ik zat, had ik daar geen last van. Ik vond de 8C beter in het laag. (Bijna) Alsof er volwassen subs stonden mee te doen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Mijn streamer werkt tegenwoordig via mijn iPhone, dat is toch wel heel leuk. Kan een raspberry en hifiberry met goede voeding van harte aanbevelen.

En ben nog steeds zo tevreden met het geluid dat ik even niet zou weten wat ik zou willen verbeteren. Resteert de hobby van het muziek luisteren, gelukkig is er een hoop leuke muziek!

Nu maar eens Desiderii Marginis, Songs over Ruins.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Moest het even kwijt. De twee jaren van betrekkelijke rust in in de audioweergave kan ik enorm waarderen. Ik heb maar een paar kleine wijzigingen doorgevoerd.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Quote from: doorofnight on May  2, 2017, 09:25:12
Moest het even kwijt. De twee jaren van betrekkelijke rust in in de audioweergave kan ik enorm waarderen. Ik heb maar een paar kleine wijzigingen doorgevoerd.
Ik ook, heerlijk die rust!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten


DofN

Heerlijk!

Ben blij voor je Bas, al blijf jij wel altijd lekker bezig met van alles en nog wat. Jij ook tevreden Morca?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Ik ben zeer tevreden Abel
Enige wat ik nog wel zou willen is 4 van die dali,s
Maar me budget laat dat niet toe.

Dan mag ik niet klagen over het resultaat vd monitoren en de midbas woofers.
Dat maakt het samen toch een zeer volwassen speaker .
En met de tweeter die in mijn monitoren zit mag ik ook niet klagen.
Het lijkt aardig op het heldere wat jouw speakers weer geven.

Dus genieten en rust ,heerlijk is dat

DofN

Twee nette voedingen voor de SQBT en Raspberry, voor een eerlijk vergelijk:



Binnenkort maar eens uit het zicht brengen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

take5

Quote from: doorofnight on February 11, 2017, 21:00:48
En misschien ooit eens een mooie KEF monitor uit de oude Reference serie of een D&D luidspreker. Het is dat ik even helemaal geen zin heb om te veranderen van luidspreker, het bevalt ook goed zo. Ik kom binnenkort bij jou langs. Ben heel benieuwd.
Sla je slag in de marktsectie

W.Otter

Leuk om je bevindingen te lezen! ik ga donderdag een Lyngdorf TDAI2170 halen  :pompom: nog tips?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Spijkie

Haal je m nieuw of 2e hands? Indien t laatste. Vergeet bij t inmeten niet t kapje van de microfoon te halen  :nopompom: :-X
Gr Spijkie

Leuke aanwinst !
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

W.Otter

Nieuw! Bedankt voor de tip, zie je die zo snel over t hoofd? En maar afvragen waarom dat inmeten niet lukt :')

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

DofN

#774
Ik was bij Groovy van een buurforum om naar zijn nieuwe fraai ogende en zeer goed afstralende luidsprekers (Elipson) te luisteren en mocht een schakelkastje lenen.



Nadat ik hem aangesloten had ging ik er lekker voor zitten, maar iedere keer als ik de schakelaar gebruikte zogen de woofers een centimeter naar binnen en hoorde ik een niet te harde maar wel goed hoorbare plop. Eerst dacht ik nog dat dit de beveiliging was maar ook na oefenen met de juiste standen van de knoppen bij laag volume, bleef dit gebeuren zodat ik tenslotte maar kort het verschil wilde testen tussen de SDA2400 en de TDAI2170 (een versterkervergelijk). Hierbij viel het me op dat de SDA2400 niet alleen een andere klank had (iets koeler) maar potjandorie, daar gaan we: rust had in het middengebied, strakker en schoner klonk en beter focuste. Ik blijf liever weg bij zulke subjectieve termen.

Helaas durf ik de schakelkast niet aan te sluiten voor een uitgebreid en blind vergelijk en daarom wil ik hier geen conclusies aan verbinden. Daarvoor moet ik nog een keer testen.

Peter, bedankt voor het lenen van het schakelkastje! En het in bewaring nemen van mijn jas :)

Naschrift: de versterkers stonden qua volume exact gelijk. Lyngdorf heeft een handleiding geschreven voor bi-amping met daarin het volumeverschil (3dB) tussen de twee versterkers. Ik had RP en de subwoofers uit en luisterde naar de full-range Dali's.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software