Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Weer aan het testen Abel.
Ben benieuwd hoe dit bevalt,vooral het stukje 80-400 hz waar bij een monitor nog wel eens wat mist tov van je dalis die daar meer conusoppervlak hebben,en grotere kast voor een iets meer aanzet in dat gebied.

lynch1979

Net terug van een lange fietstocht vanaf Abel (3 min en 56 sec)

Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen...........er is heel weinig verschil tussen beide speakers.

Bij de eerste 2 nummers, viel mij op dat de D&D in het hoog wat pittiger, niet onaangenaam.

Na wat langer geluisterd te hebben raakte ik gewend aan het geluid van D&D speakers.

Ook is er nog gewisseld en naast elkaar geluisterd, de Dali's hadden toen mijn voorkeur (zonder dsp geluisterd) het hoog van de Dali's is net wat aangenamer (betreft ook smaak) en je merkt dat er een dedicated mind in de Dali's zit, waar door de stemmen net wat lekkerder klinken (uiteraard ook smaak gebonden).

Maar het verschil is veel kleiner dan ik in eerste instantie dacht te horen.

Al met al hele fijne speakers de D&D'S, ik ben benieuwd wat Hans ervan gaat vinden.

Dank voor de uitnodiging Abel en de gezellige muzikale middag.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Quote from: chansig on July 30, 2016, 18:18:23
Waarom zonder DSP geluisterd ?

Gr. Hans

Abel kan dat het beste uitleggen, even in mijn eigen bewoording dat het technisch niet mogelijk is om beide speakers via de dsp te beluisteren.

chansig

Dat maakt me nieuwsgierig naar het antwoord van Abel. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979


holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

DofN

Het eerste uur heeft Frank met DSP geluisterd. Het laatste klassieke stuk (Arvo Pärt, Salve Regina : Salve Regina, Arvo Pärt: Da pacem) met de Euphonia's meefluisterend.

Daarna de Dali's en de D&D-s naast elkaar gezet en dan is het niet eerlijk als één van de twee beter klinkt door de DSP. Dus in het directe vergelijk beide zonder DSP.  Ik had geen zin om de DALI's weer helemaal in te meten :)

Misschien kom ik daar morgen nog aan toe.

Mijn idee is wel dat de D&D-s door hun directiviteit juist in een akoestisch minder goede ruimte in vergelijking met veel andere luidsprekers, heel mooi zullen klinken. In mijn ruimte hebben ze dat voordeel niet t.o.v. de DALI's. Maar zet deze luidsprekers maar eens naast andere luidsprekers in een gewone huiskamer... :)

Ik heb inmiddels wat metingen gedaan: de D&D-s meten (net als de DALI's) heel netjes en ik moet binnenkort even goed kijken: volgens mij nog wel iets beter.

Ik vind de D&D-s echt geweldige monitoren maar een uitgebreidere analyse van mij laat nog even op zich wachten :)







You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ga je ook op een hogere stoel zitten als je naar de monitoren gaat luisteren of maakt het weinig tot niets uit dat deze een stuk hoger zijn ?

En tsjongejonge wat zijn die stands apart...ws is de wereld er nog niet klaar voor. Maar als ik D&D zou zijn zou ik snel wat recht toe recht aan gaan maken.

Wel een goede technische uitleg overigens..ik snap dat Frank deze niet zo goed kon uitleggen: Ik had geen zin om te meten... :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

De foto is oud: ze stonden vandaag op hun stenen sokkels en dan is het hoogteverschil nog geen 5 centimeter.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: chansig on July 30, 2016, 19:55:45
En tsjongejonge wat zijn die stands apart...ws is de wereld er nog niet klaar voor. Maar als ik D&D zou zijn zou ik snel wat recht toe recht aan gaan maken.

Wel een goede technische uitleg overigens..ik snap dat Frank deze niet zo goed kon uitleggen: Ik had geen zin om te meten... :D

Gr. Hans

Prima argumentatie toch? :) Ik vind de stands ook niet zo mooi.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Meer dan prima.

Het gaat gelukkig om het geluid en de monitoren.

Gr. Hans

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

lynch1979

Quote from: chansig on July 30, 2016, 19:55:45
Ga je ook op een hogere stoel zitten als je naar de monitoren gaat luisteren of maakt het weinig tot niets uit dat deze een stuk hoger zijn ?

En tsjongejonge wat zijn die stands apart...ws is de wereld er nog niet klaar voor. Maar als ik D&D zou zijn zou ik snel wat recht toe recht aan gaan maken.

Wel een goede technische uitleg overigens..ik snap dat Frank deze niet zo goed kon uitleggen: Ik had geen zin om te meten... :D

Gr. Hans

Grappenmaker :D

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase


DofN

Heb heel veel geluisterd (en tussendoor gewerkt, gesport en geslapen). De laatste 2 dagen staan ze naast elkaar. Beide sets zijn ingeregeld met DSP en beide zonder subs.

Ik kan switchen van de ene set naar de ander. Ik kan er heel veel over tikken, maar ik hou het kort. Ik heb in de afgelopen heel wat luidsprekers beluisterd in allerlei prijsklassen die ik allemaal niet thuis hoef omdat ik ze niet goed genoeg vind.

De Dutch en Dutch zijn daarop een uitzondering. Ze klinken heel fraai en goede luidsprekers zijn een zeldzaamheid :). Ze hebben een fenomenaal hoog. Het is een genoegen ze thuis te hebben, en ik ga ze missen als ze na morgen weer weg zijn.






You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

martien

Als ik het goed begrijp vind je ze dus beter dan je dali's?

Kwabbernoot

Quote from: doorofnight on August  2, 2016, 23:45:48
Heb heel veel geluisterd (en tussendoor gewerkt, gesport en geslapen). De laatste 2 dagen staan ze naast elkaar. Beide sets zijn ingeregeld met DSP en beide zonder subs.

Ik kan switchen van de ene set naar de ander. Ik kan er heel veel over tikken, maar ik hou het kort. Ik heb in de afgelopen heel wat luidsprekers beluisterd in allerlei prijsklassen die ik allemaal niet thuis hoef omdat ik ze niet goed genoeg vind.

De Dutch en Dutch zijn daarop een uitzondering. Ze klinken heel fraai en goede luidsprekers zijn een zeldzaamheid :). Ze hebben een fenomenaal hoog. Het is een genoegen ze thuis te hebben, en ik ga ze missen als ze na morgen weer weg zijn.

Je houdt het zo kort dat je zelfs vergeet een tijdeenheid aan te geven.  :laugh: :laugh:

Groeten...

DofN

Het woord "tijd" ontbrak :)  8) (maar ik bedoelde: jaren!)


Quote from: martien on August  3, 2016, 07:08:02
Als ik het goed begrijp vind je ze dus beter dan je dali's?

Dat heb ik niet geschreven.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

martien

Klopt, maar je schreef dat je ze ging missen. Vandaar mijn ietwat verkeerde conclusie.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software