Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

YamahaRXV

Quote from: lynch1979 on September 21, 2015, 13:44:43
BASSSSSSSSSSSSSSSSSSS

De 2 weken zijn voorbij  :D

Je timing is goed Frank  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

lynch1979

Quote from: YamahaRXV on September 22, 2015, 17:50:45
Je timing is goed Frank  :D

Die van mij wel, nu die van Bas nog  :D

YamahaRXV

Quote from: lynch1979 on September 22, 2015, 18:01:08
Die van mij wel, nu die van Bas nog  :D

Die loopt duidelijk niet synchroon met die van jou.... ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Die loopt a-synchroon met alle mensen. :blush:
Ik ben er mee bezig, maar er lopen wat belangrijke dingen naast. Nog heel even geduld?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

En inmiddels zijn we weer 2 weken verder  :D (de teller staat nu op 29 dagen)

Ik heb geen geduld maar dat had je al gemerkt  ;)

newday

Quote from: lynch1979 on October  7, 2015, 09:12:22
En inmiddels zijn we weer 2 weken verder  :D (de teller staat nu op 29 dagen)

Ik heb geen geduld maar dat had je al gemerkt  ;)

Ik stel voor dat jij een soort buitencategorie moderator wordt die er op gaat letten of iedereen wel zijn beloftes nakomt  ;D

DofN

Quote from: lynch1979 on October  7, 2015, 09:12:22
En inmiddels zijn we weer 2 weken verder  :D (de teller staat nu op 29 dagen)

Ik heb geen geduld maar dat had je al gemerkt  ;)

Joh, het moet geen bezoeking worden.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

lynch1979


lynch1979

Quote from: newday on October  7, 2015, 10:26:46
Ik stel voor dat jij een soort buitencategorie moderator wordt die er op gaat letten of iedereen wel zijn beloftes nakomt  ;D

Daar heb ik dan een dagtaak aan  :D

YamahaRXV

Quote from: lynch1979 on October  7, 2015, 09:12:22
En inmiddels zijn we weer 2 weken verder  :D (de teller staat nu op 29 dagen)

Ik heb geen geduld maar dat had je al gemerkt  ;)

Ik vrees dat je toch nog ''even'' door de zure (ongeduldige) appel heen moet bijten Frank.... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

DofN

#535
Ik heb besloten uitermate tevreden te zijn met het geluid van mijn huidige luidsprekers (zie eerste post) en dat ik ze nog jaren wil houden (al sluit ik een dipool/hoorn-multisub oplossing niet uit als tweede set) maar dat mijn hart niet sneller klopt van de huidige kleur en afwerking. Het stoort me ook niet. Mijn vorige LS vond ik wel heel mooi om te zien en dat is me toch wel wat waard.

Ik overweeg om ze zwart te laten spuiten. Het schijnt dat ze ook fraai gewrapd kunnen worden en het voordeel daarvan is dat het proces ongedaan gemaakt kan worden, mocht ik ze willen herstellen in oorspronkelijke luister.

Wat zijn jullie gedachten hierover? Nog even los van de kosten en de haalbaarheid.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

Enkel wanneer je voornemens bent om deze ls. gedurende langere tijd te behouden (>5jaar) en bereid bent om flink af te schrijven (de hobby mag wat kosten), zou ik overwegen om ze in een door jou gewenste kleur te spuiten.

Als koper heb ik zelf geen interesse in een overgespoten exemplaar. Ongeacht of het een gewilde kleur zou zijn. En ik denk dat dit voor velen zo is, iig. in een bepaalde prijsklasse. Daarom zou ik er zelf nooit aan beginnen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

#537
Bedankt Xander voor het meedenken. Ik ben er nog niet uit :)

Ik heb Kharma's te leen. En daarom hier nu een miraculeuze meting van 2 fronts met en zonder 2 subs, weergegeven zonder smoothing:



De Kharma's zonder subs en zonder DSP laten een vlakke meting zien (miraculeus want mijn kamer werkt nooit mee, maar mss doe ik iets fout) tot een tamelijk breedbandige maar geen alarmerende dip tussen de 50 en 65Hz. De Kharma's met subs en DSP hebben vrijwel hetzelfde verloop maar dan is deze iets vlakker.

De Dali's met de subs en DSP hebben een iets vlakker verloop (groen) bij die dip, maar laten eigenlijk hetzelfde zien. Mijn conclusie is dat de identieke bulten en dalen kamerinvloeden zijn en geen luidsprekerkenmerken (?). Van de Dali's heb ik metingen van een pseudo-anechoic room en daarin zijn ze sowieso al vlak. Ik vermoed dat de Kharma's ook vlak zullen meten.

Op het gehoor, boemen de Kharma's zonder sub en dsp wel iets meer. Dit blijkt niet uit de meting. Wat ik nog mis is een meting van de Dali's zonder subs en zonder DSP.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

#538
Quote from: doorofnight on December  4, 2015, 14:20:30
Bedankt Xander voor het meedenken. Ik ben er nog niet uit :)

Ik heb Kharma's te leen. En daarom hier nu een miraculeuze meting van 2 fronts met en zonder 2 subs, weergegeven zonder smoothing:



De Kharma's zonder subs en zonder DSP laten een vlakke meting zien (miraculeus want mijn kamer werkt nooit mee, maar mss doe ik iets fout) tot een tamelijk breedbandige maar geen alarmerende dip tussen de 50 en 65Hz. De Kharma's met subs en DSP hebben vrijwel hetzelfde verloop maar dan is deze iets vlakker.

De Dali's met de subs en DSP hebben een iets vlakker verloop (groen) bij die diep, maar laten eigenlijk hetzelfde zien. Mijn conclusie is dat de identieke bulten en dalen kamerinvloeden zijn en geen luidsprekerkenmerken (?). Van de Dali's heb ik metingen van een pseudo-anechoic room en daarin zijn ze sowieso al vlak. Ik vermoed dat de Kharma's ook vlak zullen meten.

Op het gehoor, boemen de Kharma's zonder sub en dsp wel iets meer. Dit blijkt niet uit de meting. Wat ik nog mis is een meting van de Dali's zonder subs en zonder DSP.
Je schaal op 40-105 dB zetten ipv de huidige geeft een eerlijker beeld. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Hier een eerlijker beeld en ook duidelijker beeld waarom ik meer verschil hoorde dan de metingen lieten zien :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

frank2

Het gaat erom hoe jij het vind klinken. Een grafiek is leuk maar eigenlijk nietszeggend. Een vlakke curve kan heel saai klinken.

Het gaat om het totaalplaatje dus hoe de sound vd speakers is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

DofN

#541


groen: kharma met subs en rp
zwart: dali met subs en rp

(sorry dat ik de kleuren steeds verander)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: frank2 on December  4, 2015, 15:51:50
Het gaat erom hoe jij het vind klinken. Een grafiek is leuk maar eigenlijk nietszeggend. Een vlakke curve kan heel saai klinken.

Het gaat om het totaalplaatje dus hoe de sound vd speakers is.

Ach grafieken.. :) Ik heb eigenlijk tot nu toe een voorkeur voor de Dali's..

Ik hoor tot nu toe geen groter 3D plaatje, geen groter oplossend vermogen (wat moet leiden tot meer details) en ik vind de rust en de klank van Dali prettiger. Maar het weekend is nog jong, er kan van alles gebeuren.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Quote from: frank2 on December  4, 2015, 15:51:50
Een vlakke curve kan heel saai klinken.


Nee hoor...dat jij (of een ander) het als saai ervaart is puur smaak.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: doorofnight on December  4, 2015, 16:01:47
Ach grafieken.. :) Ik heb eigenlijk tot nu toe een voorkeur voor de Dali's..

Ik hoor tot nu toe geen groter 3D plaatje, geen groter oplossend vermogen (wat moet leiden tot meer details) en ik vind de rust en de klank van Dali prettiger. Maar het weekend is nog jong, er kan van alles gebeuren.

Wat is eigenlijk het bruto advies prijsverschil tussen de Dali's en de Kharma's DON?

twani

Quote from: frank2 on December  4, 2015, 15:51:50
Het gaat erom hoe jij het vind klinken. Een grafiek is leuk maar eigenlijk nietszeggend. Een vlakke curve kan heel saai klinken.



Daar dacht je in de ARC tijd wel anders over meen ik me te herinneren.....

Mr.M

Leuk om die grafieken te zien. Abel. Ook leuk om te zien hoe ieder op zij manier geluid beoordeelt. De eene meet, de ander luistert enkel en de ander wil emotie voelen.

Zo verschillen we allemaal van elkaar en gelukkig is er genoeg aanbod voor ieder smaak.

Moet eerlijk zeggen, de kharmas kliknken bij abel behoorlijk anders dan bij mij ivm de akoestiek en de zware demping van de kamer.

Ook is de ruimtelijkheid gevoel heel anders bij abel (minder zijreflecties) dus minder "ruimtelijkheid gevoel".

Wel een Intiemer luisterervaring met een dodelijke stilte om je heen.

Ja luisterhoek  is een hele mooie rustgevend hoekje abel. Dat heb je goed voor mekaar. Complimenten daarvoor.


**UNDER CONSTRUCTION**

screw

Quote from: frank2 on December  4, 2015, 15:51:50
Het gaat erom hoe jij het vind klinken. Een grafiek is leuk maar eigenlijk nietszeggend. Een vlakke curve kan heel saai klinken.

Het gaat om het totaalplaatje dus hoe de sound vd speakers is.

helaas gaat dat niet geheel op, uiteindelijk is het de kamer die het geluid maakt.

valt me ook op dat de subs niet geheel lekker ingesteld staan? Her en der nog een piekje en dal. Ik zou als ik zou moeten kiezen voor de dali gaan iig.
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

DofN

Het is best redelijk maar het kan beter, grafiektechnisch. Qua geluid is het echter prima. Ik weet nog niet welke- en of ik nog stappen zet in het laag.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software