Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

#500
Een paar weken eerder heb ik de hele set omgegooid naar een andere plek in de woonkamer en toch weer teruggezet. Daarna mijn oren een keer uitgespoten, wat zitten schuiven met de stoel.. Bedacht dat met de Euphonia's sommige opnames qua ruimtelijkheid en precisie en vooral ook hoe stemmen met gezag compact in het midden kunnen staan bij bepaalde opnames, toch wel heel precies productiefouten lieten horen.. Een aantal opnames viel me een beetje tegen. Nog een keer opnieuw ingemeten... Omdat Bas nog eerder was langsgekomen en dacht dat de ene luidspreker iets luider klonk dan de ander, nog een meting gedaan of de ene LS luider klonk dan de ander.. niet het geval.

Ik heb weinig tijd gehad om te luisteren de afgelopen weken, en die ene avond dat ik tijd had, heb ik vooral zitten genieten, maar wel met de conclusie dat ik nog niet helemaal lekker zat, beetje druk in mijn hoofd, misschien toch wat verkouden?
Enfin, vanavond kwam Maz spontaan langs, en na drie nummers vroeg hij of de linkerluidspreker iets verder naar voren stond dan de rechter. Natuurlijk niet, ik meet dat tot op de millimeter precies, bovendien staan de plekken gemarkeerd op de vloer! Toch even het meetlint erbij gehaald.. En ja, 5 cm verschil. Diepe schaam. Het is niet zo rampzalig als LS verkeerd aansluiten, maar het komt in de buurt qua stompzinnigheid  8) Ik heb aan alles gedacht (zelfs nog van versterker gewisseld) behalve getwijfeld aan de juiste plaatsing van de LS.

Petje af voor Maz! Ik heb ook nog wat nummers geluisterd, en heb weer rust. Het klopt weer :) En Maz had een paar zeer fraaie luisterverzoeken die ik opgeslagen heb in mijn luisterlijst.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mr.M

 Graag gedaan abel. Na al het schuiven en doen bij mij thuis bouw je iets aan ervaring op blijkbaar.;)
Ik luisterde paar bekende nummers en herkende dezelfde verschuvind in plaatsing van instrumenten en stemmen die ik weleens eerder bij mij ook hrb gehad.
Op een of ander manier herken je opgegeven moment bepaalde gedrag van luidsprekers met schuiven.  de symptomen waren voor mij bekend. Als ik die misplaatsing van instrumenten  bij mij thuis had , dan stond een van de speaker(afhankelijk van naar welke kant de instrumenten worden misplaatst ) meer naar voren tov de ander.

Het is natuurlijk de combinatie van zitplek afstand ,onderling afstand van ls en toe in en hoeverre de speakers de kamer inkomen. In jouw geval met een beetje geluk heb ik de gooie analyse gegeven. Hahahaha en daarna had ik ook de rust,ruimtelijkheid en plaatsing welke ik gewend ben bij mij thuis als alles goed staat opgesteld.

Moet wel zeggen abel. Kli kt behoorlijk goed bij jouw. Iets te veel ruat voor mijn smaak maar heel lekker en aangenaam met een hele mooie soundstage en plaatsing.
Zo goed dat je ieder klein verschuiving in speakers hoort.

Tnx voor gastvrijheid..
**UNDER CONSTRUCTION**

Bas Akkerman

Beloofd, beloofd, beloofd, ik ga echt snel dat verslag online zetten.
Blijkbaar hoorde ik het dus ook niet verkeerd en was mijn intuïtieve reactie om iets meer naar rechts (in vergelijking met het midden) te gaan zitten een logische. ;)

Zonder hele forumoorlogen te ontketenen, het zegt ook wel iets over meten.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Het is goed mogelijk dat die ene ls toen ook al iets naar voren stond, mAar ik heb na jouw bezoek nog vaak geschoven. Ik denk niet dat je met de beperkte metingen van rew in een gewone kamer de verschillen kan duiden tussen een goede afbeelding en een haarscherpe Afbeelding?

Misschien kunnen experts dit wel meten en zien in metingen in dode ruimtes, dat weet ik niet.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Quote from: Bas Akkerman on July  7, 2015, 08:00:48
Beloofd, beloofd, beloofd, ik ga echt snel dat verslag online zetten.
Blijkbaar hoorde ik het dus ook niet verkeerd en was mijn intuïtieve reactie om iets meer naar rechts (in vergelijking met het midden) te gaan zitten een logische. ;)

Zonder hele forumoorlogen te ontketenen, het zegt ook wel iets over meten.
Ja dat ie goed had moeten meten met ze meetlint,daar is REW niet voor  :clapping:

lynch1979

Quote from: Bas Akkerman on July  7, 2015, 08:00:48
Beloofd, beloofd, beloofd, ik ga echt snel dat verslag online zetten.
Blijkbaar hoorde ik het dus ook niet verkeerd en was mijn intuïtieve reactie om iets meer naar rechts (in vergelijking met het midden) te gaan zitten een logische. ;)

Zonder hele forumoorlogen te ontketenen, het zegt ook wel iets over meten.

Bas heb je al een idee wanneer je het verslag gaat plaatsen? Ben er best nieuwsgierig naar.....

Bas Akkerman

Binnen twee weken. Moet er gewoon aan beginnen.
Bedankt voor de schop onder de kont, Frank! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Quote from: lynch1979 on September  7, 2015, 20:04:49
Bas heb je al een idee wanneer je het verslag gaat plaatsen? Ben er best nieuwsgierig naar.....

Niet te ongeduldig Frank, de belofte om het verslag online te plaatsen is pas 2 maanden geleden.... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

lynch1979

Quote from: Bas Akkerman on September  7, 2015, 20:56:04
Binnen twee weken. Moet er gewoon aan beginnen.
Bedankt voor de schop onder de kont, Frank! :thumbs-up:

You're welcome  :thumbs-up:

Ik begin nu met aftellen  :D

lynch1979

Quote from: YamahaRXV on September  7, 2015, 20:56:43
Niet te ongeduldig Frank, de belofte om het verslag online te plaatsen is pas 2 maanden geleden.... :D

Ik ongeduldig  :D

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Bas Akkerman

Quote from: YamahaRXV on September  7, 2015, 21:01:27
Jij wilt er gewoon een cliffhanger van maken Bas  :P ;D
Nou, zo lang wil ik nou ook weer niet mensen laten hangen.

Quote from: lynch1979 on September  7, 2015, 21:08:15
You're welcome  :thumbs-up:

Ik begin nu met aftellen  :D
Doe dat. :tounge2:

Quote from: dre73 on September  7, 2015, 21:11:28
Een tijdelijke ban geeft genoeg tijd toch? :D
Hey, dat ik nu geen baan heb, vind ik al genoeg rust hoor! :dry:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Ik ga binnenkort op bezoek bij Bas (dat is de bedoeling) en het zou leuk zijn als Bas en ik dan zo ongeveer tegelijkertijd wat posten over de opgedane luisterervaringen :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN



Vlak voordat het ging onweren trok de wind aan, begon het te sputteren en kleurde de lucht roze-lavendel (oid).
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Voor Bas alvast het plaatje voor bij het praatje  ::)




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Jumping Jack

Het blijft een prachtige ruimte  :inlove:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

BASSSSSSSSSSSSSSSSSSS

De 2 weken zijn voorbij  :D

Robiwan

Quote from: doorofnight on September 10, 2015, 21:24:57
Voor Bas alvast het plaatje voor bij het praatje  ::)



mooie sfeervolle ruimte, al zegt dat nog niks over of het goed dan wel minder goed klinkt :D :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

screw

LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

kathos

erg mooie, gezellige ruimte om muziek te beluisteren inderdaad!
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

twani

#522
Één van de mooiere dedicated "stereo luisterruimtes" (getoond) op het forum wat mij betreft :)

DofN

Dank dank, maar het is een hoek in de woonkamer, niet dedicated. Vind het zelf de laatste tijd erg prima klinken :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

twani

Quote from: doorofnight on September 22, 2015, 09:26:32
Dank dank, maar het is een hoek in de woonkamer, niet dedicated. Vind het zelf de laatste tijd erg prima klinken :)

Dedicated Hoek dan :tounge2: