Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Ik verbaas me er ook over. Ik had als ik de verkoper was, het na 3 keer wel verweten aan onzorgvuldigheid/onwetendheid/roekeloosheid van de gebruiker. Maar blijkbaar krijg ik het voordeel van de twijfel / stomme pech.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

#376
Quote from: morca on December 16, 2014, 17:22:58
Apart dat je dan toch wat ''denkt '' te lezen in me woorden. ;)


De opmerking wat ik meen te lezen in je posts heeft niets met de zin te maken die je quote/post.

Maar prima dat je afhaakt in de discussie.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.


DofN

#378
De twee subs zijn terug in het systeem, vanochtend ingesteld. High- en Lowpass filter op 40hz, 4e order filter. De lage crossover omdat ik de fronts zoveel mogelijk laten doen en waar ze het moeilijk zouden krijgen, de subs inzetten.

Ik ga eerst een tijd goed luisteren voor ik er weer wat van vind :) En Martijn daarna contacten.


NB: kreeg het nog wel weer koud om het hart. Ik had de stroom afgesloten, de stekkerblokken uit het contact. En bij het inpluggen van de kabel toch weer statische vonkjes bij de sub. Maar hij doet het nog.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Quote from: doorofnight on January 15, 2015, 10:56:59
De twee subs zijn terug in het systeem, vanochtend ingesteld. High- en Lowpass filter op 40hz, 4e order filter. De lage crossover omdat ik de fronts zoveel mogelijk laten doen en waar ze het moeilijk zouden krijgen, de subs inzetten.

Ik ga eerst een tijd goed luisteren voor ik er weer wat van vind :) En Martijn daarna contacten.


NB: kreeg het nog wel weer koud om het hart. Ik had de stroom afgesloten, de stekkerblokken uit het contact. En bij het inpluggen van de kabel toch weer statische vonkjes bij de sub. Maar hij doet het nog.
Van alle apparatuur ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

De set stond al zeker 10 minuten van de stroom voor ik de sub inplugde.

Ja.. Sokken en wollen kleed.. Ik denk dat ik hierdoor 2 subs opgeblazen heb - al schijnt dat niet te kunnen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

#383
Quote from: doorofnight on January 15, 2015, 15:52:39
De set stond al zeker 10 minuten van de stroom voor ik de sub inplugde.

Ja.. Sokken en wollen kleed.. Ik denk dat ik hierdoor 2 subs opgeblazen heb - al schijnt dat niet te kunnen.
Het kan dus wel. ;) ;D
Voortaan eerst even ontladen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted Member 2

Quote from: Staaled on January 15, 2015, 18:07:31
Het kan dus wel. ;) ;D
Voortaan eerst even ontladen.

Ik heb weleens een aarddraad aan laminaat gezien.  :o

op het laminaat zat een stukje alluminium tape, koperen ringetje met een draad er aan naar aarde.

De relatieve luchtvochtigheid kan ook een factor zijn.

morca

Top ze staan er weer,blijft apart verhaal.
Ik moet wel zeggen,als ik op me sokken ga lopen hier,en dan ipv op het leer nog een kleedje leg op de bank.....
Heeft mij ook al eens goed doen schokken,tot ik de Inuke als ontlaadpunt gebruikte.
Nu heb ik slippers en geen dekentje meer op de bank,ik durf niet meer  ;D

DofN

Ik krijg het zelf (nog) niet voor elkaar om het beter te laten klinken met subs.. Ik vind het laag van de fronts beter dan het laag van de subs.. Het is strakker, dieper vooral veel gedefinieerder - alsof ik er meer details in hoor. Welke dat ook mogen zijn..  ??? Bij hoge volumes klinkt het met subs wel lekkerder, maar ik draai zelden op hoge volumes. Zaterdag zal ik nog meer spelen met de gain (die moet misschien wat harder) en de crossover.. Ik zal in het SVS topic wat concrete vragen stellen over de juiste filterinstellingen bij lage crossovers of juist de hoge crossovers.

Martijn die om de hoek woont, wil binnenkort langskomen om de subs (beter) in te regelen.. Helaas lukt niet op heel korte termijn omdat we het beide nogal druk hebben.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Quote from: doorofnight on January 29, 2015, 23:17:32


Martijn die om de hoek woont, wil binnenkort langskomen om de subs (beter) in te regelen.. Helaas lukt niet op heel korte termijn omdat we het beide nogal druk hebben.
Hij kan je meteen eea uitleggen over je vragen.
Lijkt me dubbel winst voor je,je set goed ingeregeld en zelf wat kennis wat waar en waarom.
Er zal wel wat handmatige dsp nodig zijn.

DofN

Wie weet komt het nog goed.. :)


Ik zal de komende 2 weken vast vaak wisselen tussen spelen mét en zonder subs. De Lyngdorf versterker is ideaal: vanaf de luisterplek kan ik wisselen en van setup a (zonder subs) naar setup b (met subs). Neem een goed nummer en test een keer of 5, pak een ander goed nummer.. idem.. Zo krijg ik toch wel een indruk. En die is momenteel bij normale/lage luistervolumes niet in het voordeel van de subs.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Naar mijn mening staan je subs kwalitatief niet in verhouding tot je mains.
Betere en grotere subs hebben nu eenmaal meer schaal , autoriteit en gemak.

Dat is 1.
En 2 is dat je buiten Roomperfect eens zou moeten (laten) meten. Dan zie je wat er gebeurt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Dank je voor het meedenken. Ik wacht het bezoek van Martijn rustig af - het klinkt al erg goed hoor, maar ik ben ook wel kritisch :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Gekocht: een paartje "Audiodata Soutien 2"  Nu nog even wachten tot ik ze mijn huis in kan slepen :)



Elke unit voorzien van inductieve trillingsopnemer die ongewenste uitslingeringen van de conus detecteert en elimineert(Backes&Muller octrooi).

Bijna vintage :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

VPI



Dirk

ik denk bij een soutien aan wat heel anders...maar 't is ook een paartje  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


DofN

Quote from: morca on February  2, 2015, 19:14:50
;D

Duitsers en de Franse taal :)

Ik ben ook heel benieuwd hoe ze gaan bevallen. Heb goede hoop op een strak laag.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Helaas de audiodata soutien is het niet geworden: in 1 van de 2 subs zat een vette zoem, en een ruisend geluid. Nog aangesloten op een contact met randaarde, maar dat mocht niets helpen.

Ik denk een slecht wordende versterker. De eigenaar had het nog niet gehoord en hij vond het maar niets dat ik de subs liet staan want op de luisterplek hoorde hij het niet..

Jammer.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software