Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lynch1979


daanvanduif

Balen van die subs.. zou ze (laten) repareren onder garantie en de mooie Dali Subwoofer kopen die in de marktsectie staat  :angel:
Corazón

YamahaRXV

#327
Quote from: dre73 on December 14, 2014, 20:27:46
Dooofnight? :D

Doof in de nacht......  :withstupid: Heeft Abel teveel voor PA speakers gestaan tijdens zijn nachtleven...?  :D

@Frank  Als je toch wat aanpassingen heb gedaan in je post kan deze er ook nog wel bij.... Lyn(g)dorf   :angel:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

DofN

Quote from: daanvanduif on December 14, 2014, 20:34:56
Balen van die subs.. zou ze (laten) repareren onder garantie en de mooie Dali Subwoofer kopen die in de marktsectie staat  :angel:

Ja heel erg balen. Ik heb contact gehad met SVS USA en daar zeggen ze dat de dealer more then happy is om te helpen. Ik moet dat nog zien, maar geef ze de opties om de subs terug te nemen, de sledge amp op te sturen zodat ik hem zelf kan repareren, of de sub op te sturen voor reparatie. Ik heb iig geen zin meer in SVS-subs.

Die prachtige S600 trekt enorm, maar het is er maar 1.. voor beste integratie zijn 2 nodig.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

Quote from: Martijn - Synergy Acoustics on December 14, 2014, 12:51:22


De akoestische aanpassingen die Abel gedaan heeft, hebben geleid tot minder galm en minder sterke vroege reflecties. Galm en reflecties zijn de bouwstenen van ruimtelijkheid. Je kunt dus stellen dat een gebrek in ruimtelijkheid het gevolg van de akoestische maatregelen is.
(..)
Je zult dus op zoek moeten naar een compromis dat voor jouzelf voor de meeste muziek het best werkt.


Dat compromis gaat er weer komen hoor :) Het is best mogelijk om diepte en ruimtelijkheid te horen in een 2.0 (of 2.2) opstelling.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

daanvanduif

Nee ik zou bij zoveel pech ook niet lekker meer zitten met die sub in huis.

Ja er is weinig aanbod aan s600 dus een set van 2 vinden wordt erg lastig.
Indien je nou echt zeker bent dat je de Helicon's voor lange tijd houdt zou je er alvast 1 kunnen kopen (en dan maar audio-markt etc in de gaten houden voor een 2e).

Quote from: doorofnight on December 14, 2014, 20:46:22
Ja heel erg balen. Ik heb contact gehad met SVS USA en daar zeggen ze dat de dealer more then happy is om te helpen. Ik moet dat nog zien, maar geef ze de opties om de subs terug te nemen, de sledge amp op te sturen zodat ik hem zelf kan repareren, of de sub op te sturen voor reparatie. Ik heb iig geen zin meer in SVS-subs.

Die prachtige S600 trekt enorm, maar het is er maar 1.. voor beste integratie zijn 2 nodig.
Corazón

MAW

hoezo uberhaubt eigenlijk subs? Gaan de Helicon 800 mk2's niet diep genoeg?
Gr. Martijn

DofN

Ja die gaan diep genoeg, en qua diepte voegen de SVS-subs eigenlijk ook niets toe. Vond het laag wel net iets gebalanceerder klinken, ietsje strakker. Maar ik had al eens aangegeven dat het echt geen wereld van verschil is.

Nu speel ik al een dagje zonder subs en het klinkt weer heerlijk.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

MAW

Gr. Martijn

DofN

Waar is jouw set met de Barefoots op dit forum te bewonderen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

MAW

Gr. Martijn

Deleted Member 2

Quote from: doorofnight on December 14, 2014, 21:47:09
Ja die gaan diep genoeg, en qua diepte voegen de SVS-subs eigenlijk ook niets toe. Vond het laag wel net iets gebalanceerder klinken, ietsje strakker. Maar ik had al eens aangegeven dat het echt geen wereld van verschil is.

Nu speel ik al een dagje zonder subs en het klinkt weer heerlijk.

Dat laatste kan ik me goed voorstellen.
Met de sub's vond ik het in tegenstelling wat je zou verwachten het laag minder goed. De structuur / doortekening in het laag was zonder sub's beduidend beter.

Gr
Henk

DofN

Op dat punt ga ik je misschien wel gelijk geven :)  :clapping:

Kan aan de kwaliteit van de SVS subs liggen en niet aan het fenomeen subs.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

YamahaRXV

Quote from: doorofnight on December 15, 2014, 10:30:13
Op dat punt ga ik je misschien wel gelijk geven :)  :clapping:

Kan aan de kwaliteit van de SVS subs liggen en niet aan het fenomeen subs.

Ik kan zelf niet uit ervaring spreken als het gaat om de kwaliteit van SVS subs, maar wat ik inmiddels wel kan stellen aan de hand van recente eigen ervaringen is dat het merk/type sub met zijn specifieke eigenschappen (volume behuizing, snelheid/respons, opbouw/materiaalkeuze driver etc.) wel een grote rol speelt op het gebied van een klankmatig mooie integratie in de set  ;)
Ben zelf altijd van mening geweest dat een sub absoluut geen toegevoegde waarde zou zijn in mijn set daar mijn speakers voldoende strak en diep laag geven, maar moet daar eerlijk gezegd wel op terugkomen... Het is nu zelfs zo dat ik niet meer zonder wil en dat is voor iemand die ''anti-sub'' was al heel wat.
Ik ervaar hier juist een verbeterde definitie en strakheid in het laag-en middentonen gebied en ook is de vervelende staande golf die ik had weg  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martijn M

Alles valt of staat met de integratie van de subwoofers.
Dutch & Dutch

chansig

Quote from: Martijn - Synergy Acoustics on December 15, 2014, 13:00:52
Alles valt of staat met de integratie van de subwoofers.

en dus niet zo met de specifieke eigenschappen (zoals Yamaha ze aangeeft) van de sub ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Mijn post was een reactie op die van doorofnight. De kwaliteit van de subwoofer speelt een minder grote rol, mits hij aan een aantal basale prestatie-eisen voldoet.
Dutch & Dutch

DofN

Je hebt het eerder gezegd Martijn - en ik geloof je graag -  en toch.. een sub die tot 200 Hertz meedoet, neemt een flink deel van het geluid voor zijn rekening. Een deel van mannenstemmen bijvoorbeeld. Maar ook een hoop instrumenten en ook wordt in het frequentiegebied tot 200hz de kwaliteit van de warmte van het geluid bepaald.

In dat frequentiegebied doen LS fabrikanten hun best voor een zo goed mogelijk geluid. Daar is oog voor kwaliteit van de kast, het filter, de units en meer van die dingen.

Hoe verhoudt het feit dat een basale kwaliteit bij subs van woofers, kast en filter tot 200Hz voldoende is, terwijl daarboven, of eigenlijk al vanaf zo rond de 30-35Hz bij LS geen sprake is van basale kwaliteit, maar van een hoger kwaliteitsniveau?

En in het verlengde daarvan: waarom hoeft de klankkleur van een sub niet overeen te komen met de klankkleur van een LS? In die eerste 200Hz gebeurt een hoop dat maar net aansluiting moet vinden met wat de LS- overnemen?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

YamahaRXV

Quote from: doorofnight on December 15, 2014, 15:12:16
Je hebt het eerder gezegd Martijn - en ik geloof je graag -  en toch.. een sub die tot 200 Hertz meedoet, neemt een flink deel van het geluid voor zijn rekening. Een deel van mannenstemmen bijvoorbeeld. Maar ook een hoop instrumenten en ook wordt in het frequentiegebied tot 200hz de kwaliteit van de warmte van het geluid bepaald.

In dat frequentiegebied doen LS fabrikanten hun best voor een zo goed mogelijk geluid. Daar is oog voor kwaliteit van de kast, het filter, de units en meer van die dingen.

Hoe verhoudt het feit dat een basale kwaliteit bij subs van woofers, kast en filter tot 200Hz voldoende is, terwijl daarboven, of eigenlijk al vanaf zo rond de 30-35Hz bij LS geen sprake is van basale kwaliteit, maar van een hoger kwaliteitsniveau?

En in het verlengde daarvan: waarom hoeft de klankkleur van een sub niet overeen te komen met de klankkleur van een LS? In die eerste 200Hz gebeurt een hoop dat maar net aansluiting moet vinden met wat de LS- overnemen?

^^
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Staaled

Quote from: doorofnight on December 15, 2014, 15:12:16
Je hebt het eerder gezegd Martijn - en ik geloof je graag -  en toch.. een sub die tot 200 Hertz meedoet, neemt een flink deel van het geluid voor zijn rekening. Een deel van mannenstemmen bijvoorbeeld. Maar ook een hoop instrumenten en ook wordt in het frequentiegebied tot 200hz de kwaliteit van de warmte van het geluid bepaald.

In dat frequentiegebied doen LS fabrikanten hun best voor een zo goed mogelijk geluid. Daar is oog voor kwaliteit van de kast, het filter, de units en meer van die dingen.

Hoe verhoudt het feit dat een basale kwaliteit bij subs van woofers, kast en filter tot 200Hz voldoende is, terwijl daarboven, of eigenlijk al vanaf zo rond de 30-35Hz bij LS geen sprake is van basale kwaliteit, maar van een hoger kwaliteitsniveau?

En in het verlengde daarvan: waarom hoeft de klankkleur van een sub niet overeen te komen met de klankkleur van een LS? In die eerste 200Hz gebeurt een hoop dat maar net aansluiting moet vinden met wat de LS- overnemen?
Bij 200 Hz praat je niet meer over een subwoofer en dat vraagt idd andere kwaliteiten van kast en driver.
Zie bijvoorbeeld waar Lyngdorf voor kiest in deze.
Kleinere kast en driver.
Daarentegen kun je van dergelijke systemen niet verwachten dat ze 20 Hz @ 110 dB halen. :yinyang:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

morca

Quote from: chansig on December 15, 2014, 14:18:20
en dus niet zo met de specifieke eigenschappen (zoals Yamaha ze aangeeft) van de sub ?

Gr Hans
Ontwerp van een kist draagt zeker bij aan het geluidsbeeld.
Als zelfbouwer heb ik de verschillen goed kunnen ervaren.

Ik zeg altijd dat de JL,s snel direct en accuraat afspelen.
doe je ze maar in een kist die op papier we goed is(te groot),klinken ze zo traag als dikke pudding.
Snelheid in afspelen van bassrifje,s is weg,en de laagweergave ook niet om over naar huis te schrijven.
Waar de sub nu veranderd van rifje zet hij in een grote kist alleen aan,en komt de rest erna pas.


200 hz inzetten is aan te raden bij 2 of nog beter 4 sub,s,anders is de sub te plaatsbaar.

chansig

Ik heb dan ws mazzel als ik het zo allemaal lees. Twee Peerless woofers, 2 scan speak woofers, 2 verschillende kasten.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Quote from: chansig on December 15, 2014, 18:36:37
Ik heb dan ws mazzel als ik het zo allemaal lees. Twee Peerless woofers, 2 scan speak woofers, 2 verschillende kasten.

Gr Hans

Jij hebt altijd mazzel  ;)

Deleted Member 2

Quote from: morca on December 15, 2014, 17:48:08

Snelheid in afspelen van bassrifje,s is weg,en de laagweergave ook niet om over naar huis te schrijven.
Waar de sub nu veranderd van rifje zet hij in een grote kist alleen aan,en komt de rest erna pas.


Dat is dus wat ik hoorde bij Abel.

chansig

Mij niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met:

"...zet hij in een grote kist alleen aan.."

"...de rest komt erna pas"...

Wat is grote kist, wat is alleen, wat is de rest en waarna ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.