Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

Idd dsp is een wonderlijk goede oplossing mits een goeie,en goed ingeregeld.
De dsp met de kennis hem goed in te regelen is een upgrade opzich.

Vandaar dat ik het ook promoot bij wie er niet mee om kan gaan.
En of uit probeer te leggen hoe te intrepeteren na een meting,en wat te doen/toe te passen met dsp.

Maro

Quote from: morca on October 17, 2014, 17:22:33
Idd dsp is een wonderlijk goede oplossing mits een goeie,en goed ingeregeld.
De dsp met de kennis hem goed in te regelen is een upgrade opzich.

Vandaar dat ik het ook promoot bij wie er niet mee om kan gaan.
En of uit probeer te leggen hoe te intrepeteren na een meting,en wat te doen/toe te passen met dsp.

Al eens met Trinnov gestoeid Marco?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

morca

Nee was dat maar waar Wim,in dat geval had ik al 5 eindbakken en me nieuwe pre  ;D
Want die dsp zou dan als laatste komen.
In my dreams wel  :clapping:

Maro

Quote from: morca on October 17, 2014, 17:40:50
Nee was dat maar waar Wim,in dat geval had ik al 5 eindbakken en me nieuwe pre  ;D
Want die dsp zou dan als laatste komen.
In my dreams wel  :clapping:

Zit na de demo van vorige week wel al de hele tijd met Trinnov in mijn hoofd. Alleen 10k voor DSP...is...eeehhh beetje lastig thuis te verkopen hahaha.  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

DofN

En dan is het nog maar de vraag wat die Trinnov beter doet dan de Lyngdorf die een stuk goedkoper is. En dan bedoel ik: met een technische onderbouwing erbij. Ik geloof best dat mensen geloven dat aan apparaat van 10k beter is dan een apparaat van 2k.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

morca

Quote from: doorofnight on October 17, 2014, 17:56:36
En dan is het nog maar de vraag wat die Trinnov beter doet dan de Lyngdorf die een stuk goedkoper is. En dan bedoel ik: met een technische onderbouwing erbij. Ik geloof best dat mensen geloven dat aan apparaat van 10k beter is dan een apparaat van 2k.
Ik geloof het pas na spelen met beide. ;D
Op papier beide erg goede systemen,waarbij de Trinnov idd wel een beetje duur is.


Maro

Doet Lyngdorf ook multichannel?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -


Maro

Quote from: morca on October 17, 2014, 18:05:56
Ik zie zo gauw alleen stereo.....

Dacht ik ook. Dat is nogal een verschil. Trinnov kun je ook nog eens uitbreiden tot 24 kanaals meen ik, dat vraagt toch wel even een andere aanpak dan 'slechts' 2 channels.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

DofN

Lyngdorf doet max 2.2 opstellingen. Maar voor dedicated stereo liefhebbers is dat geen probleem. Trinnov zou dan een voordeel hebben bij HT opstellingen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Maro

Quote from: doorofnight on October 17, 2014, 18:11:03
Lyngdorf doet max 2.2 opstellingen. Maar voor dedicated stereo liefhebbers is dat geen probleem. Trinnov zou dan een voordeel hebben bij HT opstellingen.

En laat ik dat nu net hebben staan.. :nopompom:   :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

R0N

Quote from: doorofnight on October 17, 2014, 18:11:03
Lyngdorf doet max 2.2 opstellingen. Maar voor dedicated stereo liefhebbers is dat geen probleem. Trinnov zou dan een voordeel hebben bij HT opstellingen.
Even ter informatie: voor stereo (totaal 4 kanalen, dus ook 2.2) ben je bij Trinnov 5.500 kwijt. Dat zou je dan moeten vergelijken met Lyngdorf. En dan natuurlijk nog de technische kwaliteiten. Over de verschillen kan ik mij niet uitlaten, want ik vertegenwoordig Lyngdorf niet.
Voor meerkanaals (v.a. 8 kan.) ga je naar 10k.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

DofN

Oh 5.500 dat wist ik niet. Nog steeds veel geld, maar wie weet komt er een occasion of demo voorbij, en als de Trinnov dan écht beter is.. :) Zou het echt eens moeten horen thuis in direct vergelijk met de Lyngdorf.

Hier nu bezig met voorbereidingen van het akoestisch spuitstucwerkplafond (1.5 cm). De dozen staan er maar het inpakken gebeurt morgen. De vloer is bijna helemaal afgeplakt, een aantal meubels is ingepakt. Morgen de rest en de stereo als laatst.

Verhuizen gaat sneller *zucht*


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Martijn M

Geen halve maatregelen! Succes, Abel!

:pompom:
Dutch & Dutch

daanvanduif

Altijd rotwerk inpakken en verslepen. Hopen dat het wel de moeite waard gaat zijn!

Quote from: doorofnight on October 26, 2014, 14:15:57
Oh 5.500 dat wist ik niet. Nog steeds veel geld, maar wie weet komt er een occasion of demo voorbij, en als de Trinnov dan écht beter is.. :) Zou het echt eens moeten horen thuis in direct vergelijk met de Lyngdorf.

Hier nu bezig met voorbereidingen van het akoestisch spuitstucwerkplafond (1.5 cm). De dozen staan er maar het inpakken gebeurt morgen. De vloer is bijna helemaal afgeplakt, een aantal meubels is ingepakt. Morgen de rest en de stereo als laatst.

Verhuizen gaat sneller *zucht*


Corazón

DofN

Dank je wel Martijn :)

Ik hoop het ook Daan..
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bas Akkerman

Wow, dat is sneller dan verwacht. Succes en hopelijk daarna nóg meer plezier!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Ach een pleister op de wonde is dat het straks nog beter klinkt.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Quote from: chansig on October 26, 2014, 15:27:38
Ach een pleister op de wonde is dat het straks nog beter klinkt.

Gr Hans

:clapping:


lynch1979

Succes Abel en ik kom snel langs om het resultaat te aanschouwen en te beluisteren.

DofN

Quote from: chansig on October 26, 2014, 15:27:38
Ach een pleister op de wonde is dat het straks nog beter klinkt.

Gr Hans

:) Leuk gevonden.

Bedankt voor de succeswensen en het zal vast goed komen.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mr.M

Ben echt benieuwd,,,gaat Abel de eersteplek veroveren op mijn ranglijst met best klinkende set bij iemand thuis..

Abel neemt ieder geval geen half maatregelen...
**UNDER CONSTRUCTION**

DofN

#223
Gistermiddag toen alles nog goed ging:



Daarna tijdens de schafttijd viel alle beschermende plastic van de muur. Alles moest opnieuw geplakt, en vanwege de hoge luchtvochtigheid wilde vooral in de hoeken de geelband niet goed plakken. Gisteren rond 22:00 waren de heren klaar. Nu is het bijna 20:00 en zit ik weer in mijn luisterstoel. DSP afgesteld (die deed een beetje raar, het inmeten gebeurde op een lager volume dan normaal, morgen maar weer eens kijken).

En het effect met een nat plafond: vooral grauwe kleuren.. maar superstrak en erg netjes :) Dat moet nog drogen en wit wegtrekken. In het stemmengebied is er meer rust in de woonkamer, flutter is iets afgenomen (test dmv handklappen) maar minder dan ik had verwacht. Misschien neemt het effect met een droog plafond nog toe. Er is meer rust in het geluid. Heel prettig! Wie weet wat de komende dagen nog brengen?



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Gaaf project zo. Flutterecho ontstaat volgens mij door tegenover elkaar gelegen wanden, dus muren. Die heb je met het plafond natuurlijk nog niet aangepakt. Wel de algemene nog altijd.  Misschien dat de DSP zich daarom ook vergist omdat het nu minder hard klinkt dan het is.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten