Bij DofN: Bacch in tha house!

Started by DofN, August 13, 2013, 21:32:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

#175
Ik heb inmiddels drie stalen ontvangen:



De linker, Brander Acustuc wordt het niet. Dat is parkeergarage werk. De midden en rechter zijn Digo AK pleisterwerk. Ik wil alleen maar wat smalbandige reflecties en galm weghalen, het hoeft niet veel te dempen. Een beetje is genoeg.

De midden is gesmeerd + gespoten
De rechter is 1x gespoten.

Ik ga, afhankelijk van de offertes, voor de gesmeerd + gespoten variant. Als dit te duur wordt, laat ik het 2x spuiten.

Ik laat verder specificeren wat het kost als ik de eerste reflectiewand (achter) ook laat meespuiten, en wat het kost om de geulen in het plafond te laten dichtsmeren.

Volgende week weet ik meer over de kosten, maar de initiële offerte die ik kreeg voor de linkerstaal vond ik redelijk genoeg. Ik verwacht niet dat de alternatieven veel duurder zijn.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

lynch1979

Gesmeerd + gespoten heeft ook mijn voorkeur.

Die geulen in het plafond meenemen is inderdaad de mooiste optie, een geheel  :thumbs-up:

Bas Akkerman

#177
Erg leuk om dit zo mee te lezen. De stalen lijken vrij donker op de foto, ben je niet bang dat het te somber wordt?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Ja, hoe grover het spuitwerk, hoe hoe donkerder het wordt. De foto heb ik in de schaduw genomen. Het is een punt van zorg.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

RubenV.

Mooie set zeg! Die akoestische aanpassingen vind ik ook zeer interessant  :worship: Volgmodus aan.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie


Mr.M

Quote from: morca on October  3, 2014, 22:23:38
Je bent aardig aan de akoestiek aan het sleutelen zo  ;D
Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken.

Een woord INDRUKWEKKEND wat een goed akoestiek kan doen met geluid...

Geen enkel apparaatupgrade kan daar tegen op....
**UNDER CONSTRUCTION**

Xander32

#182
Een fraaie, compacte set; ik hou daar van :thumbs-up:.

Betreft acoustische aanpassingen; daar kan idd. geen(andere) component tegen op. Hetgeen deze kunnen brengen, heb ik al een aantal keren mogen ervaren. En wat dat betreft ben ik wel enigzins jaloers op jou; ondanks dat ik van mening ben dat jouw maatregelen zeer huiskamervriendelijk zijn, krijg ik deze hier echt niet gedaan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Ik woon alleen, heb wel een relatie - geen kinderen - en zij woont een uurtje met de auto hier vandaan.

Zelf ben ik ook benieuwd wat het plafond gaat uithalen. Het zal vanaf nu nog wel een maandje of 1,5 duren voor ik meer weet.

Dank voor de complimenten en ik zal relevante updates posten :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Maro

Quote from: doorofnight on October  4, 2014, 23:07:47
Ik woon alleen, heb wel een relatie - geen kinderen - en zij woont een uurtje met de auto hier vandaan.

Jij hebt echt alles goed geregeld.... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Als jij nou eens die schuur gaat inrichten als living speciaal voor B. & de kids, kom je ook een heel eind ;D.


Suc6 :thumbs-up:.


Quote from: Maro on October  4, 2014, 23:13:57
Jij hebt echt alles goed geregeld.... :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Quote from: maz on October  4, 2014, 00:31:28
Een woord INDRUKWEKKEND wat een goed akoestiek kan doen met geluid...

Geen enkel apparaatupgrade kan daar tegen op....
Dat wist ik Maz  ;)
Ik lobby het al vanaf dat ik lid ben ong ,zie me onderschrift  :)

lynch1979

#187
Gisterenavond weer eens bij Doorofnight wezen luisteren......

Er is het een en ander veranderd, een bank is weg daardoor meer ruimte, en 2 subs erbij.

De bank weg is een verbetering, maar de ruimte klinkt ietsje harder dan ervoor, wat beslist geen nadeel is.
Aangezien Abel het plafond ook nog gaat aanpakken komt dat gewoon helemaal goed.

De stalen voor het plafond ook in het echt gisteren gezien, en ik blijf bij mijn eerdere keuze.

De 2 subs voegen echt veel toe, het laag gaat een stuk lager, meer body dan voorheen (terwijl die al goed was).
De speakers krijgen door de subs meer lucht en laten daardoor meer horen dan voorheen, de details en dynamiek zijn naar mijn mening verbeterd  :thumbs-up:

De subs kan je ook niet aanwijzen, zoals het hoort.
De 3d beleving is ook sterk toegenomen, zeker met je ogen dicht zit je midden in de muziek die je van alle kanten om je heen hoort.

De akoestiek is bij Abel onwijs goed aangepakt, dat wist ik al van mijn vorige luisterbezoeken.....er zijn wel wat aanpassingen gedaan.
Dat kan Abel het beste toelichten.

Abel had ook een nieuwe (gisteren bezorgd) fauteuil op de luisterplek staan.......... :inlove:

Dankjewel Abel voor een gezellige en muzikale avond.....en tot snel weer.

En het uitzicht blijft geweldig, zowel de set als de skyline van Rotterdam  :inlove:

Jumping Jack

De tweede sub is dus hersteld?

Voor mij is dit één van de mooiste stereo-ruimtes van het forum. Erg smaakvol en ongetwijfeld erg te genieten.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

Quote from: Jumping Jack on October 16, 2014, 11:26:01
De tweede sub is dus hersteld?

Voor mij is dit één van de mooiste stereo-ruimtes van het forum. Erg smaakvol en ongetwijfeld erg te genieten.

Abel heeft een nieuwe gekregen, begin van de week.

Dat laatste kan ik beamen, het is genieten en het straalt een enorme rust uit.

RZeemering

Ik lees en kijk nu pas je showcase.

:worship:


Doet mij weer terug verlangen naar een dedicated stereo opstelling. Maar dat gaat bij ons pas lukken als we gaan verhuizen.
Lijkt me zo heerlijk om lekker muziek aan te hebben en vooral rust om je heen te hebben. Mooie vinding om gordijnen te gebruiken om akoestische aanpassingen te verbergen. En het zorgt ook voor de rust in je kamer. Complimenten!
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

DofN

Dank voor de complimenten :)

Leuk dat je er was Lynch. Je bent een kritische luisteraar - en je nam weer mooie en boeiende muziek mee. Ik heb je weer van alles laten horen wat jij niet kende dus het was een geslaagde avond.

Beide subs doen het weer. Maz luisterde naar 1 sub dat ging al heel goed, maar zoals Lynch aangeeft heb je met 2 subs toch een iets andere luisterervaring. Ik ben meer dan tevreden.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mr.M

Hoi Abel

Jammer dat ik laatst niet bij kon zijn...

Ikkan het niet laten om te zeggen Abel.. Denk je niet dat je set mooier gaat klinken als je de lyndorf er tussen uit haalt?
Bedoel gezien all het akoestiek aanpassingen is het niet dubbelop???

Zover audiofiel gezien iedereen probeert extra componenten en modulaties EEG te laten uit het signaalpad om zo zuiver en meest nauwkeurig geluid te krijgen zoals het uit de VV of bron komt..

Ik ben er geen expert in maar met jouw prachtige akoestische aanpassingen heb je toch geen dsp meer nodig??

Gr maz
**UNDER CONSTRUCTION**

chansig

Maz, ik heb een akoestisch spanplafond en toch helpt de DSP me nog een stap(je) verder. Het is de combi die ervoor zorgt dat het nog beter wordt.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Inderdaad jammer, er komt wel weer een andere keer.

Uit je berichtje maak ik op dat je liever geen DSP zou hebben dan wel? Dat een DSP iets is wat je liever niet zou willen hebben? Ik beschouw een DSP als een geweldige uitvinding waarmee het bijna altijd beter gaat klinken.

Hans schrijft het goed. Het mooist klinkt het bij mensen die een DSP gebruiken en ook fysieke akoestische aanpassingen doen in het hoog. Ik raad ook jou aan om een DSP in te zetten naast je toekomstige akoestische maatregelen. Het knapt er echt van op.

Maar verder heb ik niet zo'n zin in een discussie over de toevoegende waarde van DSP-s in mijn draadje. Er zijn voor- en tegenstanders en die zijn al in ruime mate aan het woord geweest in andere draadjes.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Wilde je eindelijk inhoudelijk van leer trekken krijg je dit weer?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Ik en inhoudelijk ???

Pfffff...dat is wel een overschatting waar je u tegen zegt: U..


Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

lynch1979

Ik had ook een heel verhaal klaar  :D